Sukūrė maitinimo rinkos gigantą: plėsis į užsienį

Publikuota: 2015-11-01
Irmantas Norkus, UAB „Pontem“ generalinis direktorius: „Pontem“ įsigijimas suteikia mums didesnį svorį, o jis Lenkijoje svarbus.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Irmantas Norkus, UAB „Pontem“ generalinis direktorius: „Pontem“ įsigijimas suteikia mums didesnį svorį, o jis Lenkijoje svarbus.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Autorius „Verslo žinios“

UAB „Maistas LT“, per akcininkus susijusiai su maitinimo paslaugų įmone „Kretingos maistas“, įsigijus UAB „Pontem“, šioje rinkoje atsirado vienas itin stiprus dalyvis. Sustiprėjusios įmonių grupės tikslas – plėtra Lietuvoje, Latvijoje ir žengimas į Lenkijos rinką.

„Iki šiol „Kretingos maistas“ (KM) ir „Pontem“ aršiai konkuravo, buvo daugybė teismo ginčų. Vienas „Pontem“ įsigijimo tikslų buvo noras šiek kiek subalansuoti šią rinką“, – kalba Irmantas Norkus, „Maistas LT“ ir KM akcininkas, o dabar ir „Pontem“ (iki 2013 m. – „Smulkus urmas“) generalinis direktorius, pakeitęs ne vienus metus įmonei vadovavusią Audronę Tendzegolskienę.

Trečdalis rinkos

Pasiremdamas Konkuren­cijos tarybos, kuri rugsėjo pabaigoje leido „Maistas LT“ nupirkti 100% „Pontem“ akcijų, tyrumo duomenimis, jis nurodo, kad į vienas rankas patekusi įmonių grupė šiuo metu užima apie 30% Lietuvos privačių maitinimo paslaugų operatorių, kurie aptarnauja biudžetines įstaigas, rinkos.

„Po sandorio esame didžiausi rinkos dalyviai. Kita vertus, netapome monopolistais. Biudžetinėms įstaigos – mokykloms, darželiams, ligoninėms, globos namams Lietuvoje maistą tiekia daugiau nei 200 mažų ir didesnių įmonių“, – nurodo p. Norkus.

Andrejus Trušakovas, maitinimo paslaugų operatorės UAB „Dussmann Service“ generalinis direktorius, sako sustiprėjusio dalyvio nesibaiminantis.

Jo nuomone, vietos turėtų užtekti visiems, nes maitinimo tiekimo rinka yra sparčiai auganti, įmonės iš dalies specializuojasi tiekti paslaugas įvairiems klientams.

Lenkijoje bus lengviau

Pono Norkaus teigimu, įsigyti „Pontem“ buvo naudinga ir dėl platesnio nei KM paslaugų spektro, „Pontem“ maitinimo paslaugas teikia ne tik biudžetinėms įstaigoms, bet aptarnauja ir keletą oro linijų.

„KM jau kuris laikas dirba Latvijoje, todėl matau galimybių oro linijų aptarnavimo sektorių plėtoti ir kaimyninėje šalyje“, – aiškina jis.

Sustiprėjusi įmonių grupė turės daugiau galimybių įeiti į Lenkijos rinką, ji domina dėl dydžio ir didesnės nei Lietuvoje maitinimo paslaugų paklausos.

„Pontem“ įsigijimas suteikia mums didesnį svorį, o jo reikia Lenkijoje. Pranašumų suteiks ir tai, kad „Pontem“, palyginti su KM, turi daugiau patirties ir įgūdžių, teikdama paslaugas didelėms ligoninėms“, – aiškina pirkėjas.

Lenkija jau antrus metus yra KM taikiklyje – įmonė rinko informaciją, ieškojo partnerių, dalyvavo keliuose viešųjų pirkimų konkursuose maitinimo paslaugoms teikti, tačiau nė vieno nepavyko laimėti.

Kol kas nejungs

Sujungti panašias paslaugas teikiančių įmonių kol kas neketinama, išliks ir „Pontem“ bei KM prekių ženklai. Viena priežasčių ta, kad kiekviena iš grupės įmonių turi sutartis su klientais, daugiausia biudžetinėmis įstaigomis. Perduoti įmonių įsipareigojimus kitam ūkio subjektui, anot p. Norkaus, neleidžia Viešųjų pirkimų įstatymas.

„Nori nenori artimiausiais metais turės išlikti atskiros įmonės. Po kurio laiko, kai labiau išsigrynins veikla, viena įmonė gal labiau specializuosis teikti paslaugas sveikatos apsaugos įstaigoms, kita dirbs su švietimo įstaigomis. Yra minčių, kad ateityje „Maistas LT“ galėtų tapti kontroliuojančiąja įmone. Dėl tinkamiausio modelio apsispręsime iki naujų metų“, – dėsto jis.

Sandorio suma neskelbiama, to esą pageidavo kita sutarties šalis. Anot p. Norkaus, su Petru Vasiliausku, buvusiu „Pontem“ akcininku, dėl įmonės pardavimo buvo kalbama nuo praėjusio metų lapkričio. Susitarti pavyko greitai, tačiau sandorio baigimas užtruko dėl Konkurencijos tarybos, kuri turėjo duoti leidimą susijungti, tyrimo.

Įvaizdis ne be priekaištų

„Rimčiausias darbas – subalansuoti abiejų įmonių valdymą, sukurti tarp jų sinergiją. Tai tiekimo grandinės, prekių išvežiojimo optimizavimas, maisto gamybos taškų, kuriuos turi kiekviena iš įmonių, apsvarstymas. Analizuojame, kaip Lietuvos mastu geriausia išdėstyti pajėgumą: kokiu atveju labiau apsimoka maistą gaminti KM bazėje, kada – „Pontem“ bazėje, ir t. t.“, – aiškina p. Norkus.

Augimas – kitąmet

2014 m. „Pontem“ pardavimo pajamos siekė 24,6 mln. Eur, KM pasiekė 8,1 mln. Eur apyvartą.

„2015 m. KM pardavimo pajamos padidės visai nedaug. Tikiuosi, kad „Pontem“ pavyks išlaikyti 2014 m. pardavimų lygį. Šie metai abiem įmonėms buvo sandorio metai, nei viena, nei antra šalis nesiėmė plėtros. Tačiau 2016 m. turėtume šoktelėti į viršų“, – sako p. Norkus.

Kitų metų pardavimų augimą jis sieja su augančia Lietuvos rinka, suderinta abiejų įmonių veikla.

„Turėtų pasijusti sinergija – sumažinsime administravimo sąnaudas, taps efektyvesnis įmonių valdymas, prekių tiekimo grandinė. Kita vertus, ir didesnius kiekius produktų perkant, kainos labai nenuspausi. Galima sužaisti tik vienu kitu centu ir taip šiek tiek pasididinti maržą. Bet gerokai žemesnių paslaugų kainų tikrai negalėsime pasiūlyti“, – svarsto jis.

Jo vertinimu, centralizuoto maitinimo rinka Lietuvoje ateityje turėtų augti, – vis daugiau ligoninių, mokyklų, globos įstaigų ir kitų biudžetinių įstaigų dėl ekonominių sumetimų turėtų rinktis privačius maisto tiekėjus, kaip yra Vakarų Europos šalyse.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 22 d.

Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

10 didžiausių prekybos bendrovių

BendrovėApyvarta (tūkst. Eur)Pelnas (tūkst. Eur)Darbuotojų skaičius
Palink, UAB632.49911.3877.398
Sanitex, UAB480.50815.8031.147
Rivona, UAB384.0432.0461.025
Norfos mažmena, UAB409.9219.1513.332
MAXIMA LT, UAB1.503.41563.65516.571
Rimi Lietuva, UAB313.5461.7803.409
Eurovaistinė, UAB206.2667221.539
ACC Distribution, UAB180.158288130
Kesko Senukai Lithuania, UAB351.69320.3483.767
EVD, UAB176.3937.132125
Lentelė sudaryta pagal „Verslo žinių“ publikuotus reitingus iš bendrovių, pateikusių duomenis Registrų centrui.
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
1 UAB „Sominis technology“ 4.149,7% Vilniaus
2 UAB „Topo grupė“ 3.107,8% Kauno
8 UAB „Aneroidas“ 1.240,4% Vilniaus
9 UAB „Garden paradise“ 1.146,0% Vilniaus
12 UAB „Metruna“ 1.083,6% Klaipėdos

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau