VPT dėl policijos automobilių pirkimo pasikonsultavo su gamintojais

Publikuota: 2017-05-22
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Automobilių gamintojų atstovai, kaip ir Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT), mano, jog Policijos departamento organizuojamas 150 transporto priemonių pirkimo sąlygos parašytos dviems prekės ženklams.

VPT ir Policijos departamentas viešojoje erdvėje susikirto po to, kai tarnyba pateikė priekaištų dėl organizuojamo konkurso sąlygų. VPT manymu, jos pritaikytos tik dviems gamintojams („Mercedes“ ir „Volkswagen“), todėl riboja konkurenciją. Tuo metu pareigūnai įsitikinę, kad tam tikrus punktus lemia specifinė policijos veikla, todėl nenori jų atsisakyti.

VPT pranešė vykdžiusi konsultacijas su automobilių gamintojų atstovais: „Fiat“, „Nissan“, „Toyota“, „Renault“, „Citroen“, „Hyundai“, „Mercedes Benz“, „Ford“, „Opel“ ir „Volkswagen“.

Po susitikimų ir konsultacijų raštu VPT priėjo kelių išvadų:

  • Dabartinės policijos automobilių viešojo pirkimo techninės specifikacijos sąlygos konkurse dalyvauti leidžia tik dviejų gamintojų automobiliams;
  • Išskyrus „Mercedes Benz“ ir „Volkswagen“ atstovus, kiti susitikime dalyvavę gamintojų atstovai patvirtino, jog dviejų techninės specifikacijos reikalavimų – automatinės pavarų dėžės bei visų ratų pavaros 4x4 – kombinacija neleistų jiems dalyvauti viešajame pirkime, siūlant specifinius reikalavimus atitinkantį automobilį;
  • Policijos departamento deklaruojamas siekis dėl automobilių didesnio pravažumo, esant dabartinėms technologijoms ir gamintojų patirčiai, galėtų būti užtikrintas ir kitomis priemonėmis;
  • Techninė pirkimo specifikacija parengta orientuojantis į konkretų modelį, to nepaneigė ir pati perkančioji organizacija.
  • Techninėje specifikacijoje numatyti per daug detalūs ir / ar pertekliniai reikalavimai (pvz.: tikslūs išmatavimai, stiklų tonavimo spalva, leistina bendra masė, pavarų skaičius, ratų bazė);
  • Ekonominio naudingumo vertinimo kriterijuose nevertinamos automobilių eksploatacinės išlaidos (kuro sąnaudos, techninis aptarnavimas), kas turėtų būti aktualu racionaliai automobilių eksploatacijai;

„Visi tiekėjų atstovai kėlė klausimą, ar Policijos departamentui nėra galimybės skaidyti pirkimą į dalis, atsižvelgiant į skirtingas automobilio eksploatavimo vietoves (kaimiškas, kuriose aktualu didesnis pravažumas, ir miesto, kuriose reikia didesnio manevringumo). Lietuvos autoverslininkų asociacijos atstovas pateikė pavyzdžių, jog kitose Europos šalyse policijos pareigūnai naudojasi įvairių gamintojų siūlomais mikroautobusais“, – nurodo VPT pranešime.

VPT rekomenduoja Policijos departamentui koreguoti viešojo pirkimo techninę specifikaciją, dar kartą įsivertinti poreikį, užtikrinant konkurencingesnės konkurso aplinkos sukūrimą. Taip pat rekomneduoja daugiau dėmesio skirti kuro bei eksploatacinio automobilių naudojimo sąnaudoms.

Reikalingi specialūs automobiliai

Policijos departamentas praėjusią savaitę aiškino, kad pareigūnams skirti automobiliai nėra gaminami įprastu būdu, o dviem etapais: pagal reikalaujamus parametrus pasirinktus ir pagamintus bazinius automobilius antrinis gamintojas įrengia pagal pateiktą įrengimo, skirto specialiai policijos veiklai vykdyti, techninę specifikaciją.

„Pirkdami naujus automobilius visų pirma galvojame apie žmonių saugumą. Visuomenės lūkesčiai ir reikalavimai policijai yra labai dideli, todėl privalome užtikrinti, kad policija atvažiuotų greitai ir saugiai iki bet kurios vietos, kur reikalinga mūsų pagalba. Negali būti taip, kad likus kilometrui iki vienkiemio, kuriame kažkas laukia policijos pagalbos, užklimptų mūsų tarnybinis automobilis. Be to, automobiliuose pareigūnai praleidžia po 12 ir daugiau valandų, todėl tarnybinis automobilis turi būti patogus darbui“ - aiškino Linas Pernavas, policijos generalinis komisaras.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
DFDS Seaways, AB71.34816.114727
Lietuvos paštas, AB66.4241.0355.688
Aibės logistika, UAB90.0541.406113
Ferteksos transportas, UAB65.7029.04324
Vlantana, UAB133.0532.0091.451
Hegelmann transporte, UAB110.6194.951573
Baltic ground services, UAB68.4013.525307
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
ME transportas, UAB124.8911.3051.485
ME Trailers, UAB96.91213.90330
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau