Didieji automobilių koncernai ruošiasi elektrinei ateičiai

Publikuota: 2017-10-06
„Teslos“ greitojo įkrovimo stotelė. „Newspress Ltd.“ nuotr.
„Teslos“ greitojo įkrovimo stotelė. „Newspress Ltd.“ nuotr.

Ateitis bus elektrinė – tai jau nebekelia abejonių. Didieji automobilių koncernai pastaruoju metu rengiasi radikaliems pokyčiams ir pereina prie elektromobilių gamybos.

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ šiais metais ketina „sudeginti“ 8,5 mlrd. Eur ir neuždirbti nė 10 centų, rašo „Bloomberg“. Nepaisydamos to, viso pasaulio bendrovės rengiasi rimtiems pokyčiams, savo planus ir gamyklas sieja su elektrinių automobilių gamyba.

„Tesla“ nėra didžiausia elektromobilių gamintoja (automobilių pramonės statistiką teikiančios agentūros JATO duomenimis, pasaulinėje rinkoje ją lenkia „Renault-Nissan“ aljansas), tačiau „Tesla“ vertinama dėl drąsių ir sumanių strateginių sprendimų. Todėl jos kiekvieną žingsnį lydi išskirtinis dėmesys.

Skatina taršos reikalavimai

2022-aisiais pasaulinėje rinkoje bus siūloma ne mažiau nei 136 išskirtinai elektra varomi automobilių modeliai. Tokį proveržį pirmiausia skatina įvairių valstybių administraciniai sprendimai arba griežtos automobilių taršos normos. Pavyzdžiui, Kinijoje planuojama reglamentuoti privalomą elektromobilių gamybą. Ši šalis, būdama didžiausia automobilių rinka pasaulyje, rodo entuziazmą elektrifikuoti savo transporto priemonių parką.

JATO duomenimis, pirmąjį šių metų ketvirtį didžiausių elektromobilių gamintojų dešimtuke buvo net penkios Kinijos kompanijos.

Prarandami pinigai

„Gamintojai itin užsiėmę elektromobiliais, tačiau yra labai mažai įrodymų, kad jais domisi ir klientai“, – tvirtina Kevinas Tynanas, vyriausiasis „Bloomberg“ analitikas. Pavyzdžiui, praėjusiais metais JAV rinkoje elektromobiliai nesudarė nė 1% rinkos. O Kinijoje ar Jungtinėje Karalystėje ši dalis siekė vos 1,4% rinkos.

Tačiau dabar elektromobiliai jų gamintojams yra didelė prabanga: pagrindines pajamas iš visureigių ir pikapų gaunantis koncernas „General Motors“ (GM) sulig kiekvieno elektromobilio „Chevrolet Bolt“ pardavimu praranda apie 7.700 Eur.

„Tesla“ praėjusiais metais paskelbė apie rekordinius prekybos rezultatus. Bet apie 6 mlrd. Eur pasiekusi prekybos apimtis atnešė maždaug 574 mln. Eur nuostolį.

Sergio Marchionne, „Fiat Chrysler Automobiles NV“ vadovas, neseniai pripažino, kad kiekvienas JAV parduodamas „Fiat 500“ su elektros pavara gamintojui atneša 17 tūkst. Eur nuostolį.

Tikslas – prieinama kaina

Todėl geriausios žinios elektromobilių gamintojams yra mažėjančios akumuliatorių kainos. Dabar GM naudojamų ličio jonų akumuliatorių vienos kilovatvalandės gamybos kaina siekia apie 123 Eur, o artimiausiais metais šį rodiklį tikimasi „nuleisti“ žemiau 85 Eur už vieną kilovatvalandę.

„Bloomberg“ analitikai prognozuoja, kad 2025 m. vienos akumuliatorių kilovatvalandės gamybos kaina sieks 93 Eur, o 2030 m. – jau tik 62 Eur. Ir būtent šis postūmis galėtų sudaryti realią prielaidą įsitvirtinti elektromobiliams.

Pastarosiomis dienomis nuskambėjo net keli automobilių gamintojų pareiškimai apie planuojamus radikalius pokyčius persiorientuojant į elektromobilių gamybą. Ir ne tik automobilių gamintojų: VŽ rašė, kad į išskirtinio elektromobilio kūrimą investuoja net dulkių siurblių gamintoja „Dyson“.

„Ford“ perskirsto biudžetus

Šią savaitę naujasis koncerno „Ford Motor Company“ vadovas Jamesas Hackettas pranešė apie radikalius gamintojo planų pokyčius. Vienas svarbiausių sprendimų – net trečdaliu sumažinti vidaus degimo varikliams skirtą biudžetą, o pinigus perleisti elektros pavaros technologijoms plėtoti. Ši suma, sudaranti apie 425 mln. Eur, papildys elektromobiliams jau anksčiau paskirtą 3,8 mlrd. Eur biudžetą. Rezultatas – per artimiausius penkerius metus „Ford“ ketina pasiūlyti 13 elektrifikuotų automobilių.

„Honda“ uždaro gamyklą

Dar labiau netikėtą žingsnį žengia Japonijos kompanija „Honda“. Ji trečiadienį pranešė ketinanti uždaryti vieną savo gamyklų, o tai yra labai retas atvejis japonų pramonėje, kuris visada sulaukia intensyvaus vyriausybės spaudimo.

2022 m. pavasarį uždarydama nuo 1964 m. veikiančią gamyklą, „Honda“ ketina pertvarkyti kitas, naujesnes, gamyklas. Taip siekiama padidinti jų efektyvumą ir pritaikyti naujoms technologijoms.

„Automobilių pramonė neria į precedento istorijoje neturintį posūkį, taigi „Honda“ perisorientuoja į elektrifikaciją ir išmaniąsias technologijas“, – pranešė Takahiro Hachigo, „Honda Motor Co.“ vadovas.

Daugybė naujų elektromobilių

Rinkoje tuoj neliks gamintojo, kurio modelių gamoje nebus elektromobilių. Kaip pavyzdį galima paminėti kitąmet turintį pasirodyti prabangų SUV modelį „Audi E-tron Quattro“. Tikėtina, kad jis konkuruos su „Tesla Model X“; dar po metų laukiama elektra varomo „Sportback“. 2020 m. numatytas dar vienas, kol kas neįvardijamas „Audi“ elektromobilis.

2019 m. „Porsche AG“ gamoje atsiras serijinė jų sportiško sedano „Mission E“ versija.

BMW gamoje šalia „i3“ ir i8“ 2019 m. bus pasiūlytas „Mini“ elektromobilis, 2020 m. – X3 SUV modelis, o iki 2025 m. – net dar dešimt naujų elektromobilių.

„Mercedes-Benz“ iki 2022 m. žada pasiūlyti 10 akumuliatoriais varomų modelių, o „Volvo Car Group“ tvirtina, kad nuo 2019 m. visi jos modeliai bus siūlomi tik su hibridinėmis, įkraunamomis hibridinėmis arba elektros pavaros sistemomis.

Šiame kontekste „Tesla“ su vėluojančiu „Model 3“ ir planu 2019 m. arba 2020 m. pasiūlyti nedidelį SUV modelį „Model Y“ atrodo gana kukliai.

FOTOGALERIJA WEB Didieji automobilių koncernai ruošiasi elektrinei ateičiai (6 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Dallara“ sukūrė serijinį modelį 

Italijos įmonė „Dallara“ iki šiol buvo žinoma savo sportiniais automobiliais: kiekvieną savaitgalį jos...

Transportas
2017.12.09
Automobilių prenumeratoriams – didesnis modelių pasirinkimas 

Automobilių prekeiviai JAV eksperimentuoja su nauja prekybos forma – automobilių prenumerata. Kol kas tokias...

Transportas
2017.12.09
„Volkswagen“ darbuotojas nuteistas kalėti 7 metus dėl savo vaidmens „dyzelgeite“

Oliveris Schmidtas, buvęs „Volkswagen“ darbuotojas Amerikoje, kuris buvo atsakingas už aplinkosaugos...

Verslo aplinka
2017.12.07
„Ford“ Kinijoje pardavinės automobilius per „Alibaba“

„Ford Motor“ artimiausiu metu pasirašys susitarimą su „Alibaba Group“. Šis žingsnis JAV automobilių...

Transportas
2017.12.06
Naujos visureigio sąvokos ribos: „Lamborghini“ pagaliau pristatė „Urus“ 1

Išskirtinių sportinių automobilių gamintojai jau seniai suprato, kad visureigis jų gamoje gali labai...

Transportas
2017.12.05
A klasė pradeda nuo salono  3

2018 metų kovo mėnesį vyksiančioje Ženevos automobilių parodoje „Mercedes-Benz“ ruošiasi pristatyti visiškai...

Transportas
2017.12.03
Save gydantis trečiojo tūkstantmečio „Lamborghini“

„Lamborghini“ kuriami koncepciniai modeliai niekada nenuvilia, bet „Terzo Millennio“ yra ypatingas.

Transportas
2017.12.03
Išrinktas Lietuvos metų automobilis 8

Rima Janužytė
Geriausiu Lietuvos automobiliu išrinktas naujasis krosoveris „Mazda CX-5“.

Transportas
2017.12.03
Trečiosios kartos „Cayenne“ naujienos 2

Vertinant išvaizdą, trečiosios kartos „Porsche Cayenne“ atrodo labai panašus į savo pirmtaką. Šis įspūdis...

Transportas
2017.11.25

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau