Finansų ministras: įstatymo naujovė gali pabranginti draudimą vairuotojams 

Publikuota: 2017-09-12
Vilius Šapoka, finansų ministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vilius Šapoka, finansų ministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Seimui pateiktos vairuotojų privalomojo civilinės atsakomybės įstatymo pataisos, nustatančios naują, gerokai padidintą neturtinės žalos atlyginimo ribą, gali padidinti draudimo įmokas, tačiau konkrečias sumas nustatys teismų praktika.

Taip, atsakydamas į Seimo narių klausimus, antradienį teigė Vilius Šapoka, finansų ministras.

Jis buvo parlamentarų kelis klaustas, kiek padidės vairuotojų įmokos po to, kai bus priimtos ir įdiegtos Europos Sąjungos reikalaujamos Privalomojo civilinės atsakomybės įstatymo pataisos.

„Konkrečių sumų pasakyti šiandien negalėčiau, nes tai priklausys nuo teismų praktikos. Bet manome, kad, jeigu dėl šio įstatymo ir bus įmokų padidėjimas, jis bus nežymus, nes yra labai daug faktorių, nulemiančių įmokų dydžius“, – sakė p. Šapoka.

Seimui buvo pateiktos Transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo pataisos, dėl kurių draudikų (draudimo bendrovių) išlaidos gali augti. Taip teigia draudikų atstovai. Pakeitimams pritarė Vyriausybė, jie įsigalios, jeigu pritars ir Seimas.

Iki šiol maksimali žalos atlyginimo suma, kurią išmokėti turėjo draudikai, siekė 5 mln. Eur. Į ją įėjo ir neturtinės žalos atlyginimas, tačiau šis negalėjo viršyti 5.000 Eur, o šią ribą viršijančią sumos dalį turėjo atlyginti pats eismo įvykio kaltininkas.

Finansų ministerijos parengtuose pakeitimuose panaikinama maksimali riba, todėl ateityje draudikai turėtų atlyginti visą priteistą neturtinę žalą. Dėl to draudimo bendrovių išlaidos galėtų augti ir tapti priežastimi didinti vairuotojų įmokas už draudimą. Lietuvos transporto priemonių draudikų biuro direktorius Algimantas Križinauskas pabrėžia, kad tokie pokyčiai – ne Lietuvos ar draudikų sumanymas, o ES Teisingumo Teismo sprendimas.

Seimo nariai nenoriai pritarė įstatymo pateikimui – už buvo 56, prieš 1, susilaikė net 36.

Rugsėjo 26 d. numatomas šio įstatymo svarstymas ir netrukus po to – priėmimas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
DFDS Seaways, AB71.34816.114727
Lietuvos paštas, AB66.4241.0355.688
Aibės logistika, UAB90.0541.406113
Ferteksos transportas, UAB65.7029.04324
Vlantana, UAB133.0532.0091.451
Baltic transline, UAB64.69071210
Hegelmann transporte, UAB110.6194.951573
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
ME transportas, UAB124.8911.3051.485
ME Trailers, UAB96.91213.90330
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau