Kaip gimė beprotiškos filmo „Greiti ir įsiutę“ scenos

Publikuota: 2017-04-17
Kadrai iš filmo „Greiti ir įsiutę 8“. Universal Pictures nuotr.
Kadrai iš filmo „Greiti ir įsiutę 8“. Universal Pictures nuotr.

Visas pasaulis porai valandų sustingo prie kino ekranų, kur pradėta rodyti 8 filmo „Greiti ir įsiutę“ dalis. Šioje dalyje žiūrovai išvys „Lamborghini“ ant ledo, „Corvette Singray“ ant dviejų ratų ir demoniškai galingą „Dodge“.

3,76 mlrd. Eur kainavęs filmas kupinas adrenaliną keliančių vaizdų. Automobilių persekiojimo scena Niujorke, milžiniškas, pastatams griauti skirtas svambalas, traiškantis blogiečių transporto priemones, didžiausias autonominių automobilių kūrėjų košmaras – į karą gatvėse stoję automobiliai be vairuotojų – visa tai atrodo visiškai įprasta ir normalu šio filmo kontekste. Net ir lenktynės ant užšalusios jūros, kai automobilius persekioja atominis povandeninis laivas – tik dar viena puiki akimirka.

Drauge filmas juokingas. Scena su kūdikiu lėktuve amžiams įspraus britų blogiuką Jasoną Stathamą į jūsų širdis.

Ir, kaip visada, visas dėmesys čia skirtas automobiliams. Sulig kiekviena filmo dalimi automobilių, kurie naudojami ekstremaliems triukams, skaičius tik auga.

Taip dėl to, kad, aiškina F. Gary Gray‘us, filmo režisierius, žmonės žavisi greičiu. Pats režisierius pasakoja, kad pirmasis jo automobilis buvo „Ford Granada“ – surūdijęs taip smarkiai, kad važiuodamas pro skyles dugne jis galėjo matyti kelią. Vairuodamas trantą jis svajojo apie GTO, GTX, „Mustang“ ir „Corvette“ modelius.

„Idealizuodavai kiekvieną, kuris tada turėjo laikų ir resursų tokiems automobiliams restauruoti“, – p. Gray‘ų cituoja „Bloomberg“.

Štai kodėl 1966 m. laidos raudona „Corvette“ yra vienas mėgiamiausių jo automobilių šiame filme. Na, ir „ice charger“ vadinamas „Dodge“.

„Tai neperšaunamas vintažinis „Dodge Charger“, kuris gali pagreitėti iki 320 km/val. važiuodamas ant ledo. Tai pramogai skirtas automobilis, kurio benzingalviai norėtų kaip kokio žaislo. Aš ypatingai mėgstu „karštus“ automobilius“, – sako p. Gray‘us.

Dennisas McCarthy‘is yra tas asmuo, kuris kiekviename filme sukuria grožį ir siurprizus. Jis vadovavo komandai, pirkusiai, kūrusiai, modifikavusiai visus filmo automobilius, pradedant Vino Dieselio „Impala“, baigiant Michellės Rodriguez vyšnios raudonumo „Stingray“. Nereikia net užsiminti apie rėkiančios oranžinės spalvos „Lamborghini Murcielago“, kuris kažkokiu būdu išgyveno lenktynes dideliu greičiu ant ledo.

„Aš pasvajoju apie visus tuos dalykus, o McCarthy‘is juos tiesiog pristato su šypsena veide, – sako p. Gray‘us ir užsimena, kad p. McCarthy‘is nupirko ar modifikavo kiekvieną jo norimą automobilį. – Esu tikras, kad iš jo tai pareikalavo kelerių gyvenimo metų vien dėl streso dėl terminų.“

„Corvette“ ant dviejų ratų

Vienoje filmo scenų raudona „Corvette Stingray“ važiuoja ant dviejų šoninių ratų. Ši idėja kilo paskutinę minutę, tačiau tam, kad kadras būtų nufilmuotas, teko dirbti visą dieną.

„Tai nutiko Niujorke, parke. Pagalvojome, kad mums reikėtų leisti Letty (filmo herojė – VŽ) važiuoti dviem ratais. Tačiau dėl to mane ėmė šiurpas, nes žinojau, kad automobiliui tai bus ne į gerą. 60-ųjų „muscle“ automobiliai nėra pritaikyti judesiui dviem ratais“, – sako p. McCarthy‘is.

Visgi komanda pagamino kelias „Stingray“ replikas, o filmavime panaudojo tris automobilius.

„Tai buvo didelis iššūkis, bet galų gale dienos pabaigoje mums pavyko“, – sako pašnekovas.

nuotrauka::1

Beje, „Corvette Stingray“ tik per plauką apskritai atsirado filme, mat, pasakoja pašnekovas, tokių metų automobilių kainos siekia 30.000-50.000 USD (28.000-47.000 Eur). Visgi kūrėjų komandai pavyko atrasti reikiamų modelių. Tiesa, kiek šie kainavo, jie neatskleidžia.

„Turi rinktis ir galvoti, kaip leidi pinigus tokiuose didelio biudžeto filmuose. Tačiau šis automobilis tikrai buvo vertas to“, – sako jis.

„Lamborghini“ ant ledo

Filme yra ir ryškiai oranžinis „Lamborghini Murcielago“. Pastarasis vienoje filmo scenų važiuoja per užšalusią įlanką, vejamas Rusijos separatistų. Pasirodo, ši scena iš tiesų filmuota ant ledo.

Kad „Lambo“ būtų nufilmuotas tokiomis sąlygomis, prireikė trijų automobilių. Ir tik du iš trijų filmavimo pabaigoje liko sveiki.

Filmo autoriai pabrėžia, kad su „Lambo“ nebuvo jokių kompiuteriais retušuotų ar netikrų scenų: mechaninę pavarų dėžę ir keturis varančiuosius ratus turintis „Murcielago“ iš tiesų važiavo toje aplinkoje, kuri šiam modeliui absoliučiai netiko.

„Jaučiausi labai blogai dėl šio automobilio. Mes jį skriaudėme ir skriaudėme. Jam teko įveikti didžiausią sniego pusnį, mes jį pašovėme iš tanko, jis įveikė dvi ar tris užtvaras. Ir visą tai jis ištvėrė, – sako p. McCarthy‘is. – Tai, kad iš Islandijos grįžo du iš trijų automobilių, išties rodo jo patvarumą, nes mes jį privertėme pragarą iškęsti dukart.“

Trys mėnesiai darbo

Ponas McCarthy‘is pasakoja, kad visiems nerealiems kadrams jie turėjo vos tris mėnesius.

„Spaudėme akceleratorių iki dugno“, – sako jis.

nuotrauka::2

Ponas McCarthy‘is pasakoja, kad kiekvieno filmo kūrimą jis pradeda nuo susitikimo su scenarijaus autoriumi Chrisu Morganu. Tuomet jie imasi kurti idėjas, naršyti aukcionuose, modifikuoti automobilius, ieškoti sudaužytų transporto priemonių ir pan.

„Scenarijus visuomet labai keičiasi. Pavyzdžiui, mes žinojome, kad tikrai turėsime ledo dangą ir povandeninį laivą, tačiau kitkas paprasčiausiai kybojo ore“, – pasakoja p. McCarthy‘is.

„Jaguar“ su mechanika

Jasonas Stathamas filme vaidina Shaw – britą, blogiuką ir klasikinių europietiškų automobilių gerbėją. Tiesa, filmo biudžetas nebuvo toks didelis, kad p. Stathamas galėtų vairuoti klasikinį automobilį, tad jo herojus vairavo „Jaguar F-Type“.

Aktorius pabrėžė, kad nevairuos automobilio su automatine pavarų dėže. Ir nors mechaninę pavarų dėžę turinti versija yra ne tokia galinga, tačiau filme automobilis atrodė puikiai.

„Mes paprasčiausiai išjungėme saugumo funkcijas automobilyje ir automobilis buvo paruoštas filmavimui“, – sako p. McCarthy‘is.

„Rusija“ buvo Islandijoje

Galvojant apie filmą buvo planuojama scenas sniegynuose ir ant ledo filmuoti Aliaskoje. Tačiau teko šios idėjos atsisakyti. Keblumų sukėlė ir įtempti JAV santykiai su Rusija.

Kitos vietos, apie kurias buvo galvojama, buvo nepasiekiamos per numatytą transportavimui 5 savaičių laikotarpį.

„Be to, Islandijoje neturėjome resursų sukurti automobilius tokius, kokių norėjome filme. Tad tam, kad turėtume ko reikia, teko kelis automobilius atsiskraidinti“, – sako pašnekovas.

Triukai tikri

Ponas McCarthy‘is pasakoja, kad nors kompiuterinės grafikos elementų filme yra, tačiau šių – labai nedaug.

nuotrauka::3

Pavyzdžiui, scena Kuboje, kur Vino Dieselio vairuojamas automobilis nuskrenda nuo kelio ir tėškiasi į jūrą, atrodo autentiška, mat tokia ir buvo.

„Mes tikrai tą padarėme. 98-99% laiko prie filmuojamų automobilių vairo – gyvi žmonės. Ir mes darome viską, ką matote filme, ir aš niekada negirdėjau komandos sakant, kad „mes to negalime“, – tikina pašnekovas.

Dar viena smulkmena: niekas nežino, kiek iš tiesų automobilių prireikė nufilmuoti filmui – spėjama, kad maždaug 500. Pavyzdžiui, reikėjo 11 automobilių tam, kad būtų nufilmuota lenktynių scena Kuboje. Ir reikėjo 7 replikų to automobilio, prieš kurį Vinas Dieselis lenktyniavo. O kiek prireikė tokių, kurie buvo naudojami paprasčiausiai sudaužymui.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

http://www.vz.lt
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau