Uosto rezultatai toliau stiebiasi, tačiau optimizmą temdo geopolitika

Publikuota: 2017-09-11
Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.
Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.

Klaipėdos uosto krovos kreivė šiemet toliau kyla į viršų, tačiau optimizmą temdo aštrėjanti kaimyninių uostų konkurencija bei nerimas, jog Lietuvos principingumas Astravo atominės elektrinės (AE) saugumo klausimu neturėtų neigiamos įtakos per Klaipėdą kraunamiems Baltarusijos kroviniams.

„Mes tikime pragmatizmu. Vertinu, kad akcentuojamas saugumas, jis privalo būti užtikrintas, tačiau jei sverti mūsų ir Baltarusijos santykių kainą, tai ji yra didesnė nei tik uosto veikla. Tai liečia ir „Lietuvos geležinkelius“, kurių svarbiausia kryptis šiandien yra Klaipėdos uostas, taip pat „Linavą“, kurios didelė dalis pervežimų vyksta Klaipėdos uosto kryptimi, mūsų šalies pramonę ir eilę kitų sričių“, – pirmadienį uoste surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo Arvydas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius.

Jis vylėsi, kad Lietuvos keliami reikalavimai Baltarusijai dėl Astravo AE saugumo neturės neigiamos įtakos šalių ekonominiam bendradarbiavimui.

Šiuo metu baltarusiški kroviniai sudaro apie 34% Klaipėdos uosto metinės apyvartos, kuri pernai siekė 40,14 mln. t.

Lenkia planą

Kol kas nerimą keliančių ženklų nematyti, o Klaipėdos uosto apyvartos tempas išlieka spartus.

Rugpjūtį uosto krovos apimtys augo 13,2% ir siekė 3,6 mln. t. Nuo metų pradžios uoste perkrauta 27,6 mln. t krovinių, t.y. 4,6% daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

Augo ir uosto pajamos, rugpjūtį jų gauta 1 mln. Eur daugiau nei pernai – 5,36 mln. Eur, o per aštuonis šių metų mėnesius – 38,9 mln. Eur, 4% daugiau nei pernai.

Tęsinys po grafiku

[infogram id="76903771-0064-4489-baec-094b8c15ece8" prefix="ben" format="interactive" title="Krovos apyvarta Klaipėdos uoste"]

„Metines prognozes daryti dar sunku, bet kol kas einame į priekį ir lenkiame planą, kurį kasmet sudarome pagal krovos kompanijų pateikiamas prognozes. Šiemet esame užsibrėžę pasiekti 3% didesnę krovą nei pernai. Šiai dienai augimas siekia 4,6%, esame perkrovę 1,2 mln. t daugiau nei pernai tuo pačiu metu, išlaikyti šį prieaugį būtų didelis laimėjimas”, – rezultatus vertino p. Vaitkus.

Jis pažymėjo, jog optimizmo teikia augantis konteinerių srautas, kuris rugpjūtį augo 5%, bei atsigaunanti naftos produktų krova.

VŽ rašė, kad naftos ir suskystintųjų gamtinių dujų (SkGD) operatorė AB „Klaipėdos nafta“ rugpjūčio mėnesį į talpyklas perkrovė beveik 44% daugiau naftos produktų nei pernai. Tačiau bendras 8-ių metų krovos rezultatas vis dar 840.000 t arba 15,8% prastesnis nei pernai.

Vis dėlto uosto vadovas viliasi, jog iki metų pabaigos pavyks atstatyti naftos krovos apimtis.

Krovinius atima auganti Ust Luga

Klaipėdos uostas ir toliau lieka lyderis tarp Baltijos šalių uostų. Tiesa, paskutiniais mėnesiais spartų augimą demonstruoja Ventspilis, kurio krova per septynis šių metų mėnesius augo 18,3%.

Tačiau, anot p. Vaitkaus, reikėtų vertinti ne tik augimą, bet ir kraunamų krovinių kiekį: „Jei Klaipėdoje per 7 mėnesius perkrauta 24 mln. t krovinių, tai Ventspilyje – 13,5 mln. Ventspilio augimą mes sveikiname, bet jį reikėtų vertinti daugiau kaip atstatymą tų krovinių – naftos produktų ir anglies, – kuriuos jie turėjo anksčiau. Juk kažkada Ventspilio metinė krovos apyvarta siekė apie 20 mln. t. Kol Ventspilis skaičiavo atsigaunančią krovą, Rygos ir Talino krovos kreivės toliau leidosi žemyn. Per septynis mėnesius Rygoje perkrauta 5,8% mažiau krovinių, Taline krova sumenko 7,5%.

Anot p. Vaitkaus, Talinui labiausiai koją kiša sparčiai besivystantis Rusijos Ust Lugos uostas, kuris per metus krauna solidų kiekį krovinių – beveik 80 mln. t.

„Didelė šio uosto plėtra įtakos turi ne tik Talinui, dalis krovinio į Ust Lugą „išėjo“ ir iš Sankt Peterburgo, Primorsko uostų. Apskritai Rusijos uostų stiprėjimas įtakos turi visiems rytinės pakrantės uostams. Dideli krovinių savininkai aiškiai demonstruoja savo nuotaikas, jų noras yra su didelio masto kroviniais traukti paskui tą didelį srautą ir visus kitus krovinius, todėl riziką vertinti turime visi“, – įsitikinęs uosto vadovas.

Ponas Vaitkus pažymėjo, jog kaimyninių uostų nesėkmės ne džiugina, o liūdina, nes juose senkantis krovinių srautas aštrina konkurenciją, kuri paskutiniais metais tik stiprėja.

„Kaimynams linkime tik sėkmės, nes jei jiems seksis, tai ta konkurencinė kova bus mažiau arši. Kuo daugiau krovinių bus visoje rytinėje pakrantėje, tuo lengviau visiems bus dirbti. Bet kova šiandien yra labai nuožmi, kaimyninės valstybės daro daug vizitų į rinkos šalis ir mes taip pat nesiruošiame būti nuošalyje“, – kalbėjo pašnekovas bei pridūrė, kad spalio pradžioje Klaipėdos uosto delegacija vyks į Baltarusiją, kur dalyvaus verslo forume, lankysis Kinijos korporacijos „China Merchants Group“ (CMG) netoli Minsko statomame milžiniškame pramonės parke „Didysis akmuo“.

[infogram id="_/JZnmgsXT7tFDAH0oTytC" prefix="PpK" format="interactive" title="Baltijos šalių uostai"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
DFDS Seaways, AB71.34816.114727
Lietuvos paštas, AB66.4241.0355.688
Aibės logistika, UAB90.0541.406113
Ferteksos transportas, UAB65.7029.04324
Vlantana, UAB133.0532.0091.451
Hegelmann transporte, UAB110.6194.951573
Baltic ground services, UAB68.4013.525307
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
ME transportas, UAB124.8911.3051.485
ME Trailers, UAB96.91213.90330
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau