VŽ bando hibridus: „BMW 330e“ prieš „Lexus IS 300h“

Publikuota: 2017-07-16

Ilgą laiką hibridinių automobilių rinkoje vienvaldis karalius buvo „Toyota Motor Corp“. Iki pat dabar koncernui, jungiančiam gamintojas „Toyotą“ ir „Lexus“, priklausė didžioji Europos benzinu ir elektra varomų automobilių rinkos dalis.

Tačiau „Dyzelgeito“ skandalo išjudinti Europos automobilių gamintojai suskubo įdiegti hibridinę pavarą. Dabar, kai „Lexus“ atnaujino savo „IS 300h“ modelio hibridą, konkurentų – apstu. Kad ir BMW 3 serijos „330e“ modelis, kurio baterija įkraunama iš tinklo.

Panašumų daug

Konkurencinė kova tarp „Lexus IS“ ir BMW 3 serijų tęsiasi amžinybę. Automobiliai itin panašių matmenų: „Lexus“ ilgis 4.680 mm, iš tinklo įkraunamo BMW – 4.633 mm, „Lexus“ aukštis – 1.430 mm, BMW – 1.429 mm, net atstumas tarp ašių kone identiškas – „Lexus“ siekia 2.800 mm, o BMW – 2.810 mm. Be to, abu modeliai varomi galiniais ratais.

Visgi BMW gerbėjai ilgą laiką šaipėsi, kad „Lexus“ nukenčia dėl konservatyvios gamintojos politikos Europoje, kur dėl įvairių aplinkosaugos reikalavimų IS modelį komplektuoja arba su turbiną turinčiu benzininiu motoru, arba hibridine jėgaine, o įsigyjant BWM 3 serijos modelį galima rinktis iš kelių skirtingos galios benzininių ir dyzelinių variklių.

Kita vertus, kalbant apie kompaktiškų sedanų, turinčių hibridinę pavarą, pardavimus, „Lexus“ lenkė BMW visa galva, nes iki šiol automobilio, galinčio važiuoti dalį kelio elektra, vokiečiai neturėjo. O pernai pavasarį paskelbę, kad turės, šiemet vasaros pradžioje pristatė jį Lietuvoje.

Tiesa, BMW nėjo „Lexus“ keliu ir iš karto sumontavo į 3 seriją iš tinklo įkraunamą hibridinę pavarą, leidžiančią elektra įveikti apie 40 km atstumą. Ir tai, palyginti su atnaujintu „Lexus IS 300h“ modeliu, kurio baterijos įkraunamos išnaudojant kinetinę energiją, o elektra įveikiamas atstumas siekia maždaug porą kilometrų, yra esminis šių šiaip jau gana panašių automobilių skirtumas.

Po „BMW 330e“ kapotu – 2 l darbinio tūrio benzininis turbiną turintis motoras, generuojantis 135 kW galią. Elektros motoras, sumontuotas tarp benzininio ir 8 laipsnių automatinės pavarų dėžės, prideda dar 65 kW. Tad bendra hibridinės sistemos galia – 185 kW, arba 248 AG.

„Lexus IS 300h“ hibridinę sistemą sudaro atmosferinis 2,5 l darbinio tūrio benzininis variklis, generuojantis 133 kW galią. Pridėjus elektros motorą, bendra hibridinės sistemos galia – 164 kW, arba 220 AG. Darnų sistemos darbą užtikrina „e-CVT“ tipo pavarų dėžė.

(tęsinys po grafiku)

infogram.com::kai_kurie_techniniai_duomenys

Žvitrus prieš tolygų

„Lexus“ ir BMW panašumas justi ir sėdus į vairuotojo vietą – net ir salono interjere skirtumus labiau lemia japoniškas arba vokiškas supratimas, kaip turėtų atrodyti vairuotojui skirta vieta. Pagrindinių prietaisų išdėstymas ganėtinai panašus, tačiau „vokietis“ laimi dėl patogesnio informacijos ir pramogų sistemos valdymo, ryškiaspalvės ir modernesnės navigacijos sistemos. „Lexus“ daugiau dėmesio skiria medžiagų tarpusavio dermei, menkoms apdailos detalėms ir, verta pastebėti, turi patogesnes minkštesnes sėdynes.

Didžiausi skirtumai ryškėja išvažiavus į kelią.

Nuspaudus akceleratorių iki dugno (BMW į tai sureaguoja kur kas greičiau nei japoniškas modelis), BMW 100 km/val. greitį pasiekia per 5,8 sekundės. „Lexus“ – per 8,5 sekundės. Dėl to kaltinti reikėtų tiek mažesnę hibridinės jėgainės galią, tiek didesnį japoniško sedano svorį.

Tokie įsibėgėjimo skirtumai lemia ir visiškai skirtingą abiejų automobilių važiavimą. BMW kelyje sportiškesnis, agresyvesnis, dinamiškesnis, kur kas greičiau reaguoja į visus vairuotojo veiksmus. „Lexus“ – inertiškesnis, ne toks agresyvus, elegantiškesnis, kiekvienas veiksmas čia – tolygesnis. Švelnesnį važiavimą užtikrina ir minkštesnė važiuoklė: ši užtektinai standi, kad automobilis tvirtai sukibtų su kelio danga, tačiau ne tokia kieta kaip BMW. Kita vertus, BMW važiuoklė patiks tiems, kurie pirmenybę teikia sportiškesniam vairavimo stiliui.

Minkant akceleratorių nesunku išgirsti, kada darbo imasi BMW benzininis variklis – pavaros pasikeitimas iš elektros į benziną čia gana grubus. O „Lexus“ (nors triukšmas abiejų automobilių salonuose girdimas labai panašiai) variklį nutildė, izoliavo, tad tai, kad važiuojate benzinu, neretai išduos tik prietaisų skydelis.

Didžiausias skirtumas

Skiriasi ir tai, kaip veikia abiejų „premium“ segmento sedanų hibridinės jėgainės. 100% įkrauta BMW baterija, pasak gamintojo, leis nuvažiuoti 40 „elektrinių“ kilometrų. Visgi norint šį skaičių pasiekti, teks atsiprašyti visų BMW sportinių savybių ir vairuoti automobilį taip, tarsi šis būtų pagamintas „Lexus“. Kiekvienas bandymas pasimėgauti kietesne važiuokle, dinamiškesniu valdymu ir kitais jau išvardytais BMW pranašumais tirpdo bateriją beprotišku greičiu. Labai stengiantis Vilniaus gatvėse elektra pavyko nuvažiuoti apie 30 km. Beje, pilna baterija leidžia elektros režimu pagreitėti iki 120 km/val., o pustuštė – iki 80 km/val.

„Lexus“ elektros pavara gali įsijungti bet kurią akimirką, kai tik švelniau elgiatės su akceleratoriumi. Tą pastebėti padeda į atskiras sekcijas suskirstytas prietaisų skydelis, kuriame „Power“ žyma reiškia tai, kad greičiausiai važiuojate benzinu, o „Eco“, kad greičiausiai „Lexus“ į priekį varo elektra. Esminis skirtumas, palyginti su ankstesnės kartos IS modeliais, yra tas, kad anksčiau hibrido pranašumai atsiskleisdavo tik miesto gatvėse, o išvažiavus į užmiesčio kelius hibridas siurbdavo tiek pat degalų, kiek bet kuris analogiškų matmenų ir duomenų benzininį variklį turintis automobilis, atnaujintasis IS hibridinę pavarą intensyviai išnaudoja ir greitkelyje. Tai leidžia pasiekti 4–5 l degalų sąnaudas 100 km. Maksimalus vien tik elektra nuvažiuoti galimas atstumas – apgailėtinai menkas, tačiau „Lexus“ inžinieriai konstravo automobilį taip, kad šio baterijoms įkrauti būtų išnaudojamos visos įmanomos galimybės, todėl vos tik yra proga, IS riedės naudodamas elektros energiją.

Kiek kitaip elgiasi iš tinklo įkraunama BMW 3 serija. Tol, kol baterija pilna, jis idealiai rieda elektra, tačiau baterijai ištuštėjus įkrauti ją tiesiog važiuojant (stabdant, riedant ir pan.) labai sudėtinga, todėl ištuštėjus baterijai didžiąją laiko dalį BMW važiuoja tiesiog degindamas benziną. Todėl vienareikšmiškai skaičiuoti sąnaudas – labai sudėtinga, nes tol, kol baterija pilna, BMW reikia apgailėtinai mažai benzino, o šiai ištuštėjus – sąnaudos primena įprastas dvilitriam benzininiam varikliui. Jei, pavyzdžiui, kasdien nuvažiuojate iki 30 km mieste ir turite galimybę įkrauti automobilį prie darbo ar namų, mėnesiui greičiausiai jums užteks ir 10 l benzino. Jeigu nuvažiuojami atstumai didesni, baką teks pildyti dažniau.

Tad iš pažiūros panašūs automobiliai kelyje tampa skirtingi. BMW įtiks tiems, kurie turi galimybę patogiai ir greitai įkrauti automobilio baterijas ir vertina sportišką, agresyvesnį vairavimo stilių. „Lexus“ hibrido pranašumus įvertins ieškantys elegantiško ir komfortiško automobilio, leidžiančio elektra riedėti ten, kur tai reikalingiausia. Drauge akivaizdu, kad aršūs konkurentai turi ko mokytis vienas iš kito. Pavyzdžiui, BMW inžinieriams reikėtų pasistengti išmokyti hibridą lengviau kaupti energiją, o „Lexus“ – pagalvoti apie iš tinklo įkraunamo modelio versiją.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Škoda“ paviešino pirmąją informaciją apie atnaujinamą „Fabia“

Artėjant tarptautinei Ženevos automobilių parodai, Čekijos automobilių gamintojas paskelbė pirmą oficialią...

Transportas
2018.01.21
Lietuviai Dakaro ralyje toliau spurtuoja 2

Dakaro ralio dalyviai jau ruošiasi šiandien vyksiančiam paskutiniam šio maratono etapui. Vakar vykusį 13...

Transportas
2018.01.20
„Renault-Nissan“ tvirtina esąs pasaulinės automobilių rinkos lyderis 1

Carlosas Ghosnas, „Renault-Nissan“ vadovas, sako, kad jo vadovaujamų gamintojų aljansas 2017 m. aplenkė...

Transportas
2018.01.19
Žala per 4 valandas suremontavo automobilį ir pasiekė finišą

Antano Juknevičiaus ekipažas Dakaro ralio 11-ajame etape finišavo 17-as, Benedikto Vanago komanda buvo 24-a.

Laisvalaikis
2018.01.17
Dakaro 10 etapas: greitai, kai kam lengvai, o kai kam ir skaudžiai

Lietuviams dešimtasis Dakaro ralio etapas buvo ir sėkmingas, ir paženklintas baudomis, o kai kam pasirodė...

Transportas
2018.01.17
Sparčiai augančioje naudotų automobilių rinkoje – amžiaus vidurkio mažėjimas  6

Per 2017 m. Lietuvoje įregistruota 17.7% daugiau naudotų lengvųjų automobilių nei 2016 m. Vidutinis pirmą...

Transportas
2018.01.17
Detroitas laikosi tradicijų: galia ir dydis – svarbūs, kaip visada

Tarptautinėje Šiaurės Amerikos automobilių parodoje NAIAS – dešimtys naujovių, kurias nustelbė Arnoldo...

Transportas
2018.01.16
Dakaro savaitgalio maratonui pasibaigus, lietuviai vėl džiugina rezultatais 

Neturėdami mechanikų palaikymo, praėjusį savaitgalį Lietuvos atstovai Dakaro maratone džiugino labai gerais...

Transportas
2018.01.15
Iki 2022 m. „Ford“ turės 40 elektra varomų modelių 1

JAV automobilių bendrovė „Ford Motor“ pranešė, kad į elektromobilių ir hibridinių modelių kūrimą investuos 11...

Transportas
2018.01.15
Bolivijos aukštikalnes geriausiai išnaudojo Benediktas Vanagas

Į Boliviją persikėlusių lenktynių 6-ajame etape iš trijų Lietuvos ekipažų geriausiai pasirodė Benedikto...

Transportas
2018.01.12
Klastingas kopas Dakare geriausiai įveikti sekėsi Juknevičiui su Vaičiuliu

5-ajame Dakaro lenktynių etape Lietuvai atstovaujantys trys automobilių ekipažai trasą pabaigė pirmajame...

Transportas
2018.01.10
Dakaro ralio 4 diena: sunki kelionė per kopas

Ketvirtoji Dakaro ralio diena įsiminė sunkiomis trasomis per kopas.

Transportas
2018.01.10
FNTT: „Porsche“ ir „Bentley“ perpardavinėtojai nusuko trečdalį milijono 9

Teisėsauga nustatė, kad prabangiais automobiliais prekiavusi, bet dabar jau bankrutavusi bendrovė nuo...

Verslo aplinka
2018.01.09
Dakaro ralio 3 diena: lietuviai prasikasėsi per duobes iki finišo

Ekipažai iš Lietuvos įveikė ir trečiąją  Dakaro ralio maratono dieną.

Transportas
2018.01.08
„Volkswagen Group“ prekybos rezultatai vėl žada pasaulinio lyderio poziciją

Tikėtina, kad 10,7 mln. automobilių pardavusi „Volkswagen Group“ 2017 metais pranoko savo pagrindinį...

Transportas
2018.01.08
Konsoliduojamas „Škodos“ atstovų tinklas Lietuvoje

Vienas iš nuolatinių naujų automobilių rinkos lyderių Lietuvoje – „Škoda“ automobiliais prekiaujanti bendroji...

Transportas
2018.01.08
Dakaro ralis: II etape Juknevičius atvažiavo 19-as

Antrame Dakaro ralio etape iš lietuvių geriausiai pasirodė Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio komanda...

Transportas
2018.01.07
Dakaro lenktynėse – lietuviška trikovė 1

Dakaro ralis lietuviams šiemet bus ypač įdomus: Lietuvai atstovaus keturi ekipažai – vienas motociklininkas...

Transportas
2018.01.06
Pardavimų rekordą „Volvo“ pasiekė 4-tus metus iš eilės 3

Automobilių gamintoja „Volvo“ ir 2017-aisiais fiksavo parduotų transporto priemonių rekordą.

Transportas
2018.01.04
„Tesla“ vėl atidėjo „Model 3“ gamybos planus 26

JAV elektromobilių gamintojos „Tesla“ nesugebėjimas pagaminti pakankamai „Model 3“ automobilių, nuvylė...

Transportas
2018.01.04

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau