Mažylis „Kia Rio“ – toks, kokio ir tikiesi

Publikuota: 2017-03-11

Sėsdamas į mažą miesto automobilį nori nenori visada nusiteiki, kad nėra reikalo iš jo reikalauti pernelyg daug. Mažas ir pigus automobilis yra geras, jei patikimas ir taupus.

Tokie yra „Hyundai i20“, „Toyota Yaris“, kiti panašūs nedideli modeliai. Toks, be jokios abejonės, yra ir naujos kartos „Kia Rio“, kurį VŽ išbandė Lisabonos apylinkėse.

Portugalijoje ir kitose Pietų Europos šalyse maži automobiliai sudaro didžiąją automobilių parko dalį. Lietuvoje tokie modeliai gerokai populiaresni buvo prieš kokį dešimtmetį, o pastaraisiais metais, regis, ėmė nykti. Kurį laiką maži modeliai mūsų šalyje kažkodėl buvo vadinami moteriškais, tačiau tokį požiūrį greitai pakeitė pačios ponios, persėdusios į visureigius.

Dabar padėtis vėl keičiasi, nes vis daugiau žmonių ryžtasi pirkti naujus automobilius, o mažieji modeliai yra pigiausi. Be to, tokius automobilius dėl kainos ir palyginti pigaus naudojimo įsigyja verslininkai.

Nuosaikūs pokyčiai

Naujojo „Rio“ išvaizda gana smarkiai pakito, tačiau jis vis dar nėra labai išskirtinis. Net keisdami kone kiekvieną automobilio centimetrą, korėjiečiai nusprendė pernelyg nerizikuoti ir laikytis sau įprastesnės konservatyvios linijos.

Automobilis keliais centimetrais pailgėjo ir pažemėjo, nors plika akimi tai vargiai pamatysite, – montuojami 16 arba 17 colių ratlankiai jį gerokai kilsteli aukštyn.

Dėl tokio skersmens ratų „Rio“ atrodo sportiškesnis ir agresyvesnis.

Itin patraukliai atrodo minimalistinis naujojo modelio prietaisų skydelis, supanašėjęs su montuojamais į sportinius automobilius. Didžioji dalis funkcijų dabar perkelta į liesti jautrų ekraną ir aplink jį.

Vis dėlto gamintoja iki galo nesivaikė naujausių madų, dėl kurių B segmento automobiliai kartais supanašėja su kiek didesniais „karštais“ hečbekais.

Variklių įvairovė

Didesnę bandymų dalį teko vairuoti 1 l darbinio tūrio ir 100 AG benzininį variklį turintį automobilį, kuris nėra itin veržlus, lenkiant ar norint įsibėgėti greičiau, tenka važiuoti žemesnėmis pavaromis.

Gerai, kad Lietuvoje nėra kalnų, nes jau kilometro aukštyje važiuojant į statesnę įkalnę „Rio“ greitis fiksuojasi ties maždaug 70 km/h riba ir aukščiau nepakyla net smarkiai didinant variklio apsukas. Dėl to kartais, ypač jei už nugaros važiuoja sunkvežimis, tenka atsidurti nemalonioje situacijoje. Beje, tą patį būtų galima pasakyti apie daugelį mažos galios automobilių.

Čia reikėtų prisiminti iš pradžių pareikštą mintį, kad iš tokio automobilio nereikia norėti sportinio automobilio savybių. Galios visiškai pakanka važinėti mieste.

Mišriomis važiavimo sąlygomis, kai dalis nuotolio driekėsi kalnais, automobilis vidutiniškai vartojo ne daugiau kaip 6 l degalų. Visai geras rezultatas.

Jei vis dėlto norite dyzelinio motoro, galite rinktis 1,4 l turbodyzelinį, priklausomai nuo modifikacijos išvystantį 77 AG arba 90 AG.

Visi bandytieji modeliai buvo su mechaninėmis pavarų dėžėmis. Automatine bus pradėta prekiauti tik kitais metais. Žadama, kad „Kia“ turės 7 greičius ir bus montuojama į tubodyzelinius bei turbobenzininius variklius turinčius automobilius.

Tačiau ir kol kas siūlomos mechaninės pavarų dėžės padarė gerą įspūdį, pavaros „trumpos“, o tai suteikia malonumą mėgstantiems vairuoti sportiškai.

Tai, ko reikia

Kadangi nei automobilio išvaizdoje, nei interjere jokių revoliucijų nesukurta, gamintoja visų pirma akivaizdžiai siekia parodyti, kad „Rio“ išskirtinumas – itin lengvas valdymas ir manevringumas. Būtent to iš mažo automobilio, kuris skirtas judrioms miestų gatvėms, labiausiai ir norima.

„Kia“ šiuo atžvilgiu iš tiesų puiki. Pristatydami šį automobilį korėjiečiai tuo leido įsitikinti ir slalomo trasoje, ir šlapiuose serpantinuose, kurių posūkiuose netrūko pavojingo žvirgždo.

„Rio“ puikiai įveikė ir ekstremalaus stabdymo iššūkį: važiuojant 70 km/h greičiu šlapiu asfaltu automobilis nesispyriodamas kaip įkaltas stodavo stabdžių paminą spustelėjus iki dugno ir staiga pasukus vairą. Jokio slystelėjimo. Be abejo, norint tuo įsitikinti būtinos ir geros padangos.

Visos šios savybės yra tai, ko iš mažo miesto automobilio ir tikimasi.

Ankstesnės kartos „Rio“ per kelerius metus pelnė ir itin patvaraus, kokybiškai surinkto automobilio vardą. Tai svarbu miesto automobiliui, nes nekokybiškai sudėti plastikiniai komponentai, nuolat ratais bumbsint į duobes, šulinius, greitai išsiklaipo, ima sklisti nemalonūs barškesiai.

Ankstesnysis modelis leidžia tikėtis, kad ir su naujuoju dėl to galvos sukti bent penkerius metus nereikės.

Vargu ar „Rio“ bus labai populiarus Lietuvoje, tačiau šalyse, kurių didmiesčiuose zuja beveik vien nedideli automobiliai, korėjietis turėtų nušluostyti nosį ne vienam konkurentui. Bazinių modelių kaina prasideda nuo 11.990 Eur.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

http://www.vz.lt
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau