Buvęs „Lietuvos geležinkelių“ valdybos narys: vidaus sandoriai nebūtinai blogai

Publikuota: 2016-12-15
Algimantas Variakojis, KŪB „Verslo angelų fondas I“ partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Algimantas Variakojis, KŪB „Verslo angelų fondas I“ partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Algimantas Variakojis, verslininkas, ką tik atšauktas iš AB „Lietuvos geležinkeliai“ valdybos, konkrečių vidaus sandorių vertinti nesiima, kol to nepadarys institucijos. Tačiau jis pabrėžia, kad jiems pritardavo tiek Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT), tiek Konkurencijos taryba. Ponas Variakojis taip pat sako, kad valdyba kaip valdymo organas negali „nusileisti į smulkų lygmenį“.

Apie tai, kad naujasis susisiekimo ministras Rokas Masiulis nusprendė atšaukti „Lietuvos geležinkelių“ valdybą, p. Variakojis teigia sužinojęs iš žiniasklaidos. Interviu VŽ jis sako pasiruošęs, esant reikalui, padėti naujai paskirtiems valdybos nariams, mat pradėta daug darbų. Pavyzdžiui, planuota prie valdybos sukurti audito komitetą.

TAIP PAT SKAITYKITE:

ES veikia sėkmingai, Lietuvai netinka: siekia uždrausti vidaus sandorius

„Darbo tikrai nemažai. Jei kalbėtume tik apie tai, kad reikia nueiti į valdybos posėdį, viskas tuo ir pasibaigtų ir būtų labai gerai. Aš, pavyzdžiui, valdybos posėdžiui ruošiuosi savaitę: surenkam medžiagą, ją analizuojam, užduodam klausimus, gauname atsakymus. Tai tikrai užima nemažai laiko, – aiškina verslininkas. – Man patinka didelės įmonės, nes „Verslo angelų fonde“ dirbu su smulkiom. Kadangi buvau „Aprangos", Vilniaus savivaldybės įmonių valdybų narys, tai „Lietuvos geležinkeliai“ kaip įmonė tikrai įdomi.“

Paklaustas, kaip vertina savo kaip nepriklausomo valdybos nario indėlį ir galimybę daryti įtaką priimamies sprendimams, p. Variakojis teigia manantis prisidėjęs prie lėšų taupymo. Kitais atvejais valdybos nariams teko kliautis bendrovės specialistų bei tarnybų rekomendacijomis.

„Manau, kad esu padaręs nemažą įtaką, tikrai sutaupiau ne vieną šimtą tūkstančių eurų, o gal ir daugiau. Ne dėl to, kad ten būtų kažkas pavogta, tiesiog (be reikalo – VŽ) neišleisti pinigai. Gal mes, pavyzdžiui, neturime traukiniuose labai greito „Wi-fi“, tačiau, velnias žino, kiek būtų dar išleista pinigų“, – sako p. Variakojis.

Jis nesiima vertinti vidaus sandorių pagrįstumo, sako palauksiantis atitinkamų tarnybų išvadų. Tačiau, p. Variakojo nuomone, toks pirkimų būdas nebūtinai yra blogas savaime, mat verslui padeda greičiau įgyvendinti projektus.

„Turi įvertinti, ar tai efektyvesnis būdas. Su viešaisiais pirkimais, būdavo, labai užsitęsia: skundai, apskundimai, kurie nutempia projektus po pusę metų, metus. Vėl gi kyla klausimas ateičiai: jei darėme tyrimą, turim įvertinimą, kad rinkoje galime nusipirkti paslaugą už tokią pačią kainą arba brangiau nei pirkdami iš savo antrinių įmonių, mano logika sako, kad reikia pirkti iš antrinių. Tai aš, pavyzdžiui, nematau tame bėdos. Tikrai nematau bėdos, kad aš pirksiu iš savo kompanijos. O dabar daromas kriminalas“, – situaciją vertina p. Variakojis.

Kartais, pasak pašnekovo, kildavo ir kuriozinių situacijų, kai viešuosius pirkimus laimėdavo įmonės, neturinčios reikiamos kvalifikacijos. Ponas Variakojis pasakoja antrinei UAB Geležinkelio tiesimo centras uždavęs klausimą: kaip gali kiti, neturėdami tokios technikos kaip jūs, laimėti geležinkelių konkursus?

„Vieni ar kiti išsinuomoja techniką iš mūsų antrinių bendrovių mėnesiui“, – apie viešuosius pirkimus kalba jis.

Ponas Variakojis pabrėžia, kad valdyba tvirtindavo vidinius sandorius, tačiau dėl jų būdavo atsiklausiama VPT, Konkurencijos tarybos, tad bendrovė buvo įsitikinusi, kad viską daro sąžiningai.

„Aš, pavyzdžiui, tikrai griežtai žiūrėjau, kaip tikrai nemažai išleidžiama kompiuterinei technikai. Taip, tai yra investicijos, tik klausimas, ar tikrai reikia tiek pinigų išleisti. (...) Aišku, yra tokių dalykų kaip bėgių pirkimas. Tokiu atveju aš turiu pasitikėti įmonės specialistais. Kai man pateikiama dokumentacija su 10 parašų, kurie patvirtina, kad viskas yra teisinga, jei aš turiu Konkurencijos tarybos, VPT išvadas, kad leidžiama vidinius sandorius daryti, manau, kad kaip ir turėčiau priimti sprendimą. Sąžiningai sakant, tikrai iki važtaražčių negaliu (patikrinti – VŽ)“, – sako pašnekovas.

Priminus, kad žiniasklaidoje keliami klausimai neapsiriboja vidiniais sandoriais, tačiau nagrinėjami ir antrinių įmonių pasirinkti subrangovai, p. Variakojis pasakoja dėl galimų rizikų įsitraukęs ir į šių valdybas.

„Taip, perka iš subrangovų. Kitas dalykas – mes valdyboje matydami viso šito rizikas, priimant sprendimus, įsitraukėm į antrinių įmonių valdybas. Aš nusileidau, nuėjau į Geležinkelių tiesimo centrą, geležinkelių projektavimo bendrovę kaip nepriklausomas valdybos narys (nežinau, ar čia liksiu), nuėjom apžiūrėti lokomotyvų depo ir tikrai ten nemažai radom ką nuveikti“, – aiškina atšauktasis „Lietuvos geležinkelių“ valdybos narys.

Apie FNTT minimas įmones negirdėjo

Skaitydamas naujienas apie tai, kad FNTT tyrime minimos įmonės yra „Litmotas“ ir „Izoteka“ (su jomis sandorius sudarinėjo antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės), jis tikina apie tokias dirbdamas valdyboje negirdėjęs. Pasak jo, dideli vidaus sandoriai buvo pasirašyti su „Škoda“. „Litmotas“ savo tinklapyje nurodo, kad yra vienintelis šio Čekijos koncerno atstovas Lietuvoje.

Paklaustas, ar FNTT buvo su juo susisiekusi arba kvietusi apklausai, p. Variakojis atsakė teigiamai ir patikino esantis pasiruošęs atsakyti į visus pareigūnų klausimus, jei tik prireiks.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
3 UAB „Marci Group“ 2.800,9% Kauno
6 UAB „Ruscargo“ 1.517,5% Vilniaus
23 UAB „Translinas“ 800,4% Kauno
46 UAB „MB idėja“ 625,2% Vilniaus
60 UAB „Dotransa“ 535,1% Klaipėdos

10 didžiausių transporto bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Lietuvos geležinkeliai, AB428.9944.20910.279
DFDS Seaways, AB91.964-452758
Lietuvos paštas, AB67.7021.0565.725
Ferteksos transportas, UAB77.15610.64922
Baltic transline, UAB63.3421.937172
Hegelmann transporte, UAB58.0744.125414
Avion Express, UAB67.2681.61968
Girteka logistics, UAB395.1438.600397
Small Planet Airlines, UAB76.7574.503181
ME transportas, UAB140.9581.2221.207
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

http://www.vz.lt
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau