„Audi“ pristato A8: spūstyse perims vairą

Publikuota: 2017-07-11

Vokietijos automobilių gamintoja „Audi“ toliau demonstruoja, kaip pasistūmėjo savavaldžio automobilio link. Bendrovė antradienį pristatytame „Audi A8“ įdiegė sprendimus, kurie leidžia spūstyse vairuotojui nieko neveikti.

Naujausias kompanijos kūrinys globaliai buvo pristatytas antradienį specialiai tam skirtame renginyje Barselonoje, kur lankosi ir VŽ. Šį prabangų sedaną kol kas gali pamatyti tik labai ribotas skaičius žmonių, žadama, kad prekyboje jis pasirodys šių metų antroje pusėje.

Kol kas A8 kaina Lietuvoje nėra skelbiama, tačiau teigiama, kad Vokietijoje šios transporto priemonės su standartine įranga kaina turėtų prasidėti nuo kiek daugiau nei 90.000 Eur.

Naujasis „Audi A8“ Lietuvoje debiutuos turėdamas du turbininius V6 variklius – 3 l darbinio tūrio dyzelinį ir 3 l darbinio tūrio benzinį. Dyzelinis variklis pasiekia 210 kW (286 AG), o benzininis – 250 kW (340 AG) galią. Šiek tiek vėliau debiutuos ir dvi aštuonių cilindrų variklių versijos – 4 l darbinio tūrio turbodyzelinis, turintis 320 kW (435 AG) ir 4 l darbinio tūrio turbobenzininis su 338 kW (460 AG). Išskirtinis gamoje bus modelis su 6 l darbinio tūrio W12 motoru.

Visuose varikliuose įdiegta dalinė hibridinė technologija MHEV (angl. Mild Hybrid Electric Vehicle), kuri leidžia automobiliui riedėti išjungtu varikliu ir jį nepastebimai užvesti. Ji taip pat turi išplėstą „Start-Stop“ sistemą ir iki 12 kW energijos įkrovimo galimybę. Kaip teigia bendrovė, visų šių technologijų tikslas yra dar labiau sumažinti variklių sąnaudas – iki 0,7 litro 100 km, važiuojant realiomis eismo sąlygomis.

Renginyje pristatomos dvi automobilio versijos: standartinė 5,17 m ilgio ir 13 centimetrų didesnį atstumą tarp ašių turintis „Audi A8 L“.

Kompanija su šiuo keturių varomų ratų automobiliu mėgins dar labiau paaštrinti konkurenciją su savo didžiausiais priešininkais BMW ir „Mercedes“. Naujausias „Audi“ automobilis turėtų konkuruoti su BMW 7 serijos ir „Mercedes“ S klasės modeliais, kurie, kaip kalba dalis ekspertų, paprastai lenkia „Audi“ savo dizaino sprendimais. Šioje srityje „Audi A8“ taip pat mėgina suduoti atkirtį.

Protingesnis

Šiuo metu praktiškai visi automobilių gamintojai ir dar bent dešimtys technologijų kompanijų mėgina sukurti savavaldį automobilį. „Volvo“ tai daro su pavėžėjimo startuoliu „Uber“, „General Motors“ – su „Uber“ konkurente „Lyft“. Kai kuriais atvejais prisijungia ir daugiau gerai žinomų bendrovių.

Visos jos demonstruoja, kaip automobiliai gali važiuoti be vairuotojo įsikišimo įvairiomis eismo sąlygomis. Tačiau prekyboje esančios transporto priemonės autonominio vairavimo privalumų turi gerokai mažiau. „Audi A8“ šioje srityje dėjo stambų žingsnį ir pristatė „Audi AI“ sistemą, kuri kontroliuoja vairavimą važiuojant iki 60 km/val. greičiu keliuose, kuriuose priešpriešinius eismo srautus skiria atitvarai. Sistema aktyvuojama prietaisų skydelyje.

Aktyvavus važiavimo spūstyje sistemą, automobilis pats pajuda, įsibėgėja, vairuoja ir stabdo, o vairuotojui nebereikia nuolatos jo stebėti. Jis gali nelaikyti rankų ant vairo ir užsiimti kita veikla, pavyzdžiui, žiūrėti televiziją ar skaityti naujienas. Kai sistema toliau nebegali atlikti savo funkcijų, ji praneša vairuotojui, kad jis perimtų automobilio valdymą.

Bendrovės atstovai konferencijoje su šia dirbtinio intelekto sistema skelbia apie dar didesnį priartėjimą prie visiškai savavaldžio automobilio. Tiesa, Peteris Martensas, kompanijos valdybos narys technologijų plėtrai, pripažįsta, kad kol kas būtų sunku prognozuoti, kada toks automobilis bus sukurtas ir galės nepažeisdamas įstatymų išriedėti į gatves.

Įstatyminė bazė autonominių automobilių kūrėjams itin reikšminga. Pavyzdžiui, šiuo metu visais „Audi“ dirbtinio intelekto sprendimais bus galima pasinaudoti tik Vokietijoje, kur neseniai buvo įgyvedinti įstatymų pakeitimai. Tuo tarpu kitose šalyse, taip pat ir Lietuvoje, naujausias automobilis veiks su mažiau savo privalumų.

Galimybę važiuoti spūstysi be jokio vairuotojo įsikišimo p. Martensas vadina trečio autonomiškumo lygio pasiekimu. Šis lygis reiškia, kad tam tikrose situacijose kelyje automobilis gali perimti valdymą.

„Esame pirmoji bendrovė pasaulyje, kuri pereina prie trečio lygio autonominio vairavimo. Dabartinis autonominis vairavimas spūstyse mums leis prieiti ir prie ketvirto savavaldžio automobilio kūrimo lygio“, - teigia bendrovės valdybos narys.

Antras lygis, kurį yra pasiekusi nemaža dalis stambiausių automobilių gamintojų, reiškia, kad automobilis yra dalinai automatizuotas. Jis jau gali įvažiuoti į garažą, sustoti stovėjimo aikštelėje, tačiau gatvėje įgyvendinta tik dalinė automatizacija, kuri reikalauja vairuotojo dalyvavimo.

Asistentas ir pagalbininkas

Automobilio salone taip pat matoma nemažai pokyčių. Pirmiausia, nėra ankstesnėse versijose buvusių mygtukų. Juos pakeitė du lietimui jautrūs ekrainai. Taip pat įdiegtas virtualus asistentas, kuris leidžia funkcijas įjungti balsu. „Audi connect“ pavadintų sprendimų galimybės taip pat apima kelio ženklų atpažinimą ir perspėjimus apie pavojus. Automobilis tokią informaciją surenka iš kitų „Audi“ transporto priemonių, kurios gali tai fiksuoti. Be to, navigacijos sistema geba mokytis remdamasi anksčiau pravažiuotais maršrutais, todėl vairuotojui ieškant kelio iki norimo taško jam pateikiami labiausiai tinkami maršrutai.

Kompanija teigia, kad ateityje automobilis taps ir skaitmeniniu „empatišku asistentu“.

„Pamirškite automobilį, „Audi“ yra daugiau nei tai, naujasis A8 yra daugiau nei automobilis“, – pristatymo renginyje skelbia vienas iš bendrovės atstovų.

Nauja pakaba

Dar viena iš bendrovės pristatytų naujovių – automatiškai prie kelio dangos prisitaikanti automobilio pakaba. Įvairūs davikliai ir vaizdo kameros leidžia automobiliui įvertinti priekyje esančią kelio dangą ir pagal tai sureguliuoti pakabą. Priklausomai nuo vairuotojo norų ir važiavimo sąlygų, ji elektros varikliais gali kilstelėti ar nuleisti kiekvieną ratą atskirai.

„Audi“ teigia, kad ši pakaba kartu su „Pre Sense 360°“ sistema kilus neišvengiamo susidūrimo pavojui automobilio važiuoklę kilsteli aukštyn, taip sumažindama galimos avarijos pasekmes keleiviams.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau