Naujas „Facebook“ algoritmas: pokyčiai verslui, žiniasklaidai ir jums

Publikuota: 2016-07-10
Dado Ruvico („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Dado Ruvico („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Praėjusią savaitę socialinio tinklo „Facebook“ naujiena su nerimu nuvilnijo po pasaulio žiniasklaidos redakcijas: socialinis tinklas keičia savo algoritmą. Pokytis atsilieps ir rinkodarininkams, ir eiliniams „Facebook“ vartotojams.

„Facebook“ pranešė, kad nuo šiol tinklo vartotojai daugiau matys turinio iš savo draugų ar šeimos narių, o ne komercinių puslapių, įskaitant žiniasklaidos priemones.

Po šio „Facebook“ žingsnio žiniasklaida jaučiasi lyg gavusi dūrį į nugarą. Socialinis tinklas ilgus metus masino įvairaus rango žiniasklaidą kliautis tinklu ir pasiekti savo skaitytojus būtent per „Facebook“, pažymi „The New York Times“. Viskas baigėsi tuo, kad „Facebook“ į žiniasklaidos priemones atveda apie 40% lankytojų srauto – daugiau nei „Google“, rodo „Parse.ly“ apžvalga.

O dabar „Facebook“ nusprendė, kad vartotojai mato per daug žiniasklaidos ir taip praleidžia svarbias žinias iš savo draugų. Tad nuo šiol prioritetas yra skiriamas draugams, o tik po to – pasaulio naujienoms.

Tad „Facebook“ algritmo pakeitimas – rimtas galvosūkis žiniasklaidai. Tačiau apžvalgininkai vardija ne tik iššūkius žiniasklaidai, bet ir galimą poveikį verslo rinkodarai bei vartotojams.

1. Mažiau lankytojų

Verta pažymėti, kad „Facebook“ algoritmas nepaveiks žiniasklaidos naujienų, kuriomis dalinatės jūs asmeniškai ar jūsų draugai. Jos gal net bus matomos geriau nei anksčiau, nes jų neužgoš pačios žiniasklaidos talpinami įrašai.

Tačiau tikėtina, kad jūs pačiame „Facebook“ mažiau rasite kuo pasidalinti. Kadangi nebesimatys tiek daug pačios žiniasklaidos originalių įrašų, sunkiau įsisuks visas dalijimosi naujienomis ratas. Mažiau pasidalintų įrašų - mažiau lankytojų naujienų portalams.

2. Reikės susimokėti už skaitytojus

Žiniasklaidos priemonės ir dabar kartais naudojasi „Facebook“ pasiūlymais sumokėti tam tikrą sumą, kad jų įrašas „Facebook“ taptų ryškesnis, tai yra, matomas didesniam kiekiui žmonių. Šia galimybe dažnai naudojasi ir kiti komerciniai puslapiai, norintus pareklamuoti save. Prie tokių įrašų atsiranda užrašas „rėmėjai“ (angliškame variante - „sponsored“).

Tikėtina, kad dabar „Facebook“ tinklo „rėmėjais“ taps vis daugiau žiniasklaidos naujienų, kurios sieks žūtbūt išlaikyti savo matomumą tinkle, rašo „Fast Company“.

3. Reklama „Facebook“ kainuos daugiau

Kadangi komerciniai „Facebook“ vartotojai vis dažniau bus priversti nusipirkti matomumą tinkle, tikėtina, kad už jį reikės ir daugiau mokėti. Kitaip tariant, tiesiog suveiks pasiūlos ir paklausos dėsniai.

4. Stiprės „Facebook“ veidrodžio efektas

Vėl matysime daugiau naujienų iš savo artimųjų rato, o tai reiškia, kad matysime daugiau savęs. Kitaip tariant, sustiprės vadinamasis „Facebook“ veidrodžio efektas, kai tinklo vartotojai mato tik tą informaciją, kuria dalinasi jų draugai – daugiausia panašių pažiūrų žmonės, bendraminčiai. Anot mokslininkų, tai siaurina mūsų socialines pažiūras.

Nors žiniasklaidos priemonės taip pat neretai atstovauja tam tikrą politinę pakraipą, tačiau vis dėlto jos atspindi gerokai platesnį spektrą nuomonių, nei mūsų draugai. Mažiau žiniasklaidos „Facebook“ įrašų – mažiau nuomonių įvairovės.

5. Mažės „Instant Articles“ patrauklumas

Pastaruoju metu „Facebook“ suteikė galimybę žiniasklaidai sukelti savo tekstus tiesiai į „Facebook“ per „Instant Articles“ funkciją.

Ši veikia „Facebook“ programėlėje išmaniuosiuose įrenginiuose. Nors naujienų portalo įrašas su nuoroda į straipsnį atrodo įprastai, paspaudus nuorodą, jūsų nenukreipia į naujienų portalą, o pačioje programėlėje staigiai atsiveria puslapis su pageidaujamu straipsniu.

„Instant Articles“ greitai patraukė žiniasklaidos priemonės, ją naudoja ir didieji lietuviški naujienų portalai. Visų pirma, šiuo būdu skaitytojui nereikia laukti kelių sekundžių kol atsivers tekstas – į jį patenkama akimirksniu. Be to, tokiu būdu pateiktiems straipsniams „Facebook“ teikia prioritetą – juos žmonės mato dažniau.

Tačiau pasikeitus „Facebook“ algoritmui tikėtina, kad žiniasklaidos priemonės suvoks, kaip pavojinga yra tapti priklausomoms nuo vieno skaitytojų šaltinio. Tad „Instant Articles“ populiarumas prislops, spėja „Fast Company“.

6. Didėjantis neužtikrintumas

Žiniasklaidos bendrovės ir kiti komerciniai „Facebook“ vartotojai dabar nebegali jaustis užtikrinti dėl ateities socialiniame tinkle, nes pastarasis algoritmo keitimas – toli gražu ne pirmas.

Anot socialinių tinklų optimizavimo bendrovės „Social Flow“ dar prieš paskelbiant apie šį algoritmą, žiniasklaidos bendrovės jau pajuto skausmingus pokyčius.

Nuo šių metų pradžios iki gegužės, skaitytojų, ateinančių iš „Facebook“, srautas mažėjo 42%, rodo bendrovės tyrimas. Anot „Social Flow“ – tai yra „Facebook“ algoritmo kaitaliojimo pasekmė.

Deja, bet žiniasklaida neturi kito pasirinkimo tik susitaikyti su „Facebook“ pokyčiais ir galbūt bandyti ieškoti būdų, kaip sumažinti šią priklausomybę.

VŽ rašė, kad „Facebook“ ir „Google“ pamažu tampa žiniasklaidos gigantėmis. Prognozuojama, kad 85% kiekvieno naujo interento reklamai skirto JAV dolerio atiteks „Google“ ir „Facebook“. Dabar panašu, kad jos ne tik atima iš žiniasklaidos bendrovių reklamos pajamas, bet ir priėjimą prie skaitytojų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tūkstantmečio interesų konfliktas: kaip J. Morkūnas galėjo tapti valdžios pareigūnu 9

Privačių interesų deklaravimas yra nekaltas, bet pavojingas įrankis. Deklaracijos duomenis galima naudoti...

Rinkodara
2018.01.22
Žiūrovų įpročiai: prie televizorių ekranų suvienija sportas

Daugiausiai Baltijos šalių žiūrovų pernai sutraukė brangiausia visų laikų bokso dvikova tarp Floydo...

Rinkodara
2018.01.22
Iš pareigų traukiasi „lrt.lt“ vadovas 4

Iš naujienų portalo „lrt.lt“ vadovo pareigų šalių sutarimu traukiasi Mindaugas Raguotis. Jo teigimu, toks...

Rinkodara
2018.01.19
Estijos „UP Invest“ Lietuvoje įsigyja filmų platinimo bendrovę

Estijos „UP Invest“, kuriai priklausanti „Eesti Meedia“ Lietuvoje valdo portalą 15min.lt ir naujienų tarnybą...

Rinkodara
2018.01.19
Programišiai įsilaužė į tv3.lt ir apšmeižė ministrą Karoblį  5

Ketvirtadienio vakarą programišiai įsilaužė į naujienų portalą tv3.lt ir paskelbė melagingą žinią apie krašto...

Rinkodara
2018.01.18
Programišiai įsilaužė į tv3.lt ir apšmeižė ministrą Karoblį

Ketvirtadienio vakarą programišiai įsilaužė į naujienų portalą tv3.lt ir paskelbė melagingą žinią apie krašto...

Rinkodara
2018.01.18
TV3 raiškiuoju formatu mato dar ne visi 23

Nuo sausio pradžios TV3 ir TV6 kanalų HD signalai yra siūlomi visiems retransliuotojams, tačiau kol kas ne...

Rinkodara
2018.01.18
LRT ruošiasi proveržiui internete, kuria mokamą vaizdų biblioteką Premium 11

Visuomeninis transliuotojas LRT stiprina pozicijas internete ir tam kuria naują departamentą. Bus kuriami ir...

Rinkodara
2018.01.18
„Iliustruotąjį mokslą“ leis „Žmogaus studijų centras“ 3

Žurnalo „Iliustruotasis mokslas“ leidybos teises Lietuvoje iš „Bonnier Publications“ įgijo UAB „Žmogaus...

Rinkodara
2018.01.17
Valstybės kontrolierius: įvertinsime LRT, bet reikės daugiau medžiagos 1

Valstybės kontrolė (VK) tvirtina, kad šiemet atliks „tam tikrą“ nacionalinio transliuotojo LRT įvertinimą.

Rinkodara
2018.01.16
Laikinai sustabdys žurnalų plėšymą  2

Kilus ažiotažui dėl iš užsienio žurnalų plėšomų, užklijuojamų ir užpaišomų alkoholio reklamų, kol politikai...

Rinkodara
2018.01.15
Patarimai, kaip surengti gerą spaudos konferenciją

Spaudos konferencijos ryšiuose su žiniasklaida tampa gana retu žanru, bet visgi praėjusią savaitę vieno...

Rinkodara
2018.01.14
Y kartai serialo „Draugai“ pokštai nebejuokingi 27

Y kartos atstovai nesupranta kultinio serialo „Draugai“ herojų pokštų, o kai kurie epizodai tiesiai vadinami...

Vadyba
2018.01.14
„Facebook“ – šaltas dušas prekių ženklams ir žiniasklaidai 6

„Facebook“ keičia savo algoritmus taip, kad vartotojai dažniau matytų savo draugų žinutes, tuo tarpu prekių...

Rinkodara
2018.01.13
Seimo specialioji komisija narstys LRT veiklą ir finansus 5

Seimo valdančioji dauguma sudarė specialią parlamentinę komisiją, įpareigotą per nepilnus penkis mėnesius...

Rinkodara
2018.01.12
Bus kuriamas atskiras žiniasklaidos registras

Po kiek daugiau kaip pusantrų metų Lietuvoje atsiras atskira žiniasklaidos informacinė sistema. Joje bus...

Rinkodara
2018.01.12
Prie LRT vadovo posto – ir Arūnas Valinskas 11

Artėjantys LRT vadovo rinkimai ir politikų narstoma nacionalinio transliuotojo veikla atneša vis daugiau...

Rinkodara
2018.01.11
Ko ieško LRT bomba? 7

Panašu, kad asmuo ar asmenys, esantys „už“ e. pašto lrtbomba@gmail.com, renka ar turi įrodymų dėl kronizmo.

Rinkodara
2018.01.11
Naujojo LRT vadovo paieškas kartina politikų spaudimas: kandidatuoti svarsto ir Jakilaitis Premium 33

Netylant politinėms peripetijoms dėl LRT veiklos ir lėšų panaudojimo skaidrumo, artėja nacionalinio...

Rinkodara
2018.01.10
Planuojamą LRT parlamentinį tyrimą vadina spaudimu žiniasklaidai 7

Valdančiajai koalicijai užsimojus vykdyti specialų LRT valdymo, ūkinės ir finansinės veiklos tyrimą, liberalų...

Rinkodara
2018.01.10

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau