Ženevos automobilių parodoje idėjų kilti į orą neatsisakyta

Publikuota: 2017-03-13
„Pop.Up“ – skraidančio automobilio koncepcija, sukurta „Italdesign“ ir „Airbus“.  Arndo Wiegmanno („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Pop.Up“ – skraidančio automobilio koncepcija, sukurta „Italdesign“ ir „Airbus“. Arndo Wiegmanno („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Tarp beprotiškai greitų superautomobilių ir kasdienai skirtų ekonomiškų modelių pro tarptautinės Ženevos automobilių parodos lankytojų akis neprasprūdo „Airbus“, orlaivių gamintojos, ir „Italdesign“, automobilių dizaino namų, sukurtas skraidantis automobilis „Pop.Up“.

Skraidantis automobilis, „Volkswagen“ grupei priklausančio „Italdesign“ ir „Airbus“ bendradarbiavimo vaisius, keleivius gali ir skraidinti oru, ir vežti keliu. Nors mintis apie skraidančius automobilius dar vis skamba beprotiškai, šių dviejų bendrovių kūrinys – paskutinis iš daugelio koncepcijų, šiandien atrodančių gana artima tikrove, sąrašo.

Skraidančio automobilio idėja paprasta: iš dabar perpildytų gatvių automobiliai būtų pakelti į tuščią dangų. Tiesa, skeptikai įspėja, kad vargu ar toks sprendimas išvaduos iš esamų logistinių problemų. Greičiausiai tik perkels jas aukštėliau.

Išsikviesti programėle

„Airbus“ ir „Italdesign“ vizija – įprastą nedidelį automobilį primenanti kapsulė, kuri pagal poreikį gali būti jungiama prie riedlentę primenančios elektrinės platformos arba prie skraidyklę primenančios įrangos, galinčios pakelti kapsulę į orą.

Anglies pluošto automobilio kėbule – dvi taip pat iš anglies pluošto pagamintos sėdynės ir didžiulis skaitmeninis ekranas, savotiškai atstojantis prietaisų skydelį. Daugiau – nieko: nei vairo, nei kontrolei skirtų prietaisų, nei paminų. Išjudinti iš vietos arba pakelti į orą automobilį padeda baterijos, kurių talpa – 15 kWh. Gamintojai skelbia, kad viena įkrova nuskristi ar nuvažiuoti bus galima apie 120 km. Įkrauti baterijas įmanoma per 15 min., o elektroniškai skraidančio automobilio greitis apribotas iki 100 km/val.

Kas geriau, skristi ar važiuoti, nuspręs automobilyje veikianti dirbtinio intelekto sistema. Ši įvertins, kas tinkamiausia konkrečiu metu, ir nuspręs, koks kelionės tipas leistų nukeliauti į reikiamą vietą greičiausiai. Didžiausią įspūdį, sako gamintojas, turėtų padaryti ir automobilio vertikalaus kilimo bei tūpimo galimybės, taip pat tai, kad visiškai autonominį skraidantį automobilį bus galima išsikviesti naudojantis programėle.

Kuria ir kiti

Bandymų kurti skraidančius automobilius transporto pramonės istorijoje netrūksta.

Pavyzdžiui, dar 2009 m. buvo pristatytas „Terrafugia Transition“, primenantis nedidelį lėktuvėlį, kuriam vietoj įprastos smailos nosies pritaisytas automobilio priekis. Gamintojai savo koncepciją vadino pirmuoju pasaulyje praktišku skraidančiu automobiliu.

Tiesa, skambus pasirodymas taip ir liko tik pasirodymas. Iš pradžių manyta, kad „Terrafugia Transition“ į orą pakils 2016 m., vėliau gamybos data nukelta į 2019 m., skelbia „autoexpress.co.uk“. Skrisdamas toks „automobilis“ galės įveikti 600 km atstumą ir skristi maždaug 160 km / val. greičiu. Gamintojas manė, kad toks automobilis galėtų kainuoti apie 300.000–400.000 USD (284.000–379.000 Eur). Nulenkus ir į šonus suskleidus automobilio sparnus, pasak koncepciją kūrusios bendrovės, toks skraidantis automobilis puikiai pritaptų gatvėse.

Skraidančią transporto priemonę kuria slovakų bendrovė „AeroMobil“. Kol kas slovakai sukonstravę trečiąjį savo skraidančio automobilio prototipą, o galutinės versijos tikimasi po 2–3 metų. Kol nėra galutinės versijos, „AeroMobil“ neprognozuoja, kiek toks skraidantis automobilis galėtų kainuoti (gamintojas apytiksliai nurodo, kad „kelis šimtus tūkstančių eurų“) ar kaip greitai jis skris.

Dar vienas skraidantis automobilis, itin primenantis sraigtasparnį, – „Liberty“. Olandijos bendrovė „Pal-V“ patvirtino pirmąjį prototipą 2012 m., tačiau datos, kada prototipas virs serijine transporto priemone, kol kas neatskleidžia.

Iki 100 km / val. važiuodamas keliu „Liberty“ pagreitės per 9 sek., važiuojant keliu maksimalus automobilio išvystomas greitis sieks 160 km / val.

Į orą „Liberty“ kels 200 AG galios motoras, automobilis galės pagreitėti iki 176 km / val.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau