Vartotojų asociacija prašo ištirti Lietuvoje parduodamą dyzeliną

Publikuota: 2017-08-11
Dyzelinas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Dyzelinas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Dina Sergijenko

Lietuvos vartotojų asociacija kreipėsi į Ūkio ministeriją prašydama ištirti Lietuvoje parduodamą dyzeliną po to, kai mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad skirtingos dyzelino rūšys kone niekuo nesiskiria.

Asociacija teigia paprašiusi sudaryti komisiją, kuriai būtų pavesta išaiškinti viešoje erdvėje pasklidusią informaciją, kad, nepaisant gamintojų ir pardavėjų teiginių, visos dyzelino rūšys tarpusavyje yra panašios.

„Gavome ir pasipiktinusių vartotojų skundų, todėl manome, kad toks tyrimas būtų naudingas vartotojų ekonominiams interesams apsaugoti“, – teigia Paulius Mereckas, asociacijos prezidentas.

Šurmulys kilo po to, kai Lietuvos Biodegalų asociacija kreipėsi į Vilniaus Gedimino technikos universitetą (VGTU) prašydama ištirti ir palyginti Lietuvoje parduodamą skirtingų prekės ženklų dyzeliną, pasipiktinusi bendrovės „Neste Lietuva“ reklaminiais teiginiais, kuriuose sakoma, kad su „Pro Diesel“ degalais galima nuvažiuoti iki 5% didesnį atstumą.

Mindaugas Janulionis, ūkio ministro patarėjas, VŽ sakė, kad ministerija kreipimasi yra gavusi, tačiau pirmiausia Vartotojų asociacijai bus pasiūlyta kreiptis Valstybinę Vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT), kuri, pasak p. Janulioni, pagal kompetenciją ir turėt nagrinėti asociacijos prašymą.

„Tuo atveju, jei gausime pavedimą, galėsime priimti atitinkamus sprendimus, pavyzdžiui, dėl dyzelino žymėjimo ar pan.“, – komentuoja pašnekovas.

Skirtumai – 1%

VGTU Automobilių inžinerijos katedra palygino „Neste“, „Viada“ (buvęs „Lukoil“), „Circle K“ (buvęs „Statoil“) degalinių tinkluose parduodamą dyzeliną bei jo savybes.

Buvo tiriamos valandinės degalų sąnaudos svorio ir tūrio vienetais, išmetamųjų dujų dūmingumas, CO junginių ir azoto oksidų (NOx) koncentracija, variklio triukšmingumas bei kiti parametrai. Tyrimų metu gauti rezultatai parodė, jog skirtingose degalinėse pirkto dyzelino savybės skiriasi labai nežymiai, nėra nė vieno akivaizdaus lyderio, kurio savybės būtų geriausios visose kategorijose.

Tyrime gauta išvada, kad tirtų degalų sąnaudų litrais skirtumas neviršija matavimo paklaidos (1,25%), todėl negalima teigti, kad vienų ar kitų degalų sąnaudos yra didesnės ar mažesnės. Kitaip tariant, realus bandytų 4 dyzelino rūšių ekonomiškumo skirtumas neviršija 1%.

Gavusi tyrimo išvadas Biodegalų asociacija kreipėsi į Konkurencijos tarybą prašydama ištirti „Neste Lietuva“ teiginiai nėra klaidinantys.

Gali įrodyti

Visgi Ringaudas Steikūnas, „Neste Lietuva“ generalinis direktorius, VŽ minėjo, kad tai – „ne pirmas bandymas apšmeižti bendrovę“.

„Mes juk ne šiaip susigalvojome kažkokių skaičių pristatydami „Pro Diesel“ rinkai – tai iš tiesų yra vienintelis produktas, kuris atitinka WWFC 5 kategorijos pasaulinius reikalavimus. Tą pripažįsta ir automobilių, ir degalų gamintojai. Ir mes atsakydami į vieną tokį skundą Konkurencijos tarybai jau siuntėme įrodymus ir tada buvome teisus. Jei reikės, siųsime ir dabar, įrodinėsime“, – sako pašnekovas.

Pasak jo, skaičiai, apibūdinantys „Pro Diesel“ dyzelino savybes, buvo gauti atlikus tyrimus nepriklausomose laboratorijose, tad bendrovė „Neste Lietuva“ pasiruošusi savo teiginius apginti.

„Parduodamų degalų kokybę galime pagrįsti atliktų tyrimų ataskaitomis ir kitais duomenimis. Bandymus su šiuo dyzelinu ir lauko sąlygomis, ir laboratorinėje aplinkoje atliko Suomijos techninių tyrimų centras VTT, Tamperės taikomųjų mokslų universitetas, „Neste“ variklių laboratorija, – žiniasklaidai išplatintame pranešime cituojamas p. Steikūnas. – VGTU atlikto tyrimo komentuoti negalime, nesame gavę duomenų. Tačiau esame pasirengę bendradarbiauti su atsakingomis institucijomis – pateikti joms turimą informaciją ir dokumentus, pagrindžiančius parduodamų degalų kokybę ir jų savybes.“

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
DFDS Seaways, AB71.34816.114727
Lietuvos paštas, AB66.4241.0355.688
Aibės logistika, UAB90.0541.406113
Ferteksos transportas, UAB65.7029.04324
Vlantana, UAB133.0532.0091.451
Hegelmann transporte, UAB110.6194.951573
Baltic ground services, UAB68.4013.525307
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
ME transportas, UAB124.8911.3051.485
ME Trailers, UAB96.91213.90330
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau