Klaipėdos uosto krovos kreivė kyla, bet verslą džiugina ne tai

Publikuota: 2017-10-12
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Klaipėdos uosto krovos apyvarta šiemet ir toliau išlaiko augimo tendenciją: per pirmus tris šių metų ketvirčius perkrauta apie 5% daugiau krovinių. Tačiau pačios krovos bendrovės labiau vertina ne augimą iliustruojančią statistiką, o tai, kad, nepaisant aktyvių kaimyninių uostų vilionių, pavyko išlaikyti klientus ir neprarasti anksčiau užsitikrintų srautų.

Per rugsėjo mėnesį Klaipėdos uoste perkrauta 3,7 mln. t krovinių, 6% daugiau nei pernai rugsėjį. O per 9 mėn. krovos apyvarta augo 5% – iki 31,1 mln. t. Tam įtakos daugiausia turėjo birieji kroviniai, kurių srautas nuo metų pradžios didėjo 15,5%.

Auganti krova didino ir pajamas, kurių sausio–rugsėjo mėn. uosto direkcija gavo 4,4% daugiau nei pernai – 44,26 mln. Eur.

Pagal perkrautą krovinių kiekį Klaipėdos uostas ir toliau liko lyderis tarp kitų Baltijos šalių. Tuo metu Taline per pirmus tris ketvirčius krovinių apyvarta menko 9,2%, Rygoje – 5,1%.

Tęsinys po grafiku

[infogram id=“_/JZnmgsXT7tFDAH0oTytC“ prefix=“52Q“ format=“interactive“ title=“Baltijos šalių uostai“]

Tačiau Arvydas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius, pažymėjo, kad geri rezultatai neleidžia atsipalaiduoti.

„Šiandien krovinių augimas yra, nes Klaipėdos uosto verslas su savo partneriais dirbo įtikinančiai, tačiau ir toliau turime intensyviai dirbti. Negalime nuleisti rankų ir atsipalaiduoti, nes kaimyniniai uostai irgi turi ambicingų planų. Jų delegacijos aktyviai lankosi potencialių krovinių šaltinių šalyse, veda intensyvias derybas. O visi mes esame orientuoti į tų pačių rinkų spektrą“, – kalbėjo uosto vadovas.

Paslaugų kokybė augo kartais

Vidmantas Dambrauskas, Klaipėdos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas bei UAB „Birių krovinių terminalas“ generalinis direktorius, teigė, kad vertindamos trijų ketvirčių rezultatą krovos kompanijos nei džiaugiasi, nei liūdi.

„Tai yra nieko daugiau kaip sausa statistika, kuri galbūt nelabai parodo, kur uostas yra šiandien. Kaip mūsų šiandien nedžiugina 5% augimas, taip neliūdintų ir kelių procentų kritimas. Mes savo veiklą vertiname kiek kitu aspektu. Šiandien mūsų džiaugsmas yra ne tie 5%, o tai, kad sugebėjome išlaikyti tuos krovinius, kuriuos turime, ir neleidome kaimyninėms šalims jų atimti. Tai šiandien yra didžiausias mūsų pasiekimas“, – pabrėžė jis.

Pasak p. Dambrausko, išlaikyti krovinių srautą padėjo didžiulės privataus verslo investicijos. VŽ rašė, kad Malkų įlankos terminalas vasarą atidarė 5 mln. Eur vertės žemės ūkio produktų kompleksinį centrą, „Bega“ neseniai užbaigė 8 mln. Eur investicijas į naują grūdų krovos kompleksą, trąšų sandėliavimo pajėgumus plečia Birių krovinių terminalas, plėtrą planuoja ir KLASCO bei kitos uosto kompanijos.

„Norėdami išlaikyti tai, ką turime, mes privalome investuoti ir labai stipriai judėti į priekį su paslaugų kokybe. Tą privatus verslas šiemet ir darė, dėl atliktų investicijų paslaugų kokybė uoste augo kartais. O nauji kroviniai, ženklūs didėjimai šiandien turi ateiti per kažkokias naujas idėjas, kurios gali būti įgyvendintos ir plėtojant išorinio uosto projektą“, – sakė p. Dambrauskas.

Ponas Vaitkus pridūrė, kad uostų konkurencingumui ateityje vis daugiau įtakos turės ne tik planuojama plėtra naujose teritorijose, siekiami nauji gylio parametrai, bet bet ir progresyvumas kuriant didesnę pridėtinę vertę teikiamoms paslaugoms bei dėmesys inovacijoms ir technologijoms.

„Tai yra svarbos sritys, kuriose įdirbį turime daryti jau šiandien“, – akcentavo uosto vadovas.

[infogram id=“76903771-0064-4489-baec-094b8c15ece8“ prefix=“61X“ format=“interactive“ title=“Krovos apyvarta Klaipėdos uoste“]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
DFDS Seaways, AB71.34816.114727
Lietuvos paštas, AB66.4241.0355.688
Aibės logistika, UAB90.0541.406113
Ferteksos transportas, UAB65.7029.04324
Vlantana, UAB133.0532.0091.451
Hegelmann transporte, UAB110.6194.951573
Baltic ground services, UAB68.4013.525307
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
ME transportas, UAB124.8911.3051.485
ME Trailers, UAB96.91213.90330
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau