Ateitis pagal islandų skrydžių bendrovę: mokės, kad keleiviai skristų

Publikuota: 2017-07-17
Skulis Mogensenas, „WOW Air“ vadovas, kalba žaidimo taisyklės pasikeistų, jei skrydžių bendrovės pajamos nebūtų priklausomos nuo parduotų bilietų. Bendrovės nuotr.
Skulis Mogensenas, „WOW Air“ vadovas, kalba žaidimo taisyklės pasikeistų, jei skrydžių bendrovės pajamos nebūtų priklausomos nuo parduotų bilietų. Bendrovės nuotr.

Prieš trejus metus atsiradusi Islandijos mažų sąnaudų skrydžių bendrovė „WOW Air“ sujudino aviacijos sektoriaus vandenis. Jos vadovas pabrėžia, kad nebetoli diena, kai skrydžių bendrovės keleiviams mokės už tai, kad šie įsėdo į jų lėktuvus.

Šiemet sausį „WOW Air“ paskelbė vienos krypties bilietų iš JAV į Europą už 69 USD (60 Eur) išpardavimą, birželį oro vežėja pardavinėjo transatlantinius bilietus po 55 USD (48 Eur).

Tokios kainos padėjo atkreipti klientų dėmesį į bendrovę, kuri per ateinančius dvejus metus norėtų dukart išaugti. Visgi klausimas, kiek ilgai tokia bendrovė „temps“, kyla, rašo „Business Insider“.

„Aš jau matau dieną, kai mokėsime klientams, kad jie skristų“, – sako Skulis Mogensenas, „WOW Air“ įkūrėjas.

Daugelį metų skrydžių bendrovės stengiasi sumažinti savo priklausomybę nuo skrydžio bilietų pardavimų. Tokie dalykai, kaip mokesčiai už galimybę pasirinkti sėdynę, ankstyvą įlaipinimą į lėktuvą, maistą ir pan., tapę norma. Drauge oro vežėjai užmezgė pelningas partnerystes su viešbučiais, restoranais, automobilių nuomos agentūromis, kitais kelionių pramonės atstovais, šitaip užsitikrindami galimybę gauti pajamas iš visų sričių, susijusių su keleiviams kylančiais kelionių poreikiais.

„WOW Air“ tam, kad sumažintų bilietų kainas, naudoja papildomai gaunamas pajamas, o viena nuo kitos atsietos paslaugos leidžia keleiviams mokėti tik už tai, ko jiems reikia.

„Stengiamės, kad mūsų papildomos pajamos peraugtų pajamas, gaunamas iš keleivių. Ir ta oro bendrovė, kuriai pirmai pasiseks tą padaryti, pakeis sektoriaus žaidimo taisykles“, – įsitikinęs p. Mogensenas.

Teoriškai, sumažinus oro vežėjų priklausomybę nuo pajamų, gaunamų iš keleivių, reiškia tai, kad suma, kurią keleiviai sumoka už bilietą, tampa vis mažiau svarbi. Ekstremaliausiu atveju, tai, kad keleivis apskritai skrenda, yra gerokai svarbiau nei tai, kiek jis sumoka už bilietą. Taip todėl, kad didžioji dalis vežėjo pajamų ateitų jau po to, kai keleivis įsigijo bilietą. Tad techniškai „WOW Air“ galėtų mokėti keleiviams už tai, kad jie įsėdo į lėktuvą, ir vis dar uždirbti iš kelionės.

Ponas Mogensenas sako, kad „WOW Air“ planuose – ir daugiau idėjų, kaip sudominti keleivius.

„Norime turėti stipresnius, asmeniškesnius ryšius, grįstus ankstesniais keleivių įgeidžiais, jų įpročiais. Žinoma, visuomet galvoje turime mintį apie privatumą“, – kalba specialistas.

Tai reiškia, kad ateityje „WOW Air“ vertę rengiasi sieti su tuo, kaip efektyviai gali išnaudoti duomenis, surinktus iš savo keleivių, kaip tą daro tokios bendrovės, kaip „Google“ ar „Facebook“. Beje, p. Mogensenas akcentuoja, kad dabar skrydžių bendrovės net nėra priartėjusios prie savo galimybių išnaudoti savo verslo išmanias technologijas.

„Jeigu galėtume geriau suprasti keleivių poreikius, tai leistų efektyviau su jais bendrauti ir padėti, kad jų kelionė būtų sėkmingesnė, nesvarbu, ar keliaujama verslo, ar poilsio tikslais“, – teigia „WOW Air“ vadovas.

Be kita ko, „WOW Air“ naudoja kelis inovatyvius būdus, leidžiančius pradžiuginti savo keleivius finansiškai. Pavyzdžiui, tiems, kurių įrašai socialiniuose tinkluose generuoja pajamas „WOW Air“, tampa ženklo ambasadoriais, ir pan.

„Yra daugybė įvairių galimybių, kaip išnaudoti technologijas ir socialinius tinklus. Žmonės keliauja, daro daugybę nuotraukų, dalijasi įspūdžiais socialiniuose tinkluose. Matome ne vieną kelią, kaip paskatinti žmones kalbėti apie „WOW Air“ ir drauge atlyginti jų pastangas“, – teigia p. Mogensenas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
DFDS Seaways, AB71.34816.114727
Lietuvos paštas, AB66.4241.0355.688
Aibės logistika, UAB90.0541.406113
Ferteksos transportas, UAB65.7029.04324
Vlantana, UAB133.0532.0091.451
Hegelmann transporte, UAB110.6194.951573
Baltic ground services, UAB68.4013.525307
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
ME transportas, UAB124.8911.3051.485
ME Trailers, UAB96.91213.90330
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau