VŽ bando: „Renault Koleos“ metamorfozė

Publikuota: 2017-06-17

Naujos kartos „Koleos“ į Europos rinką atplukdę prancūzai, pastaraisiais metais nauju dizainu ir modeliais suviliojantys vis daugiau pirkėjų, mėgina atsiriekti didesnę dalį sparčiai populiarėjančio SUV segmento.

„Renault“ ir visureigis – du žodžiai, kurie dar nelabai seniai sunkiai derėjo kartu. Nors prancūzai pastaruosius porą dešimtmečių beveik nuolat savo modelių gamoje turėjo vieną kitą visais keturiais ratais varomą automobilį, didesnių pirkėjų simpatijų išsikovoti nebepavykdavo. Toks likimas ištiko ir pirmosios kartos kompaktišką visureigį „Koleos“, pristatytą 2008 m. Jį kūrė ne vien „Renault“ inžinieriai – tai bendras prancūzų, japonų („Nissan“) ir korėjiečių („Samsung“) darbas. Azijoje modelio pirkėjų dar atsirado, tačiau Europoje sekėsi kukliai, nors nusispjovusieji į dizainą girdavo pravažumo galimybes, važiavimo komfortą.

Po tokio mėginimo rimčiau į sparčiai augančią nišą su deimanto formos logotipu ant automobilio „Renault“ kurį laiką nesiveržė. Ten sėkmingai savo vietą rado nuo 2006 m. „Renault-Nissan“ aljanso atstovas „Qashqai“ modelis.

Tačiau pirkėjų norai kardinaliai kito – SUV ilgainiui tapo sparčiai augančiu segmentu. Tai keisti politiką privertė ir prancūzus. Ir jie neprašovė: atnaujinę dizainą, į didesnio pravažumo automobilių rinką jie žengia vis tvirtesniais žingsniais. Pradžioje (2013 m.) tai buvo nedidukas krosoveris „Captur“, kiek vėliau dalį klientų suviliojo „Kadjar“, o dabar prancūzai nusitaikė ir į didesnių visureigių pirkėjus. Naujasis „Koleos“ – D segmento atstovas, kaip pristato „Renault“. O pasigrumti nori neatsitiktinai – „Renault“ duomenimis, dabar maždaug trečdalis segmento pirkėjų renkasi būtent SUV.

Ilga kelionė į Europą

Šokti į kovą dėl pirkėjų Europoje „Renault“ tarsi neskubėjo. Naujasis „Koleos“ pirmiausia buvo pristatytas Kinijoje – dar praėjusių metų pavasarį Pekino automobilių parodoje. Toli nuo Senojo žemyno (Kinijoje, Australijoje, kai kuriose Pietų Amerikos valstybėse) dar pernai prasidėjo ir prekyba. Europos pirkėjams modelis siūlomas tik nuo šio birželio. Tiesioginiai konkurentai, pavyzdžiui, „Škoda“ su „Kodiaq“ modeliu, kurį pristatė gerokai vėliau, jau priiminėjo europiečių užsakymus.

Į Suomiją Europos žurnalistus susipažinti su naujuoju „Koleos“ pakvietę „Renault“ atstovai patikino – kelionė į Europą užtruko tik dėl to, kad pastaruoju metu „Renault“ į rinką per pastaruosius pateikė daug naujų modelių, iš esmės atnaujino savo gamą. Be to, prieš keletą metų Europoje pasirodė „Koleos“ pusbrolis „Nissan X-Tail“, su kuriuo „Koleos“ dalinasi ne tik platformą, bet ir nemažai kitų detalių, pasislėpusių po geležinių rūbu.

Lengvai atpažįstamas

Tuo, kad „Koleos“ vertas konkuruoti su stiprias pozicijas rinkoje užėmusiais „Toyota RAV4“, „Honda CR-V“ ar „jaunesniais“, tokiais kaip „Škoda Kodiaq“, nesunku įsitikinti. Jis turėtų patikti solidesnės, tvirtesnės išvaizdos automobilius mėgstantiems vairuotojams. „Renault“ atstovai teigia, kad „Kadjar“ skirtas jaunesniems, „Koleos“ – vyresniems pirkėjams (ir tiems, kuriems patinka daug chromuotų akcentų automobilio išorėje). „Koleos“ – tikras naujosios „Renault“ dizaino krypties atstovas, niekuo neprimenantis pirmtako. Automobilį išskiria jau pažįstami C formos priekiniai ir nemažą dalį klientų sužavėję galiniai žibintai – nesunku atpažinti, kad tai „Renault“. Tarsi koks ūgtelėjęs „Talisman“. Toks įspūdis susidaro neatsitiktinai, nes „Koleos“ dizainas kurtas lygiagrečiai su „Talisman“. Panašumo į kitus šeimos narius gausu ir automobilio salone. Bet geriau sėsti ne į pačios pigiausios versijos („Zen“) automobilį, o iškart į prabangiausią – „Initiale Paris“. Jo medžiagų kokybė pastebimai geresnė. Tiesa, tokios komplektacijos automobilio kaina prasideda nuo 36.020 Eur, o „Zen“ – nuo 25.565 Eur.

Nepriklausomai nuo kainos, salono erdve mėgausis visi pirkėjai. Tiek sėdintys priekyje, tiek gale. Beje, skirtingai nei kai kurie konkurentai, prancūzai nesiūlo septynviečio modelio. Geriau mažiau keleivių, bet daugiau vietos. O jei atėję į prekybos saloną klausinėsite, kodėl nėra septynviečio modelio, pardavėjai jus nuves prie kito šeimos nario – „Espace“.

Mažai variklių

„Renault“ žurnalistams išbandyti Suomijoje pateikė tik dyzelinius variklius – benzininių versijų Europoje ir nebus. Nėra poreikio – dauguma tokios klasės automobilių pirkėjų renkasi dyzelinius. Bet jei staiga įvyktų perversmas, prancūzai patikina, kad sumontuoti benzininius agregatus nebūtų problemų – kitose rinkose juos siūlo.

Šiuo metu prancūzai europiečiams siūlo du variklius – 1,6 l 130 AG ir 2 l 175 AG. Jei pasirinksite vien priekinių ratų pavarą, variklį galima montuoti tiek su šešių laipsnių mechanine, tiek su automatine „X-Tronic“ pavarų dėže (variatorius). O jei pageidaujate visų varančiųjų ratų, tuomet lieka tik 2 l variklis. Kad ir koks būtų pasirinkimas, nereikia tikėtis didesnių emocijų. Nors 2 l yra galingesnis, o „X-Tronic“ žingsnis į priekį tobulėjimo link, vairuojant „silpnesnį“ automobilį su mechanine pavarų dėže atrodo, kad jis energingesnis.

Ne tik miestui

Sukinėjantis Helsinkio gatvėmis, tvarkingai riedant leistinu greičiu užmiesčio keliais ir keliukais nejučia pamanai, kad vairuoji tikrai prancūzišką automobilį – pakabos kietumu skųsti nereikia. Posūkiuose, kaip ir dauguma automobilių, kurių svorio centras aukščiau nei įprastų, „Koleos“ linkęs pakrypuoti. Prieš perkant pigesnės komplektacijos „Koleos“, reiktų atkreipti dėmesį į triukšmą salone. Nežinia, ar kaltas suomiškas asfaltas, ar padangos, o gal pataupyta garsą sulaikančioms medžiagoms, važiuojant didesniu greičiu (maždaug nuo 90 km/val.) ausis pasiekia triukšmas iš galinės automobilio dalies. Persėdus į „Initiale Paris“ buvo gerokai tyliau.

Kad tai nėra tik paprastas automobilis, o SUV, prancūzai pasistengė įrodyti suteikdami galimybę išbandyti automobilį specialioje trasoje. Čia persėdome į visais keturiais ratais varomus automobilius. Pasirinkus „4WD Lock“ režimą maršrutas – tai ir stačios įkalnės, nuokalnės, duobės, akmenys, žvyras ar dirbtinės brastos – didesnių problemų automobiliui nesukėlė. Na, bet tai ir nebuvo tikroji bekelė.

Ne viską pritaikė

„Renault“ žinomas kaip gamintojas, kuris jau bazinei komplektacijai nepagaili įvairiausių malonių ar saugumą gerinančių technologijų. Nustebino prancūzai ir šį kartą, tik ne taip maloniai.

„Koleos“ gausu įrangos, tačiau net ir vairuodamas prabangiausią versiją jautiesi tarsi nubaustas. Kad ir kiek bandėme kapstytis po kompiuterio smegenis per patogią „R Link 2“ multimedijos sistemą mėgindami surasti kituose modeliuose įdiegtą sistemą, leidžiančią pasirinkti vieną iš kelių važiavimo režimų ar susikurti individualų, pastangos nuėjo veltui. Tokios galimybės „Koleos“ nėra.

Ilgesnėse kelionėse praverstų adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema. „Koleos“ jos ir vėl kažkodėl nėra. Belieka tikėtis, kad bus. Vis dėlto jau 2017-ieji, išsiskirti iš konkurentų ar jiems prilygti – būtina.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau