Dėl „Lietuvos geležinkelių“ kreipimosi į prokuratūrą krūptelėjo profsąjungos

Publikuota: 2017-05-05
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuvos geležinkelininkai nusigando, kad šįryt paskelbti „Lietuvos geležinkelių“ vadovo Manto Bartuškos komentarai apie 40% giminystės ryšiais susijusių darbuotojų gali reikšti 4.000 darbuotojų atleidimą, kuris prasidėtų jau liepą.

Apie masinių atleidimų baimes išplatintame pranešime paskelbė Vilius Ligeika, Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacijos pirmininkas. Nerimaujama, kad įsigaliojus naujam Darbo kodeksui, geležinkeliai gali prarasti kvalifikuotus specialistus, o į jų vietas jau dabar priimami su transportu nesusijusių sričių darbuotojai, „tikslingai atrinkti iš savo aplinkos“.

Kaip rašė VŽ, po atlikto audito valstybės valdomoje AB „Lietuvos geležinkeliai“ dabartinė vadovybė kreipiasi į prokurorus. Prašoma išsiaiškinti, ar buvę vadovai bendrovei padarė 5 mln. Eur žalos. Be to Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius, atskleidė, kad įmonėje vyksta vidinis tyrimas dėl sabotažo. Esą bendrovės darbuotojai priešinasi planuojamiems ir įgyvendinamiems pokyčiams, organizavo trikdžius vežant krovinius.

VŽ žiniomis, dėl galimai tyčinių trikdžių atsarginių dalių tiekimo grandinėje laiku pajudėti negali apie 20 „Lietuvos geležinkelių“ krovininius vagonus traukti turinčių garvežių – tai yra apie 10% viso LG garvežių parko. Ponas Bartuška šių žinių VŽ nesiėmė „nei patvirtinti, nei paneigti“.

„Nenorime kalbėti apie konkrečius atvejus, nes norime iki galo viduje įsivertinti ir ištirti. Bet kartais susiduriame su sudėtingomis situacijomis, kurios gali daryti įtaką krovinių pervežimui. Vežame sėkmingai, krovinių kiekiai didėja, bet tam reikia pastangų“, – teigia generalinis „Lietuvos geležinkelių“ direktorius.

Baiminasi specialistų atleidimo

„Pasikeitus „Lietuvos geležinkelių“ vadovybei, kalbama apie numatomus masinius darbuotojų atleidimus. Neoficialiomis žiniomis, pirmoji atleidimų banga gali prasidėti jau nuo liepos, kai įsigalios naujasis Darbo kodeksas. Tokiu atveju dauguma atleidžiamų darbuotojų neteks išeitinių kompensacijų ir atsidurs bedarbių gretose“, – sako p. Ligeika.

Pranešime teigiama, kad „beveik dešimčiai tūkstančių „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojų ligi šiol nepaaiškinama, kiek kvalifikuotų geležinkelių specialistų neteks darbo.

„Dabar girdime kaltinimus, neva beveik pusė geležinkeliečių susiję vienokiais ar kitokiais giminystės ryšiais. Tokie neatsakingi pareiškimai prasilenkia su elementaria logika, įžeidžia geležinkelių darbuotojų bendruomenę ir sėja nerimą, kad bedarbių gretas gali papildyti net apie 4 tūkstančius geležinkeliečių!“, – piktinamasi pranešime.

Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacija pranešime reikalauja nedelsiant „liautis spekuliuoti žmonių likimais, pateikti aiškius atsakymus“ ir meta kaltinimus naująjai vadovybei, esą „kaltinimai darbuotojų sabotažu atskleidžia dabartinės “Lietuvos geležinkelių” vadovybės negebėjimą valdyti strateginę šalies įmonę“.

Tikinama, kad dėl „neprofesionalaus vadovavimo jau dabar stringa kai kurie gamybos ir geležinkelių veiklos procesai“. Kokie tai procesai pranešime neįvardijama.

Apie masinius atleidimus nekalba

Mantas Dubauskas, „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus patarėjas, tikina, kad apie masinius atleidimus jokios kalbos nėra ir 4.000 geležinkeliečių bedarbių gretų nepapildys.

„Jokios kalbos apie masinius atleidimus negali būti. Kalbama apie funkcijų dubliavimą, pirmiausia kalbame apie administracijos darbuotojus, o ne apie kvalifikuotus geležinkelių specialistus. – VŽ aiškina jis. – Tikslas nėra atleisti darbuotojus, tikslas yra užtikrinti, kad įmonė veiktų efektyviai“.

Taip pat jis teigia, kad kreipimasis į prokurorus nėra susijęs su paminėtu giminystės ryšiais susijusių darbuotojų skaičiumi. Į prokuratūrą kreiptasi dėl sprendimus priėmusių asmenimų, o ne dėl kitų darbuotojų.

Į pastabą dėl neprofesionalaus vadovavimo p. Dubauskas atsakė nežinantis, apie kuriuos stringančius procesus kalbama, bet paragino vertinti bendrovės veiklos rezultatus. Kaip rašė VŽ, pirmąjį 2017 m. ketvirtį „Lietuvos geležinkeliai“ ir keleivių vietiniu susisiekimu, ir krovinių vežė apie 2% daugiau nei tą patį laikotarpį 2016 m. Įmonės pajamos, palyginti su praėjusių metų pirmuoju ketvirčiu, padidėjo apie 1,5 mln. Eur.

infogr.am::transportas_lietuvos_gelezinkeliu_veiklos_rezultatai

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
DFDS Seaways, AB71.34816.114727
Lietuvos paštas, AB66.4241.0355.688
Aibės logistika, UAB90.0541.406113
Ferteksos transportas, UAB65.7029.04324
Vlantana, UAB133.0532.0091.451
Baltic transline, UAB64.69071210
Hegelmann transporte, UAB110.6194.951573
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
ME transportas, UAB124.8911.3051.485
ME Trailers, UAB96.91213.90330
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau