Oro uostams parūpo keliaujančiųjų miegas

Publikuota: 2017-10-01
Meksiko miesto oro uoste esančiose miego kapsulėse naktis kainuoja apie 25 Eur. Edgaro Garrido („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Meksiko miesto oro uoste esančiose miego kapsulėse naktis kainuoja apie 25 Eur. Edgaro Garrido („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Teoriškai kelionės, trunkančios visą naktį, turėtų būti nuostabi patirtis: užuot miegoję viešbučių lovose, keliautojai galėtų miegoti skrisdami. Vis dėlto realybė tokia, kad miegoti lėktuvuose sunku, ne ką geriau ir oro uostuose.

Mintis apie komfortą negali šauti galvojant apie oro uosto kėdes, dėl kurių ranktūrių miegoti dažniausiai neįmanoma. Ir net oro uostų verslo klasei skirtose zonose keliautojai turi ieškoti neįmanomų pozų ir apsimesti, kad darbui skirti stalai iš tiesų yra lovos.

Vis dėlto oro uostai stengiasi, kad jų klientams nereikėtų lavinti akrobatinių įgūdžių, rašo „The Economist“. Vis dažniau keleivių terminaluose atrandamos vietos specialioms vadinamosioms miego kapsulėms (angl. „Sleep Pod“ – VŽ).

Televizija ir dantų šepetėlis

Pavyzdžiui, rugpjūtį Vašingtono Dalaso (JAV) oro uostas paskelbė konkursą bendrovėms, galinčioms pasiūlyti „tylias komfortiškas vietas, įrengtas oro uoste, miegoti, ilsėtis ar dirbti, kol laukiama skrydžio“.

Meksikos sostinės Meksiko Benito Juarezo tarptautinio oro uosto vadovybė neseniai pasirūpino, kad būtų įrengtos vadinamosios kapsulės miegoti. Naktis tokioje kosminio dizaino aplinkoje kainuoja apie 30 USD (25 Eur). Į šią sumą įskaičiuota ne tik galimybė miegoti kapsulėje esančioje lovoje, bet ir dušas bei rakinama spintelė bagažui.

Amsterdame, Londone ir Paryžiuje miego kapsules siūlo „YotelAir“. Tiesa, jų paslaugos yra brangesnės – 4 valandos miego čia vertinamos 42 USD (35,11 Eur). „YotelAir“ iš Europos nori žengti ir į kitus žemynus, tad 2019 m. ruošiasi įrengti miego kapsules tarptautiniame Singapūro Čangio oro uoste, plėtrą planuoja ir į JAV oro uostus.

Trijuose Amerikos oro uostuose veikianti bendrovė „Minute Suites“ pailsėti valandą siūlo už 32 USD (26,75 Eur), o „NapCity“, netrukus pasirašysianti pirmuosius susitarimus, už pirmąją valandą prašys 45 USD (37,62 Eur), o kitos valandos atitinkamai pigs.

Koncepcija – toli gražu nenauja. Japonai dar 1970 m. pasiūlė viešbučius-kapsules. Visgi Vakarų pasaulyje kelią besiskinančios miego kapsulės Azijai būdingą stilių, kai kapsulėje telpa čiužinys, o vietos yra tiek, kad čia telpa žmogus, paliko nuošalyje. Kai kuriose kapsulėse yra televizija, įkrovos stotelės išmaniesiems įrenginiams, o kaip priedą jose galima įsigyti tokius dalykus, kaip dantų šepetėlis.

Oro uostai skaičiuoja

Kol kas analitikai nėra tikri, kaip tokias miego kapsules panaudos oro uostai. Viena galimybių – papildomos pajamos.

„Bloomberg“ cituoja Peterį Chambersą, „Sleepbox“, Bostone gimusio startuolio, parduodančio 4,1 kvadratinio metro dydžio miego kabinas oro uostams, biurams ir kitoms vietoms, įkūrėją. Anot jo, viena kėdė oro uosto restorane gali generuoti 20.000 USD (16.721 Eur) per kiekvienus metus. Neaišku, ar miegoti skirtos kapsulės, užimančios mažiausiai dviejų tokių restorano kėdžių vietą, gali užtikrinti tokią metinę grąžą. Greičiausiai vargiai, tad oro uostai, dedantys visas pastangas, kad sumažintų savo išlaidas, gali dukart pagalvoti prieš įsileisdami į savo erdves miego kapsules.

Oro uostai į miego kapsules gali žvelgti įtariai, nes gali vengti papildomos konkurencijos viešbučiams, įkurtiems greta. Oro uostams toks artumas naudingas: viešbučiuose apgyvendinamos orlaivių įgulos, į skrydžius dėl prasto oro, gedimų ar permainų nepatekę keleiviai, tarp viešbučių paslaugų – ir oro uosto taksi. Jokios abejonės, kad tokiems viešbučiams ateitų sunkūs laikai, jei oro uostai susigundytų pigesnėmis ir patogesnėmis alternatyvomis.

Yra ir kita monetos pusė. Miego kapsulių bendrovės su oro uostais norėtų sudaryti ilgalaikio bendradarbiavimo sutartis, kad galėtų gauti užtikrintą pelną iš savo veiklos. Pavyzdžiui, Jo Berrington, „YotelAir“ viceprezidentė, sako, kad idealus atvejis, kai verslininkams oro uoste leidžiama įsirengti 60–150 miegoti skirtų kapsulių. Be to, tokios paslaugos teikėjai norėtų būti įleisti į saugias oro uostų zonas, nes vos atsibudę klientai nenorėtų stovėti ilgose eilėse prie saugumo patikros. Tad kiek oro uostų atras vietos norintiems miegoti, paaiškės ateityje.

FOTOGALERIJA Benito Chuareso oro uosto miego kapsulės (10 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
DFDS Seaways, AB71.34816.114727
Lietuvos paštas, AB66.4241.0355.688
Aibės logistika, UAB90.0541.406113
Ferteksos transportas, UAB65.7029.04324
Vlantana, UAB133.0532.0091.451
Hegelmann transporte, UAB110.6194.951573
Baltic ground services, UAB68.4013.525307
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
ME transportas, UAB124.8911.3051.485
ME Trailers, UAB96.91213.90330
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau