Naujausios skraidyklės gebės į orą pakelti ir toną

Publikuota: 2017-05-28
Dauguma siuntų tarnybų skraidykles naudoja smulkiems brangiems kroviniams pristatyti, kinai užsibrėžę kitokį tikslą. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
Dauguma siuntų tarnybų skraidykles naudoja smulkiems brangiems kroviniams pristatyti, kinai užsibrėžę kitokį tikslą. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.

Kinijos Šaansi provincija iki šiol buvo garsi tuo, kad čia prasidėjo Šilko kelias – senovinis prekybos tinklas. Netrukus ši provincija bus garsi ir dėl naujoviško krovinių gabenimo būdo.

„JD.com“, Kinijos internetinės prekybos platforma, paskelbė kurianti sunkiasvores skraidykles, galinčias gabenti tonos ir sunkesnius krovinius. Jų gamyba planuojama minėtoje Šaansi provincijoje.

Antra pagal dydį po Kinijos „Alibaba Group Holding Ltd“ internetinės prekybos platforma dar 2016 m. ėmė pristatyti nedidelius siuntinius smulkiomis skraidyklėmis į nutolusius kaimus. 30 skraidyklių parkas naudojamas kroviniams pristatyti į nutolusias gyvenvietes Pekino, Sičuano, Dziangsu, Šaansi, Guidžou provincijose, kur gyvena apie 230 mln. gyventojų.

Sunkiasvorės skraidyklės krovinius skraidintų kita kryptimi. Pavyzdžiui, ūkininkai, norintys pasiekti toli esančius prekybos tinklus, galėtų savo vaisius ir daržoves greitai nuskraidinti į reikiamą prekybos tašką, o vežamos kelių transportu šios gėrybės sugestų.

Renkasi mažesnes

Su skraidyklėmis eksperimentuoja ir daugiau logistikos ir transporto įmonių. Visgi absoliuti dauguma jų koncentruojasi į lengvų, didelės vertės siuntų, tokių kaip medicinos prekės ar elektronika, gabenimą. Pavyzdžiui, „Amazon.com“ pirmus siuntinius pristatė skraidyklėmis į Didžiosios Britanijos kaimus, bet apribojo galimos siuntos svorį iki maždaug 2,2 kg svorio. „United Parcel Service“ (UPS) iki netoli Bostono esančių salų skraidyklėmis nugabeno inhaliatorių. „Airbus“ šių metų gegužės pradžioje paskelbė išleisianti skraidykles, leisiančias patikrinti pasėlius ir mobiliojo ryšio bokštus.

Noras įkurti skraidyklių paslaugų tarnybas JAV įsivėlė į galybę teisinių reglamentų turinčias biurokratines vingrybes, dėl to teigiama, kad iki 2020 m. jokio proveržio neverta tikėtis. Kur kas mažiau apribojimų Kinijoje, kuri šiandien yra didžiausia komercinių skraidyklių gamintoja ir kurioje skraidyklės seniai plačiai naudojamos žemdirbystės sektoriuje. Provincijų valdžios atstovai ne tik leidžia naudoti savo oro erdvę skraidyklėms, bet ir finansuoja jų tobulinimą. Pavyzdžiui, Šaansi provincijos valdžia padengs dalį iš maždaug 150 mln. USD (133 mln. Eur) „JD.com“ investicijos, reikiamos norint šioje provincijoje pradėti sunkius krovinius galinčių pakelti dronų gamybą ir įkurti savo centrinę logistikos būstinę, skelbia „Wall Street Journal“.

Ne vienas rūpestis

Sunkius krovinius galinčios panešti skraidyklės, žinoma, turi aibę savų problemų. Pavyzdžiui, kur nedidelės skraidyklės gali nusileisti be jokių specialių įrenginių, didesnėms prireiks tūpimo aikštelių. Be to, didelės skraidyklės gali būti triukšmingesnės, dėl to gali būti nepatenkinti siuntinio gavėjo kaimynai. Galiausiai jų dydis ir svoris smarkiai padidina galimą žalą, taip pat reikėtų ir papildomų variklių, antros skrydžio valdymo sistemos, kitų saugumo priemonių.

„Kuo įrenginys sunkesnis, tuo didesnė potenciali rizika, tuo daugiau reikia patikimumo ir avarinių sistemų“, – tikina Benas Marcusas, „AirMap“, padedančios skraidyklių operatoriams naviguoti oro erdvėje, vadovas.

Anot p. Marcuso, didžiulės nepilotuojamos karinės skraidyklės naudojamos ne vieną dešimtmetį, tačiau tik dabar verslas ėmėsi nagrinėti jų komercines galimybes. Visgi, anot jo, didžiausias dėmesys skiriamas mažesnėms skraidyklėms, nes „paskutinės mylios“ pristatymas iki kliento namų neretai yra pati brangiausia logistikos grandinės dalis.

Kinijoje, kur neatpažintos skraidyklės kelis kartus sutrikdė skrydžių eismą keliuose miestuose, norima griežtinti jų naudojimo taisykles.

Užkariauti rinką

„JD.com“ vadovas Richardas Liu skraidykles regi kaip galimybę pasiekti milijonus kinų, gyvenančių už didžiųjų Kinijos miestų ribų, tai – milžiniška rinka, kur „JD.com“ aršiai konkuruoja su „Alibaba.com“. Ponas Liu sako, kad vienoje provincijų jis planuoja per ateinančius trejus metus turėti 150 krovinius pristatyti galėsiančių skraidyklių.

Siuntų pristatymo išlaidos Kinijos miestuose nėra labai aukštos, nes gyventojų tankis didelis, o darbo jėga – pigi. Kitokia padėtis užmiesčiuose, į kuriuos keliauja mažiau siuntinių, o kelių infrastruktūra mažiau išvystyta. Dėl šios priežasties čia siuntų gabenimas – brangus ir neefektyvus. „JD.com“ išnaudoja nuosavą logistikos tinklą. Bendrovė pirmiausia užsakytus produktus nugabena į pristatymo stotis, o iš ten jas į reikiamą tašką nugabena skraidyklės.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dėl darbuotojų biurą padalijo per du miestus ir neapsiriko Premium 1

Jei geram specialistui iš Kauno pasiūlai darbą sostinėje, jis kažin ar susivilios. Todėl UAB „Axis Auto“...

Transportas
18:27
Bus teisiamas buvęs VĮ „Kauno regiono keliai" vadovas

Pastaruoju metu Lietuvoje buvo pranešta apie kelių valstybinių kelių priežiūros įstaigų vadovams pareikštus...

„Ryanair“: eilinis finansinis rekordas ir grėsmingos prognozės

„Ryanair“ paskelbė apie eilinį kartą pagerintą metinį pelno rekordą, parodydami gebėjimą susitvarkyti su...

Transportas
16:13
Naujos ES taisyklės palengvins tarptautinio siuntų pristatymo sąlygas

Gegužės 22 d. Europos Sąjungoje įsigalioja naujos tarptautinio siuntinių pristatymo taisyklės, kurios leis...

Transportas
14:21
Valstybės įmonės skaitmenizuojasi – tai ir mada, ir nauda Premium

Pertvarkomos valstybės valdomos įmonės (VVĮ) ima skaitmenizuoti veiklos procesus. „Lietuvos energijos“ grupė...

Nuplagijuotas šūkis „Geriausia vieta keisti ratus“ kainuos per 10.000 Eur 5

Reklamjuostė „Vianor geriausia vieta keisti ratus!“, Apeliacinio teismo vertinimu, faktiškai yra kitos įmonės...

Pramonė
10:14
Automobilių reeksportas Lietuvoje: įtaka rinkoje ir lyderiai Premium

Pateikta detali naujų automobilių reeksporto ir reimporto Lietuvoje statistika rodo, kad reali naujų...

Transportas
06:00
Naujasis „Leaf“ įtikina. Toliau – infrastruktūros eilė Premium 1

Elektros pavara automobiliuose patiria audringos frustracijos laikotarpį: ji įspūdingu tempu diegiama į...

Verslo klasė
2018.05.20
VŽ bando: penktoji „Subaru Impreza“ – mažoji XV versija

„Subaru“ Baltijos šalyse pristatė kompaktinį hečbeką „Impreza“, kuriam sunku prognozuoti pirkėjų dėmesį, net...

Transportas
2018.05.19
Kuboje nukrito „Boeing 737“

Kuboje, prie Havanos Jose Marti tarptautinio oro uosto nukrito valstybinių oro linijų „Cubana de Aviacion“...

Transportas
2018.05.18
Naujas automobilių parodos formatas: idėja gera, bet yra ką tobulinti 2

Penktadienį parodų centre „Litexpo“ surengta naujos koncepcijos automobilių paroda „Auto Bazaar“ rengėjus...

Transportas
2018.05.18
„Teslos“ autopilotas siejamas su vis daugiau eismo įvykių 8

„Tesla Inc.“ patvirtino policijai, kad praėjusį penktadienį JAV, Pietų Džordane avariją sukėlęs automobilis...

Transportas
2018.05.18
„Lietuvos geležinkeliai“ vėl veš į Palangą ir Nidą 5

Nuo gegužės 25-osios „Lietuvos geležinkeliai“ antrus metus iš eilės paleidžia „Pajūrio ekspresą“ –...

Transportas
2018.05.18
Benzinas – 12%, dyzelinas – 15% brangesnis, nei prieš metus 7

„Brent“ rūšies naftos kainai perlipus 80 USD už barelį kainos kartelę, naftos kainų šuolis pradeda...

Rinkos
2018.05.18
LG turto vertinimas – kam galėtų atitekti riebus užsakymas Premium 3

AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) eina „Lietuvos energijos“ (LE) pramintu keliu: Vyriausybei apsisprendus...

Finansai
2018.05.18
Europoje bus ribojama ir sunkiasvorio transporto tarša anglies dvideginiu 4

Europos Komisija ketvirtadienį paskelbė sunkiasvoriam transportui nuo 2025 m. pirmą kartą numatomus anglies...

Transportas
2018.05.17
„Maersk“ įspėja: auga rizikos laivininkystei, verslas Irane – neįmanomas 2

Augančios geopolitinės rizikos, kylančios naftos kainos ir kaistanti įtampa dėl pasaulinės prekybos yra...

Verslo aplinka
2018.05.17
Keisis Smiltynės perkėlos bilietų kainos  3

Nuo birželio 1-osios keisis Smiltynės perkėlos keltų bilietų kainos. Vienos jų mažėja, kitos – didėja. 

Transportas
2018.05.17
„Small Planet Airlines“ valdyme – naujas institutas  3

Lietuviško kapitalo skrydžių bendrovė „Small Planet Airlines“ išrinko nepriklausomų stebėtojų tarybą, kuri...

Vadyba
2018.05.17
Lietuvos vežėjai: Vyriausybės planuojamos kvotos pavojingos verslui 7

Lietuvos vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas sako, kad Vyriausybės...

Transportas
2018.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau