Seimui kyla daug klausimų dėl „Rail Baltica“ įgyvendinimo

Publikuota: 2017-09-12
Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.

Lietuvos parlamentarai turi daug klausimų dėl europietiškos geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ įgyvendinimo projekto – kada jis bus baigtas, ar Europos Sąjunga užtikrins reikalingą milijardinį finansavimą po 2020 m., ar bus pastatyta atšaka į Vilnių, ar lenkai imsis rekonstruoti savo pusėję esančią vėžę, koks bus greitis šiame geležinkelyje ir kiti.

Nepaisant kylančių gausybės klausimų Seimo nariai linkę ratifikuoti dar šiemet sausį pasirašytą trišalį Estijos, Latvijos ir Lietuvos susitarimą dėl „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo. Antradienį Seimo plenariniame posėdyje dalyvavę visi 104 parlamentarai vieningai balsavo už tai, kad šio susitarimo ratifikavimo klausimas būtų svarstomas. Galutinis balsavimas dėl ratifikavimo numatomas spalio viduryje.

Šiemet sausio 31 d. Taline trijų Baltijos valstybių atstovų pasirašytąją sutartį dėl europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projekto Seimo nariams pristatė Rokas Masiulis, susisiekimo ministras. Jis pranešė, kad šis dokumentas jau yra ratifikuotas Latvijos ir Estijos parlamentuose, todėl Lietuva lieka paskutinė, įgyvendinanti šią teisinę procedūrą.

Pasak ministro, „Rail Baltica“ projektą nacionalinių biudžetų ir Europos Sąjungos pinigais ketinama įgyvendinti iki 2025 m.

„Kol kas progresas yra nekoks, nors ir yra pastatyta vėžė nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno. Todėl suprantu sarkazmą tų, kurie ironizuoja apie toli gražu nesutrumpėjusias keliones iš Vilniaus į Varšuvą“, – sakė p. Masiulis, atsakydamas į parlamentarų klausimus.

Pasak jo, Baltijos šalyse „Rail Baltica“ geležinkelyje numatomas iki 240 km/h greitis. „Lenkija tuo tarpu deklaruoja, kad atkarpoje nuo Baltstogės iki sienos su Lietuva turės 160 km/h greitį. Teko visai neseniai susitikti su Lenkijos kolega ministru, kuris patikino, kad ta vėžė į Lietuvos pusę bus pastatyta ir rekonstruota, ir netgi kiek greičiau nei mes padarysim savo darbų dalį. Nesvarbu, kad ši kryptis nėra lenkų prioritetinė kryptis, nes ir ne prioritetiniai darbai yra vykdomi. Vienintelis dalykas, kad greitis bus galbūt ne toks didelis, koks norėtųsi“, – aiškino susisiekimo ministras.

Jis taip pat informavo, kad šiemet lapkritį bus baigta studija, kuri atsakys, ar tikrai reikės antros vėžės Lietuvos teritorijoje prie tos, kuri jau yra pastatyta, kad galima būtų užtikrinti bent jau tokį greitį, kokį bandys užtikrinti lenkai, t.y. 160 km/h.

Ponas Masiulis tikino, kad ir naujoje ES finansinėje perspektyvoje, t. y. 2021-2027 m. Lietuva bei kitos Baltijos valstybės „turi visas galimybes iš europietiškų fondų gauti pakankamą finansavimą šiam projektui“.

Skaičiuojama, kad projekto įgyvendinimas kainuos ne mažiau kaip 5 mlrd. Eur. Iš ES tikimasi gauti iki 65-85% finansavimo apimties.

Ponas Masiulis taip pat leido suprasti, kad iš principo yra pasiektas susitarimas ir dėl „Rail Baltica“ atšakos statybos į Vilnių.

Šiemet sausio viduryje Lietuvos Vyriausybė priėmė projekto „Rail Baltica“ naujosios geležinkelio atšakos nuo Kauno iki Latvijos sienos specialųjį planą ir pradėjo žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą. Dar 2011 m. projektas „Rail Baltica“ Lietuvoje buvo pripažintas ypatingos valstybinės svarbos projektu.

„Rail Baltica“ kol kas pradėta statyti tik Lietuvoje, kur per penkerius metus nauja, 1.435 mm pločio geležinkelio vėžė buvo nutiesta nuo Lenkijos sienos iki Kauno. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje šiuo metu visi geležinkeliai yra rusiškos vėžės – jų plotis siekia 1.520 mm.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Lego“ ketina įsitvirtinti Kinijos mokyklose

Danijos žaislų gamintoja „Lego“ Kinijos rinkoje bandys įsitvirtinti ne tik žaislų parduotuvių skyriuose, bet...

Pramonė
19:38
Lietuva su kitomis Baltijos šalimis pirmauja ES pagal tyčinių žmogžudysčių skaičių 2

Lietuva pirmauja Europos Sąjungoje (EK) pagal 100.000 gyventojų tenkančių tyčinių žmogžudysčių skaičių.

Šiaurės Korėja nori derėtis su JAV 1

Šiaurės Korėjos režimas yra nusiteikęs derėtis su Jungtinėmis Amerikos Valstijomis (JAV).

JT Saugumo Taryba patvirtino ugnies nutraukimą Sirijoje

Jungtinių tautų (JT) Saugumo taryba vienbalsiai balsavo už rezoliuciją, numatančią 30-ies dienų ugnies...

Paskelbta istorinio May laiško ES kaina 2

Jungtinė Karalystė (JK) suskaičiavo, kiek mokesčių mokėtojams kainavo premjerės popierinio laiško apie šalies...

Verslo aplinka
2018.02.24
„S&P Global“ pakylėjo Rusijos reitingą

Tarptautinė reitingų agentūra „S&P Global“ pagerino Rusijos finansines perspektyvas.

Verslo aplinka
2018.02.24
JAV ambasada Jeruzalėje duris atvers Izraeliui svarbia proga

JAV savo ambasadą Izraelyje iš Tel Avivo į Jeruzalę perkels dar šiais metais – gegužę.

Verslo aplinka
2018.02.24
Žlungantis „ABLV Bank“: tikimasi, kad poveikis kitiems bus nedidelis 10

Latvijos finansų ir kapitalo rinkų komisija per neeilinį posėdį, vykusį naktį iš penktadienio į šeštadienį,...

Verslo aplinka
2018.02.24
Trumpas: sankcijos Šiaurės Korėjai – didžiausios istorijoje 10

Naujausias JAV sankcijas totalitariniam režimui Donaldas Trumpas vadina didžiausiomis kada nors vienai šaliai...

Verslo aplinka
2018.02.24
Grybauskaitė ir Skvernelis siunčia linkėjimus Estijai

Lietuvos prezidentė ir premjeras pasveikino Estiją Nepriklausomybės 100-ųjų metinių proga.

Verslo aplinka
2018.02.24
JAV prezidentas su Baltijos šalių vadovais kalbėsis apie prekybą, energetiką 3

Balandį Baltuosiuose rūmuose JAV prezidentas priims Baltijos šalių vadovus, su kuriais ketinama aptarti...

Verslo aplinka
2018.02.24
Buvusiam Trumpo patikėtiniui – įtarimai papirkinėjus Europos politikus

Buvusiam prezidentinės kampanijos vadovui pateikti nauji kaltinimai tyrime, kuris atliekamas aiškinantis, ar...

Verslo aplinka
2018.02.24
Kelyje į verslą ryžto iššvaistyti nereikia, jis dar pravers

Dažno verslininko paklausus, kada jam kilo minčių apie nuosavą verslą, šis nusikelia bent į kelerių metų...

Verslo aplinka
2018.02.24
Rusija plečia savo įtaką kiekviename JAV primirštame kampelyje Premium 3

Donaldas Trumpas, JAV prezidentas, reikšmingai keičia šalies užsienio politiką daugelyje pasaulio taškų, o...

Verslo aplinka
2018.02.24
ES lyderiai: Rytų Europai paramos po „Brexit“ teks mažiau 2

Penktadienį vyko neformalus Europos Vadovų Tarybos (EVT) susitikimas, kuriame 27 Europos Sąjungos (ES)...

Verslo aplinka
2018.02.23
„Toksikos“ patirtis: ES direktyva sako viena, Lietuva kartais išgirsta kita Premium 2

„Toksikos“ pavojingųjų atliekų sąvartyne pernai palaidota 6 kartus mažiau atliekų, nei leidžia jo pajėgumas,...

May skelbia apie žingsnį pirmyn dėl „Brexit“

Skelbiama, kad Jungtinės Karalystės premjerė turėjo „pozityvų“ ir konstruktyvų susitikimą su JK ministrais...

Verslo aplinka
2018.02.23
Interviu su Kauno mediku, kuris užsibrėžė pacientus išlaisvinti nuo eilių Premium 3

Kaune sujungtos penkios poliklinikos – Dainavos, Šilainių, Kalniečių, Centro ir Šančių – nuo šių metų sausio...

Kelmės rajono savivaldybei neleido įkurti plovyklos

Konkurencijos taryba (KT) nedavė sutikimo Kelmės rajono savivaldybės bendrovei „Kelmės autobusų parkas“...

Verslo aplinka
2018.02.23
Konservatorius Langaitis traukiasi iš Seimo 18

Tėvynės sąjungos–Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) partijos narys Tadas Langaitis traukiasi iš Seimo.

Verslo aplinka
2018.02.23

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau