„Rail Balticos“ ruožo atnaujinimo studiją rengs Ispanijos bendrovė

Bendros Baltijos valstybių įmonės „RB RAIL AS“ Lietuvos filialas, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija ir „Ardanuy Ingenieria S.A.“ pasirašė sutartį rengti ruožo „Lenkijos ir Lietuvos valstybinė siena–Kaunas–RRT Palemonas“ atnaujinimo galimybių studiją. „RB RAIL AS“ perka paslaugą ir įgyvendins studiją Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos vardu. Sutartyje numatyta, kad atnaujinimo galimybių studija bus užbaigta 2017 m. gruodžio mėn.
Ispanijos bendrovė ištirs 1.435 mm vėžės pločio geležinkelio linijos ruože „Lenkijos ir Lietuvos valstybinė siena–Kaunas–RRT Palemonas“ atnaujinimo galimybes ir įvertins reikiamas įgyvendinimo priemones, kad šis ruožas atitiktų „Rail Baltica“ globalaus projekto reikalavimus.
Taip pat – išanalizuoti galimybes ir parengti kaštų ir naudos analizę, siekiant optimalaus šio ruožo atnaujinimo sprendimo. Galimybių studijoje bus lyginami alternatyvūs techniniai sprendimai ir šio ruožo ištiesinimo galimybės, norint pasiekti „Rail Baltica“ globaliame projekte numatytą maksimalų projektinį greitį, pralaidumo galimybes ir kitus reikalavimus bei techninius parametrus.
Lietuva 2015 m. nutiesė naują Europos standarto vėžės (1435 mm) geležinkelio kelio ruožą „Lenkijos ir Lietuvos valstybinė siena–Kaunas“ ir toliau plečia ir tiesia Kauno mazgo ruožus (Jiesia–Rokai, Rokai–Palemonas, Palemonas–Kaunas). Šio ruožo techniniai parametrai skiriasi nuo tų, kurie nustatyti „Rail Baltica“ globaliam projektui (greitojo elektrifikuoto dvikelio geležinkelio linija su ERTMS, kurioje numatomas 240 km/val. projektinis greitis). Šiuo metu didžiausias projektinis keleivinių traukinių greitis yra 120 km/val., o ne 240 km/val., ruožas yra vienkelis, o ne dvikelis, pervažos yra tame pačiame lygyje , o ne dviejuose.