Atsisakoma kelio Vilnius-Utena remonto koncesijos būdu

Publikuota: 2017-05-04
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Prastos būklės betoninis kelias Vilnius–Utena bus remontuojamas nebe viešosios ir privačiosios partnerystės, tai yra koncesijos, būdu, bet iš valstybinių finansinių rezervų.

Pranešė ministerija

Susisiekimo ministerija pateikė VŽ atsakymus į klausimus, koks kurioje stadijoje dabar yra dar prieš pusantrų metų pradėtas ruošti koncesijos konkursas kelio Vilnius–Utena remontui, nes Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, prieš kelias savaites viešai suabejojo, ar dabar yra tinkamas laikas skelbti tokį konkursą, neatmesdamas, kad remonto klausimas „gali būti sprendžiamas ir kitais būdais“.

Ketvirtadienį iš ministerijos gautame atsakyme teigiama, kad Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) pasiūlyta kreiptis į specialiąją koncesijų komisiją, kad „viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės projekto „Kelias Vilnius–Utena“ įgyvendinimas būtų nutrauktas“.

Anot Susisiekimo ministerijos, svarstoma galimybė šio kelio rekonstrukciją „įgyvendinti atskirais ruožais, panaudojant Kelių priežiūros ir plėtros programos ir (ar) paskolų lėšas“.

Primenama, kad ankstesnė Vyriausybė dar 2014 liepos 9 d. priimtu nutarimu įgaliojo Kelių direkciją, „įvykdžius nustatytas sąlygas, pasirašyti sutartį su privačiu subjektu, laimėjusiu viešojo pirkimo konkursą, bei viešosios ir privačios subjektų partnerystės būdu įgyvendinti projektą „Kelias Vilnius–Utena“.

Sulaukta naujos Vyriausybės požiūrio

Seimas tik po ilgų debatų ir abejonių 2015 m. pabaigoje priėmė nutarimą, kuriuo leido šį kelią remontuoti koncesijos būdu, valstybei prisiimant ne didesnius nei 169 mln. Eur įsipareigojimus 13 koncesijos metų.

Tačiau LAKD po daugiau kaip metus trukusio koncesijos konkurso parengimo, sulaukusi naujos Vyriausybės darbo pradžios, pasiūlė atsisakyti idėjos šį projektą įgyvendinti viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės būdu: „Kelių direkcijos sudaryta projekto „Kelias Vilnius–Utena“ darbo grupė, išnagrinėjusi šio projekto įgyvendinimo galimybes, galimus privalumus ir trūkumus, š. m. balandžio mėnesį kreipėsi į Susisiekimo ministeriją ir paprašė leisti nutraukti jo įgyvendinimą.“

Susisiekimo ministerijos rašte išdėstyti keli argumentai, kuriuo grindžiamas toks prašymas. Esą koncesijos projektas buvo rengiamas pernelyg ilgai, paskaičiavimai atlikti seniai, todėl jis prarado aktualumą. Be to, prieita išvados, kad būtina gerokai atnaujinti ir patį kelio remonto projektą.

„Projekto galimybių studijoje nurodytas 1+1 eismo juostų sprendinys turės trūkumų: kelyje išliks priešpriešinio susidūrimo rizika, nes transporto priemonės dažnai lenkia viena kitą; numatytas leistinas maksimalus greitis – 90 km/val., tai reiškia, kad kelionės laikas rekonstruotu keliu ne itin sutrumpės; didelis nuovažų ir vieno lygio sankryžų skaičius ir toliau trikdys pagrindinio kelio transporto priemonių srauto tolygaus važiavimo sąlygas bei turės neigiamos įtakos saugiam eismui; visuomenės lūkesčiai nebus pateisinti, nors investicijų poreikis ir kelio rekonstrukcijos darbų apimtys būtų išties didelės“, – nurodomas toks argumentas.

Todėl, pasak ministerijos atsakymo, „pagal dabartines naujausias automobilių kelių plėtros tendencijas, eismo saugos kryptis ir siekiant užtikrinti didesnę socialinę–ekonominę naudą visuomenei, tikslingiausia kelią Vilnius–Utena rekonstruoti pagal II a (2+1) kategorijos reikalavimus“.

Pradedamas pasirengimas iš naujo

„Projekto trukmė per trumpa (13 m.), ji neapima kelio gyvavimo ciklo (20–25 m.), todėl iškyla grėsmė, kad šio projekto kaštai gali padidinti valstybės skolos ir biudžeto deficito rodiklius“, – rašoma atsakyme.

VšĮ „Investuok Lietuvoje“ ir VšĮ Kelių ir transporto tyrimo instituto ekonominiais skaičiavimais, koncesijos projekto su 2+1 eismo juostų sprendiniais didžiausi valstybės turtiniai įsipareigojimai nominalia verte būtų nuo 191 iki 288,4 mln. Eur (su PVM), t. y. gerokai daugiau, nei nurodyta Seimo priimtame nutarime dėl koncesijos konkurso – 169,3 mln. Eur (su PVM). Todėl, pasirinkus tokį projektą įgyvendinti koncesijos būdu „reikėtų dar kartą kreiptis į Vyriausybę ir Seimą dėl maksimalių valstybės turtinių įsipareigojimų, o projekto įgyvendinimo pradžia tikėtina būtų ne ankstesnė negu 2019 m.“.

„Nuo to laiko, kai buvo pradėtos svarstyti projekto įgyvendinimo galimybės, pasikeitė skolinimosi kaštai – Lietuvos valstybė gali pasiskolinti daug pigiau (daugiau nei 2 kartus) nei privataus sektoriaus atstovai“, – tai dar vienas argumentas, nulėmęs, kodėl derėtų atsisakyti koncesijos konkurso.

LAKD tikisi dar šiemet parengti naują kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijos projektą ir pradėti jį įgyvendinti etapais, finansuojant iš Kelių fondo lėšų ir valstybės vardu gaunamų paskolų. Pats 72 km ruožo kelio remontas truktų bent kelerius artimiausius metus ir kainuotų iki 80-90 mln. Eur.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lūžis Europos rinkoje: „Tesla“ tapo populiaresne už „Mercedes“, BMW ir „Audi“ 15

Europos „Premium“ automobilių rinkoje – pirmasis triuškinantis elektromobilių proveržis: „Tesla Model S“...

Transportas
2018.02.20
5 m ilgio koncepcinis „Volkswagen“ sedanas gali tapti „Phaeton“ įpėdiniu

Kovo mėnesį Ženevos automobilių parodoje „Volkswagen“ parodys koncepcinį modelį „I.D. Vizzion“, kuris parodo...

Transportas
2018.02.20
Vilniečiai derasi dėl termovizinės optikos automobiliams gamybos Premium 8

Jeigu Vilniaus optinių prietaisų gamybos UAB „Yukon Advanced Optics Worldwide“ derybos su automobilių...

Pramonė
2018.02.20
„Orlen Lietuva“ riedmenis remontuos „Vilniaus lokomotyvų remonto depas“ 1

AB „Orlen Lietuva“ prekinių vagonų remonto paslaugas artimiausius trejus metus įsigis iš „Lietuvos...

Transportas
2018.02.20
„Mercedes-Benz“ gali tapti dar vienu „Dyzelgeito“ skandalo kaltinamuoju 2

Tikėtina kad „Mercedes-Benz“ automobilių gamintojas „Daimler AG“ taip pat naudojo automobilių taršos duomenis...

Transportas
2018.02.19
Nustatytas „Rail Baltica“ linijos planas visose Baltijos šalyse 3

Estijos Viešojo administravimo ministerija patvirtino Rail Baltica geležinkelio Estijoje teritorinį planą,...

Transportas
2018.02.19
„Airbus“ užsispyrė išskristi iš gamybinių turbulencijų zonos Premium

Europos aviacijos milžinė „Airbus“ pažadėjo, kad jos pelnas šiemet augs 20%. Šis pažadas išaugino kompanijos...

Pramonė
2018.02.19
Sausį naudotų automobilių paklausa didėjo 10,5%

Sausį Lietuvoje ir toliau augo prekyba naudotais automobiliais. Vėl dominavo trys rinkos lyderiai ir vėl...

Transportas
2018.02.19
Atsikirto „RB Rail“ vadovei 6

Karolis Sankovski, „Rail Baltica“ projektą koordinuojančios bendrovės „RB Rail“ stebėtojų tarybos narys,...

Transportas
2018.02.19
„Uber“ planuoja parduoti verslą Pietryčių Azijoje 1

Pavėžėjimo paslaugų gigantė „Uber“ planuoja pasitraukti iš Pietryčių Azijos rinkos. Jos verslą šiame regione...

Technologijos
2018.02.19
Išmoko prasimušti į parduotuvių lentynas Premium

Pirkėjas yra valdovas – jis nusprendžia, ar pirks produktą dar kartą. Bet kad galėtų priimti sprendimą, prekė...

Pramonė
2018.02.19
Vokietija vykdys eksperimentą: nemokamas viešasis transportas miestuose 2

Jokių bilietų ir jokių kontrolierių – nemokamas viešasis transportas Vokietijoje gali tapti realybe. Šalis...

Transportas
2018.02.16
Žiemelis nori traukti „AviaAM Leasing“ iš Varšuvos biržos

Su verslininku Gediminu Žiemeliu siejamos orlaivių nuomos, valdymo ir prekybos bendrovės „AviaAM...

Rinkos
2018.02.15
„Novaturo“ IPO: pliusai, minusai, kaina, santykiai su „Itaka“ Premium 6

Didžiausiam Baltijos šalių kelionių organizatoriui „Novaturui“ paskelbus apie planus per IPO parduoti iki 66%...

Rinkos
2018.02.15
„Airbus“ rodiklius prigesino stringantis karinio orlaivio projektas

Rekordinis „Airbus“ keleivinių lėktuvų, praėjusių metų pabaigoje pristatytų užsakovams, skaičius leido...

Pramonė
2018.02.15
Trys į Lietuvą skraidančios oro linijos pelnė prestižinio konkurso apdovanojimus 3

„Norwegian Air Shuttle“, „airBaltic“ ir „Lufthansa“ pateko tarp finalininkų „ATW Airline Industry...

Transportas
2018.02.15
Automobilių pramonė – ties lūžiu, kurio poveikis dar tik spėliojamas Premium 12

ES rengiami automobilių taršos standartai jau artimiausiais metais radikaliai keis naujų automobilių rinką.

Transportas
2018.02.14
„Rail Baltica“ reikia detalios BIM strategijos 1

„Rail Baltica“ projektą kuruojanti bendrovė „RB Rail“ ieško, kas projektui parengs detaliąją BIM (statinio...

Transportas
2018.02.14
Teismas grąžina D. Zabulionį į pareigas Lietuvos automobilių kelių direkcijoje 10

Teismas panaikino Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) įsakymą dėl Daivio Zabulionio atleidimo iš...

Verslo aplinka
2018.02.14
Tiltui ir greitkeliui modernizuoti Kaune – 100 mln. Eur 16

Nuspręsta platinti kelių mazgą greitkelyje Vilnius-Klaipėda ties Kleboniškio tiltu per Nerį. Tiltas būtų...

Statyba ir NT
2018.02.14

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau