Darbo vietų dizainerė: nebūtina lygiuotis į „Google“

Publikuota: 2016-03-20
Satu Hurme-Tikkanen, Suomijos nekilnojamojo turto bendrovės „Technopolis“ darbo erdvės dizaino vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Satu Hurme-Tikkanen, Suomijos nekilnojamojo turto bendrovės „Technopolis“ darbo erdvės dizaino vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Kai stambios informacinių technologijų bendrovės demonstruoja žadą atimančius naujus biurus, gali apnikti baimė, kad įsikūrimas naujose patalpose bus itin brangus arba nuviliantis. Satu Hurme-Tikkanen, Suomijos NT investicijų ir valdymo įmonių grupės „Technopolis“ darbo vietų dizaino vadovė iš Suomijos, aiškina, kad galima apsieiti ir pigiau, tik reikia fantazijos ir nelaukti, kol neišsiteksite dabartiniame biure.

Specialistė pataria įmonės vadovams stengtis užbėgti būtiniems pokyčiams už akių ir imtis jų anksčiau.

„Dažnai priverstiniai pokyčiai būna negatyvūs, pavyzdžiui, kai kompanijai neužtenka pinigų nuomojamai patalpai arba kai baigiasi nuomos sutartis. Tačiau kartais pasitaiko pozityvūs pokyčiai – kai plečiasi ar jungiasi kelios kompanijos“, - apžvelgia p. Hurme-Tikkanen.

Reikia ir atvirų, ir uždarų darbo erdvių

Specialistė, kurianti biurų interjerą Suomijoje, Norvegijoje, Rusijoje, Estijoje bei Lietuvoje, pastebi, kad yra labai svarbus pats pokyčių procesas, kai įtraukiami darbuotojai, parodoma, kad ir jų nuomonė yra reikalinga.

Anot jos, kiekvienai įmonei reikia abiejų tipų erdvių – ir atvirų (angl. open-space) ir uždarų. Svarbu išlaikyti pusiausvyrą tarp šių dviejų tipų ir leisti darbuotojams patiems rinktis, kokioje aplinkoje tą dieną dirbti.

„Tai kas tinka daugumai darbuotojų, pavyzdžiui, individualus darbas kabinetuose, nereiškia, kad tiks visiems įmonės darbuotojams. Dėl to, turime būti lankstūs ir kurti tokią aplinką, kuri galėtų lengvai transformuotis pagal darbuotojų poreikius“, - VŽ pasakoja dizainerė.

Genialios idėjos negimsta prie stalo

„Paklauskite savęs, kurioje vietoje buvote tuo metu, kai sugalvojote savo genialiausią idėją? Ar tikrai sėdėdami prie darbo stalo? Manau, atsakymas bus neigiamas. Tai kodėl norime, kad ir mūsų darbuotojai sugalvotų ką nors genialaus būtinai sėdėdami prie darbo stalo“, - klausia specialistė.

Jos teigimu, norint sukurti gerą atmosferą, svarbu natūraliai domėtis bendrovėje dirbančių žmonių poreikiais. Reikalingas supratimas, kad visi esame individualūs ir skirtingi, o kas tinka vienam, kitiems gali visiškai netikti. Dėl to turime siūlyti pasirinkimo alternatyvas, duoti žmonėms laisvę patiems spręsti ir pasitikėti jais.

„Dažnai girdžiu vadovų neigiamus komentarus, kad išklausyti visų darbuotojų pageidavimų užimtų daug laiko. Tačiau galiu juos patikinti, kad tai verta. Geriau vieną kartą padaryti gerai ir tinkamai, nei kelis kartus suklysti“, - patirtį pasakoja p. Hurme-Tikkanen.

Svarbu tinkamai išnaudoti turimą erdvę

Darbo vietos dizainerė pastebi, kad labai dažnai kompanijų vadovai planuodami savo įmonių biurus teigia, kad jiems reikia būtent .1000 kv. m. patalpos ir 100 stalų, tačiau jie neįvertina kiek laiko jų darbuotojai praleidžia biure, ar tikrai jiems reikia tokios didelės patalpos, ir tiek stalų.

„Šią savaitę aš prie darbo stalo praleidau 10 minučių, nes turėjau susitikimų, kelionių, vaizdo konferencijų – taigi man darbo stalas tiek nereikalingas, kiek mano vadovas manė. Gal ir pas jus yra tokių darbuotojų?“

Laisvė dirbti namuose

Beje, pašnekovės nuomone, yra svarbu leisti darbuotojams patiems pasirinkti, ar dirbti namuose, ar biure. O dalis jų tokią laisvę tik įvertins, bet ilgai nesinaudos.

„Aš žinau kelias JAV kompanijas, kurios savo darbuotojams davė visišką laisvę dirbti namuose. Po kurio laiko jie grįžo į biurą ir vietoje to, kad dirbtų su pižama, pasirinko matytis su kolegomis ir gerti skanią kavą biure“, – ji patikina, kad reikia nebijoti leisti dirbti namuose – darbuotojai vis tiek grįš.

Ponia Hurme-Tikkanen pasakoja, kad darbuotojai turi turėti priėjimą prie įvairių erdvių: konferencijų kambario, ramaus kampo susikaupti ir dirbti vienam, ar vietos, kur galima būtų dirbti su komanda. Jei neturės šių pasirinkimų – eis namo.

Pakeisti aplinką nereikia didelio biudžeto

Jos teigimu, tam, kad pakeistumėte darbo aplinką, nebūtina turėti ir didelį biudžetą. Kartais tiesiog užtenka paprastų sprendimų, pavyzdžiui, užuot kėdę laikę atsuktą nuo lango – atsukime į langą.

„Žmonėms patinka gamta, dienos šviesa. Mano pačios biuro langas yra į jūrą, mano manymu, vadovo sprendimas duoti man tokią gerą vietą nebuvo geras, kai aš biure beveik nebūnu. Vietoje to, kad vienas darbuotojas turėtų darbo vietą su gražiu vaizdu per langą, galima tą vietą padaryti bendro naudojimo ir taip visi turės galimybę padirbėti su vaizdu į gamtą“, - kalba p. Hurme-Tikkanen.

Dirbant atviroje erdvėje kartais yra sunku savo kolegai pasakyti, kad jis tau trukdo ir nuolatinis triukšmas gali sukelti stresą. Specialistė pataria šią problemą spręsti įvedant paprastą taisyklę: „jei darbuotojas užsideda ausinukus, tai bus ženklas aplinkiniams, kad jis nenori būti trukdomas ir jo nekalbinti“. Anot jos, tai nebrangus būdas sumažinti stresą įmonėje. Ji siūlo nepatingėti pasitelkti fantaziją, nes daugelį problemų galime visai nesunkiai išspręsti.

Nebūtina lygiuotis į „Google“ ar „Apple“

Ne paslaptis, kad kalbantis apie darbo vietas dažnai prisimename vaizdus iš technologijų gigančių „Apple“ ir „Google“ biurų. Taip, jie įspūdingi, tačiau dizainerė siūlo pažvelgti racionaliau, ir paklausti, ar ir kodėl turėtumėte į juos lygiuotis.

Be to, jos teigimu, geriau jau individualizuoti sprendimus, o ne juos aklai kopijuoti nuo geriausių. Juk ne visiems reikia pramogų, stalo futbolo ar sporto salės.

„Manau, tokios įmonės kaip „Google“ ar „Apple“ kurdamos darbo aplinką didelį dėmesį skyrė į pasirinkimų galimybes darbuotojams, tai tikrai nebuvo sugalvota vieno vadovo dėka“, – aiškina pašnekovė.

FOTOGALERIJA „Technopolio“ verslo centras Vilniuje (12 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Už kokį elgesį galima atleisti darbuotoją Premium

Dabartiniame Darbo kodekse (DK) – daugiau galimybių atleisti darbuotoją, tačiau išlieka daug niuansų ir...

Vadyba
2018.07.16
Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Kiek kainuoja darbuotojų nuklydimai internete 7

Internetas – nepakeičiama darbo priemonė daugeliui mūsų. Taip pat tai – vienas didžiausių darbuotojus...

Vadyba
2018.07.15
„Girteka Logistics“ vadovas E. Liachovičius: sakyti, kad esi didžiausias, būtų neatsakinga Premium 12

Edvardą Liachovičių šiemet Metų vadovu išrinko portalo vz.lt naršytojai. Naujienos apie jo vadovaujamą UAB...

Verslo klasė
2018.07.15
TOP10 pasaulyje paklausiausių profesijų grupių

Nors dirbtinio intelekto ir robotikos pritaikymas versle plečiasi, tačiau bendrovėms kuo toliau tuo vis...

Vadyba
2018.07.14
Jaunasis Metų CEO Artūras Salda: kaip sukurti „sanatoriją 2.0“ Premium 13

Druskininkų ir Birštono „Eglės“ sanatorijų vadovas Artūras Salda „Verslo žinių“ ir „Luminor“ banko...

Verslo klasė
2018.07.14
Pasenę kompiuteriai augina darbuotojų kaitą 3

Darbdaviai, kurie delsia atnaujinti darbuotojų techninę įrangą, rizikuoja nukentėti nuo didesnės personalo...

Vadyba
2018.07.14
„Linas Agro Group“ darbuotojus motyvuos akcijomis 3

„Linas Agro Group“ (LAG) pasirašė su grupės darbuotojais opcionų sutartis. Darbuotojams opcionai pelningi...

Rinkos
2018.07.13
5 darbuotojų perdegimo priežastys 6

Pagrindiniai darbuotojų emocinio išsekimo veiksniai yra labiau susiję ne su nepakeliamu darbo krūviu, bet su...

Vadyba
2018.07.13
Rūkymas darbe – kokios darbdavio galios Premium 9

Rūkantys darbuotojai – finansinis nuostolis darbdaviui. Lietuvos darbdaviai baiminasi kaltinimų...

Vadyba
2018.07.12
„Uber“ vidinės kultūros problemos: pasitraukė dar viena vadovė 1

JAV pavežėjimo gigantė „Uber“ net ir praėjus daugiau nei metams vis dar kraujuoja dėl nederamo elgesio su...

Technologijos
2018.07.11
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
„Maxima LT“ finansų vadovas jungiasi prie „Emperia Holding“ 2

Ligšiolinis „Maxima LT“ finansų vadovas Kęstutis Gailius pereina į „Maxima grupės“ įmonę „Emperia Holding...

Vadyba
2018.07.10
Atsigręžti į vyresnius darbuotojus: drąsa ar išmintis? 40

Straipsnį paakino parašyti naujausia Lietuvos darbo biržos statistika bei vienas prisiminimas. Kokiais 2009...

Vadyba
2018.07.10
Talentų trūkumas – didžiausias per 12 metų Premium 21

Darbuotojų trūkumo problema kamuoja ne tik Lietuvą. Beveik pusė pasaulio darbdavių susiduria su šia bėda.

Vadyba
2018.07.10
„Facebook“ įkūrėjas pagal turtą aplenkė Buffettą 10

Socialinio tinklo „Facebook“ įkūrėjas ir jį kontroliuojančios bendrovės vadovas Markas Zuckerbergas tapo...

Technologijos
2018.07.09
„Lotos Baltica“: kad augtume dar stipriau, įkūrėme įmonę Norvegijoje Premium 15

Daugelis transporto įmonių karštligiškai ieško vairuotojų, bet ne visada sėkmingai. Šalčininkų „Lotos...

Transportas
2018.07.09
Kada vadovui verta nutildyti savo vidinį kritiką Premium

Įmonei parankiau, kai vadovas ne nurodo, ką reikia daryti, o kartu su komanda ieško sprendimų, kurie būtų...

Vadyba
2018.07.09
Nereikia pasaulinio lygio įmonės, reikia pasaulinio lygio paslaugų 1

Finansinės technologijos ir inovacijos padeda bankams kurti vis daugiau kokybiškų naujų paslaugų, tačiau...

Vadyba
2018.07.07
Tyrimas: gera darbuotojų patirtis siejasi su didesniu pelnu

Bendrovių, kurių darbuotojų patirtis įvertinta tarp 25% geriausių, turto grąža buvo 3 kartus didesnė nei tų...

Vadyba
2018.07.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau