Pataria išnaudoti „Amazon“, bet auginti savo prekybos kanalą

Publikuota: 2017-03-17
Vytautas Vorobjovas, Lietuvos elektroninės prekybos asociacijos valdybos pirmininkas, UAB „Ekomercija“ savininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vytautas Vorobjovas, Lietuvos elektroninės prekybos asociacijos valdybos pirmininkas, UAB „Ekomercija“ savininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Elektroninės prekybos milžinėje „Amazon“ užsiregistravę bent 1.000 lietuviškų verslų, tačiau išties įdomūs e. komercijos milžinei – galbūt tik dešimt, sako Vytautas Vorobjovas, Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos pirmininkas.

Dalyvaudamas elektroninės komercijos konferencijoje „E-komercija 2017“ jis sako, kad „Amazon“ dažniausiai sutinkami trijų tipų pardavėjai. Vieni dirba su konkrečiais prekių ženklais, antri – yra gamintojai, treti tie, kurie išbando įvairius produktus ir ieško pelningiausių nišų.

„Tiesa viena. „Amazon“ pasikeitė, išaugo ir pavieniai smulkūs namudininkai jam nebeįdomūs. „Amazon“ nori pasilikti pažengusias, dideles įmones, kurios turi užtektinai resursų darbui su jų platforma, – pastebi p. Vorobojovas ir priduria: – Liūdna žinia, kad dauguma mūsų su mūsų kiekiais „Amazon“ yra neįdomūs. Lietuvoje „Amazon“ įdomios yra gal tik 10 įmonių, todėl svarbiausia – kuo greičiau augti į didesnius žaidėjus.“

Nepamiršti alternatyvų

Dalydamas sėkmę atnešti galinčius patarimus, p. Vorobjovas pabrėžė, kad labai svarbu pradėjus elektroninę prekybą „Amazon“, „nelaikyti visų kiaušinių viename krepšyje.“

„Tie, kas jau yra prekiavę „Amazon“, žino, kad vieną rytą atsibudę gali rasti užblokuotą savo paskyrą, gali nutikti taip, kad „Amazon“ gaus kažkurio produkto, kuriuo prekiaujate ir jūs, išskirtinio atstovavimo teisę, o galbūt apskritai ištrins atskiras produktų kategorijas. Nuo šitų dalykų niekas nėra apsaugotas, todėl privaloma lygiagrečiai vystyti alternatyvius elektroninės prekybos kanalus“, – akcentuoja specialistas.

Kilti į viršų

Vienas esminių tikslų, kalba p. Vorobjovas, parduodamus produktus atskirose kategorijose paversti „geriausiais parduodamais“ (angl. bestsellers).

„Tai kainuos labai daug darbo, tačiau to imtis tikrai apsimoka“, – akcentuoja pašnekovas.

Jo paties patirtis – per ketverius metus atskirose prekių kategorijose keturi geriausiai parduodamo produkto ženklai. Pakilti į viršų, sako specialistas, padeda kelios drauge naudojamos priemonės.

„Pirmiausia produktas turi būti išties geras. Tuomet turite siūlyti patrauklią kainą. Taip pat – pasirūpinti išsamiu, kūrybišku produkto aprašymu, geromis nuotraukomis ir pirkėjų atsiliepimais“, – vardija p. Vorobjovas.

Tiesa, surinkti pirkėjų atsiliepimus – nelengvas darbas. Specialistas, pradėjusiems elektroninės prekybos verslą „Amazon“, pataria pasirūpinti, kad per porą mėnesių nuo starto greta parduodamų produktų atsirastų bent dvi dešimtys teigiamų atsiliepimų.

„Tuomet „Amazon“ algoritmas užfiksuoja gerai vertinamus produktus ir ratas įsisuka“, – sako jis.

Žingsniu į sėkmę gali tapti ir galimybė parduodamus produktus išsiųsti tiesiai į „Amazon“ sandėlius. Kaip rašė VŽ, savo produkciją tiesiai į elektroninės prekybos milžinės sandėlius siunčia, pavyzdžiui, UAB „Biok laboratorija“.

„Tokiu atveju tiesiog be komisinių „Amazon“ teks susimokėti jiems ir už sandėliavimą bei pristatymą klientui. Kita vertus, tai gali būti pigiau nei siųsti prekes tiesiai iš Lietuvos“, – svarsto p. Vorabjovas.

Auginti savo

Anot jo, tarp svarbiausių prekybos „Amazon“ taisyklių – griežtas žvilgsnis į prekybos platformos taikomas taisykles. Pastarųjų p. Vorobjovas pataria laikytis su atsarga.

Didesnės sėkmės „Amazon“ sulaukia ir tie, kurie nuolatos didina šioje platformoje parduodamos produkcijos kiekį, taip pat – plečiasi į skirtingose rinkose veikiančius „Amazon“ pardavimo kanalus.

„Visgi jūsų prioritetas visuomet turėtų būti nuosavo pardavimų kanalo auginimas“, – pabrėžia specialistas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
DFDS Seaways, AB71.34816.114727
Lietuvos paštas, AB66.4241.0355.688
Aibės logistika, UAB90.0541.406113
Ferteksos transportas, UAB65.7029.04324
Vlantana, UAB133.0532.0091.451
Hegelmann transporte, UAB110.6194.951573
Baltic ground services, UAB68.4013.525307
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
ME transportas, UAB124.8911.3051.485
ME Trailers, UAB96.91213.90330
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau