Skundžia „Neste Lietuva“ reklamą

Publikuota: 2016-10-18
Atnaujinta 2016-10-18 18:15
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Biodegalų asociacija kreipėsi į Konkurencijos tarybą dėl galimai klaidinančios „Neste Lietuva“ reklamos prašydama ištirti, ar tarptautiniam koncernui „Neste“ priklausanti UAB „Neste Lietuva“, reklamuodama savo biodyzelino priedą ir pasitelkusi lyginamąją reklamą, nepažeidė reklamos įstatymo.

Bendrovės „Neste Lietuva“ reklamoje lyginami „Neste“ iš palmių aliejaus ir jo atliekų didžiąja dalimi gaminamas „NexBTL“ biodegalų priedas ir iš rapsų aliejaus gaminami biodegalai RRME.

„Šių dviejų produktų lyginimui naudojama informacija, nepagrįsta jokiais mokslinių tyrimų duomenimis, o lyginamos savybės apie neva mažesnes degalų sąnaudas, triukšmą, išmetamųjų medžiagų kiekį, didesnę energetinę vertę ir kita, naudojant „NexBTL“, neatitinka tikrovės ir klaidina vartotojus. Be to, reklamoje neobjektyviai pasirinktos kai kurios produktų lyginamosios savybės, o kai kurios palygintos neobjektyviai ir iškreiptai, siekiant sukurti vartotojams įspūdį, neva vieni biodegalai yra pranašesni už kitus“, – išplatintame pranešime teigia Mindaugas Palijanskas, Biodeaglų asociacijos prezidentas.

Pasak jo, pavyzdžiui, „Neste“ produkto „NexBTL“ lyginamojoje reklamoje kaip „švarumą“ įrodantis argumentas pasirinktas azoto oksidų išmetamosios medžiagos palyginimas, nors šis junginys dyzeliniuose varikliuose sudaro mažiau nei 0,3% išmetamųjų dujų.

„Nesuprantama, kodėl reklamoje lyginami ženkliai menkesni parametrai, o ne gerokai didesnę išmetamųjų dujų dalį sudarantys kiti cheminiai junginiai? Lygindamas neesmines savybes, gamintojas klaidina vartotojus dėl gaminio kokybės“, – pažymi p. Palijanskas ir priduria, kad teikdami šį skundą siekiame ginti savo narių – Lietuvos įmonių – interesus, kuriuos pažeidžia nesąžiningi „Neste“ koncerno veiksmai.

„Todėl kreipiamės į Konkurencijos tarybą, prašydami imtis priemonių, kad skleidžiama tikrovės neatitinkanti informacija neklaidintų vartotojų, o šalies biodegalų rinkoje būtų užtikrinta sąžininga konkurencija. Šiuo metu biodyzeliną, papildytą RRME, rinkoje platina apie 90% degalinių“, – pažymi p. Palijanskas.

VŽ rašė, jog „Neste Lietuvos“ pasiūlytas suomiškas biopriedas degalams, kurio negali pasiūlyti kiti degalų gamintojai, privertė sukrusti rinką. Biodegalų asociacija inicijavo Akcizų įstatymo pataisą ir ragina naikinti akcizų lengvatas degalams su biopriedais, esą valstybei užkrauta per sunki našta, o konkurentai prabilo apie nelygias sąlygas.

Ringaudas Steikūnas, „Neste Lietuva“ generalinis direktorius, pabrėžia, jog Biodegalų asociacija į Konkurencijos tarybą kreipėsi liepos mėnesį.

„Mes pateikėme išsamius atsakymus į Konkurencijos tarybos specialistų klausimus, pasidalinome dokumentais ir duomenimis, mūsų nuomone, pagrindžiančiais reklamoje išsakomus teiginius. Tarp mūsų pateiktų dokumentų – ir degalų sertifikatai, ir įvairių tyrimų duomenys, ir ištraukos iš Pasaulinės degalų chartijos (gairių ir rekomendacijų degalų kokybei gerinti), kurią sukūrė ir pasirašė tokie automobilių gamintojai, kaip BMW, „Ford“, „Toytota“, „General Motors“ ir kiti“, – kalba p. Steikūnas, pridurdamas, kad kol atsakinga institucija dar atlieka tyrimą, plačiau eskaluoti šitą klausimą – nekorektiška.

„Norisi sulaukti Konkurencijos tarybos išvadų ir tik tuomet planuoti tolesnius veiksmus bei komentarus“, – pabrėžia p. Steikūnas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Įmonės „krikštynos“: kaip nesuklysti

Tikslus, elegantiškas, įsimenantis pavadinimas gali padidinti įmonės žinomumą, o gremėzdiškas, parašytas...

Rinkodara
2018.02.24
Drąsi reklama „Suit Supply“ kainavo tūkstančius sekėjų 1

Vyriškų drabužių prekės ženklas „Suit Supply“ vėl nuskambėjo dėl sukurtos reklaminės kampanijos.

Rinkodara
2018.02.24
„Gucci“ savininkės pelnas šovė į aukštumas

Prancūzijos prabangos prekių grupei „Kering“ 2017 m. buvo labai sėkmingi: pardavimo pajamos augo 25%, o...

Ribas laužančios „Knygų mugės“ reklamos kritikai nurimo Premium

Su ketvirtadienį prasidėjusia Vilniaus Knygų muge vis ryškiau matoma ir šiemetinė reklaminė kampanija...

Rinkodara
2018.02.22
„Philip Morris“ gresia bauda už elektroninių cigarečių reklamą 3

Tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ Lietuvoje gresia bauda už tabako vartojimui skirto elektroninio...

Rinkodara
2018.02.22
Gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Gėlių burtų“ iki „Dangaus kačių“ 3

Vasario 21-oji – Tarptautinė gimtosios kalbos diena, primenanti, kaip svarbu ją gerbti ir puoselėti. Šia...

Laisvalaikis
2018.02.21
Užbaigtas „Eltos“ įsigijimo sandoris

Naujienų agentūros įsigijimo sandoris baigtas – 80% „Eltos“ akcijų iš leidėjo Vito Tomkaus įsigijo UAB „GM...

Rinkodara
2018.02.21
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga keičia pavadinimą 1

Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga visuotinio narių susirinkimo metu priėmė sprendimą keisti...

Rinkodara
2018.02.21
Tarp savaitės reklamų – išradingi sveikinimai Lietuvai

Tarp savaitės reklamų šį kartą ne tik tradiciniai klipai, bet ir išradingi bendrovių sveikinimai Lietuvai...

Rinkodara
2018.02.20
Virtuvės šefo Jamie Oliverio restoranai praranda populiarumą

Virš Jungtinės Karalystės (JK) virtuvės šefo Jamie Oliverio valdomos verslo imperijos susikaupė debesys. Metų...

Vadyba
2018.02.20
Prašymai dėl sutikimo gauti naujienlaiškius gali virsti baudomis 2

Gresiant milžiniškoms baudoms už gegužės 25 d. įsigaliosiančio Bendrojo duomenų apsaugos reglamento...

Rinkodara
2018.02.20
„Eltos“ įsigijimo sandoris užstrigo dėl pastatų atskyrimo

Gerą pusmetį besitęsiantis naujienų agentūros „Elta“ įsigijimo sandoris turėtų būti užbaigtas artimiausiomis...

Rinkodara
2018.02.20
Kaip persikeliant į naujas patalpas neprarasti klientų

Kiekvienas persikraustymas verslui kainuoja ne tik nemažus pinigus, bet iškyla ir kita grėsmė: net ištikimi...

Rinkodara
2018.02.20
„Gravitas Partners“ įsigijo dalį skaitmeninės rinkodaros agentūros akcijų Premium 2

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ perka 49% skaitmeninės rinkodaros bendrovės „Komunikacijos...

Rinkodara
2018.02.20
Laiminčios pardavimo komandos DNR: nuo ko priklauso sėkmė 1

Kad pardavimo komanda dirbtų puikiai, pirmiausia į save turi atsigręžti jos vadovas. Nes visos komandos sėkmė...

Rinkodara
2018.02.19
Rinkodara feisbuke: sėkmingai bendraujantiems įkainių rėmai neturi įtakos Premium 1

Vieni smulkieji perpranta feisbuko rinkodaros principus, kiti į socialinį tinklą krausto ir savo parduotuves...

Rinkodara
2018.02.19
Galimybė pateikta kone ant lėkštutės, bet ne visi nori ją pasiimti Premium 1

Į sostinę šiomis dienomis prigužėjo tūkstančiai svečių, tačiau kai kurios apgyvendinimo įstaigos antplūdžiui...

Rinkodara
2018.02.18
Nuolaidos – slaptas pardavėjo priešas

Dažniausia pardavimo klaida yra susijusi su neteisingu supratimu, kad lojalumą skatinti galima tik siūlant...

Rinkodara
2018.02.18
Pirmoji parama iš milijoninio fondo – dviems institucijoms 4

Pirmojo „V16 fondo“ Tarybos posėdžio metu buvo paskirta parama dviems institucijoms – Lietuvos istorijos...

Rinkodara
2018.02.16
„Google“ naršyklė „Chrome“ automatiškai blokuos įkyrias reklamas 9

Naujausia interneto naršyklės „Chrome“ versija „Windows“, „Mac OS“, „Linux“ ir „Android“ įrenginiams nuo...

Technologijos
2018.02.15

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau