Į automobilių aukcionus plūsta Silicio slėnio turtuoliai

Publikuota: 2017-08-27
„Bonhams“ klasikinių automobilių aukcionas. Benoito Tessiero („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Bonhams“ klasikinių automobilių aukcionas. Benoito Tessiero („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

327 mln. USD (277,8 mln. Eur) – tiek per keturias dienas senovinių automobilių aukcionuose Monterėjaus (JAV) automobilių savaitėje pinigų išleido retų mašinų kolekcionieriais.

Tai 3% mažiau nei praėjusių metų rezultatas, tačiau 12% daugiau nei buvo prognozuojama prieš renginiui prasidedant, skelbia „Bloomberg“.

Manoma, kad tokio šuolio sulaukta, mat pagrindiniai savaitės automobiliai – 1959 m. laidos „Aston Martin DB4GT Prototype Coupe“, įvertintas 6,7 mln. USD (5,7 mln. Eur), ir 1964m. „Shelby Cobra 289 R&P Roadster“, įvertintas 1,089 mln. USD (925.160 Eur) – buvo parduoti už tas sumas, kurios ir buvo numatytos, nors manyta, kad aukcione nepavyks pasiekti net pradinių nustatytų kainų.

Be to, nepaisant to, kad aukcionuose išleistos sumos šiemet menkesnės nei pernai, parduotų automobilių procentas (58%) bei vidutinė suma, tenkanti parduotam automobiliui (74.760 Eur) išliko tokie patys, kaip ir 2016 m.

Kainos stabilizavosi

„Kol kas rinka dėkingesnė pirkėjams, bet daugelio modelių kainos stabilizavosi ir tie pardavėjai, kurių lūkesčiai realistiški, gauna tikrai teisingas sumas, – sako Jonathanas Klingeris, draudimo bendrovės „Hagerty“ atstovas. – Manome, kad ir itin brangūs, reti automobiliai turėtų būti sėkmingai parduodami.“

Brangiausiai praėjusią savaitę aukcionuose buvo parduotas 1956 m. laidos „Aston Martin DBR1“ – žalias rodsteris, kuris per „RM Sotheby“ buvo parduotas už 22,5 mln. USD (19,11 mln. Eur). Šis modelis neretai vadinamas svarbiausiu kada nors pagamintu „Aston Martin“. Jis buvo pirmasis iš penkių lenktynėms skirtų automobilių, kurių vienas laimėjo 1959 m. 24 valandų ištvermės lenktynės Le Mane. Šis automobilis tapo brangiausiu kada nors buvusiu aukcionuose britų modeliu. Iš visų penkių pagamintų šis buvo vienintelis, kada nors pasiūlytas viešam aukcionui.

„Bonhams“ aukcione buvo parduotas „McLaren F1 Coupe“. 1995 m. laidos automobilis kolekcionieriui atiteko už 15,6 mln. USD (13,25 mln. Eur) sumą. Į penketą brangiausių pateko ir 1966 m. laidos „Ferrari 275 GTB/C“, parduotas už 14,5 mln. USD (12,31 mln. Eur), ir 1961 m. laidos „Ferrari 250 GT SWB“, nusipirktas už 8,3 mln. USD (7 mln. Eur).

Už 14 mln. USD (11,89 mln. Eur) „Gooding & Company” aukcione buvo parduotas 1970 m. „Porsche 917K“. Šis automobilis buvo filmuotas Steve‘o McQueen‘o filme „Le Mans“.

Kolekcionieriai iš Silicio slėnio

Ekspertai tikina, kad tarp labiausiai perkamų buvo automobiliai, vertinami daugiau nei 250.000 USD (212.386 Eur). Šio segmento automobilių per keturias Monterėjaus automobilių savaitės dienas buvo parduota daugiausiai.

Graibstomi buvo ir 1980-1990 m. automobiliai.

„Šiame segmente išleidžiama daug Silicio slėnio žaidėjų pinigų. Tų metų laidos automobiliai yra tai, kas jiems patinka, – kalba Craigas Jacksonas, „Barrett-Jackson“ aukcionų bendrovės valdybos pirmininkas ir vadovas. – Aukcionų dalyviai daug jaunesni, bet drauge jų skoniai labai skirtingi, ir tai matosi žvelgiant į rezultatus.“

Aukcionų vertintojai skaičiuoja, kad numatytos sumos buvo sumokėtos už tokius modelius, kaip 1991 m. laidos „Ferrari F40“, 1989 m. laidos „Porsche Speedster“, tiek, kiek tikėtasi, surinkta ir už kelis „Ferrari Testarossa“, pagamintus 1984-1996 m.

„Šiame segmente yra daug pinigų ir daug entuziazmo. Drauge naujai į aukcionus ateinantys žmonės yra labai atsargūs. Jie siūlo žemesnes sumas, tačiau susilaiko, jei tik jiems kažkas neatrodo teisinga“, – sako p. Jacksonas.

Trūksta superautomobilių

Kita vertus, „Porsche 911“, išleisti 1960-aisiais ir vėliau, retai kada nuperkami už tą kainą, kuri numatyta. „Porsche Turbo 930“ tai pat parduotas už mažesnę nei tikėtasi sumą. Ir netgi už žavius „Mercedes-Benz SL“ modeliai labai dažnai pirkėjai pasiūlo mažesnes sumas nei tikisi šių pardavėjai.

Nepradžiugino šių metų aukcionai ir superautomobilių pardavėjų. 1985 m. laidos „Ferrari 288 GTO“ „Bonhams“ aukcione buvo įsigytas už žemiausią kainą nuo pat 2014 m. sausio. 1988 m. laidos „Porsche 959“ „Gooding & Company“ aukcione buvo įvertintas vos daugiau nei 1 mln. USD (849.550 Eur).

Anot p. Jacksono, tą paaiškinti galima labai paprastai. Tokius automobilius perka žmonės, kurie juos naudoja pagal tiesioginę paskirtį – vairuoja. Ir kai išskirtiniai automobiliai pagaliau patenka į aukcionus iš juos ilgai praturėjusių savininkų, juos tuojau pat nusičiumpa kiti tokie patys – turintys automobilius ilgą laiką. Tad norintys pirkti gali rinktis iš vos kelių tikrai gerų variantų, o įžvalgiems pirkėjams dauguma tokių, „iššokančių“ kartas nuo karto, nėra pakankamai geri, kad juos pirktų.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau