Atsisakoma kelio Vilnius-Utena remonto koncesijos būdu

Publikuota: 2017-05-04
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Prastos būklės betoninis kelias Vilnius–Utena bus remontuojamas nebe viešosios ir privačiosios partnerystės, tai yra koncesijos, būdu, bet iš valstybinių finansinių rezervų.

Pranešė ministerija

Susisiekimo ministerija pateikė VŽ atsakymus į klausimus, koks kurioje stadijoje dabar yra dar prieš pusantrų metų pradėtas ruošti koncesijos konkursas kelio Vilnius–Utena remontui, nes Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, prieš kelias savaites viešai suabejojo, ar dabar yra tinkamas laikas skelbti tokį konkursą, neatmesdamas, kad remonto klausimas „gali būti sprendžiamas ir kitais būdais“.

Ketvirtadienį iš ministerijos gautame atsakyme teigiama, kad Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) pasiūlyta kreiptis į specialiąją koncesijų komisiją, kad „viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės projekto „Kelias Vilnius–Utena“ įgyvendinimas būtų nutrauktas“.

Anot Susisiekimo ministerijos, svarstoma galimybė šio kelio rekonstrukciją „įgyvendinti atskirais ruožais, panaudojant Kelių priežiūros ir plėtros programos ir (ar) paskolų lėšas“.

Primenama, kad ankstesnė Vyriausybė dar 2014 liepos 9 d. priimtu nutarimu įgaliojo Kelių direkciją, „įvykdžius nustatytas sąlygas, pasirašyti sutartį su privačiu subjektu, laimėjusiu viešojo pirkimo konkursą, bei viešosios ir privačios subjektų partnerystės būdu įgyvendinti projektą „Kelias Vilnius–Utena“.

Sulaukta naujos Vyriausybės požiūrio

Seimas tik po ilgų debatų ir abejonių 2015 m. pabaigoje priėmė nutarimą, kuriuo leido šį kelią remontuoti koncesijos būdu, valstybei prisiimant ne didesnius nei 169 mln. Eur įsipareigojimus 13 koncesijos metų.

Tačiau LAKD po daugiau kaip metus trukusio koncesijos konkurso parengimo, sulaukusi naujos Vyriausybės darbo pradžios, pasiūlė atsisakyti idėjos šį projektą įgyvendinti viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės būdu: „Kelių direkcijos sudaryta projekto „Kelias Vilnius–Utena“ darbo grupė, išnagrinėjusi šio projekto įgyvendinimo galimybes, galimus privalumus ir trūkumus, š. m. balandžio mėnesį kreipėsi į Susisiekimo ministeriją ir paprašė leisti nutraukti jo įgyvendinimą.“

Susisiekimo ministerijos rašte išdėstyti keli argumentai, kuriuo grindžiamas toks prašymas. Esą koncesijos projektas buvo rengiamas pernelyg ilgai, paskaičiavimai atlikti seniai, todėl jis prarado aktualumą. Be to, prieita išvados, kad būtina gerokai atnaujinti ir patį kelio remonto projektą.

„Projekto galimybių studijoje nurodytas 1+1 eismo juostų sprendinys turės trūkumų: kelyje išliks priešpriešinio susidūrimo rizika, nes transporto priemonės dažnai lenkia viena kitą; numatytas leistinas maksimalus greitis – 90 km/val., tai reiškia, kad kelionės laikas rekonstruotu keliu ne itin sutrumpės; didelis nuovažų ir vieno lygio sankryžų skaičius ir toliau trikdys pagrindinio kelio transporto priemonių srauto tolygaus važiavimo sąlygas bei turės neigiamos įtakos saugiam eismui; visuomenės lūkesčiai nebus pateisinti, nors investicijų poreikis ir kelio rekonstrukcijos darbų apimtys būtų išties didelės“, – nurodomas toks argumentas.

Todėl, pasak ministerijos atsakymo, „pagal dabartines naujausias automobilių kelių plėtros tendencijas, eismo saugos kryptis ir siekiant užtikrinti didesnę socialinę–ekonominę naudą visuomenei, tikslingiausia kelią Vilnius–Utena rekonstruoti pagal II a (2+1) kategorijos reikalavimus“.

Pradedamas pasirengimas iš naujo

„Projekto trukmė per trumpa (13 m.), ji neapima kelio gyvavimo ciklo (20–25 m.), todėl iškyla grėsmė, kad šio projekto kaštai gali padidinti valstybės skolos ir biudžeto deficito rodiklius“, – rašoma atsakyme.

VšĮ „Investuok Lietuvoje“ ir VšĮ Kelių ir transporto tyrimo instituto ekonominiais skaičiavimais, koncesijos projekto su 2+1 eismo juostų sprendiniais didžiausi valstybės turtiniai įsipareigojimai nominalia verte būtų nuo 191 iki 288,4 mln. Eur (su PVM), t. y. gerokai daugiau, nei nurodyta Seimo priimtame nutarime dėl koncesijos konkurso – 169,3 mln. Eur (su PVM). Todėl, pasirinkus tokį projektą įgyvendinti koncesijos būdu „reikėtų dar kartą kreiptis į Vyriausybę ir Seimą dėl maksimalių valstybės turtinių įsipareigojimų, o projekto įgyvendinimo pradžia tikėtina būtų ne ankstesnė negu 2019 m.“.

„Nuo to laiko, kai buvo pradėtos svarstyti projekto įgyvendinimo galimybės, pasikeitė skolinimosi kaštai – Lietuvos valstybė gali pasiskolinti daug pigiau (daugiau nei 2 kartus) nei privataus sektoriaus atstovai“, – tai dar vienas argumentas, nulėmęs, kodėl derėtų atsisakyti koncesijos konkurso.

LAKD tikisi dar šiemet parengti naują kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijos projektą ir pradėti jį įgyvendinti etapais, finansuojant iš Kelių fondo lėšų ir valstybės vardu gaunamų paskolų. Pats 72 km ruožo kelio remontas truktų bent kelerius artimiausius metus ir kainuotų iki 80-90 mln. Eur.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Girteka“ skelbia ieškanti 350 darbuotojų 33

Penktadienį britų bankui „Barclays“ paskelbus apie svarstomą 350 Lietuvoje dirbančių darbuotojų atleidimą,...

Transportas
2018.04.23
Prakalbo apie alkoblokų įrengimą nuomojamuose automobiliuose 13

Po sekmadienio naktį Vilniuje įvykusios tragiškos avarijos, kurios metu žuvo jauna mergina, susisiekimo...

Transportas
2018.04.22
Iš Rygos per Vilnių, Minską į Kijevą – traukiniu 8

Ukrainai planuojant jau netrukus vežti keleivius traukiniu Kijevas–Minskas–Vilnius–Ryga, „Lietuvos...

Transportas
2018.04.22
Atatürkas: joks turkiškos kasdienybės elementas nėra atsietinas nuo jo vardo Premium

Šiuolaikinės Turkijos Respublikos įkūrėjas Mustafa Kemalis Atatürkas miręs jau 80 metų, tačiau šiandien...

Verslo klasė
2018.04.22
VŽ bando: antrosios kartos „Subaru XV“

Antrosios kartos „Subaru XV“ labai panašus į savo pirmtaką, bet tai – visiškai naujas modelis.

Transportas
2018.04.21
„Lietuvos geležinkeliai“ prašo teisėsaugos ištirti konkurso skaidrumą 5

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ teisėsaugos prašys įvertinti šiemet jos skelbtą pabėgių...

Transportas
2018.04.20
Vilniaus oro uostui iš naujo ieško automobilių aikštelės rangovų 1

Tris tarptautinius šalies oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai, siekdama padidinti...

Transportas
2018.04.20
Lietuvos oro ir jūrų uostuose – tebesitęsiantis rezultatų gerinimas 1

Praėjusiais metais užfiksavę itin gerus rezultatus, Lietuvos oro ir jūrų uostai pirmąjį 2018 m. ketvirtį...

Transportas
2018.04.20
Vilniuje į gatves išrieda nauji „Solaris“ autobusai

Vilniuje į gatves išrieda pirmieji lenkiški „Solaris“ autobusai. Bendrovės „Susisiekimo paslaugos“ laikinasis...

Transportas
2018.04.20
„RB Rail“ kviečia projektuoti ruožą nuo Ramygalos iki Latvijos sienos 2

„Rail Baltica skelbia“ detaliųjų techninių projektų parengimo darbų konkursus geležinkelio linijoms Estijoje...

Transportas
2018.04.20
„Turkish Cargo“ vietoje Rygos pasirinko Vilnių 3

Ketvirtadienį Vilniaus oro uoste nusileidęs „Turkish Cargo“ lėktuvas atidarė dar vieną, naują krovininių...

Transportas
2018.04.19
Automobilių salonuose bus pateikiama daugiau aiškiai matomos informacijos

Nuo 2019 m. sausio 1 d. naujų keleivinių automobilių pardavėjai Lietuvoje pirkėjams turės pateikti daugiau...

Transportas
2018.04.19
„Gato“ savininkams leista įsigyti „Žemaitijos kelius“

Vilniaus kelių ženklinimo bendrovės „Gatas“ savininkai Donatas Dudonis ir Kęstutis Mendelis gali įsigyti...

Transportas
2018.04.19
Reorganizavus 5 susisiekimo VĮ tikimasi gauti 50 mln. Eur daugiau dividendų 4

Per metus į akcines bendroves (AB)  reorganizavus penkias susisiekimo sektoriaus valstybės įmones (VĮ) -...

Transportas
2018.04.19
Baltijos geležinkelius išbandė „SNCF Logistics“ grupės įmonė

Šiąnakt iš Šeštokų stoties netoli Lenkijos ir Lietuvos sienos pajudėjo pirmasis „Amber Train“ traukinys,...

Transportas
2018.04.19
„Lietuvos geležinkeliai“ vežė 13% daugiau krovinių

Šių metų sausio-kovo mėnesiais „Lietuvos geležinkeliai“ iš viso pervežė beveik 13% daugiau krovinių nei tuo...

Transportas
2018.04.19
„airBaltic“ – rekordinis ketvirtis

Per pirmąjį 2018 m. ketvirtį „airBaltic“ pervežė daugiau kaip 80.000 keleivių į Lietuvą ir iš jos - 26%...

Transportas
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 2

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Oro linijos turės keleiviams kompensuoti už spontanišką darbuotojų streiką

Lėktuvų keleiviai turi teisę gauti kompensaciją už žalą, kurią sukelia dėl spontaniško oro linijų darbuotojų...

Transportas
2018.04.18
Stovimos sėdynės lėktuvuose: efektas akivaizdus, bet susidomėjimo dar nėra 5

Hamburge vykusioje lėktuvų salonų parodoje italų bendrovė „Aviointeriors“ pristatė antrąją vertikaliųjų...

Transportas
2018.04.17

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau