Y kartos iššūkis darbdaviams – daugiau prasmingo darbo ir pinigų

Publikuota: 2016-08-16
Tyrimas atskleidė, kad Lietuvoje kad geras darbdavys pirmiausia turi pasiūlyti didesnį už vidutinį darbo rinkoje atlyginimą. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Tyrimas atskleidė, kad Lietuvoje kad geras darbdavys pirmiausia turi pasiūlyti didesnį už vidutinį darbo rinkoje atlyginimą. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Autorius  

Jau 2020 metais darbo rinkoje ims dominuoti vadinamoji „Millennials“, arba Y karta, gimusi 1982-1996 metais, kuriai įdomus ir prasmingas darbas yra vienas iš svarbiausių darbovietės kriterijų. Geras darbdavys šiems darbuotojams yra tas, kuris moka didesnį už vidutinį darbo rinkos atlyginimą.

„Manpower Group“ globalus tyrimas „Millennials Careers: 2020 Vision“, kurio metu buvo apklausta 19.000 tūkstantmečio kartos darbuotojų ir 1.500 vadovų iš 25 pasaulio šalių, atskleidė, kad auga prasmingo darbo lūkesčiai. Jau dabar aštuoni iš dešimties brazilų, meksikiečių, indų teigia, kad rinktųsi tik socialiai atsakingus darbdavius, Vokietijoje, Danijoje ir Norvegijoje – šeši iš dešimties. Didžioji dauguma (93%) tyrimo respondentų nurodė, kad darbo vietoje tikisi nuolatinio kompetencijų reikalingų rinkoje lavinimo ir nuolatinio tobulėjimo.

Ieškant darbo tūkstantinukams vienas svarbiausių prioritetų yra piniginis atlygis (92%), saugumas (87%), atostogos, laisvos dienos (86%), patinkantys kolegos (80%), lankstus darbo grafikas ir lankstus darbo pobūdis (79%).

Tūkstantmečio kartos atstovai, skirtingai nei ankstesnių kartų atstovai, sėkmingą karjerą mažiau sieja su ryšiais (angl. networking). Jie pirmenybę teikia reikalingoms kvalifikacijoms ir puikiam darbui esamoje darbo vietoje.

Tūkstantmečio kartos darbuotojai savo karjeros kelią labiau mato kaip banguotą jūrą nei kaip karjeros laiptus, kuriais kopti siekė ankstesnių kartų atstovai. Tūkstantmečio kartos darbuotojos moterys siekia daugiau laiko skirti artimiesiems, vaikų ir vyresnių giminaičių priežiūrai, savanorystei.

Keturi iš dešimties darbuotojų planuoja karjeros kelyje daryti ilgesnes pertraukas, kurios būtų skirtos poilsiui, kelionėms, laisvalaikiui. Penktadalis tūkstantmečio kartos atstovų galvoja grįžti mokytis, beveik ketvirtadalis – pasiimti ilgesnes atostogas hobiams, 32% tūkstantmečio kartos vyrų ir 66 proc. moterų ketina pasinaudoti tėvystės ir motinystės atostogų galimybe.

Nepaisant to, 63% darbuotojų yra lojalūs ir siekia tobulėti su esamu darbdaviu. Du trečdaliai mano, kad kilti karjeros laiptais priimtina kas dvejus metus, ketvirtis – dažniau nei kas metus. O net 62% darbuotojų mano, kad rytoj netekę darbo, tokį patį ar net geresnį surastų vos per tris mėnesius.

Daugiau nei pusė tūkstantmečio kartos darbuotojų pasaulyje tiki, kad dirbs ir pensiniame amžiuje. 12% atstovų mano, kad niekada neišeis į pensiją ir dirbs iki mirties. Tyrimas parodė, kad per savaitę tūkstantmečio kartos atstovai Japonijoje dirbo 46 val., Indijoje – 52 val., Meksikoje, Kinijoje ir Singapūre 48 val., JAV – 45 val. per savaitę. Trumpiausiai dirba australai – 41 val. per savaitę. Ne gana to, 35 proc. JAV tūkstantmečio kartos darbuotojų, dirbdami nuolatinius darbus visu etatu, galvoja „prisidurti“ laikinais darbais, o net 41% amerikiečių svarsto galimybę susikurti darbo vietą patys.

Skaičiuojama, kad 2020 m. trečdalį (35%) pasaulio darbo jėgos sudarys tūkstantmečio kartos atstovai. 35% darbo jėgos sudarys X kartos atstovai ir 24% Z kartos darbuotojai.

Lietuvos tūkstantinukai ne kitokie

Pagal „Lietuvos draudimo“ užsakymu „Rait“ atliktą tyrimą „Lietuvos gyventojų lūkesčiai darbdaviams“, kurio metu buvo apklausta 1.001 dirbančiųjų (18-55 metų amžiaus), daugeliu atvejų dirbančių šalies gyventojų požiūris sutampa – darbdaviams jie kelia tuos pačius reikalavimus ir tikisi panašių dalykų nepriklausomai nuo savo amžiaus.

Pavyzdžiui, paprašyti įvardyti pagrindinius jiems patinkančius esamo jų darbdavio pranašumus, iš esmės visų amžiaus grupių respondentai įvardijo tuos pačius 3 svarbiausius dalykus – galimybę dirbti patinkantį darbą, galimybę dirbti lanksčiu darbo grafiku ir darbo vietos stabilumą/saugumą. Pastebimai išsiskyrė tik vyresnio 46-55 metų amžiaus darbuotojai, kurie į antrą vietą iškėlė kolegų pripažinimą.

Požiūris į tai, ką pirmiausia turi pasiūlyti geras darbdavys, skyrėsi labiau. Visų amžiaus grupių respondentai sutarė, kad geras darbdavys pirmiausia turi pasiūlyti didesnį už vidutinį darbo rinkoje atlyginimą. Į antrą vietą 18-34 m. amžiaus dirbantieji kėlė karjeros galimybes, į trečią – lanksčias darbo sąlygas. Tuo tarpu vyresni respondentai daugiau reikšmės teikė darbuotojų iniciatyvos skatinimui ir darbdavio moralinių vertybių pagrindui.

Itin išsiskyrė respondentų požiūris į darbdavio biurokratiškumą: reikalavimą, kad geras darbdavys turėtų būti nebiurokratiškas išsakė 28,6% 46-55 m. amžiaus apklaustųjų, kai šis aspektas rūpėjo tik 7,6% 18-35 m. amžiaus žmonių.

18-35 m. amžiaus darbuotojai yra gerokai mobilesni: kas ketvirtas nurodė, kad per artimiausią 1-2 metų laikotarpį ketina keisti darbą. Tokių planų turinčių tarp 36-45 m. amžiaus darbuotojų buvo 8,8%, o tarp 46-55 m. amžiaus – 6,5%. Dvi dažniausia nurodomos darbo keitimo priežastys visose amžiaus grupėse buvo vienodos – per mažas atlyginimas ir ribotos karjeros perspektyvos dabartinėje organizacijoje.

Ieškodami naujo darbo visų amžiaus grupių respondentai tikėtųsi pirmiausia to paties – kad darbas jiems būtų įdomus ir artimas. Toliau akcentuojami dalykai šiek tiek skiriasi. Pavyzdžiui, 46-55 m. amžiaus respondentai kur kas daugiau reikšmės skiria gerai atmosferai organizacijoje ir mažesnei biurokratinei naštai. Jaunesnio amžiaus respondentai labiau akcentuoja tobulėjimą ir vertikalios karjeros galimybes.

Kalbant apie skirtumus tarp skirtingų amžiaus grupių šio tyrimo rezultatai leidžia daryti prielaidą, kad jaunesnės 18-35 m. kartos darbuotojai yra didesni individualistai ir geriau pasirengę prisitaikyti prie šiuolaikinių organizacijų kompleksiškumo. Tobulėjimą ir karjeros galimybes jie vertina labiau negu gerą atmosferą organizacijoje ar kolegų pripažinimą.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau