Kaip motyvuoti nemotyvuotus darbuotojus

Publikuota: 2016-05-17
Birutė Ruplytė, ISM Executive School vyr. konsultantė: „Negalime motyvuoti kito žmogaus, bet galime sukurti aplinką, kurioje žmonės motyvus patys save. Visi darbuotojai turi motyvaciją“. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Birutė Ruplytė, ISM Executive School vyr. konsultantė: „Negalime motyvuoti kito žmogaus, bet galime sukurti aplinką, kurioje žmonės motyvus patys save. Visi darbuotojai turi motyvaciją“. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Autorius  

Jeigu manote, kad motyvacija neveikia ir viskas apie ją jau pasakyta, tada kalbėkime apie įsitraukimą ten, kur nori ne vadovas, o pats darbuotojas. Tai yra lygiai tas pats, tik veikia kur kas efektyviau, jeigu tinkamai atliekama.

Dauguma organizacijų susiduria su problema ir klausimu – kaip dar motyvuoti darbuotojus? Viską išbandę personalo vadovai neturėtų daugiau nertis iš kailio, nes atsakomybę už darbuotojų motyvavimą ir išlaikymą neša ne jie, o organizacijų vadovai. Pats laikas vadovams susimąstyti, koks jų vaidmuo darbuotojų motyvacijoje.

„Personalas suformuoja procesus ir sistemas, bet darbuotojus motyvuoja tiesioginiai vadovai, jie turi sukurti motyvuojančią aplinką. Deja, bet vis dar daug vadovų yra įsitikinę, kad darbuotojų išlaikymas yra susijęs tik su pinigais, atlyginimo priedais ir socialinėmis garantijomis. Tačiau, be tinkamo atlyginimo, darbuotojai nemažiau nori įdomaus ir reikšmingo darbo, galimybės mokytis ir tobulėti, malonių bendradarbių, pripažinimo ir pagarbos, gero vadovo“, – sako Birutė Ruplytė, ISM Executive School vyr. konsultantė.

Pasak jos, darbuotojų motyvacija nuolat keičiasi, ir nereikia tikėtis, kad su aukšta motyvacija prieš metus pradėjęs dirbti naujas darbuotojas visus tuos metus dirba su ta pačia motyvacija. O vadovai nori, kad jų samdomi darbuotojai būtų entuziastingi ir energingi tiek savo darbo, tiek kolegų ir visos organizacijos atžvilgiu, darytų daugiau, nei sutarta, ir tuo didžiuotųsi. Tai yra, jie nori, kad vadovai būtų įsitraukę. O vienas iš darbuotojų įsitraukimo veiksnių – komunikacija.

Paklauskite, kas laiko

Vadovai linkę skųstis, kad jau nežino, kaip motyvuoti darbuotojus, kaip motyvuoti nemotyvuotus ir dar nustebinti tuos, kuriems sukurta esą ideali motyvacinė aplinka, tačiau retas kuris klausia darbuotojų, kas juos laiko toje organizacijoje.

„Deja, bet vadovai dažniausiai to neklausia, nes bijo, kad po tokio klausimo darbuotojai pradės apie tai galvoti, kad paprašys pakelti atlyginimą arba paaukštinti pareigose, arba tiesiog neturi laiko, nes yra svarbesnių dalykų“, – sako p. Ruplytė.

Ji pateikia keletą klausimų, kurie padarytų gerą pradžią pokalbiams, t.y. „diagnostikai“, ir veiksmų planui. Galima paklausti tokių paprastų klausimų kaip: ko reikia, kad diena būtų gera, ką aš galiu padaryti, kad darbas jums teiktų didesnį pasitenkinimą, ką aš galiu padaryti, kad padėčiau jums siekti karjeros tikslų, ar jums pakanka gaunamo pripažinimo, ką galiu padaryti, kad išlaikyčiau jus šiame darbe ir pan.

„Darbuotojo motyvavimas ir išlaikymas yra individualus, o ne grupinis užsiėmimas“, – atkreipia dėmesį p. Ruplytė. Anot jos, vadovai daro klaidas nustatydami, kad motyvuoja darbuotojus.

„Dažnai jie galvoja, kad jų darbuotojus motyvuoja tie patys dalykai, kaip ir juos. Pavyzdžiui, tyrimais yra nustatyta, kad darbuotojams trys svarbiausi dalykai darbe yra įvertinimas, įtraukimas į reikalus ir pagalba iškilus asmeninėms problemoms. O vadovai šiuos dalykus nustumia kaip mažiausiai reikšmingus ir į pirmas tris vienas iškelia gerą atlyginimą, saugumą darbe, karjerą. Antra klaida – vadovai pasiduoda stereotipams apie darbuotojus ir tai trukdo jiems taikyti skirtingus motyvavimo būdus tiems patiems darbuotojams. Trečia, pamiršta apie individualių žmonių skirtumus taikydami motyvacines sistemas. Ir ketvirta, nekreipia dėmesio į tai, kad darbuotojų motyvacija laikui bėgant keičiasi“, – pažymi p. Ruplytė.

Kai sunku nustebinti

Nemotyvuotus ir „permotyvuotus“ darbuotojus galima priskirti tai pačiai grupei, nes ir vienus, ir kitus nustebinti yra labai sunku. Tačiau tai galima padaryti laikantis keturių paprastų veiksmų, sako p. Ruplytė.

Pirma, pagarba ir įvertinimas. „Darbuotojams komplimentų tik už darbinius pasiekimus negana, ir čia galima pasitelkti įvertinimą už asmenines savybes“, – sako ji.

Antra, pagerintas darbo ir asmeninio gyvenimo balansas. Trečia, pažadų tesėjimas organizacijoje. „Niekas turbūt labiau nemažina motyvacijos kaip pažadų netesėjimas. Įsitikinkite, kad galite išpildyti pažadus, o jeigu ne, iš karto informuokite darbuotoją ir paaiškinkite kodėl“, – pataria p. Ruplytė.

Ketvirta, puoselėti principą „mažos dovanėlės stiprina draugystę“. O tai reiškia, kad tokie dalykai kaip darbuotojų pavaišinimas pietumis, laisva apranga penktadieniais ar ranka parašyta padėka, yra ypač svarbu tiems darbuotojams, kurie atlieka palaikymo funkciją organizacijoje.

„Negalime motyvuoti kito žmogaus, bet galime sukurti aplinką, kurioje žmonės motyvuos patys save. Visi darbuotojai turi motyvaciją“, – pažymi p. Ruplytė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau