VPT priekaištauja dėl policijos konkurso 150 automobilių pirkti

Publikuota: 2017-05-15
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) priekaištauja policijai dėl konkurso, kurio metu norima įsigyti apie 150 automobilių. Tarnybos manymu, konkurso sąlygos sukurtos vienam gamintojui. Tačiau Policijos departamentas atremia kaltinimus ir nenori atsisakyti tam tikrų techninių specifikacijų.

„Gera naujiena yra tai, kad pirkimas sustabdytas pirkimo pradžioje. Policijos departamentas pateikė skelbimą su technine specifikacija, ir mes matome iš techninėje specifikacijoje nurodytų reikalavimų, kad jie subalansuoti vienam tiekėjui“, - naujienų agentūrai „Elta“ sakė Diana Vilytė, VPT vadovė, rašo „delfi.lt“.

Šis konkursas dar nebuvo paskelbtas viešai. Tad VPT tiesiog rekomenduoja pakoreguoti jo sąlygas. Be to, kreipėsi į Vidaus reikalų ministeriją, prašydama įvertinti policijos organizuojamą viešąjį pirkimą.

Policijos departamento teigimu, šie p. Vilytės išsakyti teiginiai neatitinka tikrovės.

„Šias sąlygas atitinka mažiausiai dviejų modelių automobiliai - „Mercedes“ ir „Volkswagen“, o tiekėjų, kurie galėtų dalyvauti konkurse, skaičius gali būti dar didesnis. Policijos departamentas prie VRM atkreipia dėmesį, kad savo iniciatyva net kelis kartus tarėsi su VPT dėl šių automobilių pirkimo sąlygų“, – rašoma policijos pranešime.

Pareigūnai teigia „kategoriškai atmetantys bet kokius kaltinimus neskaidria veikla“ ir, esant reikalui, reputaciją žada gitni „teisinėmis priemonėmis“.

Reikalingi specialūs automobiliai

Be kitų reikalavimų, policija pageidauja, kad nauji automobiliai turėtų automatines greičių dėžes bei visus varomuosius ratus.

„Pirkdami naujus automobilius visų pirma galvojame apie žmonių saugumą. Visuomenės lūkesčiai ir reikalavimai policijai yra labai dideli, todėl privalome užtikrinti, kad policija atvažiuotų greitai ir saugiai iki bet kurios vietos, kur reikalinga mūsų pagalba. Negali būti taip, kad likus kilometrui iki vienkiemio, kuriame kažkas laukia policijos pagalbos, užklimptų mūsų tarnybinis automobilis. Be to, automobiliuose pareigūnai praleidžia po 12 ir daugiau valandų, todėl tarnybinis automobilis turi būti patogus darbui" - sako Linas Pernavas, policijos generalinis komisaras.

Pasak Policijos departamento, konkurso sąlygos buvo parengtos po poreikių analizės, taip pat remiantis Estijos bei Suomijos pareigūnų patirtimi.

„Domėjomės automobilių praktika kitose šalyse, mūsų darbuotojai vyko į Estiją ir Suomiją, kur susipažino, kaip įrengti tarnybiniai policijos automobiliai. Į darbo grupę įtraukėme veiklos, Lietuvos policijos mokyklos bei techninius ekspertus, kurie geriausiai žino, ko reikia policijai. Esame įsitikinę, kad žmogaus gyvybė yra svarbesnė už biurokratines kliūtis ir visuomenė turi teisę gauti kokybišką ir greitą policijos paslaugą“ - parengtas sąlygas gina Edvardas Šileris, policijos generalinio komisaro pavaduotojas.

Speciali gamyba

Pasak policijos, pareigūnams skirti automobiliai nėra gaminami įprastu būdu, o dviem etapais: pagal reikalaujamus parametrus pasirinktus ir pagamintus bazinius automobilius antrinis gamintojas įrengia pagal pateiktą įrengimo, skirto specialiai policijos veiklai vykdyti, techninę specifikaciją.

Keturių varomųjų ratų pareigūnų automobiliams reikia dėl sunkiai pravažiuojamų kelių bei sudėtingai pasiekiamų vietų. Taip pat dėl žiemą užklumpančių oro sąlygų.

„Atliekant persekiojimo veiksmus, skubant nuvykti į įvykių vietas, manevruojant, dažnai keičiasi važiavimo greitis, tokiu būdu padidėjusio pavojaus ar ekstremaliomis vairavimo sąlygomis vairuojančiam pareigūnui su mechanine greičių dėže reikia atlikti papildomus pavarų perjungimo veiksmus. Tokiu būdu susidaro padėtis, kai viena ranka perjungiama pavarų svirtis, o atliekant posūkio ar manevravimo veiksmus, vairas, nors ir trumpam, laikomas tik viena ranka, – aiškina Policijos departamentas. – Automatinė greičių dėžė būtina ir tais atvejais, kai policijos pareigūnas automobilyje lieka vienas ir vairuoja jį, dažnai tenka perduoti informaciją radijo ryšiu, naviguoti, valdyti šviesos ir garso signalus, palaikyti ryšį telefonu su nukentėjusiuoju, galimas poreikis panaudoti ginklą.“

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Lietuvos geležinkeliai, AB428.9944.20910.279
DFDS Seaways, AB91.964-452758
Lietuvos paštas, AB67.7021.0565.725
Ferteksos transportas, UAB77.15610.64922
Baltic transline, UAB63.3421.937172
Hegelmann transporte, UAB58.0744.125414
Avion Express, UAB67.2681.61968
Girteka logistics, UAB395.1438.600397
Small Planet Airlines, UAB76.7574.503181
ME transportas, UAB140.9581.2221.207
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

http://www.vz.lt
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau