„Linavos“ prezidentas skeptiškai vertina planą didinti degalų akcizą

Publikuota: 2017-10-11
Erlandas Mikėnas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Erlandas Mikėnas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Istorija rodo, kad Lietuvoje padidinamas akcizas degalams sumažina mokesčių surinkimą, tačiau dabar vėl ketinama padidinti dyzelinui taikomą akcizą.

Apie tai pareiškė „Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas, atsižvelgdamas į Finansų ministerijos siūlymą kitąmet padidinti akcizą dyzelinui nuo dabartinio 330,17 Eur už 1.000 litrų iki 347 Eur.

„Linavos“ pranešime spaudai tvirtinama, kad ES šiuo metu nekelia reikalavimų akcizus didinti, o dabar Lietuvoje taikomas akcizas atitinka minimalius ES reikalavimus.

Taip pat primenama: nesena patirtis rodo, jog 2011 m. padidinus degalų akcizus ir dėl to pakilus degalų kainoms, Lietuvos vežėjai degalus pradėjo piltis Lenkijoje. Jie netgi sudarė ilgalaikes sutartis su kaimyninės šalies degalų tiekėjais. Dėl to mūsų šalis prarado netgi didelį tranzitinį transporto srautą. Akivaizdu, kad tai turėjo neigiamai paveikti ir Lietuvoje veikiančių prekybininkų degalais pajamas.

„2011 metais papildyti biudžeto nepavyko, atvirkščiai – patirta didelių nuostolių. Tai argi verta kartoti senas klaidas?“ – retoriškai klausia p. Mikėnas.

Jis pastebi, kad dalyje Europos šalių už perkamus degalus akcizas grąžinamas. Vežėjai dažnai būtent tokiose šalyse pilasi degalus, nes taip galima pasiekti mažiausias sąnaudas. „Linavos“ prezidentas kaip geriausią pavyzdį nurodo Liuksemburgą, kuriame yra pigiausi degalai visame regione. Dėl to vežėjai stengiasi važiuoti būtent pro šią šalį, joje įsipildami pilnus bakus degalų. Įvertinant tai, kad vienas vilkikas gali vežti iki tonos degalų, ši valstybė taip gauna didžiulę naudą.

Ponas Mikėnas tvirtina, kad Lietuvos geografinė padėtis leistų būti mūsų regiono „Liuksemburgu“. Taip Lietuva taptų patrauklesnė užsienio vežėjams, didėtų tranzitiniai transporto srautai ir pravažiuojantys sunkvežimiai degalų pas mus piltų gerokai daugiau negu dabar. Skaičiuojama, kad dabar tranzitinis srautas nuperka apie 20% Lietuvoje parduodamo dyzelino.

Pabaigai „Linavos“ prezidentas pastebi, kad degalų kainų padidėjimas visada neigiamai atsiliepia visai šalies ekonomikai: pabrangus degalams, kyla ir kitų prekių bei paslaugų kainos, o už tai susimoka eilinis vartotojas.

Tačiau, pasak p. Mikėno, degalų akcizo padidinimas visų pirmiausia smogtų Lietuvos vežėjams automobiliais. O šiame sektoriuje, sukuriančiame apie 6% BVP, dirba per 100.000 darbuotojų.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
DFDS Seaways, AB71.34816.114727
Lietuvos paštas, AB66.4241.0355.688
Aibės logistika, UAB90.0541.406113
Ferteksos transportas, UAB65.7029.04324
Vlantana, UAB133.0532.0091.451
Hegelmann transporte, UAB110.6194.951573
Baltic ground services, UAB68.4013.525307
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
ME transportas, UAB124.8911.3051.485
ME Trailers, UAB96.91213.90330
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau