Frankfurto–Hano oro uostas – agresyvių kinų rankose

Publikuota: 2017-08-15
Ralph Orlowski („Reuters“) nuotr.
Ralph Orlowski („Reuters“) nuotr.

Vokietijos Reino krašto-Pfalco federalinės žemės valdžia už 15 mln. Eur kinų kompanijai pardavė 82,5% nuostolingai dirbusio Frankfurto–Hano oro uosto akcijų paketą, kartu įsipareigodama pirkėjai suteikti 22,6 mln. Eur subsidiją.

Nuostolius patiriančio oro uosto akcijas iš Reino krašto–Pfalco federalinės žemės įsigijo „HNA Airport”, antrinė Kinijos konglomerato „HNA Group” bendrovė.

Kaip pranešė federalinės žemės vidaus reikalų ministerija, sandorio suma siekė 15,1 mln. Eur – ją kinų koncernas pervedė iki galutinės sutarties įsigaliojimo dienos. Kinai planuoja atilikti oro uosto restruktūrizaciją ir užtikrinti pelningą jo veiklą.

Viena šio sandorio įgyvendinimo sąlygų buvo Europos Komisijos pritarimas, nurodo „Deutsche Welle”. Rugpjūčio pradžioje Reino kraštas–Pfalcas gavo Briuselio leidimą Kinijos koncernui iki 2024 m. suteikti ne didesnę nei 25,3 mln. Eur subsidiją. Federalinės žemės administracija, siekdama išsaugoti darbo vietas oro uoste, yra pažadėjusi HNA iki 22,6 mln. Eur dydžio paramą. Iš viso į oro uostą kinai žada investuoti 70 mln. Eur, įskaičiuojant ir šią subsidiją.

Likęs 17,5% Hano oro uosto akcijų paketas priklauso gretimai Heseno federalinei žemei, kuri kol kas neranda akcijų pirkėjo, nors derėjosi su dviem potencialiais investuotojais.

Frankfurto–Hano oro uostas yra tarp Franfurto ir Liuksemburgo, abu miestus nuo jo skiria apie 120 kilometrų. Hanas – buvęs amerikiečių karinis oro uostas, civilinei aviacijai pradėtas naudoti 1993 metais. Nuo 1999 m. į jį skraidina pigių skrydžių oro bendrovė „Ryanair”, paskutiniais metais jį naudojanti kaip pagrindinį oro uostą Vokietijoje.

Hano oro uosto pajamos iš keleivių ir krovinių vežimo pradėjo kristi nuo 2007 m., o 2015 m. oro uostas užbaigė su 17,4 mln. Eur nuostoliu. Reino krašto–Pfalco federalinei žemei teko ne kartą remti nuostolingai dirbančią bendrovę, todėl buvo priimtas sprendimas skelbti konkursą ir ieškoti akcijų pirkėjo.

Anksčiau buvo skelbta, kad Frankfurto-Hano akcijas už 16 mln. Eur nori įsigyti Kinijos bendrovė „Shanghai Yiqian Trading Company”, tačiau pasipriešinus centrinei Vokietijos valdžiai sandoris neįvyko.

Privataus kapitalo „HNA Group“ per pastaruosius dvejus metus masiškai apsipirkinėjo visame pasaulyje, taip pat JAV ir Europoje, o tam išleido apie 50 mlrd. USD. Tarp HNA pirkinių – įvairių logistikos, aviacijos kompanijų, viešbučių tinklų, turizmo bendrovių akcijos, taip pat beveik 10% „Deutsche Bank“ akcijų.

Investuotojams ir rinkos reguliuotojams kilo įtarimų dėl HNA valdymo struktūros ir finansavimo šaltinių. Manoma, kad konglomeratas gali būti pernelyg priklausomas nuo Kinijos valstybės valdomų bankų paskolų, o koncerno viduje vykdomos transakcijos sukėlė dvejonių dėl skaidrumo.

„HNA Group” yra atsidūrusi ir Kinijos valdžios akiratyje dėl įsigijimų užsienyje – atliekamas tyrimas dėl kai kurių galimai neskaidrių sandorių. Todėl manyta, kad grupė ne taip aktyviai kaip iki šiol investuos į aktyvus užsienyje, o sandoris dėl Frankfurto–Hano oro uosto akcijų įsigijimo gali neįvykti.

Liepą kinų kompanija už 19 mln. USD įsigijo 51% Rio de Žaneiro tarptautinio oro uosto akcijų ir yra pateikusi konkursinį pasiūlymą Belgrado Nikolos Teslos vardo oro uosto akcijoms įsigyti.

„HNA Group“, kurios metinės pajamos, daugiausia sugeneruojamos užsienyje, siekia apie 100 mlrd. USD, per du dešimtmečius išaugo iš nedidelės, problemų turinčios Kinijos oro linijų bendrovės „Hainan Airlines“.

„The New York Times“ neseniai paskelbtame tyrime pažymėjo, kad HNA – viena agresyviausių Kinijos pirkėjų Vakaruose, jos ambicijas kursto didžiulės skolos, o strateginius ketinimus pridengia nepermatoma valdymo struktūra. „HNA Group“ skolos – irgi 100 mlrd. USD, daugiausia Kinijos valstybiniams bankams.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
DFDS Seaways, AB71.34816.114727
Lietuvos paštas, AB66.4241.0355.688
Aibės logistika, UAB90.0541.406113
Ferteksos transportas, UAB65.7029.04324
Vlantana, UAB133.0532.0091.451
Hegelmann transporte, UAB110.6194.951573
Baltic ground services, UAB68.4013.525307
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
ME transportas, UAB124.8911.3051.485
ME Trailers, UAB96.91213.90330
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau