Naujausios skraidyklės gebės į orą pakelti ir toną

Publikuota: 2017-05-28
Dauguma siuntų tarnybų skraidykles naudoja smulkiems brangiems kroviniams pristatyti, kinai užsibrėžę kitokį tikslą. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
Dauguma siuntų tarnybų skraidykles naudoja smulkiems brangiems kroviniams pristatyti, kinai užsibrėžę kitokį tikslą. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.

Kinijos Šaansi provincija iki šiol buvo garsi tuo, kad čia prasidėjo Šilko kelias – senovinis prekybos tinklas. Netrukus ši provincija bus garsi ir dėl naujoviško krovinių gabenimo būdo.

„JD.com“, Kinijos internetinės prekybos platforma, paskelbė kurianti sunkiasvores skraidykles, galinčias gabenti tonos ir sunkesnius krovinius. Jų gamyba planuojama minėtoje Šaansi provincijoje.

Antra pagal dydį po Kinijos „Alibaba Group Holding Ltd“ internetinės prekybos platforma dar 2016 m. ėmė pristatyti nedidelius siuntinius smulkiomis skraidyklėmis į nutolusius kaimus. 30 skraidyklių parkas naudojamas kroviniams pristatyti į nutolusias gyvenvietes Pekino, Sičuano, Dziangsu, Šaansi, Guidžou provincijose, kur gyvena apie 230 mln. gyventojų.

Sunkiasvorės skraidyklės krovinius skraidintų kita kryptimi. Pavyzdžiui, ūkininkai, norintys pasiekti toli esančius prekybos tinklus, galėtų savo vaisius ir daržoves greitai nuskraidinti į reikiamą prekybos tašką, o vežamos kelių transportu šios gėrybės sugestų.

Renkasi mažesnes

Su skraidyklėmis eksperimentuoja ir daugiau logistikos ir transporto įmonių. Visgi absoliuti dauguma jų koncentruojasi į lengvų, didelės vertės siuntų, tokių kaip medicinos prekės ar elektronika, gabenimą. Pavyzdžiui, „Amazon.com“ pirmus siuntinius pristatė skraidyklėmis į Didžiosios Britanijos kaimus, bet apribojo galimos siuntos svorį iki maždaug 2,2 kg svorio. „United Parcel Service“ (UPS) iki netoli Bostono esančių salų skraidyklėmis nugabeno inhaliatorių. „Airbus“ šių metų gegužės pradžioje paskelbė išleisianti skraidykles, leisiančias patikrinti pasėlius ir mobiliojo ryšio bokštus.

Noras įkurti skraidyklių paslaugų tarnybas JAV įsivėlė į galybę teisinių reglamentų turinčias biurokratines vingrybes, dėl to teigiama, kad iki 2020 m. jokio proveržio neverta tikėtis. Kur kas mažiau apribojimų Kinijoje, kuri šiandien yra didžiausia komercinių skraidyklių gamintoja ir kurioje skraidyklės seniai plačiai naudojamos žemdirbystės sektoriuje. Provincijų valdžios atstovai ne tik leidžia naudoti savo oro erdvę skraidyklėms, bet ir finansuoja jų tobulinimą. Pavyzdžiui, Šaansi provincijos valdžia padengs dalį iš maždaug 150 mln. USD (133 mln. Eur) „JD.com“ investicijos, reikiamos norint šioje provincijoje pradėti sunkius krovinius galinčių pakelti dronų gamybą ir įkurti savo centrinę logistikos būstinę, skelbia „Wall Street Journal“.

Ne vienas rūpestis

Sunkius krovinius galinčios panešti skraidyklės, žinoma, turi aibę savų problemų. Pavyzdžiui, kur nedidelės skraidyklės gali nusileisti be jokių specialių įrenginių, didesnėms prireiks tūpimo aikštelių. Be to, didelės skraidyklės gali būti triukšmingesnės, dėl to gali būti nepatenkinti siuntinio gavėjo kaimynai. Galiausiai jų dydis ir svoris smarkiai padidina galimą žalą, taip pat reikėtų ir papildomų variklių, antros skrydžio valdymo sistemos, kitų saugumo priemonių.

„Kuo įrenginys sunkesnis, tuo didesnė potenciali rizika, tuo daugiau reikia patikimumo ir avarinių sistemų“, – tikina Benas Marcusas, „AirMap“, padedančios skraidyklių operatoriams naviguoti oro erdvėje, vadovas.

Anot p. Marcuso, didžiulės nepilotuojamos karinės skraidyklės naudojamos ne vieną dešimtmetį, tačiau tik dabar verslas ėmėsi nagrinėti jų komercines galimybes. Visgi, anot jo, didžiausias dėmesys skiriamas mažesnėms skraidyklėms, nes „paskutinės mylios“ pristatymas iki kliento namų neretai yra pati brangiausia logistikos grandinės dalis.

Kinijoje, kur neatpažintos skraidyklės kelis kartus sutrikdė skrydžių eismą keliuose miestuose, norima griežtinti jų naudojimo taisykles.

Užkariauti rinką

„JD.com“ vadovas Richardas Liu skraidykles regi kaip galimybę pasiekti milijonus kinų, gyvenančių už didžiųjų Kinijos miestų ribų, tai – milžiniška rinka, kur „JD.com“ aršiai konkuruoja su „Alibaba.com“. Ponas Liu sako, kad vienoje provincijų jis planuoja per ateinančius trejus metus turėti 150 krovinius pristatyti galėsiančių skraidyklių.

Siuntų pristatymo išlaidos Kinijos miestuose nėra labai aukštos, nes gyventojų tankis didelis, o darbo jėga – pigi. Kitokia padėtis užmiesčiuose, į kuriuos keliauja mažiau siuntinių, o kelių infrastruktūra mažiau išvystyta. Dėl šios priežasties čia siuntų gabenimas – brangus ir neefektyvus. „JD.com“ išnaudoja nuosavą logistikos tinklą. Bendrovė pirmiausia užsakytus produktus nugabena į pristatymo stotis, o iš ten jas į reikiamą tašką nugabena skraidyklės.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Eilių Baltarusijos pasienyje sprendimas stringa tarp ministerijų Premium

Eilės muitinėje daro žalą verslui Lietuvoje, tačiau šios problemos sprendimui reikalingas dialogas tarp...

Transportas
2017.12.15
„Lietuvos geležinkeliai“ apskundė EK skirtą baudą

„Lietuvos geležinkeliai“ pateikė skundą Europos Sąjungos Bendrajam teismui, kuriuo siekiama sumažinti Europos...

Transportas
2017.12.15
Prancūzijoje įvyko pražūtinga traukinio ir autobuso avarija 

Pietų Prancūzijoje prie Prepinjano įvyko traukinio ir mokyklinio autobuso avarija, pareikalavusi aukų.

Transportas
2017.12.14
Pirmoji oficiali informacija apie istorinės „Mercedes“ G klasės įpėdinį 

1979 metais „Mercedes-Benz“ pradėtas gaminti G klasės visureigis – savo epochos simbolis. Per beveik keturis...

Transportas
2017.12.14
„Small Planet Airlines“ traukiasi iš JK ir investuos ES šalyse 

Lietuviško kapitalo skrydžių bendrovė „Small Planet Airlines“ (SPA) traukiasi iš Jungtinės Karalystės rinkos.

Transportas
2017.12.14
2018 m. tendencijos: krovinių srautas verčia raitotis rankoves Premium

2017-ieji – transporto sektoriaus klestėjimo metas. Puikiai prisimindami ekonomikos įkaitimo ir atvėsimo...

Verslo klasė
2017.12.14
Vilnius sulaukė milijonojo turisto, iš viso šiemet tikimasi 1,2 mln. svečių 2

Ketvirtadienį Vilniuje buvo iškilmingai sutiktas šių metų milijonasis turistas. Jo sulaukta dviejomis...

„Wizz Air“ rezultatas Lietuvoje: 15% augimas ir penkiamilijoninis keleivis

Žemų sąnaudų oro linijų bendrovė „Wizz Air“ skelbia per vienuolika mėnesių į Lietuvą ir iš jos iš viso...

Transportas
2017.12.14
Iš Baltarusijos vežėjų – 320.000 Eur įplaukų už kelių mokesčius

Lietuvos valstybės biudžetas 2018 metais gaus papildomai apie 320.000 Eur įplaukų už Baltarusijos vežėjų...

Transportas
2017.12.14
Apvagia ir 80 km/val. greičiu važiuojančius sunkvežimius Premium 1

Sunkvežimiai gabena beveik 80% Europos krovinių ir vis didėjanti šių krovinių dalis tampa nusikaltėlių...

Transportas
2017.12.14
Kaunui nori nupirkti troleibusų ir autobusų už 33 mln. Eur 4

Kauno savivaldybės valdoma UAB „Kauno autobusai“ už 33 mln. Eur norėtų įsigyti daugiau kaip 60 naujų...

Transportas
2017.12.13
Europos Komisija: „Brexit“ gali sujaukti skrydžius tarp JK ir ES

Jungtinės Karalystės (JK) oro linijų bendrovės praras visas skrydžių į ES teises, jei nebus susitarta dėl...

Transportas
2017.12.13
Rusnės kelias bus apsaugotas nuo potvynių  1

Jau po metų – 2018 m. pabaigoje, vieninteliame automobilių kelyje į Rusnę, bus pastatyta estakada. Daug metų...

Transportas
2017.12.13
Vilniuje – naujas pašto klientų aptarnavimo centras už 100.000 Eur 2

AB Lietuvos paštas tęsia gausiausiai klientų lankomų paštų modernizavimą. Trečiadienį sostinės Jeruzalės...

„Lietuvos geležinkeliai“ ieško būdų efektyviau vežti skaldą

„Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė trišalį ketinimų protokolą su skaldos gamintojų asociacija „Milsa ir ko“ ir...

Transportas
2017.12.13
„PKN Orlen“ siekia įsigyti likusias „Unipetrol“ akcijas

Lenkijos naftos perdirbimo bendrovė „PKN Orlen“ siekia didinti savo dalį čekų „Unipetrol“ nuo dabar turimų...

Rinkos
2017.12.13
„Financial Times“ metų žmogumi tapo inžinierė, iki pamatų sukrėtusi „Uber“ 2

Jungtinės Karalystės (JK) leidinys „Finacial Times“ (FT) 2017-ųjų metų žmogaus titulą paskyrė Susan Fowler,...

Transportas
2017.12.12
Kaunas pasirinko tilto per Nemuną projektą 36

Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba pasirinko architektūrinį projektą vadinamajam Kėdainių...

Statyba ir NT
2017.12.12
„Ryanair“ pilotai nusiteikę streikui

Airijos pigių skrydžių oro linijų „Ryanair“ pilotai nusiteikę streikuoti.

Transportas
2017.12.12
Veiklą Lietuvoje pradėjo farmacijos milžinės logistikos įmonė

Pasaulinės farmacijos kompanijai „Amerisource Bergen“ priklausanti logistikos grupė „World Courier“ pradėjo...

Transportas
2017.12.12

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau