KLASCO atstovai išskubėjo aiškintis situacijos į „Lietuvos geležinkelius“

Publikuota: 2017-01-04
Bendrovės nuotr.
Bendrovės nuotr.

AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) nepatenkinta AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) vadovo Manto Bartuškos mestais kaltinimais. Bendrovės atstovai trečiadienį išskubėjo aiškintis situacijos. Tuo metu uoste veikiančios bendrovės LG sprendimą panaikinti esą išskirtines sąlygas KLASCO vertina teigiamai.

„Iki šiol nesame gavę jokių dokumentų apie kokius nors pakeitimus, kurie paskelbti viešojoje erdvėje. Mes taip pat nežinome kitų uosto kompanijų sutarčių sąlygų, kadangi sutartys individualios ir neturime galimybių jų palyginti, nustatant, ar kokios nors KLASCO sutarties sąlygos yra neva geresnės. Mūsų nuomone, mesti tokius viešus kaltinimus neįsigilinus į aplinkybes yra nekorektiška“, - rašoma trečiadienį išplatintame KLASCO pranešime spaudai.

„Achemos grupei“ priklausančios KLASCO iniciatyva bendrovės atstovas išvyko į „Lietuvos geležinkelius“ išsiaiškinti situacijos apie šioje įmonėje padarytus sprendimus.

„Mes teigiamai vertiname LG siekį, kad visos bendrovės turėtų vienodas konkurencijos sąlygas uoste. Tikimės, kad tokiais veiksmais nėra tikslo padaryti žalos mūsų bendrovei bei uostui, ir esame pasirengę konstruktyviam dialogui, tikimės spręsti visus klausimus ir nesusipratimus civilizuotai darbinėje aplinkoje, o ne per žiniasklaidą“, - sako Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius.

VŽ rašė, kad antradienį Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius, pasirašė Krovinių vežimo tarifų komisijos siūlymą nebepratęsti išskirtinių sąlygų Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai (KLASCO), kurios buvo palankios šiai.

Ponas Bartuška pareiškė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ nebetoleruos buvusios tradicijos, kai vieniems klientams dėl neaiškių priežasčių būdavo nustatomos palankesnės krovinių gabenimo sąlygos, nei kitiems: „Visiems krovinių gabentojams turi būti taikomi vienodi, aiškūs ir skaidrūs principai. Labai keista, kad iki šiol taip lengvai buvo suteikiamos palankesnės sąlygos KLASCO, o tuo tarpu su vienu didžiausių klientų – „Orlen Lietuva“ – vyksta nuolatiniai ginčai.“

Artimiausiu metu „Lietuvos geležinkeliai“ atliks visų svarbiausių sutarčių auditą.

Stambiausia Klaipėdos uosto bendrovė KLASCO 2015 m. gavo beveik 44,9 mln. Eur pajamų, o grynasis pelnas siekė 6,3 mln. Eur, rodo „Creditinfo“ pateikiami Registrų centro duomenys.  Bendrovė geležinkeliu gabena apie 7,5 mln. tonų iš 12,4 mln. tonų kraunamų krovinių per metus. Įmonėje dirba virš 700 darbuotojų.

Uostininkai sprendimą vertina teigiamai

Savo ruožtu Klaipėdos uosto krovos kompanijos teigiamai vertina tokį LG sprendimą.

Vaidotas Šileika, Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas ir UAB „Klaipėdos konteinerių terminalas“ generalinis direktorius, sako, kad aiškumo ir skaidrumo nustatant krovinių gabenimo tarifus bei taikant nuolaidas iš LG labai trūko.

„Mes kaip asociacija visada pasisakėme, kad LG taikoma kainodara ir suteikiamos nuolaidos būtų atviros, skaidrios ir aiškiai deklaruotos. Nes vis dėlto uosto kompanijos dalyvauja konkurencinėje kovoje, ir labai svarbu, jog visos jos turėtų vienodas sąlygas veikti“, – VŽ sako p. Šileika.

Jis pažymi, jog LG ne kartą buvo prašyta aiškiai deklaruoti nuolaidų suteikimo krovos kompanijoms metodiką, tačiau nuolat būdavo sulaukiama atsako, jog tai yra komercinė paslaptis, kurios LG neprivalo atskleisti.

„Bet mes įsitikinę, kad rinkos monopolininko teikiamų paslaugų kainodara turėtų būti aiški ir skaidri, ko nuo šiol ir tikimės“, – sako Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas.

Paklaustas, ar uoste yra ir daugiau krovos kompanijų, kurios gaudavo išskirtines nuolaidas, p. Šileika sako negalintis to pasakyti, nes kiekvienos įmonės sutartys su LG yra individualios. Vis dėlto jis teigia, jog LG nenoras viešai atskleisti nuolaidų sistemos nuolat kėlė įtarimų, jog ne visos kompanijos dirba vienodomis sąlygomis.

„Deja, derybose dėl įkainių neturėjome kito pasirinkimo, kaip tik priimti LG pasiūlytas sąlygas“, – teigia p. Šileika.

Dėl kainodaros trūkumų – krovinių netektys

Aloyzas Kuzmarskis, Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ generalinis direktorius, pastebi, kad LG kainodara turi didelės įtakos Klaipėdos uoste gabenamiems krovinių srautams, o dėl jos ypatumų kartais kroviniai buvo ir prarandami.

„Iš savo darbo praktikos turime pavyzdžių, kai tam tikrais atvejais dėl efektyvumo ar kainodaros trūkumų dalis netgi lietuviškų krovinių automašinomis gabenama į Latvijos uostus. Dar labiau įtempta situacija su tranzitiniais kroviniais, dėl kurių konkuruojame su kitais rytų Baltijos uostais ir šiuo atveju geležinkelių kainodaros klausimas yra labai jautrus ne tik uostui, bet ir patiems geležinkeliams ir apskirtai Lietuvai kaip tranzitinei valstybei. Visą laiką laikėmės pozicijos, kad, norint laimėti konkurencinėje kovoje dėl krovinių srautų, būtinas veiklos efektyvinimas visose logistikos grandyse“, – nurodo „Begos“ vadovas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Lietuvos geležinkeliai, AB428.9944.20910.279
DFDS Seaways, AB91.964-452758
Lietuvos paštas, AB67.7021.0565.725
Ferteksos transportas, UAB77.15610.64922
Baltic transline, UAB63.3421.937172
Hegelmann transporte, UAB58.0744.125414
Avion Express, UAB67.2681.61968
Girteka logistics, UAB395.1438.600397
Small Planet Airlines, UAB76.7574.503181
ME transportas, UAB140.9581.2221.207
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

http://www.vz.lt
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau