Internetas be alkoholio reklamos – nauda užsieniečiams

Publikuota: 2016-08-01
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Autorius  

Įgyvendinus Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) siūlymą drausti alkoholio reklamą internete nukentėtų lietuviški prekių ženklai ir internetiniai portalai. Žiniasklaidos planuotojai skaičiuoja, jog Lietuvos internetas neteks apie 3 mln. Eur pajamų.

VŽ rašė, jog SAM parengtomis Alkoholio kontrolės įstatymo pataisomis siūloma uždrausti svaigalų reklamą interneto svetainėse, mobiliosiose programėlėse, skirtose išmaniesiems telefonams, planšetiniams kompiuteriams ir kitiems informacinių technologijų įrenginiams. Įstatymas įsigaliotų nuo 2017 m. sausio 1 d..

Žiniasklaidos ekspertai svarsto, jog įstatymo įvedimas būtų naudingas užsienio prekiniams ženklams ir užsienio žiniasklaidos kanalams, nes nėra įstatymo, apribojančio prekinių ženklų reklamą ES ribose.

Rolandas Ragaliauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Media House” vadovas, mano, jog uždraudus reklamą Lietuvoje, labiausiai išloš užsienio portalai, kurie sėkmingai gaudys Lietuvos vartotojus, o tai sudarys nelygias konkurencines sąlygas.

„Kokiu būdu Lietuvos institucijos kontroliuotų reklamą užsienio svetainėse? Jeigu ir įmanoma sukontroliuoti lietuviškus žiniasklaidos kanalus ir vietinius alkoholio gamintojus – reklamdavius, tai kam tai naudinga ir kas išloštų? Užsienio žiniasklaidos kanalai, nes galėtų nebaudžiami priimti ir transliuoti reklamą vartotojams iš Lietuvos bei užsienio alkoholio gamintojai, nes nekontroliuojami reklamuotų savo produkciją užsienio svetainėse, kurias lanko lietuviai”, – svarsto Darius Gricius, Komunikacijos efektyvumo agentūros OMD generalinis direktorius ir priduria, kad globalios žiniasklaidos kontekste vietiniai gamintojai ir žiniasklaida nukentėtų užsienio atžvilgiu.

Baustų už tikslingą reklamą

Tuo tarpu SAM atkreipia dėmesį, jog ūkio subjektams nebūtų draudžiama reklamuoti savo produkcijos už Lietuvos ribų, bet už reklamą užsienio žiniasklaidos portaluose, nukreiptą į Lietuvos rinką užsakovai baudžiami būtų.

„Kai alkoholinių gėrimų gamintojo ar platintojo iniciatyva būtų tikslingai nukreipta per užsienio žiniasklaidos priemonę pasiekti potencialų vartotoją LR jurisdikcijoje, kai pateikiama tokio pobūdžio ir turinio alkoholinių gėrimų reklama užsienio žiniasklaidos priemonėje, kuri iš esmės nukreipta į LR rinką, tokiu atveju atsakingu taptų tokios reklamos užsakovas, siekęs reklamuoti alkoholinius gėrimus. Toks atvejis būtų sprendžiamas individualiai pagal tyrimo metu surinktus dokumentus, ūkio subjektų pateiktus užsakymus“, – aiškina Jurgita Miliauskaitė-Merkienė, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento, Tabako ir alkoholio kontrolės skyriaus vedėja.

Ponas Ragaliauskas, pastebi, jog panašių ribojimų dėl alkoholio reklamos yra daugumoje šalių, bet dažniausiai jie liečia stipriuosius alkoholinius gėrimus. Reklamos ribojimai silpniems svaigalams, tokiems kaip alus ar vynas, Lietuvoje ir taip taikomi vieni griežčiausių apribojimų, lyginant su kitomis šalimis.

Daugiausiai per šių metų 5 mėnesius iš reklamuotų alkoholinių gėrimų, išlaidų internete buvo skirta alaus – 35,4%, degtinės – 17,2% ir viskio – 11,6% reklamai, rodo TNS duomenys.

SAM teigia, jog skundų dėl šio pasiūlymo įgyvendinimo kol kas dar nėra gavę, o dėl konkurencinių sąlygų siūlo kreiptis Konkurencijos tarybą.

Prarastų iki 3 mln. Eur

TNS skaičiuoja, jog per šių metų sausį–gegužę lietuviški portalai iš alkoholio reklamos gavo apie 1,34 mln. Eur gross (be nuolaidų) pajamų. Jos skaičiuojamos atmetus stambių socialinių tinklų, tokių kaip „Facebook“ ar „Youtube“, kurie dažniausiai išnaudojami vaizdo reklamos sklaidai.

Pernai vien banerinės reklamos rinka sudarė apie 15,3 mln. Eur, o pajamos iš alkoholio reklamos siekė 1,5 mln. Eur. Pridėjus kitas reklamos formas – vaizdo, mobiliąją reklamą bei reklamą užsienio svetainėse, skaičius padvigubėtų, skaičiuoja žiniasklaidos ekspertai.

Pasak Algirdo Čiburio, „MV Group Productions“ rinkodaros vadovo, alkoholinių gėrimų internetas yra vienas iš pagrindinių reklamos kanalų šalia televizijos ir spaudos, tad uždraudus alkoholio reklamą internete, prekybininkai prognozuoja kainų kilimą.

„Reklama leidžia informuoti vartotoją apie naujus produktus ir konkuruoti ne tik per kainas. Informacijos skleidimo draudimai stumia į konkurenciją ne per pridėtinę vertę, o per kainas. Tad draudimas reikšmingas, nes gamintojai be abejonės kels savo produkcijos kainas“, – prognozuoja p. Čiburys.

Pasak Giedrės Juronienės, TNS LT reklamos monitoringo vadovės, alkoholinių gėrimų reklama per šių metų pirmuosius 5 mėnesius buvo 3 vietoje tarp kitų reklamuojamų sektorių pagal išleidžiamus pinigus.

Lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, šių metų sausiu–geguže, alkoholio reklamai internete investicijų buvo skirta 28% daugiau.

Daugiausiai išlaidų (gross) reklamai skiria šie prekės ženklai: „Utenos“ 9,3%, „Švyturys“ 8,2% ir „Vynoteka“ 7,4%, rodo rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atliktas tyrimas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau