Klaipėdos uosto galvos skausmas – ploto trūkumas

Publikuota: 2016-09-22
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Iki 17 m išgilintas laivybos kanalas, ne mažesnis kaip 250 m uosto vartų plotis, 180 ha naujų žemės plotų ir rezervinės 360 ha teritorijos panaudojimas – tokius ambicingus plėtros planus artimiausiam dešimtmečiui brėžia Klaipėdos uostas.

Arvydas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius, pabrėžia, kad privalu žvelgti į ateities perspektyvą ir planuoti būsimus pajėgumus, kitu atveju gresia iškritimas iš rinkos.

„Esame labiausiai augantis uostas Baltijos jūroje ir vienas labiausiai augančių uostų Europoje. Tačiau negalime sustoti vietoje, uostas privalo būti vystomas, turime matyti jo ateitį dešimt, dvidešimt, o gal ir daugiau metų į priekį“, – ketvirtadienį Klaipėdoje vykstančioje tarptautinėje jūrų uostų plėtros pavyzdžiams pristatyti skirtoje konferencijoje kalba uosto vadovas.

Vaidotas Šileika, Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas, UAB Klaipėdos konteinerių terminalas generalinis direktorius, taip pat pažymi, jog visi uostai, taip pat ir Klaipėdos, turi savo galimybių ribas.

„Todėl mes esame suinteresuoti nepertraukiamu uosto infrastruktūros vystymu“, – sako p. Šileika.

Tarp svarbiausių infrastruktūros darbų p. Šileika mini Malkų įlankos išgilinimą iki 15 m, uosto vartų, molų ir įplaukos kanalo rekonstrukciją, pietinių uosto vartų statybą, pietinės uosto dalies infrastruktūros išvystymą, akvatorijos išgilinimą iki 17 m.

Iššūkiai – gylio ir teritorijos trūkumas

Anot p. Vaitkaus, esminiai iššūkiai, su kuriais visais laikais susidūrė ir susiduria uostas, – tai teritorijos ir gylio trūkumas. Šiuo metu uosto sausumos teritoriją sudaro 552 ha, t.y. trečdaliu daugiau nei 1993 m., kai teritoriją sudarė 419 ha.

„Žemės panaudojimo koeficientas Klaipėdos uoste yra labai aukštas, iš 1 kv. m ploto gaunamas apyvartumas yra du, tris kartus didesnis nei kaimyniniuose uostuose. Tačiau ateis laikas, kai šių teritorijų mums fiziškai neužteks“, – perspėja p. Vaitkus.

Anot uosto vadovo, net jei augimas bus kiek mažesnis nei paskutinius 15 metų, kai krovos apyvartos metinis augimas vidutiniškai siekė 6,6%, esamų Klaipėdos uosto teritorijų krovos potencialas bus išnaudotas iki 2026 m.

Kalbėdamas apie plėtrą, p. Vaitkus pažymi, jog ne mažiau svarbu yra gerinti ir uosto gylio parametrus. Pagal juos šiandien 15 m gylį turėdamas Klaipėdos uostas atsilieka nuo daugelio Baltijos jūros rytinės pakrantės uostų. Kotka turi 15,3 m gylį, Ryga – 16 m, Gdanskas – 17 m, Ventspilis, Ust Luga – 17,5 m, Mūga – 18 m, Primorskas – 18,2 m.

Iki 2022 m. bus siekiama, kad Klaipėdos uosto laivybos kanalas būtų išgilintas iki 17 m, kas leistų į Klaipėdos uostą įplaukti „Baltmax“ tipo laivams. Taip pat numatoma gerinti kitus infrastruktūros parametrus: laivų apsisukimo rato skersmuo turėtų būti ne mažesnis kaip 420 m, o uosto vartų plotis ne mažesnis kaip 250 m.

4 plėtros scenarijai

VŽ rašė, kad pirmą kartą Klaipėdos uosto istorijoje rengiamas bendrasis uosto planas, iki šiol planavimas uoste vykdavo pagal bendrąjį miesto planą. Klaipėdos uosto bendrojo plano sprendiniai rengiami 15 metų, o koncepcija – 25 metų laikotarpiui.

Bendruoju planu planuojamos teritorijos plotas siekia 32.600 ha. Planas apims dabartinę uosto teritoriją (552,5 ha), vidinę akvatoriją (885 ha), rezervines teritorijas (353,5 ha) ir uosto išorinį reidą (30.849 ha) bei susijusią infrastruktūrą.

Rengiant uosto bendrąjį planą numatytos keturios uosto plėtros koncepcijos, kurios numato skirtingus uosto teritorijos plėtros scenarijus.

Pirmame koncepcijos variante numatyta dabartinės uosto teritorijos plėtra ir infrastruktūros didinimas rezervinėse teritorijose, tačiau esminė krantinių plėtra nenumatoma. Antrajame variante numatyta suformuoti naują 80 ha sausumos teritoriją tarp Smeltės pusiasalio ir Kiaulės Nugaros salos. Trečias koncepcijos variantas nagrinėja išorinio uosto statybos galimybes, o ketvirtajame yra numatoma maksimali uosto plėtra tiek pietinėje, tiek šiaurinėje dalyse ir Baltijos jūros akvatorijoje.

Planuose – ir išorinis uostas

Įgyvendinus ketvirtojoje koncepcijoje numatytą plėtrą, metinis krovos potencialas galėtų siekti 114 mln. t krovinių per metus.

Šioje koncepcijoje numatyta ir galimybė ateityje statyti giliavandenį uostą. Planuojama, jog jo plotas sudarytų apie 130 ha, krantinių ilgis siektų apie 1,5 km, o akvatorijos gylis – 17,5 m. Metinis planuojamas krovos potencialias sudarytų 34 mln. t.

„Apie planus statyti išorinį uostą rimtai prabilta 2003 m., kai Japonijos kompanija atliko išsamią studiją. Po trylikos metų viskas iš esmės pildosi“, – sako p. Vaitkus ir priduria, kad ypač svarbu, jog numatomai plėtrai pritartų miesto politikai.

Vytautas Grubliauskas, Klaipėdos miesto meras, pažymėjo, jog miestas dar neapsisprendė, kuriam uosto plėtros variantui pritarti, tačiau pažymėjo, jog sprendimas turi būti priimtas glaudžiai bendradarbiaujant.

„Neįsivaizduoju kitokio scenarijaus projektuojant uosto plėtrą – kaip tik derinant veiksmus su siamo dvyniu – miestu“, – teigė uostamiesčio galva.

Tiek uosto direkcija, tiek krovos kompanijos pasisako už maksimalią plėtrą numatančią koncepciją.

„Mes pritariame maksimaliai uosto plėtrai tiek pietinėje, tiek šiaurinėje dalyse ir pastatant išorinį uostą. Vertinant ateities perspektyvą, reikia turėti parengtą ir suderintą planą išorinio uosto statybai bei numatyti krovinių nomenklatūros koncepciją. Mes turime būti pasiruošę naujoms laivybos ir krovinių gabenimo tendencijoms, priešingu atveju, Klaipėdos uosto konkurencingumui iškyla grėsmė“, – įsitikinęs p. Šileika.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 1

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
06:00
Išbandys traukinio maršrutą Vilnius-Kijevas, nori atgaivinti skrydžius į Lvovą 1

Ukrainos geležinkeliai šį rudenį planuoja išbandyti naują keleivinį maršrutą iš Kijevo į Rygą per Minską ir...

Transportas
2018.07.17
Kaunas ruošia automobilių stovėjimo mokestį Karaliaus Mindaugo prospekte 6

Kauno m. savivaldybė ruošiasi įvesti  automobilių stovėjimo mokestį Karaliaus Mindaugo prospekto dalyje,...

Transportas
2018.07.17
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje šiemet išlieka vienas sparčiausių Europos Sąjungoje (ES),...

Transportas
2018.07.17
„Lietuvos geležinkeliai“ pervežė 11% daugiau krovinių 2

Per pirmąjį šių metų pusmetį AB „Lietuvos geležinkeliai“ pajamas augino 8% ir pervežė 11% daugiau krovinių.

Transportas
2018.07.17
„Lietuvos geležinkeliai“: traukiniai iš Vilniaus į Kauną ir Klaipėdą vėluoja dėl remonto  2

Dėl vykstančių remonto darbų iš Vilniaus į Kauną ir Klaipėdą važiuojantys traukiniai vėluoja, pirmadienį...

Transportas
2018.07.16
Seimo kanceliarija aukcione už 25.000 Eur pardavė pusę siūlytų automobilių 2

Pirmadienį surengtame Seimo kanceliarijos viešame aukcione parduoti 8 naudoti BMW, „VW Transporter“ ir „Audi“...

Transportas
2018.07.16
„Lietuvos geležinkelių“ užsakymu bus kuriama „geležinė akis“ 6

AB „Lietuvos geležinkeliai“ užsakys sukurti prietaisą, kokio nėra rinkoje – „geležinę akį“, kuri stebėtų...

Pramonė
2018.07.16
Lietuvos oro uostuose fiksuotas 15% keleivių augimas 4

Pirmąjį šių metų pusmetį keliones per Lietuvos oro uostus rinkosi beveik 3 mln. keleivių – tai yra 15%...

Transportas
2018.07.16
„Jozitos“ pardavimai augo penktadaliu 14

Šilalėje registruota bendrovė „Jozita“, kurios kainodara užtikrina vienas mažiausių degalų kainų, 2017 m.

VŽ bando: ko verti naujieji „Hyundai“ SUV modeliai

Korėjos gamintoja „Hyundai“ dėl SUV klasės automobilių pamišusius Europos vairuotojus bandys sužavėti...

Transportas
2018.07.15
„Girteka Logistics“ vadovas E. Liachovičius: sakyti, kad esi didžiausias, būtų neatsakinga Premium 12

Edvardą Liachovičių šiemet Metų vadovu išrinko portalo vz.lt naršytojai. Naujienos apie jo vadovaujamą UAB...

Verslo klasė
2018.07.15
VŽ bando: „Ford EcoSport“ su braziliškais genais

Pasaulinei SUV automobilių rinkai nesustabdomai augant, „Ford“ į Europą atvežė savo mažąjį krosoverį...

Transportas
2018.07.15
Bus skelbiamas kvietimas skrydžiams į Londono Sitį 2

Šią savaitę paskelbusi apie ketinimus inicijuoti skrydį iš Vilniaus į Londono Sičio oro uostą, Susisiekimo...

VŽ bando: ilgasis „Lexus RX 450hL“ su 7 sėdynėmis 5

Didžiausioms pasaulio rinkoms pageidaujant septynviečio SUV automobilio, „Lexus“ modifikavo nuo 2016 m.

Transportas
2018.07.14
Teismas: 55 mln. Eur vertės „Rail Baltica“ ruožo Kaune statybos nestabdomos 1

Vienai didžiausių Lietuvos kelių ir tiltų statybos bendrovei „Kauno tiltai“ ir antrinei „Lietuvos...

Transportas
2018.07.13
Policija įsigijo 31 naują automobilį 4

Policijos departamentas įsigijo 31 naują automobilį, jie netrukus bus perduoti apskričių kelių policijos...

Transportas
2018.07.13
Bezoso raketų kompanija į kosmosą skraidins už bent 200.000 USD 7

Turtingiausio pasaulio žmogaus ir elektroninės prekybos gigantės „Amazon“ įkūrėjo Jeffo Bezoso valdoma...

Technologijos
2018.07.13
Parduota didžiausia Lietuvos transporto infrastruktūros projektavimo grupė  13

Transporto infrastruktūros projektavimo UAB „Kelprojektas“ ir jos valdomas antrines įmones iš didžiausio...

Statyba ir NT
2018.07.12
Siekiama, kad atsirastų skrydis iš Vilniaus į Londono Sitį 24

Tiesioginis skrydis iš Vilniaus į vieną didžiausių pasaulyje finansinių centrų Londono Sitį galėtų atsirasti...

Transportas
2018.07.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau