VŽ bando hibridus: „BMW 330e“ prieš „Lexus IS 300h“

Publikuota: 2017-07-16

Ilgą laiką hibridinių automobilių rinkoje vienvaldis karalius buvo „Toyota Motor Corp“. Iki pat dabar koncernui, jungiančiam gamintojas „Toyotą“ ir „Lexus“, priklausė didžioji Europos benzinu ir elektra varomų automobilių rinkos dalis.

Tačiau „Dyzelgeito“ skandalo išjudinti Europos automobilių gamintojai suskubo įdiegti hibridinę pavarą. Dabar, kai „Lexus“ atnaujino savo „IS 300h“ modelio hibridą, konkurentų – apstu. Kad ir BMW 3 serijos „330e“ modelis, kurio baterija įkraunama iš tinklo.

Panašumų daug

Konkurencinė kova tarp „Lexus IS“ ir BMW 3 serijų tęsiasi amžinybę. Automobiliai itin panašių matmenų: „Lexus“ ilgis 4.680 mm, iš tinklo įkraunamo BMW – 4.633 mm, „Lexus“ aukštis – 1.430 mm, BMW – 1.429 mm, net atstumas tarp ašių kone identiškas – „Lexus“ siekia 2.800 mm, o BMW – 2.810 mm. Be to, abu modeliai varomi galiniais ratais.

Visgi BMW gerbėjai ilgą laiką šaipėsi, kad „Lexus“ nukenčia dėl konservatyvios gamintojos politikos Europoje, kur dėl įvairių aplinkosaugos reikalavimų IS modelį komplektuoja arba su turbiną turinčiu benzininiu motoru, arba hibridine jėgaine, o įsigyjant BWM 3 serijos modelį galima rinktis iš kelių skirtingos galios benzininių ir dyzelinių variklių.

Kita vertus, kalbant apie kompaktiškų sedanų, turinčių hibridinę pavarą, pardavimus, „Lexus“ lenkė BMW visa galva, nes iki šiol automobilio, galinčio važiuoti dalį kelio elektra, vokiečiai neturėjo. O pernai pavasarį paskelbę, kad turės, šiemet vasaros pradžioje pristatė jį Lietuvoje.

Tiesa, BMW nėjo „Lexus“ keliu ir iš karto sumontavo į 3 seriją iš tinklo įkraunamą hibridinę pavarą, leidžiančią elektra įveikti apie 40 km atstumą. Ir tai, palyginti su atnaujintu „Lexus IS 300h“ modeliu, kurio baterijos įkraunamos išnaudojant kinetinę energiją, o elektra įveikiamas atstumas siekia maždaug porą kilometrų, yra esminis šių šiaip jau gana panašių automobilių skirtumas.

Po „BMW 330e“ kapotu – 2 l darbinio tūrio benzininis turbiną turintis motoras, generuojantis 135 kW galią. Elektros motoras, sumontuotas tarp benzininio ir 8 laipsnių automatinės pavarų dėžės, prideda dar 65 kW. Tad bendra hibridinės sistemos galia – 185 kW, arba 248 AG.

„Lexus IS 300h“ hibridinę sistemą sudaro atmosferinis 2,5 l darbinio tūrio benzininis variklis, generuojantis 133 kW galią. Pridėjus elektros motorą, bendra hibridinės sistemos galia – 164 kW, arba 220 AG. Darnų sistemos darbą užtikrina „e-CVT“ tipo pavarų dėžė.

(tęsinys po grafiku)

infogram.com::kai_kurie_techniniai_duomenys

Žvitrus prieš tolygų

„Lexus“ ir BMW panašumas justi ir sėdus į vairuotojo vietą – net ir salono interjere skirtumus labiau lemia japoniškas arba vokiškas supratimas, kaip turėtų atrodyti vairuotojui skirta vieta. Pagrindinių prietaisų išdėstymas ganėtinai panašus, tačiau „vokietis“ laimi dėl patogesnio informacijos ir pramogų sistemos valdymo, ryškiaspalvės ir modernesnės navigacijos sistemos. „Lexus“ daugiau dėmesio skiria medžiagų tarpusavio dermei, menkoms apdailos detalėms ir, verta pastebėti, turi patogesnes minkštesnes sėdynes.

Didžiausi skirtumai ryškėja išvažiavus į kelią.

Nuspaudus akceleratorių iki dugno (BMW į tai sureaguoja kur kas greičiau nei japoniškas modelis), BMW 100 km/val. greitį pasiekia per 5,8 sekundės. „Lexus“ – per 8,5 sekundės. Dėl to kaltinti reikėtų tiek mažesnę hibridinės jėgainės galią, tiek didesnį japoniško sedano svorį.

Tokie įsibėgėjimo skirtumai lemia ir visiškai skirtingą abiejų automobilių važiavimą. BMW kelyje sportiškesnis, agresyvesnis, dinamiškesnis, kur kas greičiau reaguoja į visus vairuotojo veiksmus. „Lexus“ – inertiškesnis, ne toks agresyvus, elegantiškesnis, kiekvienas veiksmas čia – tolygesnis. Švelnesnį važiavimą užtikrina ir minkštesnė važiuoklė: ši užtektinai standi, kad automobilis tvirtai sukibtų su kelio danga, tačiau ne tokia kieta kaip BMW. Kita vertus, BMW važiuoklė patiks tiems, kurie pirmenybę teikia sportiškesniam vairavimo stiliui.

Minkant akceleratorių nesunku išgirsti, kada darbo imasi BMW benzininis variklis – pavaros pasikeitimas iš elektros į benziną čia gana grubus. O „Lexus“ (nors triukšmas abiejų automobilių salonuose girdimas labai panašiai) variklį nutildė, izoliavo, tad tai, kad važiuojate benzinu, neretai išduos tik prietaisų skydelis.

Didžiausias skirtumas

Skiriasi ir tai, kaip veikia abiejų „premium“ segmento sedanų hibridinės jėgainės. 100% įkrauta BMW baterija, pasak gamintojo, leis nuvažiuoti 40 „elektrinių“ kilometrų. Visgi norint šį skaičių pasiekti, teks atsiprašyti visų BMW sportinių savybių ir vairuoti automobilį taip, tarsi šis būtų pagamintas „Lexus“. Kiekvienas bandymas pasimėgauti kietesne važiuokle, dinamiškesniu valdymu ir kitais jau išvardytais BMW pranašumais tirpdo bateriją beprotišku greičiu. Labai stengiantis Vilniaus gatvėse elektra pavyko nuvažiuoti apie 30 km. Beje, pilna baterija leidžia elektros režimu pagreitėti iki 120 km/val., o pustuštė – iki 80 km/val.

„Lexus“ elektros pavara gali įsijungti bet kurią akimirką, kai tik švelniau elgiatės su akceleratoriumi. Tą pastebėti padeda į atskiras sekcijas suskirstytas prietaisų skydelis, kuriame „Power“ žyma reiškia tai, kad greičiausiai važiuojate benzinu, o „Eco“, kad greičiausiai „Lexus“ į priekį varo elektra. Esminis skirtumas, palyginti su ankstesnės kartos IS modeliais, yra tas, kad anksčiau hibrido pranašumai atsiskleisdavo tik miesto gatvėse, o išvažiavus į užmiesčio kelius hibridas siurbdavo tiek pat degalų, kiek bet kuris analogiškų matmenų ir duomenų benzininį variklį turintis automobilis, atnaujintasis IS hibridinę pavarą intensyviai išnaudoja ir greitkelyje. Tai leidžia pasiekti 4–5 l degalų sąnaudas 100 km. Maksimalus vien tik elektra nuvažiuoti galimas atstumas – apgailėtinai menkas, tačiau „Lexus“ inžinieriai konstravo automobilį taip, kad šio baterijoms įkrauti būtų išnaudojamos visos įmanomos galimybės, todėl vos tik yra proga, IS riedės naudodamas elektros energiją.

Kiek kitaip elgiasi iš tinklo įkraunama BMW 3 serija. Tol, kol baterija pilna, jis idealiai rieda elektra, tačiau baterijai ištuštėjus įkrauti ją tiesiog važiuojant (stabdant, riedant ir pan.) labai sudėtinga, todėl ištuštėjus baterijai didžiąją laiko dalį BMW važiuoja tiesiog degindamas benziną. Todėl vienareikšmiškai skaičiuoti sąnaudas – labai sudėtinga, nes tol, kol baterija pilna, BMW reikia apgailėtinai mažai benzino, o šiai ištuštėjus – sąnaudos primena įprastas dvilitriam benzininiam varikliui. Jei, pavyzdžiui, kasdien nuvažiuojate iki 30 km mieste ir turite galimybę įkrauti automobilį prie darbo ar namų, mėnesiui greičiausiai jums užteks ir 10 l benzino. Jeigu nuvažiuojami atstumai didesni, baką teks pildyti dažniau.

Tad iš pažiūros panašūs automobiliai kelyje tampa skirtingi. BMW įtiks tiems, kurie turi galimybę patogiai ir greitai įkrauti automobilio baterijas ir vertina sportišką, agresyvesnį vairavimo stilių. „Lexus“ hibrido pranašumus įvertins ieškantys elegantiško ir komfortiško automobilio, leidžiančio elektra riedėti ten, kur tai reikalingiausia. Drauge akivaizdu, kad aršūs konkurentai turi ko mokytis vienas iš kito. Pavyzdžiui, BMW inžinieriams reikėtų pasistengti išmokyti hibridą lengviau kaupti energiją, o „Lexus“ – pagalvoti apie iš tinklo įkraunamo modelio versiją.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau