Kai „ratus“ iš proto veda padangos

Publikuota: 2017-04-09
„Goodyear“ įsivaizduoja, kad ateities automobiliai sklęs oru, todėl sukūrė sferines padangas. gamintojo nuotr.
„Goodyear“ įsivaizduoja, kad ateities automobiliai sklęs oru, todėl sukūrė sferines padangas. gamintojo nuotr.

Kai nusipirkus automobilį prasideda improvizacijos, kokias padangas jam montuoti, techniškai tokie veiksmai neretai primena norą transporto priemonei pritvirtinti svetimas dureles.

Tokios automobilio ypatybės kaip galia, sukimo momentas, valdymas – visos jos tiesiogiai susijusios su padangomis, sako Arūnas Kiaušas, „Continental“ eksporto ir pardavimų vadovas Baltijos šalims.

„Viskas, ką jūs darote sėdėdami prie vairo, visos šios užduotys perduodamos padangoms. Ir pirkti padangų taip, kad „ai, visos juodos, visos apvalios“, negalima“, – pabrėžia pašnekovas.

Ypač padangos svarbios automobilių gamintojams, kurie dalį techninių skaičiavimų grindžia būtent tuo, kuo „apauta“ transporto priemonė. Tai priežastis, sako pašnekovas, kodėl išleisdami naują automobilio modelį gamintojai kai kurioms padangoms suteikia homologaciją – garantiją, kad tai, kas žadama techniniuose lankstinukuose, išties įgyvendinama važiuojant rekomenduojamomis padangomis.

„Įsivaizduokite akimirką, kai reikia stabdyti. Naudojamas sudėtingas algoritmas, kuris, tarkime, padangai pradėjus slysti, leidžia automobilio ratui šiek tiek pasisukti. Kiekvienas pasisukimas yra pralaimėti centimetrai. Ir skirtumas tarp automobiliui netinkamų ir tinkamų padangų yra milžiniškas. Pavyzdžiui, kinų gamintojai mėgsta žymių padangų fotokopijas. Padangos atrodo identiškai, bet stabdymo kelias gali skirtis 15–30 m“, – aiškina p. Kiaušas.

Per naktį nesikeis

Improvizacijų turėtų mažėti ateityje, nes automobilių gamintojai, norėdami, kad jų gaminiai veiktų tiksliai taip, kaip apskaičiuota, įpareigos pirkėjus rinktis tuos produktus, kurie rekomenduojami techniniuose pasuose.

„Padangų negali pirkti lyg kokio drabužio, nes techniniai produktai neturi emocijų, o tik skaičiavimais pagrįstus sprendimus, kurių nesilaikant padariniai gali būti labai blogi. Juk netinkamų batų sau niekas neperka“, – stebisi specialistas.

Anot jo, pokyčiai galėtų tapti problema tiems padangų verslo dalyviams, kurie technologiškai smarkiai atsilikę nuo lyderių. Jau ir dabar išmanėjantys automobiliai ir sudėtingėjančios technologijos priverčia ne vienos padangų gamybos bendrovės vadovą susiimti už galvos, nes padangų reikia ne tik ateities automobiliams, bet ir jau esantiems rinkoje. Kita vertus, padangų verslas nepasikeis per vieną naktį.

„Esame pažangios pasaulio dalies atstovai, bet matome, kaip naudoti automobiliai juda čia, tuomet keliauja toliau į Rytus, iš ten – į Afriką. Ir mes, savotiškai būdami šios grandinės viršūnėje, savo gatvėse matome 15–20 metų senumo automobilius. Tai reiškia, kad inovacijų grandinėje esame atsilikę 20-mečiu, o išvardytos rinkos – dar daugiau“, – aiškina žinovas.

„Protinga“ guma

Dabar padangų gamintojai intensyviai bando gaminius, į kuriuos įsprausti nedidukai kompiuteriai. Kol kas tokios padangos informuoja automobilio sistemas apie slėgį. Ateityje mikroskopiniams kompiuteriams bus patikėta daugiau užduočių: stebėti ridą, padangos nusidėvėjimą ir pan.

Tokios padangos, gebančios „papasakoti“ apie tai, kas vyksta kelyje, – jau bandymų stovyklose, tačiau jų pasirodymo teks luktelėti.

Mikrokompiuteriai – ne vienintelė inovacija, taikoma padangoms. Pavyzdžiui, „Continental“ kuria išmanųjį gumos mišinį, kuris gebės prisitaikyti prie kelio sąlygų. Toks mišinys prisitaiko prie apkrovos realiuoju laiku, trinties, kelio dangos, nes padangoje esančios gumos mišinio jungtys cheminiu būdu jungiasi tarpusavyje, nanodalelės deformuojasi ir padanga keičiasi.

„Goodyear“ į ateities automobilius žvelgia iš kitos perspektyvos. Įvertinęs, kad dauguma automobilių po dešimtmečio kito bus savavaldžiai, gamintojas sukūrė sferos formos ateities padangą.

Įtaką gamintojui, matyt, padarė ne automobilių pramonės gigantų kalbos apie ateityje neabejotinai virš kelio sklęsiančius automobilius (tuo, pvz., ypač susidomėję „Lexus“), tad sferos formos padangos pritaikytos kyboti ore, o esant karštiems orams – gumos mišinys sukietėtų.

Tokios padangos leistų automobiliui į paralelinę parkavimo vietą paprasčiausiai įriedėti šonu, nes sferos formos padangos leistų manevruoti kaip tik įmanoma – visomis kryptimis.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau