Seimui kyla daug klausimų dėl „Rail Baltica“ įgyvendinimo

Publikuota: 2017-09-12
Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.

Lietuvos parlamentarai turi daug klausimų dėl europietiškos geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ įgyvendinimo projekto – kada jis bus baigtas, ar Europos Sąjunga užtikrins reikalingą milijardinį finansavimą po 2020 m., ar bus pastatyta atšaka į Vilnių, ar lenkai imsis rekonstruoti savo pusėję esančią vėžę, koks bus greitis šiame geležinkelyje ir kiti.

Nepaisant kylančių gausybės klausimų Seimo nariai linkę ratifikuoti dar šiemet sausį pasirašytą trišalį Estijos, Latvijos ir Lietuvos susitarimą dėl „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo. Antradienį Seimo plenariniame posėdyje dalyvavę visi 104 parlamentarai vieningai balsavo už tai, kad šio susitarimo ratifikavimo klausimas būtų svarstomas. Galutinis balsavimas dėl ratifikavimo numatomas spalio viduryje.

Šiemet sausio 31 d. Taline trijų Baltijos valstybių atstovų pasirašytąją sutartį dėl europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projekto Seimo nariams pristatė Rokas Masiulis, susisiekimo ministras. Jis pranešė, kad šis dokumentas jau yra ratifikuotas Latvijos ir Estijos parlamentuose, todėl Lietuva lieka paskutinė, įgyvendinanti šią teisinę procedūrą.

Pasak ministro, „Rail Baltica“ projektą nacionalinių biudžetų ir Europos Sąjungos pinigais ketinama įgyvendinti iki 2025 m.

„Kol kas progresas yra nekoks, nors ir yra pastatyta vėžė nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno. Todėl suprantu sarkazmą tų, kurie ironizuoja apie toli gražu nesutrumpėjusias keliones iš Vilniaus į Varšuvą“, – sakė p. Masiulis, atsakydamas į parlamentarų klausimus.

Pasak jo, Baltijos šalyse „Rail Baltica“ geležinkelyje numatomas iki 240 km/h greitis. „Lenkija tuo tarpu deklaruoja, kad atkarpoje nuo Baltstogės iki sienos su Lietuva turės 160 km/h greitį. Teko visai neseniai susitikti su Lenkijos kolega ministru, kuris patikino, kad ta vėžė į Lietuvos pusę bus pastatyta ir rekonstruota, ir netgi kiek greičiau nei mes padarysim savo darbų dalį. Nesvarbu, kad ši kryptis nėra lenkų prioritetinė kryptis, nes ir ne prioritetiniai darbai yra vykdomi. Vienintelis dalykas, kad greitis bus galbūt ne toks didelis, koks norėtųsi“, – aiškino susisiekimo ministras.

Jis taip pat informavo, kad šiemet lapkritį bus baigta studija, kuri atsakys, ar tikrai reikės antros vėžės Lietuvos teritorijoje prie tos, kuri jau yra pastatyta, kad galima būtų užtikrinti bent jau tokį greitį, kokį bandys užtikrinti lenkai, t.y. 160 km/h.

Ponas Masiulis tikino, kad ir naujoje ES finansinėje perspektyvoje, t. y. 2021-2027 m. Lietuva bei kitos Baltijos valstybės „turi visas galimybes iš europietiškų fondų gauti pakankamą finansavimą šiam projektui“.

Skaičiuojama, kad projekto įgyvendinimas kainuos ne mažiau kaip 5 mlrd. Eur. Iš ES tikimasi gauti iki 65-85% finansavimo apimties.

Ponas Masiulis taip pat leido suprasti, kad iš principo yra pasiektas susitarimas ir dėl „Rail Baltica“ atšakos statybos į Vilnių.

Šiemet sausio viduryje Lietuvos Vyriausybė priėmė projekto „Rail Baltica“ naujosios geležinkelio atšakos nuo Kauno iki Latvijos sienos specialųjį planą ir pradėjo žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą. Dar 2011 m. projektas „Rail Baltica“ Lietuvoje buvo pripažintas ypatingos valstybinės svarbos projektu.

„Rail Baltica“ kol kas pradėta statyti tik Lietuvoje, kur per penkerius metus nauja, 1.435 mm pločio geležinkelio vėžė buvo nutiesta nuo Lenkijos sienos iki Kauno. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje šiuo metu visi geležinkeliai yra rusiškos vėžės – jų plotis siekia 1.520 mm.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Įsigaliojo ES muitai amerikietiškai produkcijai

Penktadienį įsigaliojo ES muitai, kuriuos Europa įvedė kaip atsaką į JAV prezidento Donaldo Trumpo agresyvią...

Sveiki atvykę į darbininkų ir valstiečių valstybę! 8

Valdančiųjų stovykloje – visiškai pakrikusi drausmė: dėliojant taškus mokesčių reformoje, parlamentarai tarsi...

Verslo pusryčių tema – draudimų ir reguliavimo pasekmės verslui Rėmėjo turinys

Praėjusį trečiadienį asociacija „American Chamber of Commerce in Lithuania“ pakvietė verslininkus į...

Didžiosios galios žvangina vis modernesniais branduoliniais ginklais Premium 2

Pasaulyje per praėjusius metus šiek tiek sumažėjo branduolinių ginklų skaičius, tačiau jie tapo kur kas...

Verslo aplinka
2018.06.21
Korupcija įtariamas Panevėžio meras paleistas į laisvę, nušalintas nuo pareigų

Korupcija įtariamas Panevėžio meras Rytis Mykolas Račkauskas po dviejų dienų sulaikymo paleidžiamas į laisvę,...

Verslo aplinka
2018.06.21
Senjorams darbo rinkoje svarstomos mažesnės „Sodros“ įmokos, kitos lengvatos 3

Planą Lietuvos demografinėms problemoms spręsti rengianti Vyriausybė ieško būtų, kaip paskatinti pensinio...

Verslo aplinka
2018.06.21
Ar galime išmokyti Lietuvą „pitch’inti“?

Vienas iš mano profesiniame kelyje pasitaikančių užsiėmimų yra startuolių mokymas „pitch’inti“ – savo...

Technologijos
2018.06.21
Pirmą kartą nuo įstojimo į ES imigrantų banga viršijo išvykstančių srautą 7

Gegužę į Lietuvą atvyko daugiau žmonių nei išvyko – tai pirmas toks mėnesis nuo Lietuvos narystė Europos...

Verslo aplinka
2018.06.21
ES finansavimo bangos stumdo aukštąjį mokslą Premium

Lietuvos universitetų tinklas, kaip žinoma, išgyvena ne pačius geriausius laikus: studentų mažėja,...

Technologijos
2018.06.21
Seime juda iniciatyva viešinti prisipažinusius KGB‘istus, VSD tai vadina klaida 5

Seimas po audringų diskusijų sutiko svarstyti pasiūlymą jau kitąmet paviešinti Lietuvos valstybei oficialiai...

Verslo aplinka
2018.06.21
ES skelbs muitus amerikietiškai produkcijai

Europos Sąjunga (ES) penktadienį JAV skelbs atsakomąsias priemones, nukreiptas prieš amerikiečių eksportą į...

Verslo aplinka
2018.06.21
Mokesčių reforma: lenktynės su laiku Premium 9

Seimo valdantiesiems paskendus diskusijose ir gerokai vėluojant patvirtinti mokesčių bei pensijų sistemų...

Verslo aplinka
2018.06.21
Jaunimas sezoninio darbo ieško platformoje workis.online Rėmėjo turinys

Pasibaigus mokslo metams dažnas moksleivis ir studentas ieško darbo. Jaunuoliai įsidarbinti pradeda dar...

Vadyba
2018.06.21
Būstą regionuose įsigyjančiam jaunimui – valstybės parama 18

Mažesniuose miestuose ar rajonuose pirmąjį būstą įsigyjančios jaunos šeimos gaus valstybės paramą, kuri sieks...

Verslo aplinka
2018.06.21
Trumpas planuoja susitikimą su Putinu 2

Donaldas Trumpas, JAV prezidentas, savo kito mėnesio vizito į Europą metu ketina pasimatyti su Vladimiru...

Verslo aplinka
2018.06.21
„Daimler“ sumažino pelno prognozę dėl JAV ir Kinijos prekybos karo

„Mercedes“ gamintoja „Daimler“ tapo pirmąja didele kompanija, kuri sumažino savo pelno prognozę dėl JAV ir...

Transportas
2018.06.21
Akcininkų konfliktas – ką rinktis: veiklos tyrimą ar bankrotą? 1

Lietuvos teismuose kasmet išnagrinėjama keliolika įmonių veiklos tyrimo bylų, kurių pagalba akcininkai...

Finansai
2018.06.21
„Brexit“: JK parlamentas palaimino May planą

Theresos May, Jungtinės Karalystės (JK) ministrės pirmininkės, „Brexit“ strategija sulaukė svarbaus...

Verslo aplinka
2018.06.21
„Volkswagen“ ir „Ford“ svarsto vienyti jėgas Premium

Automobilių gamintojų kompanijos „Volkswagen“ ir „Ford“ ieško būdų, kaip suvienyti jėgas, kad galėtų...

Verslo aplinka
2018.06.20
 VTEK tirs Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininkės Lauros Matjošaitytės elgesį

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) aiškinsis, ar Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) pirmininkė...

Verslo aplinka
2018.06.20

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau