Didžiausias pasaulyje elektromobilis naudos savo pagamintą energiją

Publikuota: 2017-10-07
Didžiausias pasaulyje elektromobilis sukurtas „Komatsu“ savivarčio pagrindu. Gamintojų nuotr.
Didžiausias pasaulyje elektromobilis sukurtas „Komatsu“ savivarčio pagrindu. Gamintojų nuotr.

Gravitacijos jėgą išnaudojantis elektrifikuotas, 65 tonų keliamosios galios karjerinis savivartis dirbs generuodamas perteklinę energiją.

Šveicarijos įmonei „Kuhn“ modifikavus „Komatsu 605 HD“ karjerinį savivartį, sukurtas didžiausias pasaulyje elektromobilis.

65 tonų krovinį vežantis savivartis nuo šio rudens tieks žaliavas Šveicarijoje esančioje cemento gamykloje. Įdomiausia šio projekto ypatybė – savivartis bus panaudotas darbui ant kalno esančiose kasyklose ir kursuos iki nuokalnėje esančios gamyklos. Todėl jis į kalną kils be krovinio, (45 t svorio) ir naudodamas palyginti nedaug elektros energijos, o žemyn riedės su kroviniu (110 t). Visuose elektromobiliuose naudojama energijos regeneruojančio stabdymo funkcija su kroviniu riedančiam „Komatsu“ savivarčiui leis pagaminti daugiau energijos, nei jos sunaudojama, kylant į kalną. Bent jau taip tikisi jo kūrėjai.

Žinoma, daug energijos bus ir iššvaistyta dėl riboto sistemos naudingumo koeficiento ir kaistančių akumuliatorių (skelbiama, kad jie išlaiko iki 3.000 amperų apkrovas), bet tikimasi, kad šis savivartis sugebės visiškai pats save apsirūpinti elektra. Ir tai – ne viskas: skaičiuojama, kad jo 700 kWh talpos nikelio-mangano-kobalto akumuliatoriai dienos pabaigoje bus įkrauti 200 kWh daugiau nei ryte. Tokiu atveju energijos perteklių teks naktį iškrauti į elektros tinklus. Be to, per visą, planuojamą 10 metų naudojimo ciklą, šis savivartis dirbs, visiškai neteršdamas aplinkos CO2, NOx ar kitomis kenksmingomis dujomis.

Apie savivarčio kainą neskelbiama, bet tikimasi, kad jo genialus panaudojimas, įkraunant akumuliatorius nuokalnėje, ir taršos mokesčių išvengimas gali suteikti apčiuopiamą ekonominę naudą.

Didžiausio elektromobilio kūrėjai planuoja pagaminti dar septynis tokius savivarčius, kurie bus naudojami jų efektyvumo įvertinimui.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
DFDS Seaways, AB71.34816.114727
Lietuvos paštas, AB66.4241.0355.688
Aibės logistika, UAB90.0541.406113
Ferteksos transportas, UAB65.7029.04324
Vlantana, UAB133.0532.0091.451
Baltic transline, UAB64.69071210
Hegelmann transporte, UAB110.6194.951573
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
ME transportas, UAB124.8911.3051.485
ME Trailers, UAB96.91213.90330
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau