Mokydamiesi vieni iš kitų darbuotojai auga kartu

Publikuota: 2016-12-30
Vytautas Astrauskas, bendrovės „Lietuvos draudimas“, Verslo klientų regiono vadovas, šiemet pasirinko skaityti kolegoms paskaitą apie pardavimų specialisto ir rizikos vertintojo santykį. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vytautas Astrauskas, bendrovės „Lietuvos draudimas“, Verslo klientų regiono vadovas, šiemet pasirinko skaityti kolegoms paskaitą apie pardavimų specialisto ir rizikos vertintojo santykį. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Autorius  

Nuolatinis darbuotojų mokymosi ir tobulėjimo poreikis kai kuriose įmonėse sprendžiamas itin išradingai – tam išnaudojant vidinius resursus. Mokydamiesi vieni iš kitų darbuotojai ne tik tobulėja, auga jų tiek vidinio, tiek tarpusavio pasitikėjimo lygis.

„Karštieji IT klavišai“, „Viešas kalbėjimas – baimė, kurią galima valdyti“, „Exel „guru“ per 45 minutes”, „Kaip užkariaujame klientų širdis?“, „(Ne)įtikėtini faktai apie žalas“, „Kaip kuriame saugesnį pasaulį“, „Pardavimų specialisto ir rizikos vertintojo santykis: kelionė ten ir atgal“ – tai tik keletas paskaitų temų iš bendrovės „Lietuvos draudimas“ „Moksliukų dienų“ programos. Visą lapkričio mėnesį kolegos galėjo rinktis iš 20-ties temų ir klausytis jas atskleidžiančių kolegų. Šiemet ūpas mokytis dar didesnis – dauguma paskaitų vyksta naujoje centrinės bendrovės būstinės Vilniuje erdvėje – vietoje legendinės kavinės „Draudutė“ įkurtoje darbo ir poilsio zonoje „Parkas“.

Vytautas Astrauskas, bendrovės „Lietuvos draudimas“, Verslo klientų regiono vadovas, šiemet pasirinko skaityti kolegoms paskaitą apie pardavimų specialisto ir rizikos vertintojo santykį. Temą inspiravo asmeninės įžvalgos, kurios kilo iš darbo patirties abejose barikadų pusėse. Pažinęs rizikos vertintojo ir pardavėjo darbą iš gerosios ir blogosios pusės, šiandien p. Astraukas neslepia – abi pusės nuolat konfrontuoja net dirbdamos toje pačioje bendrovėje.

Vytautas gerai prisimena, kai prieš pora metų jis iš rizikos vertintojo bendrovėje „Lietuvos draudimas“ perėjo į pardavėjo poziciją ir apie tai paskelbus intranete, kai kurie kolegos ėmė protinti: „turėjai tokią šiltą vietą, sėdėk joje iki gyvenimo galo, gal tu dar gali grįžti“.

Jo nuomone, tik dirbdamas toje pačioje industrijoje ir joje keisdamas poziciją gali ją pažinti iš labai skirtingų pusių ir įgyti vertingos patirties.

„Domėjimasis savo sritimi suformuoja kelis pagrindinius dalykus. Pirmiausia, tai universalumą, nes savo industriją pažįsti ne tik iš vienos pusės. Taip pat natūraliai formuojasi profesionalumas, nes ne tik apimi plačiai, bet ir iš pagrindų žinai daug ką“, – dėsto jis.

Anot p. Astrausko, sunkus darbas, nuolatinis mokymasis, žmoniškumas, profesionalumas – pagrindinės savybės, kurios būtinos norint savo darbą atlikti gerai.

„Draudimo rizikos vertintojas ir draudimo produktų pardavėjai dažnai susikerta nes turi skirtingus tikslus. Labai svarbu tarpusavyje bendradarbiauti, kaip vairuojant tanką, kur rizikos vertintojas atsuktų bokštelį į tą pusę, į kurią reiktų šauti, o pardavimų palaikymas iš tikrųjų taip pat yra gyvybiškai svarbi grandis, kuri mus palaiko, t.y. padavinėja šovinius“, – vaizdžiai dėsto jis.

Deja, bet kasdieniame darbe, tikslai yra skirtingi ir tankas važiuoja į vieną pusę, o bokštelis sukasi į kitą, pažymi p. Astrauskas.

„Pasiekti rezultatus labiausiai trukdo stereotipai ir etiketės“, – pažymi jis. Vytautas vėl prisimena savo darbo pradžią, kai vos tik atėjus į naują darbą kolegos jį pradėjo mokyti, kaip bendrauti su vienu, kaip bendrauti su kitu.

Kad tai ne tušti žodžiai, Vytautas kolegoms pradeda vardinti realius pasakymus ir prašo atspėti, kokios srities specialisto tai žodžiai: „Ne, jeigu mes pardavėjams suteiksime kokias nors teises, tai jeigu ne dabar apdraus kažką pavojingo, tai kai jis nuspręs išeiti iš darbo, jis tyčia apdraus atominę elektrinę“, „Koks tek rizikos supratimas, ten filologai pardavinėja“, „Kam jį imti pas klientą, jis jo niekada gyvai nėra matęs“, „Ten neik, ten niekada neduoda“ ir pan.

Vardinant šiuos teiginius kolegos leipsta juoku prisiminę gyvas situacijas, ypač tokią, kai pardavėjas nuvyksta pas klientą su rizikos vertintoju, o klientui pasiteiravus, kodėl padidėjo kainos, pardavėjas mesteli žvilgsiu į rizikos vertintoją ir sako: „Klauskite jo“.

Anot Vytauto, išankstinių etikečių klijavimas lemia, kad kolegos pradeda vienas kitą laikyti kažkokiais baubais.

Pagrindinės trys pamokos, kurias p. Astrauskas sako išmokęs pabuvęs abejose pozicijose.

„Pirma, elkis taip, kaip norėtum, kad elgtųsi su tavimi. Darbe tai ypač svarbu, nes jeigu būdamas rizikos vertintoju su pardavėjais bendrauji taip, kaip tau atrodo teisingai, o kai ateini į pardavėjo poziciją, supranti, kur buvai tikrai geras arba padarei klaidų. Antra, labai svarbu domėtis visomis sritimis, ne tik savo. Pasakymas, kad man neįdomu viskas, kas vyksta aplinkui, mano tikslas – tik parduoti. Iš karto kyla konfliktas tarp pardavėjo ir rizikos vertintojo, nes vertinti siunčiami nedraudžiami dalykai. O žvelgiant iš kitos pusės, kai rizikos vertintojas pasako „ne“, tik būdamas pardavėju supratau, kad kartais tai gali būti penktadalis pardavėjo pardavimų plano. Trečia, labai svarbu išlaikyti profesinius santykius“, – vardija p. Astrauskas.

FOTOGALERIJA Mokydamiesi vieni iš kitų darbuotojai auga kartu (19 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

http://www.vz.lt
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau