Netrukus dirbs tik talentai ir robotai

Publikuota: 2016-03-24
Įmonės vis daugiau procesų automatizuoja. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Įmonės vis daugiau procesų automatizuoja. JUDITOS GRIGELYTĖS (VŽ) NUOTR.
Autorius  

Prastėjanti Lietuvos demografinė padėtis labiausiai neramina šalies darbdavius. Nieko negalėdamas pakeisti verslas ruošiasi pokyčiams jau dabar: vadovai mokosi atpažinti žmonių potencialą, o ten, kur galima jau jaukinasi robotus.

„Eurostat“ prognozuoja, kad 2100 metais Lietuvoje gali likti tik per 1,8 mln. gyventojų, o šis gyventojų skaičiaus mažėjimas skaudžiai atsilieps verslui.

„Ateityje labiausiai mažės vienos amžiaus grupės gyventojų – 16-64 amžiaus žmonių, o tai yra ta grupė, kuri gali dirbti ir daugiausiai vartoja“, – ISM Magistrų klubo konferencijoje „Žmogiškieji ištekliai senka. Ar mažiau gali būti daugiau?“ kalbėjo prof. Vlada Stankūnienė, Vytauto Didžiojo universiteto Socialinių mokslų fakulteto Demografinių tyrimų centro vadovė.

Anot jos, deformuota amžiaus grupių struktūra neigiamai atsilieps visam darbo rinkos modeliui bei turės ženkliai keistis prekių ir paslaugų pasiūla, ji turės būti labiau orientuota ne į darbingus, o vyresnio amžiaus gyventojus.

Robotai jau dirba

Darbuotojų trūkumo klausimą bendrovė „Carlsberg Group“ sistemiškai spręsti pradėjo jau prieš penkerius metus, kuomet ėmėsi automatizuoti procesus. Žmonių rankų darbą automatizuotos sistemos keičia visose pagrindinėse bendrovės srityse – gamyboje, logistikoje, pardavimuose ir finansuose.

„80% pakeitimų palengvino darbuotojų kasdieninį darbą, dėl šių pokyčių taip pat sumažėjo žmogiškųjų resursų poreikis, padidėjo veiklos efektyvumas. Pavyzdžiui, Suomijoje turime visiškai automatizuotą sandėlį, kuriame dirba tik įranga. Lietuvoje – pusiau automatizuotame sandėlyje be žmogaus įsikišo valdomos atsargos, automatiškai vyksta sandėlio užduočių prioretizavimas, surinkimo procesas valdomas balsu ir kt. Tuo tarpu pardavimų srityje už žmogų sistema suplanuoja geriausią maršrutą, valdo prekių išdėstymą lentynose ir kt. Finansuose labai daug automatinių procesų vyksta su elektroninėmis sąskaitomis“, - įdiegtus sprendimus vardija Seitumer Čurlu, „Carlsberg Group“ GBS BMP direktorius.

Dvylikoje šalių, tarp jų ir Lietuvoje, veikiančioje įmonių grupėje „Carlsberg Group“ vyksta nuolatinis automatizuotų sistemų tobulinimas ir siekiama, kad „robotai“ atliktų kuo daugiau darbo užduočių.

„Turime pokyčių komitetą, kuriame dalyvauja TOP vadovai ir kažkiek savo laiko skiria procesų optimizavimui, pagerinimui. Labai svarbu, kad tuo užsiimtų darbuotojai, kurie žino daugiau nei kiti, mąsto sistemiškai“, – sako p. Čurlu. Anot jo, kiekvienas pakeitimas turi turėti labai aiškią naudą, pvz., padidėja konkurencinis pranašumas, leidžia efektyviau siekti strateginių tikslų ir pan.

Neišnaudoja žmonių potencialo

Automatizuojant vis daugiau procesų taps svarbu tinkamai nukreipti žmonių potencialą, o tam reikia kuo geriau pažinti kiekvieno darbuotojo galimybes, atkreipia dėmesį Darius Samuolis, „KG Group“ Valdymo grupės direktorius.

„Dviprasmybės, neapibrėžtumas neleidžia darbuotojams atsiskleisti. Kiekvienas konkretus žmogus išmoksta gyventi konkrečioje organizacijoje. Kai žmogus ateina į organizaciją, jo išmokimo procesas lieka bandomojo laikotarpio sąvokoje. Po to viskas sustoja, jeigu vadovas neskiria dėmesio darbuotojų elgesiui“, – dėsto p. Samuolis. Anot jo, žmogų organizacija samdo ne dėl profesijos, o dėl to, kad jis turės tam tikrą rolę organizacijoje. „Yra pavyzdžių, kai iš darbo išeina profesionalai dėl to, kad jie nesugebėjo atskleisti savo rolės. Deja, bet tik labai maža dalis vadovų suvokia, kad jie yra mokytojai ir gali padėti darbuotojams atskleisti savo rolę, tinkamą tik tai organizacijai“, – sako jis.

Pasak p. Samuolio, žmonių potencialas įmonėse dar nėra pilnai išnaudojamas, darbuotojai per mažai gauna grįžtamojo ryšio, jie nepasiekia rezultato, nes nėra tinkamai nukreipiami, dėl to dirba neefektyviai, neįdomiai ir dėl to išeina iš darbo.

Talentus reikia vertinti

Atpažinti, pritraukti ir išsaugoti geriausius darbuotojus – nemenkas iššūkis darbdaviams, galvojantiems apie ateitį.

„Pastaruosius pora metų susidūrėme su dideliu iššūkiu – kaip pritraukti darbuotojus. Per šiuos pora metų darbuotojų skaičių nuo 5.000 padidinome iki 7.000, bet kad tai įvyktų, reikėjo priimti ryžtingus sprendimus“, – sako Vaidotas Misevičius, bendrovės „Girteka Logistics“ Personalo direktorius. Anot jo, sprendžiant klausimą, kokių darbuotojų reikia įmonei prieita išvados – talentų. Todėl reikėjo labai aiškiai apsibrėžti šią sąvoką.

„Talentas – tai darbuotojas turintis norą ir potencialą siekti daugiau nei turi ir gali šiuo metu“, – įvardija p. Misevičius.

Iki 2013 m. bendrovė darbuotojų ieškojo tradiciškai – skelbdama darbo skelbimus specializuotuose portaluose, tačiau ilgainiui suprato, kad tai nėra pats efektyviausias kanalas. „Pradėjome investuoti į komunikaciją per socialinius tinklus ir likome nustebę, kad per juos į mus pradėjo kreiptis žmonės norintys pas mus dirbti. Tai kanalas, kuris padeda mums pritraukti talentus“, – dėsto jis.

Atpažinti talentus įmonėje taip pat padeda įvairios veiklos. „Turime labai įdomų orientacinį žaidimą po biurą naujokams. Jau vien tai leidžia atsiskleisti tokioms savybėms, kaip iniciatyvumas, lyderystė, greitas sprendimų priėmimas. Labai tikiu, kad tie žmonės, kuriuos mes pamatome, bus tie talentai, kurie galės pasiekti geresnį rezultatą“, – sako p. Misevičius.

Anot jo, vien pritraukti ir atpažinti talentus neužtenka, labai svarbu juos išlaikyti. „Čia yra labai svarbi vadovo kompetencija, jo gebėjimas pastebėti darbuotojus, pagirti juos už gerą darbą čia ir dabar. Tai skatiname daryti ir pastebime, kad tai veikia, žmonės nori būti pastebėti ir įvertinti“, – sako jis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

http://www.vz.lt
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau