Dundulis: „Švyturys“ turės nusileisti „Maximai“

Publikuota: 2016-03-10
Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas: „Bet kuriam gamintojui būtų baisi tragedija prarasti lentynas bent 3 ar 4 mėnesiams, nes per tą laiką padidėja konkurentų pardavimai.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas: „Bet kuriam gamintojui būtų baisi tragedija prarasti lentynas bent 3 ar 4 mėnesiams, nes per tą laiką padidėja konkurentų pardavimai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Tarp stambiausio prekybos tinklo ir didžiausios aludarės įsiplieskusiame ginče nusileisti teks „Švyturiui-Utenos alui“, prognozuoja Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas.

VŽ rašė, kad „Maxima“ tinkle jau netrukus gali nelikti UAB „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) produkcijos, mat aludarė pageidauja didesnės kainos, o prekybininkė su tuo nesutinka.

Pono Dundulio nuomone, ginčas baigsis prekybininkų pergale.

„Švyturys“ nusileis. Vyksta derybos, už kokią kainą pirkti produkciją, taigi ŠUA turės nusileisti“, – įsitikinęs jis.

Pašnekovas primena, kad „Maxima“ valdo apie 40% mažmeninės prekybos rinkos, jai tenka apie 35% visų alaus pardavimų Lietuvoje.

„Bet kuriam gamintojui būtų baisi tragedija prarasti parduotuvių lentynas bent 3 ar 4 mėnesiams, nes per tą laiką padidėja konkurentų pardavimai. Jei „Maxima“ tinkle neliktų ŠUA alaus, žmonės išbandytų kitus produktus ir pamatytų, kad yra visai neblogų. Ir net kai ŠUA vėl grįš su savo produkcija, jis gali jau nebeatstatyti turėtų pozicijų, nes dalis vartotojų per tą laiką gali atkristi“, – aiškina p. Dundulis.

Prekių ženklai silpnėja

Paklaustas, ar kuris nors Lietuvos prekybininkas gali sau leisti atsisakyti „Švyturio“ – vieno žinomiausių Lietuvoje prekių ženklo – pašnekovas atsako teigiamai.

„Švyturio“ prekių ženklas silpnėja, tad tinklai gali sau leisti jo neturėti“, – mano p. Dundulis. Jis patikslina, kad silpnėja ne tik ŠUA, bet ir apskritai visi didieji prekių ženklai – ne tik alaus, bet ir kitų prekių.

„Pirkėjams ženklai tampa nesvarbūs, jau nebėra taip, kad pvz., be kažkokio pavadinimo kavos parduotuvė negalėtų egzistuoti. Mums tik bandoma įteigti, kad negalime apsieiti be to ar kito prekių ženklo, bet realybė yra kitokia. Visi dideli prekių ženklai silpnėja ir jų rinkos dalis, – kurį bepaimtum – mažėja. Gamintojai savo rinkos dalį išlaiko tik dėka nežinomų – „no name“ – prekių ženklų“, – teigia p. Dundulis.

Nors tikina nematantis nė vieno prekių ženklo, be kurio tinklai šiandien negalėtų išgyventi, verslininkas visgi pabrėžia, kad yra tokių prekių, kurių neturėdami tinklai prarastų dalį apyvartos. Viena iš tokių prekių – cigaretės.

„Tačiau jei neturi kažkokio prekių ženklo – tai nėra tragedija. Gali kitą tos grupės prekių ženklą pradėti pardavinėti pigiau, nes tam gamintojui apsimoka tau duoti geras sąlygas – juk jis nebeturi konkurento – ir tada sugebi išlyginti apyvartą“, – dėsto p. Dundulis.

Jis pateikia pavyzdį: „Norfa“, po to, kai atsisakė dirbti su „Procter & Gamble“ (PG) Lietuvoje atstovaujančia bendrove „Sanitex“, šias prekes pradėjo imti iš lenkų, o kai kurių PG prekių ženklų išvis nebeturi.

„Taip, po to, kai mūsų tinkle sumažėjo PG prekių ženklų, mūsų apyvarta krito. Tačiau apyvarta nėra tiek svarbi, svarbus pelnas, o jis nesumažėjo. Skaičiuojant kilogramais, šios grupės prekių buvo parduota daugiau, taigi vartotojas irgi liko labiau patenkintas“, – teigia pašnekovas.

Renkasi patylėti

Su „Švyturio“ vadovu VŽ susisiekti nepavyko.

Kiti VŽ kalbinti prekybos tinklų bei alaus daryklų atstovai kol kas susilaiko nuo bet kokių viešų prognozių, kuo gali baigtis dviejų banginių ginčas ir ar „Maxima“ išties ryšis atsisakyti „Švyturio“ produkcijos. Renata Saulytė, UAB „Maxima LT“ Komunikacijos skyriaus vadovė, vakar VŽ sakė, jog situacija, kad „Maximos“ tinkle ŠUA alaus gali nelikti visai, būtų drastiška.

„Tai vienas iš būdų, bet pats drastiškiausias. Tikimės, kad jo neprireiks. Juolab kad tai vienas didžiausių tiekėjų, su kuriuo bendraujame. Tikimės, kad susiderėsime. (...) Ko prašome iš „Švyturio“ ir iš kitų tiekėjų: jeigu ketinama kelti kainas, tai turi būti pagrįsta. Nes paskui ir mes turime tai paaiškinti pirkėjams“, – sakė ji.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
1 UAB „Sominis technology“ 4.149,7% Vilniaus
2 UAB „Topo grupė“ 3.107,8% Kauno
8 UAB „Aneroidas“ 1.240,4% Vilniaus
9 UAB „Garden paradise“ 1.146,0% Vilniaus
12 UAB „Metruna“ 1.083,6% Klaipėdos

10 didžiausių prekybos bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Sanitex, UAB542.92015.2521.125
Rivona, UAB378.9005.994884
Norfos mažmena, UAB408.9228.5693.385
MAXIMA LT, UAB1.524.42383.82817.234
Rimi Lietuva, UAB288.3244353.500
EUROVAISTINĖ, UAB198.2861.0301.511
Nemuno vaistinė, UAB147.9254.1641.224
ACC Distribution, UAB189.8073.728133
Senukų prekybos centras, UAB319.99516.1413.626
EVD, UAB170.1187.046127
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

http://www.vz.lt
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau