Į Dakaro ralį Vaidoto Žalos mechanikai atsarginio variklio neims

Publikuota: 2017-09-27

„Pagrindinis veiksnys, lemiantis, ar bus pasiektas Dakaro ralio finišas, yra automobilio paruošimas prieš ralį“, – teigia patyręs mechanikas Edvardas Lucevičius, ruošiantis vasarą į Lietuvą atkeliavusį „Toyota Hilux Overdrive“ visureigį artėjančiam Dakaro maratonui.

Nors „Agrorodeo“ komandos iš Belgijos įsigytas automobilis buvo neblogos būklės, revizija prieš varžybas – būtina.

„Visureigis šiuo metu yra Vilniuje, tačiau jo dalys išbarstytos kur kas plačiau. Amortizatoriai išsiųsti apžiūrai į „Reiger“ gamyklą Olandijoje, pavarų dėžę ir reduktorius revizuoja Utenoje įsikūrę „Samsonas Motorsport“ meistrai. Svarbiausios dalies – variklio – keitimu užsiima mechanikų komanda, keliausianti į Pietų Ameriką: Edvardas Lucevičius, Egidijus Janavičius ir Romas Žalnierukynas.

„Po kiekvienų varžybų, ruošiant automobilį kitoms, būtina detali jo dalių apžiūra – tam skiriame daug dėmesio. Šio „Hilux“ variklis jau buvo įveikęs apie 50.000 km, ir nors be problemų atlaikė tris Dakaro bei Šilko kelio ir Maroko ralius, saugumo sumetimais jį keičiame. Kitų svarbių detalių būklė taip pat turi būti įvertinta, o daugelis jų – keičiama naujomis“, - teigia p. Lucevičius.

„Agrorodeo“ komandos „Toyota Hilux“ varomas 5 l darbinio tūrio V8 varikliu, išvystantis 380 AG.

Mechanikas juokavo, kad galėtų vardyti ir smulkesnes keičiamas dalis, tačiau šis procesas truktų kelias valandas: stabdžių sistema, pusašiai, įvairios traukės ir kitos dalys turi būti pakeistos naujomis, net jeigu nepastebimas ženklus jų nusidėvėjimas.

Kai kurios detalės ne tik keičiamos, bet ir patobulinamas jų veikimo principas: pavyzdžiui, šio „Toyota Hilux“ problema yra gendantis vairo stiprintuvas, kurio veikimas sujungtas su hidrauliniais automobilyje sumontuotais keltuvais, vadinamomis „kojomis“. „EAMV Motorsport“ mechanikai šias sistemas atskyrė, tad vienos gedimas neturės įtakos kitai.

Brangsta 30%

Antras svarbiausias finišo garantas, pasak p. Lucevičiaus, yra atsarginės dalys – pakankamas jų kiekis bei reikiamu metu keičiamos susidėvėjusios detalės. Kai kurių nusidėvėjimas matomas išoriškai, o kai kurioms yra nustatyta rida – įveikus tam tikrą skaičių kilometrų greičio ruožuose, detalės gedimo tikimybė ženkliai padidėja ir ją rekomenduojama keisti.

„Kai kurias detales gaminame Lietuvoje, pavyzdžiui, dugno apsaugas pagamino Utenoje įsikūrusi „Nosted mechanika“. Kai kurios detalės dar komplektuojamos ir iškeliaus kartu su visureigiu. Dakare praktiškai visą mašiną turėsime atsarginę, išskyrus rėmą, degalų baką ir kai kuriuos išorinius elementus kaip duris ar statramsčių apsaugas. Ar imsime atsarginį variklį? Dėl jo dar galvojame, bet greičiausiai ne“, – aiškina mechanikas.

Motoro keitimas Dakaro ralio metu yra labai brangus. Remiantis varžybų reglamentu, automobilis tuo pačiu varikliu turi pravažiuoti nuo starto iki finišo, o jeigu to padaryti negali ir maratono viduryje visureigio širdį prireikia pakeisti, ekipažui skiriama 50 valandų bauda, priverčianti atsisveikinti su bet kokiomis pretenzijomis į gerą rezultatą.

Be to, sako p. Lucevičius, variklio keitimas nėra toks paprastas: mechanikų komandai tą daryti reikėtų naktį, o bivuako aplinka – nelabai sterili. Tą pačią naktį reikėtų atlikti ir kitus einamuosius visureigio remonto darbus, tad viską suspėti padaryti kokybiškai – sunkiai išsprendžiamas uždavinys.

Pakankamas atsarginių dalių turėjimas yra svarbus ir finansiniu atžvilgiu. Antroje Dakaro pusėje kai kurioms komandoms atsarginių dalių tiesiog pritrūksta, tad jų atstovai neretai ieško, kas jas gali parduoti. Dakaro bivuakuose sportinių visureigių detalių pasiūla nėra didelė, tad ir kainos pašoka į kitą lygį. Pasak p. Lucevičiaus, paprastai vienos detalės kaina padidėja apie 30%, tad jeigu dabar vienas sportinis „Toyota Hilux“ pusašis kainuoja 2.800 Eur, tai Dakaro bivuake iš kitos komandos jį būtų galima įsigyti už 3.500 Eur.

Kita vertus, šioje vietoje „Toyota“ visureigiai turi pranašumą prieš kitus automobilius: kadangi „Hilux“ modeliais Dakare varžosi daugiausia sportininkų, jų detalių pasirinkimas paprastai yra didesnis nei kitų.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau