Grėsmė „Boeing“ ir „Airbus“: kitų gamintojų lėktuvai džiugina labiau

Publikuota: 2017-02-15
„Swiss“ skrydžių bendrovė viena pirmųjų Europoje užsisakė „Bombardier“ lėktuvų. Arndo Wiegmanno („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Swiss“ skrydžių bendrovė viena pirmųjų Europoje užsisakė „Bombardier“ lėktuvų. Arndo Wiegmanno („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Žinia, kad visame pasaulyje kas dvi sekundes kur nors nusileidžia „Boeing 737“ lėktuvas, visuomet nustebina. „Airbus“, Europos orlaivių gamintojas ir aršiausias amerikiečių „Boeing“ konkurentas, dalinasi tokiais pats statistiniais duomenimis apie savo A320 serijos lėktuvus.

Tad jeigu sėdite 120-200 vietų vidutinio dydžio lėktuve ar leidotės į trumpo nuotolio kelionę, galite būti garantuoti, kad sėdite arba A320, arba 737 lėktuvo modelyje. Tokia statistika, žinoma, džiugina abu gamintojus, kurie praėjusias metais šių dviejų modelių orlaivių pardavė 16.800 vienetų. Kita vertus, bent jau Europoje, keleiviai turi galimybę pajusti ir kelionių ne su „Airbus“ ar „Boeing“ skonį, rašo „The Economist“.

Sparčiai skverbiasi į rinką

Praėjusių metų liepą „Swiss International Air Lines“ tapo pirmąja pasaulyje skrydžių bendrove, nusprendusia komerciniams skrydžiams pasitelkti „Bombardier CSeries“ lėktuvus. Bendrovė dabar turimais penkiais CS100s orlaiviais skrenda iš Ciuricho į dvi dešimtis Europos miestų. 125 vietų lėktuvai yra nuomojami iš tai pačiai aviacijos grupei priklausančios „Lufthansa“, Vokietijos skrydžių bendrovės.

Pastaroji jau užsisakė 30 „CSeries“ orlaivių ir tikisi, kad 12 iš jų bus pristatyti jau šiemet. Latvijos „AirBaltic“ žengė dar toliau: skrydžių bendrovė pradėjo vykdyti skrydžius su erdvesniais CS300 orlaiviais – 145 vietų modeliais. Du iš 20 užsakytų lėktuvų jau pasiekė Rygą ir numatyta, kad jais bus vykdomi skrydžiai į 11 Europos miestų. Kitų šešių laukiama šią vasarą. Tarp „CSeries“ lėktuvų užsakovų – ir „Delta Air Lines“, ir „Air Canada“. Šios bendrovės abi kartu sudarys vieną trečdalį orlaivių gamintojo pasaulinių pardavimų.

Po šiokių tokių gamybos strigimų ir biudžeto viršijimų, „CSeries“ pagaliau sklandžiai įeina į rinką. Oro linijos vertina lėktuvus dėl jų patikimo ir sąlyginai nedidelių sąnaudų, kurios, kaip tikina „Bombardier“, yra 20% mažesnės nei naujos kartos orlaivių, kuriuos gamina konkurentai (pastarieji, beje, su tuo nesutinka). Keleiviams taip pat teigiamai vertina naujus lėktuvus, girdami didelius langus, aukštesnį drėgmės ore koeficientą ir žemesnį triukšmo lygį („CSeries“ orlaivių varikliai 20 decibelų tylesni nei konkurentų orlaivių).

Be to, 3-2 sėdynių išplanavimas reiškia, kad tik kas penktas keleivis turi pasirinkti vidurinę sėdynę, palyginti su dauguma 737 ir A320 lėktuvų, kur trečdaliui tenka pasitenkinti vidurine sėdyne. Be to, „AirBaltic“ ir „Swiss“ bendrovės šiek tiek pagelbėja tiems, kuriems visgi tenka sėdėti vidurinėje sėdynėje, mat šių sėdimos vietos yra 1 cm platesnės nei numato standartas – nuo 18,5 colių sėdynė išplatėja iki 19 colių (46,99–48,26cm). Daugelis kitų bendrovių, skraidančių su „Airbus“ ir „Boeing“ orlaiviais, elgiasi atvirkščiai ir priverčia keleivius įsisprausti į 17 colių pločio (43,18 cm) sėdynes.

Ateina ir kiti

„CSeries“ nėra vieninteliai naujokai danguje. Praėjusiais metais „CityJet“, Europos vietinių skrydžių bendrovė, gavo pirmus tris iš 15 užsakytų „Sukhoi Superjet“ orlaivių. Šiuos gamina Rusijos bendrovė, geriau žinoma kaip karinių lėktuvų gamintoja. Pirmuosius tris lėktuvus „CityJet“ naudos skrydžiams „Brussels Airlines“ vardu. Kaip ir „Bombardier“ lėktuvų atveju, keleiviaims įspūdį įsėdus į „SuperJet“ daro erdvė. Pardavimai, lyginant su „CSeries“, menki, dauguma „Superjet“ užsakomi skrydžiams Rusijoje, taip pat buvusiose Sovietų Sąjungos šalyse. Be to, 98 vietų „Superjet“ lėktuvai yra per maži norint konkuruoti su 737 ar A320 modeliais, visgi šio dešimetmčio pabaigoje „Sukhoi“ žada pagaminti 130 vietų orlaivį.

Iki dešimtmečio pabaigos teks laukti ir vidutinio dydžio trumpiems skrydžiams skirtos braziliškų lėktuvų „Ebraer E2“ šeimos, kurioje bus ir E195 modelis, kuriame tilps 144 keleiviai. Šių nesitikima iki bent jau 2018 m. Kinų gaminamas „Comac C919“, 150 vietų lėktuvas, taip pat turėtų būti rinkai pristatytas panašiu metu. Tiesa, greičiausiai šis „paukštis“ bus gana retas Vakarų danguje, tačiau dauguma kiniško lėktuvo pirkėjų – Kinijos lizingo bendrovės. Panaši lemtis laukia ir Rusijoje gaminamo „Irkut MC-21“ – 150 vietų orlaivio, kurio pardavimai kiek menkesni nei „Superjet“.

Tad kol kas „Boeing“ ir „Airbus“ priežasčių panikai dar nėra. Visgi orlaivių rinkos senbuvėms teks nenuleisti akių nuo „Swiss“ ir „Airbaltic“ skrydžių bendrovių. Jei jų finansų skryrius naujais „CSeries“ lėktuvais džiaugsis taip pat, kaip jų keleiviai, padėtis gali greitai pasikeisti.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
DFDS Seaways, AB71.34816.114727
Lietuvos paštas, AB66.4241.0355.688
Aibės logistika, UAB90.0541.406113
Ferteksos transportas, UAB65.7029.04324
Vlantana, UAB133.0532.0091.451
Baltic transline, UAB64.69071210
Hegelmann transporte, UAB110.6194.951573
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
ME transportas, UAB124.8911.3051.485
ME Trailers, UAB96.91213.90330
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau