Parodoje „TransRussia“ atrado naujų idėjų
„Mūsų pasiūlyti IT produktai parodoje išsiskyrė informacinės valdymo sistemos (IVS) kompleksiniais sprendimais transportui ir logistikai. Atrodo, kad, palyginti su kolegomis, esame geru žingsniu priekyje. Transporto ir logistikos bendrovėms siūlėme sprendimų visumą, o kiti parodos dalyviai pristatinėjo atskirų problemų IT sprendimus. Mūsų siūlomais produktais ir paslaugomis susidomėjo apie 70 Rusijos ir Europos šalių didesnių transporto ir logistikos įmonių“, – sakė Robert Komarovič, bendrovės vadovas.
„AndSoft“ sistemos kūrėjai Maskvos parodos lankytojams skaitė pranešimą apie transporto valdymo sistemą, atskleidė jos naudą organizuojant didelių transporto įmonių veiklą, priemones optimizuoti transporto parką, jį preciziškai ir racionaliai valdyti, tinkamai naudoti kontrolės ir apmokėjimo sistemas bei, suprantama, atskleidė, kaip sistema padeda mažinti sąnaudas ir didinti pelną.
Į „AndSoft“ atstovus kaip transporto valdymo ekspertus konsultacijų nuolat kreipdavosi didelių Rusijos transporto ir logistikos įmonių vadovai bei savininkai, ypač kurių kompanijoms tenka konkuruoti Vakarų rinkose.
„Supratome, kad Rusijoje transporto pervežimų verslo skaitmenizuotas valdymas dar žengia, galima sakyti, pirmuosius žingsnius, jiems trūksta ekspertų, kurie galėtų įvertinti esamą situaciją ir patarti, kaip organizuoti ir valdyti kelių transporto pervežimus ateityje“, – atkreipė dėmesį p. Komarovič.
Todėl parodos dalyviai dažnai domėdavosi „AndSoft“ kūrėjų strateginiu požiūriu į IVS, „know-how“ patirtimi, idėjomis, o ne konkrečia informacinės sistemos funkcija.
Beje, specialistas atkreipia dėmesį, kad daugiau kaip 80% Rusijos transporto įmonių naudoja vieną standartizuotą sistemą, kuri turi daug modulių, yra galinga, tačiau labiau skirta transporto apskaitai, o ne visai transporto įmonei valdyti. Vietos įmonės ieško kitų programų kūrėjų, kurių IVS labiau atitiktų šiandienos poreikius.
Kas Rusijoje dairosi IVS„SCM Software“ vadovas išskiria kelias sritis, kurioms Rusijoje galima pasiūlyti šiuolaikinius IVS sprendimus. Pirma, geležinkeliai, nes didelėje Rusijoje gabenti krovinius geležinkeliais yra populiariau nei keliais, kurių nemaža dalis labai prastos kokybės. Beje, kitąmet „AndSoft“ planuoja labiau atsižvelgti į šį poreikį.
Antra, Lietuvoje IVS kūrėjai dažniausiai specializuojasi kelių transporto sistemose, tad Rusijos įmonėms būtų naudinga mūsų bendrovių tarptautinė patirtis, joms galima pasiūlyti savo ekspertines žinias. Rusijos įmonės, kurios Vakaruose jau teikia tarptautinių pervežimų paslaugas, net šiandien gali tapti Lietuvos IVS įmonių klientais.
Trečia, ypač didelio susidomėjimo parodoje sulaukė IVS pasiūlymai prekių platintojams ir B2B logistikai, pvz., gamybos dalių ar prekių išvežiojimas iš sandėlių mažmeninei prekybai, kitiems sandėliams, gamybos įmonėms (drabužių, maisto prekių, metalo gaminių ir t. t.). Buvo teiraujamasi IT programų valdyti logistikos grandinę tarp gamyklų, pvz., VAZ, GAZ Rusijoje turi 20 gamyklų.
Ką Rusijoje siūlyti ankstokaVežimo keliais informacinių sistemų sprendimus dar anksti siūlyti Rusijos įmonėms, nes vilkikų vairuotojai nenaudoja išmaniųjų telefonų, o jų darbo apskaitai skiriamas ypač menkas dėmesys. Technologijos, kurios naudojamos Lietuvoje, šiandien yra pažangesnės nei esami Rusijos transporto bendrovių poreikiai, ypač dirbančių tik vidaus rinkoje.
Anot p. Komarovič, Rusijoje transporto įmonės tik pradeda ieškoti įrankių, kurie, išanalizavę vis daugiau sudedamųjų, lemiančių pervežimo savikainą, padėtų priimti optimalius sprendimus. Šioje šalyje taip pat tik dabar planuojami įvesti kelių mokesčiai, todėl jų operatyviai apskaitai ir monitoringui šiandien poreikio nėra, tačiau netolimoje ateityje, gal jau kitąmet, tokių įrankių reikės.