„Cadillac“ į savo automobilius ims diegti pusiau savavaldes sistemas

Publikuota: 2017-04-12
„Cadillac CT6“ nuo rudens galės turėti pusiau autonominę vairavimo sistemą. Gamintojo nuotr.
„Cadillac CT6“ nuo rudens galės turėti pusiau autonominę vairavimo sistemą. Gamintojo nuotr.

„General Motors“ sukurta pusiau autonominė vairavimo sistema „Super Cruise“ nuo šio rudens bus diegiama ir į naujus „Cadillac CT6“ modelius“.

„Super Cruise“ leidžia automobiliui važiuojant greitkelyje patraukti rankas nuo vairo – sistema su vairavimu susidoros pati, žada „General Motors“. Norintys tokios sistemos turės prie CT6 kainos primokėti apie 2.500 USD (2.354 Eur), o sistemą atnaujinti įmanoma ir per atstumą, panašiai taip, kaip „Tesla“ atnaujina savo „Autopilot“ sistemą.

Tam, kad vairuotojas galėtų paleisti vairą iš rankų greitkelyje, „Super Cruise“ veikimą užtikrina jutikliai ir infraraudonųjų spindulių kameros, be to, sistema veikti gali tik greitkeliuose. Taip pat kameros įrengtos ir vaire, šios nukreiptos į vairuotoją. Kitaip tariant, sistema stebi, ar kol veikia „Super Cruise“, vairuotojas stebi kelią. Jeigu sistema mato, kad vairuotojas išsiblaškė arba nebežiūri į kelią, prietaisų skydelyje nuskamba perspėjimo signalas. Jeigu vairuotojas nereaguoja į perspėjimus, „Super Cruise“ saugiai automobilį nuvairuos į kelkraštį.

Anot „Business Insider“, „Super Cruise“ nėra tiek technologiškai pažengęs, kaip „Tesla“ sukurta „Autopilot“ sistema, tačiau jos aktyvavimas kainuoja keliais tūkstančiais dolerių pigiau. Kitaip nei „Super Cruise“, „Autopilot“ galima naudoti ir ne greitkeliuose, o vairuotojai sistemą gali įjungti patys, pavyzdžiui, tam, kad automobilis išvažiuotų arba įvažiuotų į stovėjimo vietą. Tačiau „Autopilot“ kainuoja papildomus 8.000 USD (7.530 Eur).

Ateityje „General Motors“ gali pasiūlyti visiškai autonomines sistemas, tačiau tuomet kyla klausimas, ar dabartinės CT6 įrangos užteks naujovėms. Atsakymas į šį klausimą gali būti pagrindinė priežastis, dėl kurios „Cadillac“ pirkėjai ryšis išleisti papildomą sumą (arba atvirkščiai) rinkdamiesi jiems tinkantį automobilį.

Remiantis „Business Insider“ atlikta amerikiečių apklausa nurodoma, kad 44% automobilių pirkėjų už autonominę vairavimo sistemą nenorėtų mokėti papildomai, 56% sutiktų išleisti daugiau. 4 iš 10 tų, kurie už autonominį automobilį mokėtų daugiau, teigia, kad galėtų papildomai sumokėti iki 4.000 USD (3.767 Eur) daugiau, 37% teigia, kad mokėtų nuo 4.000 iki 8.000 USD (3.767–7.530 Eur) daugiau, 19% ryžtųsi išleisti iki 12.000 USD (11.300 Eur) daugiau, 4% papildomiems privalumas skirtų 20.000 USD (18.800 Eur) ir 3% už savavaldį automobilį mokėtų daugiau nei 18.800 Eur papildomai.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau