Lietuvių gaminiams iš kanapių duris atvėrė Brazilija ir Japonija

Publikuota: 2016-09-22
Tomas Andrejauskas, UAB „SatiMed“ plėtros vadovas
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Tomas Andrejauskas, UAB „SatiMed“ plėtros vadovas Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Fitobiotechnologijų UAB „SatiMed“ tapo viena pirmųjų įmonių, kuri pradės į 210 mln. gyventojų turinčią Braziliją eksportuoti maisto papildus ir kosmetiką su veikliosiomis medžiagomis iš pluoštinių kanapių. Vilniuje vykusios konferencijos „Life Sience Baltic 2016“ metu su platintojais buvo suderintas galutinis susitarimas dėl eksporto į Braziliją, pirmoji bandomoji maisto papildų ir kosmetikos su kanabinoidais partija jau išsiųsta ir į Japoniją.

Brazilijoje medikai 6 mėnesius testavo „SatiMed“ produkciją sveikatinimo tikslais ir patvirtino jos veiksmingumą taip suteikdami Lietuvos startuoliui galimybę į šią Pietų Amerikos šalį importuoti savo produkciją.

„JAV ir Europoje sveikatinimo produktų su nepsichotropiniais kanabinoidais paklausa ir pasiūla šiuo metu auga itin sparčiai, panaši situacija ir Japonijoje, kur pluoštinių kanapių produktų su kanabinoidais paklausa kasmet auga dviženkliu skaičiumi“, – sako Tomas Andrejauskas, „SatiMed“ vadovaujantis partneris.

Pasak p. Andrejausko, ieškoti naujų rinkų įmonę paskatino sėkminga verslo pradžia Jungtinėse Amerikos Valstijose ir visame pasaulyje sparčiai auganti pažangių produktų su nepsichotropiniais kanabinoidais paklausa. Gegužę savo produktais su kanapių ekstraktu pradėjusi prekiauti JAV, „SatiMed“ tradicine rinkodara nesinaudoja, tačiau kas mėnesį prekybos apimtį išaugina kartais.

„Mes siūlome unikalius produktus. Analogiškus gaminius pasaulyje gali pasiūlyti vos kelios įmonės Šveicarijoje ir JAV“, – teigia „SatiMed“ vadovaujantis partneris.

Iš pluoštinių kanapių gaminami produktai kelia itin didelį mokslininkų susidomėjimą, vykdoma daugybė tyrimų, kuriami nauji produktai. Per pusmetį „SatiMed“ sulaukė trijų pasiūlymų iš JAV universitetų kartu vystyti fitokanabinoidinius produktus ir vykdyti mokslinius tyrimus.

„Tai svarbus ne tik mūsų bendrovės, bet ir Lietuvos mokslininkų, dirbusių su šiuo projektu, įvertinimas. Šiuo metu finalizuojame susitarimą su Hiustono universiteto Inovacijų centru, kuris yra didžiausio pasaulyje Hiustono medicinos centro dalis. Planuojame, kad savo veiklą JAV vykdysime iš Hiustono universiteto Inovacijų centro“, – atskleidžia verslininkas.

Produktai su naudingomis ir terapeutinėmis savybėmis pasižyminčiomis veikliomis medžiagomis iš pluoštinių kanapių sparčiai populiarėja visame pasaulyje. Nepsichotropinių kanabinoidų rinka JAV siekia apie 1 mlrd. USD per metus ir kasmet padidėja, priklausomai nuo produkto, nuo 25 iki 100%.

Bendrovė šiuo metu pirkėjams siūlo dvi prekių grupes – 4 rūšių maisto papildus ir keturių rūšių kosmetikos produktus: kremus bei aliejus.

Artimiausiuose įmonės planuose – įeiti į funkcinio maisto, turinčio sveikatinimo poveikį, sritį.

Kas mėnesį po valstiją

Gegužę pradėjus eksportą į JAV nuo Teksaso ir Floridos, dabar produkcija realizuojama jau 8 valstijose ir kas mėnesį lietuviškų gaminių atsiranda vis naujoje valstijoje.

„Atskiros valstijos mus netgi kviečia imtis veiklos vietoje. Pavyzdžiui iš Teksaso, kur kitąmet bus parduodamos licencijos kanapėms auginti, sulaukėme kvietimo dirbti pas juos, auginti kanapes ir perdirbti jas šioje valstijoje“, – užsimena verslininkas.

„SatiMed“ gaminiai JAV realizuojami SPA, sveikos gyvensenos centruose, kosmetologijos kabinetuose, holistinės medicinos centruose – taip atsiranda ryšys su vartotoju, galimybė patarti, konsultuoti, kad vartojimas būtų kuo labiau individualizuotas.

„Mūsų tikslas ne masinis vartotojas, o vartotojas, kuriam labiausiai tiktų produktas tiek savo verte, tiek kaina – produktai nepigūs ir tiesiai nuo lentynos jų taip lengvai neparduosi“, – atkreipia dėmesį p. Andrejauskas.

Tradicine rinkodara įmonė taip pat nesinaudoja – verslininkas tikina, jog protingai naudojant skaitmeninę rinkodarą, galima su santykinai nedideliais pinigais pasiekti tokį pat rezultatą, kaip ir naudojantis tradicine. Kadangi susidomėjimas kanabinoidais didelis, dalyvaujama ir ateityje planuojama dalyvauti daugelyje parodų, skaityti pranešimus konferencijose, taip didinant įmonės žinomumą.

Dėl produktų platinimo šiuo metu vyksta derybos su viena vokiečių, viena britų ir viena Jungtinių Arabų Emyratų kompanijomis – planuojama, kad per ateinančius metus įmonei atsivers daug naujų rinkų.

„Verslo startą JAV vertiname kaip sėkmingą, ypač populiarūs kosmetikos su kanabinoidais gaminiai. Kitą vertus, konkurencija čia nemaža, tad aktyviai dirbame ir siekdami pradėti eksportą į kitas rinkas. Brazilija ir Japonija yra labai įdomios – abi jos didelės, Brazilija mūsų produkcijai dar neatrasta žemė, o štai Japonijos mokslininkai kanabonoidus vadina XXI amžiaus vitaminais, rinka čia edukuota ir moki“, – atkreipia dėmesį pašnekovas.

Perdirbs ir pluoštą

Atlikus klinikinius tyrimus „SatiMed“ galės maisto papildus registruoti kaip medicininius preparatus ir jų veiksmingumą pagrįsti patentais – ikiklinikiniai tyrimai jau pradėti.

„Esame vieni iš tų, kurie sėkmingai jungia verslą ir mokslą. Prie mūsų produktų kūrimo yra prisidėję bene 18 profesorių komandų, dirbame su aukštųjų mokslų įstaigomis, duodame darbo atviros prieigos centrams. Niekur iš Lietuvos nenurėtume trauktis“, – aiškina pašnekovas.

Be to, pasaulyje yra didelė paklausa ekologiškoms kanapėms, o Lietuvoje gamtinės sąlygos itin tinkamos, kad būtų galima išauginti švarią, vertinamą pasaulyje kanapę.

Skaičiuojama, kad su kanapių verslu mūsų šalyje yra susiję iki dviejų dešimčių perdirbimo įmonių ir apie šimtą ūkininkų.

„Yra investuotojų, kurie svarsto galimybę užsiimti kanapių puošto perdirbimu. Lietuvoje besiformuojančiam bioekonomikos klasteriui būtų svarbu“, – pabrėžia verslininkas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
10 UAB „Dominari Sofa“ 1.139,2% Panevėžio
13 UAB „LiTak-Tak“ 1.042,4% Vilniaus
16 UAB „Vėjų spektras“ 989,3% Klaipėdos
20 UAB „Vilniaus pakuotė“ 883,9% Vilniaus
25 UAB „Litenergoservis“ 788,0% Vilniaus

10 didžiausių pramonės bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Norvelita, UAB159.36511.101832
Baltic Agro, UAB156.4153.013109
SICOR Biotech, UAB191.791101.975219
Orion Global pet, UAB186.215-4.667119
Neo group, UAB362.04016.458166
Limedika, UAB152.4612.480221
Achema, AB562.58373.4461.164
Lifosa, AB412.68772.583956
ORLEN Lietuva, AB3.729.628199.4341.331
SBA baldų kompanija, UAB318.8536.89159
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.

10 didžiausių energetikos bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Litesko, UAB49.3162.19840
Vilniaus energija, UAB170.7463.095869
INTER RAO Lietuva, AB157.51018.81527
Kauno energija, AB60.7335.184495
Enerty, UAB46.8841.4338
Elektrum Lietuva, UAB80.59055421
Energijos tiekimas, UAB72.2902.40615
Litgrid, AB83.4804.172235
Lietuvos energijos gamyba, AB203.0973.889428
Lietuvos dujų tiekimas, UAB226.927-36.93297
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau