Valanda su „Small Planet“ komercijos vadovu: vieną kartą tikrai tapsiu pilotu

Publikuota: 2017-01-02
Autorius  

Nors Valentinas Jankelaitis, aviacijos bendrovės „Small Planet Airlines“ Komercijos departamento vadovas, daug laiko praleidžia ore keliaudamas į komandiruotes po įvairius pasaulio kraštus, ne kartą yra pagalvojęs, kad mieliau skraidytų kaip pilotas, kuris po skrydžio eina ilsėtis, o ne dirbti toliau.

Šiemet gruodį sueina lygiai 8 metai, kai po lygiai tiek pat metų praleistų Jungtinėse Amerikos Valstijose į gimtąją Lietuvą sugrįžo p. Jankelaitis. Šiandien jis juokauja, kad 8-erių metų JAV jam užteko pasiekti amerikietišką svajonę ir labai greitai prireikė naujo iššūkio, kuriuo pasirinko sugrįžimą į Lietuvą.

„Tam įtakos daugiausiai turėjo būsimos žmonos noras gyventi Lietuvoje, kuriam aš neprieštaravau. Grįžome 2008-ųjų gruodį, nebuvo pats geriausias laikas, atėjo krizė. Žmona darbą susirado gana greitai, o aš, turėdamas informacinių technologijų išsilavinimą, kuris laikas tvarkiau namus, gaminau valgyti ir laukdavau jos sugrįžtančios iš darbo“, – šiandien juokiasi p. Jankelaitis.

Jis pripažįsta, kad psichologiškai nebuvo lengva.

„Darbo ieškojau žiūrinėdamas darbo skelbimų portalus. Iš pradžių ieškojau darbo pagal profesiją, po to pagal bendroves, kuriose noriu dirbti, galiausiai pradėjau siuntinėti savo gyvenimo aprašymą bet kam ir taip vieną dieną susilaukiau skambučio iš tuometinės aviacijos bendrovės „flyLAL“. Pradėjau kaip užsakomųjų pavienių skrydžių pardavėjas, dirbau su mažais klientais. Man sekėsi tikrai gerai, nes nustatytus tikslus viršijau dvigubai. Tačiau, nepaisant to, ekonominė krizė buvo negailestinga ir bendrovė bankrutavo. Gal todėl, kad man gerai sekėsi pardavinėti buvau pakviestas prisijungti prie naujos bendrovės „flyLAL Charter“ komandos. Taip prasidėjo „Small Planet“ istorija, nuo 25 žmonių komandos ir su trimis pavargusiais lėktuvais bei keliais ateities kontraktais, kuriuos su tuometiniais pajėgumais kažin ar būtume įgyvendinę. Reikėjo labai greitai ieškoti išeičių, kaip uždirbti pinigų ir plėstis“, – atvirai dėsto pašnekovas.

Ponas Jankelaitis prisimena, kad pirmiausia komandos žvilgsniai nukrypo į Lenkiją – didelę rinką, kurioje iš 40 mln. gyventojų tada 2010 metais skraidė tik 3 mln.

„Matėme didelį potencialą ir šiandien Lenkija yra pagrindinė mūsų rinka, kurioje vasaros metų dirba beveik pusė bendrovės orlaivių – dešimt. Kai kurie skrydžių operatoriai pakeičia mūsų lėktuvų rūbą į savo prekės ženklo lipdukus, tačiau tikrai nemažai orlaivių skraido su visa „Small Planet“ atributika ir personalu. Labai didžiuojamės sukurtu nauju prekės ženklu ir klientų aptarnavimo standartu, kuris yra vienodas visur, kur tik dirbame savo vardu“, – pažymi p. Jankelaitis.

Turizmo paroda – svarbus įvykis

Bendrovės komercijos departamento vadovo darbotvarkėje daugybė susitikimų, kurių didžioji dalis vyksta net ne Lietuvoje. Kai kalbėjomės, p. Jankelaitis buvo tik ką grįžęs iš Londono, kur vyko pasaulinė turizmo paroda.

„Tai yra vienas didžiausių mūsų rinkos įvykių, kur pristatomos turizmo galimybės įvairiose pasaulio šalyse, susitinka turizmo sektoriaus lyderiai. Paroda trunka savaitę, kurios pradžioje kelias dienas ji yra skirta industrijos atstovams, o likusiomis dienomis visi norintys gali atvykti ir susipažinti su turizmo galimybėmis visame pasaulyje. Ši paroda yra visai kitokia nei turizmo parodos Lietuvoje, tai ne mugė, kurios metu prekiaujama, tai aukšto lygio renginys, kurio metu pristatomos turimo naujienos, kryptis ir pan.“, – pasakoja pašnekovas.

Bendrovė „Small Planet“ parodoje dalyvavo lankytojo teisėmis ir atskiro savo stendo neturėjo.

„Mes į tai neinvestuojame, nes nematome prasmės. Į parodą vykstame susitikti su į ją taip pat atvykstančiais svarbiausiais klientais ir partneriais. Paprastai Londone kartais reikia sugaišti pusę dienos, kad nuvykti pas klientą dėl valandos trukmės susitikimo, o parodoje per dieną turėdavau po šešis susitikimus ir dar vakarienes su partneriais“, – pasakoja jis.

Susitikimų metu p. Jankelaičiui buvo svarbu su klientais aptarti einamuosius klausimus ir ateities bendradarbiavimo galimybes, galutinai sutarti dėl bendradarbiavimo. Todėl grįžęs iš parodos jis parvežė darbo teisininkams – parengti galutines sutartis.

Kokybė negali atsilikti

Prieš Kalėdas aviacijos bendrovėje – gana ramus metas. Žiemos sezonas jau įpusėjęs, o vasaros – jau suplanuotas. Paprastai šiuo laikotarpiu šio sektoriaus atstovai išeina atostogų, o po Naujųjų metų iš karto pradeda ruoštis naujam žiemos sezonui.

„Parduoti žiemos sezoną yra sunkiausia. Vasarą orlaiviai sugrįžta į Europą ir čia yra kur kas paprasčiau, tuo tarpu žiemą, kai keliaujančių ir atostogaujančių žmonių Europoje sumažėja, labai svarbu, kad orlaiviai nestovėtų ant žemės. Tada mes juos išskraidiname į šiltuosius kraštus. Du mūsų orlaiviai jau skraido Kambodžoje, dar du – Indijoje, dar trys pradeda skraidyti Saudo Arabijoje. Tai pirmoji tokia sėkminga žiema, kai neturime laisvų orlaivių“, – sako jis.

Šiuo metu bendrovė valdo 22 orlaivius, kitais metais planuoja įsigyti dar vieną.

„Vasara parodė, kad per daug nulėkėme, metinis augimas buvo po 30-40%, todėl ateinančiais metais planuojame sustoti, įsigysime tik vieną papildomą orlaivį. Nes su plėtra nespėjam apmokyti žmonių, pasiekti kompetencijų, o norime, kad tai eitų lygiagrečiai“, – dėsto pašnekovas.

Anot p. Jankelaičio, labai svarbu, kad augant bendrovei neatsiliktų darbuotojų kompetencija ir išliktų aukšta aptarnavimo kokybė, o tai pasiekti nėra taip paprasta.

„Pirmiausia, jaučiamas pilotų stygius. Naujų lėktuvų pasaulyje pagaminama daugiau nei paruošiama specialistų juos valdyti. Aš net pats kažkada galvojau persikvalifikuoti ir tapti pilotu ir ne vien dėl to, kad šių specialistų paklausa yra didelė. Nors pilotų darbas reikalauja didelės atsakomybės ir kelia didelę įtampą esant ore, tačiau nusileidai ir eini ilsėtis daugiau apie nieką negalvodamas. O kai dirbi šioje industrijose pardavimų srityje, negali taip paprastai atsiriboti“, – dėsto jis.

Pasak jo, kurį laiką bendrovė augo kiekybiškai, tačiau ateinančių metų strategija – dar labiau orientuotis į kokybę.

„Tiek investuojant į darbuotojų kvalifikaciją, tiek atsirenkant klientus. Siekiame ilgalaikės partnerystės ir su kai kuriais klientais jau net atsisakome dirbti, jeigu matome, kad jie neturi ilgalaikės savo veiklos vizijos ir siekia vienadienio pelno. Anksčiau gaudėme kiekvieną klientą, versdavomės per galvą, bet dabar jau nėra taip, kad trečiadienį sužinočiau, jog penktadienį reikia skristi į Kubą“, – pasakoja pašnekovas. Tačiau metų pabaigoje jam dar vis tik reiks dar kartą skristi į Londoną, Paryžių ir Saudo Arabiją.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kokios nuolaidos labiausiai tinka skirtingoms produktų grupėms Premium 2

Lietuvoje akcijų dairomasi intensyviai ir dažnai – antrąjį šių metų ketvirtį prekių su nuolaidomis pardavimai...

Rinkodara
2017.12.14
Geidžiamiausi – ne didžiosios žvaigždės, o turintys 1.000 sekėjų Premium

Socialiniuose tinkluose matome vis daugiau prekių ženklų reklamos, įpintos į nuomonės formuotojų lūpas. Ši...

Rinkodara
2017.12.13
Prekybos centruose veikiančių restoranų sėkmės modelis: ekspertų įžvalgos Premium 4

Maisto, gėrimų ir restoranų sektorius turėtų užimti apie 15% prekybos centro ploto, o restoranų perkėlimas į...

Latvijoje didžiausią finansinį NT sandorį sudarė lietuviai

Rygos „Akropolio“ projektą vystanti Latvijos bendrovė SIA M257, priklausanti „Akropolio“ įmonių grupei,...

Lietuvių sėkmė: lėtais žingsniais iki „Walmart“ Premium 1

Lietuvių sukurtas prekės ženklas „Curonian Deco“ palengva skinasi kelią JAV rinkoje ir kitiems metams čia...

Rinkodara
2017.12.07
„Rimi Lietuvos“ vadovas – apie „Iki“ įsigijimą, technologijas ir kelrodį „Amazon Go“ Premium

43-jų Giedrius Bandzevičius, trečią mėnesį vadovaujantis „Rimi Lietuvai“, šiuo metu perkančiai antrą...

Alkoholio reklamos kovos keliasi į parduotuves Premium 2

Po mažiau nei mėnesio įsigaliojus alkoholio reklamos draudimui, leidėjai bus įpareigoti išimti iš prekybos...

Rinkodara
2017.12.06
„Maximos“ ir „Norfos“ sėkmingiausių parduotuvių penketukas Premium 2

Vertindami parduotuvių rezultatus, prekybininkai pirmiausia žvelgia į pelno eilutę, bet lygiai taip pat...

„Knygos.lt“ eksperimentas: vienodos kainos knygyne ir e. parduotuvėje 3

Naujiems akcininkams atitekusi internetinė knygų prekybos platforma „Knygos.lt“ atsigręžė į fizinę prekybą ir...

Kainoms be nuolaidų pirkėjai dar nepasirengę 8

Prieš metus e. prekybos UAB „Pigu“ savo platformoje nusprendė neberodyti nuolaidų. Dabar, pradėjus naują...

„Deeper“ apie pardavimus: iššūkiai, kuriuos teko įveikti Premium

Geri pardavėjai yra universalūs kariai. Jie yra profesionalūs ir prie derybų stalo, lankstūs ir mobilūs, kai...

Rinkodara
2017.11.30
„Maximos“ ir „Lidl“ dramos trikampis Premium 9

Šalies mažmeninių prekybos tinklų komunikaciją galima dalyti į dvi dalis – iki „Lidl“ atėjimo į Lietuvą ir po...

Rinkodara
2017.11.29
„Iki“ komunikacijos žingsnis neliko nepastebėtas Premium 1

Prekybos tinklas „Iki“ savo pasibaigusiai socialinei akcijai „Gera kaina – Geras darbas“ deda pliusą – pavyko...

Rinkodara
2017.11.28

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau