Transporto sektoriaus metai: nuo krovinių antplūdžio iki krizės „Lietuvos geležinkeliuose“

Publikuota: 2016-12-31
Spūstis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Spūstis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Autorius „Verslo žinios“

Praėję metai transporto sektoriui buvo audringi. Metų pradžioje dėl Rusijos ir Lenkijos nesutarimų šių šalių vilkikai pasuko per Lietuvą, užgriozdinę mūsiškius krovinių terminalus ir muitinės padalinius, o baigiantis 2016-iesiems triukšmingai pasikeitė vadovai ir valdyba „Lietuvos geležinkeliuose“.

Sausis ir vasaris vežėjams, metų pabaigoje vos spėjantiems krauti prekes į vilkikus ir vežti krovinius, įprastai reiškia savotiškas pagirias. Vilkikai tušti, krovinių nėra, rinka aptingusi. Visgi 2016 m. pradžia buvo išimtinai kitokia: dėl leidimų kroviniams vežti nesusitarė lenkų ir rusų vežėjai, tad krovinių srautas pasuko per Lietuvą ir jos terminalus. Lyginant su įprastais mėnesiais, skaičiavo logistai, krovinių srautas terminaluose buvo išaugęs 2-3 kartus.

Kovą buvo paskelbta, kad Europos Komisija (EK) yra pasiruošusi nubausti AB „Lietuvos geležinkelius“ už tai, kad šių sprendimu buvo išardyta beveik 20 km Rengės geležinkelio ruožas. Pastarąjį „Lietuvos geležinkeliai“ išardė dar 2008 m. ir taip sustabdė geležinkelių eismą tarp Mažeikių ir Latvijos trumpiausiu maršrutu. Sprendimo dėl galimos baudos ir Rengės ruožo nėra iki šiol, tačiau naujasis susisiekimo ministras Rokas Masiulis įsitikinęs, jog taisyti padėti čia jau gali būti per vėlu, todėl teks susitaikyti su netinkamų sprendimų atneštomis pasekmėmis ir, galbūt, Lietuvai skirtomis baudomis.

Balandį apie keičiamą pavadinimą pranešė „Statoil“ degalinių tinklo Lietuvoje valdytoja. Nuo šiol bendrovė vadinasi UAB „Circle K Lietuva“. Tiesa, nors juridinio asmens pavadinimas pasikeitęs jau dabar, degalinių iškabos keisis po dar kelerių metų. Balandį Lietuvoje buvo atidarytas ir naujo prekybos tinklo „Lidl“ logistikos centras.

Gegužę buvo paskelbta, kad „Lietuvos geležinkelių“ laukia pertvarka. Numatyta, kad per artimiausius kelerius metus bendrovė turėtų būti suskaidyta į dvi: viena valdytų geležinkelių infrastruktūrą, kita perimtų vežimo kontrolę. Galutinio sprendimo dėl šios pertvarkos nėra iki šiol.

Birželį Lietuvoje važinėjantiems elektromobiliams imti siūlyti išskirtiniai numeriai, su raidėmis EV ir keturiais skaičiais. Rusija prasidėjus vasarai paskelbė, kad pratęsia maisto iš JAV ir ES embargą iki 2017 m. Tą patį mėnesį buvo parengti ir keturi galimi valstybinio Klaipėdos jūrų uosto plėtros scenarijai. Birželį Europos Komisija ėmėsi tirti dviejų sąjungos senbuvių - Prancūzijos ir Vokietijos - veiksmus, mat šios bendrovės nustatė minimalaus atlyginimo ir kitus reikalavimus vežėjams iš kitų ES šalių.

Liepą Vilniaus miesto savivaldybė pritarė idėjai drauge su VĮ Lietuvos oro uostais (LOU) įgyvendinti projektą „Vilnius airport city“ ir bendradarbiavimui, kurio metu greta oro uosto turėtų atsidaryti tarptautiniai paslaugų ir verslo centrai, gamybos įmonės, viešbučiai ir t.t., 2017 m. biudžete numatė 150.000 Eur. Didžiausia istorijoje bauda buvo įvertintas kartelis tarp sunkvežimių gamintojų, be to, Vilniuje buvo atidarytas vienas iš šešių Europoje „Rolls-Royce“ servisas.

Rugsėjį Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcijai buvo pradėta ieškoti rangovo. Taip pat buvo reglamentuota „Uber“ veikla bei apibrėžta, kas ir kaip gali pavežėti keleivius. Baltijos šalims pavyko susitarti dėl „Rail Baltica“ pirkimų.

Spalį verslininkas ir investuotojas Ilja Laursas kartu su krepšininku Linu Kleiza investavo į naują startuolį, siūlantį dalijimosi automobiliais paslaugą. Investicijų centru tapo UAB „Baltic arrow“, valdantį tokio paties pavadinimo automobilių keitimosi platformą. Spalio pradžioje vežėjams įsigaliojo prievolė pildyti elektroninį važtaraštį ir duomenis apie krovinį pateikti prieš pat jam pajudant.

Lapkritį Lietuvos vežėjų asociacija „Linava“ pažėrė kritiką Lietuvos draudikams ir paskelbė norinti turėti savą draudimo bendrovę. Neramumai prasidėjo ir „Lietuvos geležinkeliuose“, kurie, kaip paaiškėjo, skirstė paramą buvusio premjero Algirdo Butkevičiaus apygardos mokykloms ir klubams.

Gruodžio pradžioje ilgametis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka pranešė apie savo atsistatydinimą. Neilgai trukus įmonę užplūdo specialiosios tarnybos, buvo atšaukta ir tuometinė valdyba. Gruodžio viduryje priesaiką davė naujasis susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Neilgai trukus buvo paskirtas naujasis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas, suformuota nauja valdyba. Antroje mėnesio pusėje buvo užbaigtas ir atidarytas trečiasis Vilniaus Vakarinio aplinkkelio etapas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
DFDS Seaways, AB71.34816.114727
Lietuvos paštas, AB66.4241.0355.688
Aibės logistika, UAB90.0541.406113
Ferteksos transportas, UAB65.7029.04324
Vlantana, UAB133.0532.0091.451
Hegelmann transporte, UAB110.6194.951573
Baltic ground services, UAB68.4013.525307
Girteka logistics, UAB432.8077.859440
ME transportas, UAB124.8911.3051.485
ME Trailers, UAB96.91213.90330
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau