VŽ bando „Peugeot 5008“: vienatūriai mirė – metas visureigiams

Publikuota: 2017-09-11

Vairuotojų meilė visureigiams verčia gamintojus keisti planus. Bent taip atrodo žvelgiant į naują „Peugeot 5008“ modelį, kuris iki šių metų buvo ne didesnę prošvaisą ir sustiprintas dugno apsaugas turintis SUV klasės modelis, o tiesiog septynvietis vienatūris.

5008 modelis – ne pirmas SUV „Peugeot“ gamoje. Pirmasis buvo 3008 modelis, kaip ir jo didesnysis brolis, iš vienatūrio virtęs miesto visureigiu.

„Iki galinių sėdynių čia yra beveik tas pats 3008 modelis“, – sako Vitalijus Eidimtas, „Peugeot“ ženklo vadovas Lietuvoje, įduodamas man į rankas 5008 modelio raktelius.

Nieko nuostabaus, kad „Peugeot“ pasinaudojo mažesniojo modelio sėkme. Prancūzų įdirbį pernai pripažino ir visa Europa, paskelbusi „Peugeot 3008“ Europos metų automobiliu, ir Lietuvos automobilių ekspertai, išrinkę jį į „Lietuvos metų automobilio“ konkurso finalą.

Puošni išorė

Iš išorės septynias sėdimas vietas turintis automobilis kiek eklektiškas. Prancūzai neatsispyrė pagundai papuošti jo priekį blizgiomis detalėmis, prie bendro vaizdo priderinti aštriabriaunius žibintus, ryškiomis apdailomis pažymėti rūko žibintus ir priekinio buferio apsaugą. Į šią mišrainę įkomponuotos masyvios priekinės radiatoriaus grotelės su liūto ženklu centre. Galinė dalis, nors ir nuosaikesnė, taip pat nestokoja puošybos elementų, padedančių atpažinti „Peugeot“ kūrinį iš toli.

Patinka ar ne tokie blizgučiai ir išraitymai – skonio reikalas, tačiau, mano akimis, įvairių elementų perkrautas priekinę ir galinę dalis „nugesina“ elegantiškas automobilio profilis. Horizontalios linijos visureigį vizualiai platina ir ilgina, tad žvelgiant iš šalies automobilis atrodo gerokai didesnis, nei yra iš tiesų.

Interjeras kiek subtilesnis, tačiau puošnumo netrūksta ir čia. Pavyzdžiui, durelių apdailai naudota neįprasta medžiaga – audinys, tinkamas vyriškoms eilutėms siūti. Odinės sėdynės siuvinėtos įvairiais raštais, o paskutiniu akcentu tampa palyginti su kitų gamintojų nedidelis vairas.

Mygtukų taip pat vos keli, jie skirti reikalingiausioms funkcijoms, o visi sudėtingesni veiksmai atliekami maigant liesti jautrų ekraną. Tarp esamų mygtukų, beje, nėra leidžiančio išjungti „Start & Stop“ sistemą, užgesinančią automobilio variklį tuomet, kai stovite. „Peugeot“ (ir to paties PSA koncerno giminaitis „Citroen“) – vienas nedaugelio gamintojų, primenančių, kad ši funkcija sukurta ne šiaip siekiant paerzinti vairuotojus, bet norint sumažinti aplinkos taršą eismo spūstyse, tad apriboti „Start & Stop“ veikimą įmanoma tik naudojantis liesti jautriu ekranu.

Varantieji – tik du

„Peugeot 5008“ turi tik du – priekinius – varančiuosius ratus ir greičiausiai keturių varančiųjų dar neturės kurį laiką. Prancūzai, kitaip nei vokiečiai, greitai perprato, kad absoliuti dauguma miesto visureigių pirkėjų neišvažiuoja savo automobiliais toliau nei glotni pievelė sodyboje, o didžiausia galima kliūtis jų kelyje – šaligatvio bortelis. Tokiam įveikti užtenka ir didesnės prošvaisos, tad galima apsieiti ir be investicijų į keturis varančiuosius ratus, kurie atneša papildomų galvosūkių dėl automobilio kainos, galios, svorio, degalų sąnaudų. Artimiausi konkurentai – „Nissan X-trail“ ir „Škoda Kodiaq“ – siūlo modelius ir su visų varančiųjų ratų pavaromis.

Po bandomo automobilio kapotu – 1,6 l darbinio tūrio benzininis 165 AG variklis su turbina. Jo maksimalus sukimo momentas (240 Nm) juntamas varikliui sukantis 1.400 sūkių per minutę greičiu, tad nedidelis motoras elgiasi kur kas žvaliau, nei galėtum tikėtis žvelgdamas į techninius duomenis popieriuje. Pavaras ganėtinai sklandžiai jungia 6 laipsnių automatinė pavarų dėžė. Ją, priklausomai nuo automobilio įrangos ir variklio, galima rinktis ir 5–6 laipsnių mechaninę. Tiesa, sportinis važiavimo režimas automatinę pavarų dėžę paverčia kiek nenuspėjama – retkarčiais ši neapsisprendžia, kokia pavara tinkamesnė pasirinktam važiavimo stiliui – žemesnė ar aukštesnė, tad kartais tenka pakentėti automobilio trūkčiojimą.

nuotrauka::1

Skirtumai gale

Visgi kone viską, kas išvardyta aukščiau, turi ir mažesnysis 5008 brolis – „Peugeot 3008“. Didžiausi skirtumai, kaip perspėjo ir ženklo atstovas, slypi galinėje automobilio dalyje.

5008 modelis yra 19 cm ilgesnis nei jo mažesnysis brolis, o ratų bazė – 16,5 cm ilgesnė nei minėto modelio. Tai reiškia, kad antroje sėdynių eilėje yra trys atskirai reguliuojamos sėdynės, kurias nulenkus galima patekti ir į trečiąją sėdynių eilę. Nors pastaroji, kaip jau įprasta tokio tipo septynviečiuose visureigiuose, skirta tik vaikams (arba nykštukams), antroje sėdynių eilėje vietos užteks ir aukštaūgiams.

Trečios eilės sėdynės, beje, lengvai nulenkiamos ir atlenkiamos tempiant virvutę. Tai leidžia gamintojui pasigirti, kad 5008 modelio bagažinės talpa – 1.060 l. Beje, trečios eilės sėdynės montuojamos kaip papildomos įrangos dalis. Panorus jų, teks prie automobilio, kurio standartinę įrangą turinti versija kainuoja apie 20.000 Eur, pridėti maždaug 800 Eur. Daugiau nei 1.000 Eur kainuos panoraminis stoglangis per visą automobilio stogą, užtikrinsiantis, kad sėdintiems pačiame gale nebūtų per tamsu.

Galop, kitaip nei mažesnysis brolis, didesnysis yra patogesnis nelygiame kelyje. Minkštai sugeriamos mažesnės ir didesnės duobės, tačiau važiuoklės standumo užtenka ir aštresniems posūkiams, įveiktiems didesniu greičiu.

Ir nors skirtumas tarp mažesniojo ir didesniojo „Peugeot“ visureigių – viso labo apie 1.000 Eur, tikrieji 5008 modelio konkurentai yra japonų „Nissan“ ir čekų „Škodos“ visureigiai. Šiuos greičiausiai rinksis tie, kuriems visgi prireiks keturių varančiųjų ratų pavaros, o „Peugeot“ patiks ieškantiems modernaus palydovo kelionėse asfaltuotais keliais.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau