Naujausios skraidyklės gebės į orą pakelti ir toną

Publikuota: 2017-05-28
Dauguma siuntų tarnybų skraidykles naudoja smulkiems brangiems kroviniams pristatyti, kinai užsibrėžę kitokį tikslą. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
Dauguma siuntų tarnybų skraidykles naudoja smulkiems brangiems kroviniams pristatyti, kinai užsibrėžę kitokį tikslą. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.

Kinijos Šaansi provincija iki šiol buvo garsi tuo, kad čia prasidėjo Šilko kelias – senovinis prekybos tinklas. Netrukus ši provincija bus garsi ir dėl naujoviško krovinių gabenimo būdo.

„JD.com“, Kinijos internetinės prekybos platforma, paskelbė kurianti sunkiasvores skraidykles, galinčias gabenti tonos ir sunkesnius krovinius. Jų gamyba planuojama minėtoje Šaansi provincijoje.

Antra pagal dydį po Kinijos „Alibaba Group Holding Ltd“ internetinės prekybos platforma dar 2016 m. ėmė pristatyti nedidelius siuntinius smulkiomis skraidyklėmis į nutolusius kaimus. 30 skraidyklių parkas naudojamas kroviniams pristatyti į nutolusias gyvenvietes Pekino, Sičuano, Dziangsu, Šaansi, Guidžou provincijose, kur gyvena apie 230 mln. gyventojų.

Sunkiasvorės skraidyklės krovinius skraidintų kita kryptimi. Pavyzdžiui, ūkininkai, norintys pasiekti toli esančius prekybos tinklus, galėtų savo vaisius ir daržoves greitai nuskraidinti į reikiamą prekybos tašką, o vežamos kelių transportu šios gėrybės sugestų.

Renkasi mažesnes

Su skraidyklėmis eksperimentuoja ir daugiau logistikos ir transporto įmonių. Visgi absoliuti dauguma jų koncentruojasi į lengvų, didelės vertės siuntų, tokių kaip medicinos prekės ar elektronika, gabenimą. Pavyzdžiui, „Amazon.com“ pirmus siuntinius pristatė skraidyklėmis į Didžiosios Britanijos kaimus, bet apribojo galimos siuntos svorį iki maždaug 2,2 kg svorio. „United Parcel Service“ (UPS) iki netoli Bostono esančių salų skraidyklėmis nugabeno inhaliatorių. „Airbus“ šių metų gegužės pradžioje paskelbė išleisianti skraidykles, leisiančias patikrinti pasėlius ir mobiliojo ryšio bokštus.

Noras įkurti skraidyklių paslaugų tarnybas JAV įsivėlė į galybę teisinių reglamentų turinčias biurokratines vingrybes, dėl to teigiama, kad iki 2020 m. jokio proveržio neverta tikėtis. Kur kas mažiau apribojimų Kinijoje, kuri šiandien yra didžiausia komercinių skraidyklių gamintoja ir kurioje skraidyklės seniai plačiai naudojamos žemdirbystės sektoriuje. Provincijų valdžios atstovai ne tik leidžia naudoti savo oro erdvę skraidyklėms, bet ir finansuoja jų tobulinimą. Pavyzdžiui, Šaansi provincijos valdžia padengs dalį iš maždaug 150 mln. USD (133 mln. Eur) „JD.com“ investicijos, reikiamos norint šioje provincijoje pradėti sunkius krovinius galinčių pakelti dronų gamybą ir įkurti savo centrinę logistikos būstinę, skelbia „Wall Street Journal“.

Ne vienas rūpestis

Sunkius krovinius galinčios panešti skraidyklės, žinoma, turi aibę savų problemų. Pavyzdžiui, kur nedidelės skraidyklės gali nusileisti be jokių specialių įrenginių, didesnėms prireiks tūpimo aikštelių. Be to, didelės skraidyklės gali būti triukšmingesnės, dėl to gali būti nepatenkinti siuntinio gavėjo kaimynai. Galiausiai jų dydis ir svoris smarkiai padidina galimą žalą, taip pat reikėtų ir papildomų variklių, antros skrydžio valdymo sistemos, kitų saugumo priemonių.

„Kuo įrenginys sunkesnis, tuo didesnė potenciali rizika, tuo daugiau reikia patikimumo ir avarinių sistemų“, – tikina Benas Marcusas, „AirMap“, padedančios skraidyklių operatoriams naviguoti oro erdvėje, vadovas.

Anot p. Marcuso, didžiulės nepilotuojamos karinės skraidyklės naudojamos ne vieną dešimtmetį, tačiau tik dabar verslas ėmėsi nagrinėti jų komercines galimybes. Visgi, anot jo, didžiausias dėmesys skiriamas mažesnėms skraidyklėms, nes „paskutinės mylios“ pristatymas iki kliento namų neretai yra pati brangiausia logistikos grandinės dalis.

Kinijoje, kur neatpažintos skraidyklės kelis kartus sutrikdė skrydžių eismą keliuose miestuose, norima griežtinti jų naudojimo taisykles.

Užkariauti rinką

„JD.com“ vadovas Richardas Liu skraidykles regi kaip galimybę pasiekti milijonus kinų, gyvenančių už didžiųjų Kinijos miestų ribų, tai – milžiniška rinka, kur „JD.com“ aršiai konkuruoja su „Alibaba.com“. Ponas Liu sako, kad vienoje provincijų jis planuoja per ateinančius trejus metus turėti 150 krovinius pristatyti galėsiančių skraidyklių.

Siuntų pristatymo išlaidos Kinijos miestuose nėra labai aukštos, nes gyventojų tankis didelis, o darbo jėga – pigi. Kitokia padėtis užmiesčiuose, į kuriuos keliauja mažiau siuntinių, o kelių infrastruktūra mažiau išvystyta. Dėl šios priežasties čia siuntų gabenimas – brangus ir neefektyvus. „JD.com“ išnaudoja nuosavą logistikos tinklą. Bendrovė pirmiausia užsakytus produktus nugabena į pristatymo stotis, o iš ten jas į reikiamą tašką nugabena skraidyklės.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
DFDS Seaways, AB71.34816.114727
Lietuvos paštas, AB66.4241.0355.688
Aibės logistika, UAB90.0541.406113
Ferteksos transportas, UAB65.7029.04324
Vlantana, UAB133.0532.0091.451
Baltic transline, UAB64.69071210
Hegelmann transporte, UAB110.6194.951573
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
ME transportas, UAB124.8911.3051.485
ME Trailers, UAB96.91213.90330
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau