„Alita“ žengia į naują etapą: investuoja ir į gamybą, ir į žmones

Publikuota: 2016-11-30
„Alita“ skelbia žengianti į naują veiklos etapą, jo ašis bus eksportas.
Gintaro Mačiulio nuotr.
„Alita“ skelbia žengianti į naują veiklos etapą, jo ašis bus eksportas. Gintaro Mačiulio nuotr.

„MV Group“ valdoma Alytaus putojančio vyno gamykla „Alita“ taria sudie laikams, kai buvo svarbu tiesiog išgyventi, ir žengia į naują etapą – plėtros ir verslo vystymo. 2016 m. į gamyklą bei „Alitos“ prekės ženklo atnaujinimą investuota 6,5 mln. Eur. Tikimasi, kad įdiegtos naujovės jau kitąmet padės „Alitai“ pasiekti eksporto proveržio.

„Alitos“ gamykla Alytuje įsikūrusi „Coca-Cola HBC Lietuva“ gamyklos kaimynystėje. Tačiau jų likimai skirtingi: „Coca – Cola“ iškelia gamybą iš Lietuvos, tad kaip tik šiomis dienomis „Coca- Cola“ gamykla Alytuje turėtų baigti veiklą, „Alita“ priešingai – skelbia apie investicijas ir planuojamą verslo plėtrą.

„Dar visai neseniai „Alitos“ gamykloje mažėjo darbuotojų, buvo įsiskolinimų valstybei. Tačiau padėtis pasikeitė. Noriu pasidžiaugti, kad nuo 2014 m., kai „Alitą“ įsigijo „MV Group“, jau nuveikta nemažai darbų – investuojame, geriname veiklos rodiklius ir planuojame verslo plėtrą“, – antradienį „Alitoje“ renginyje žurnalistams sakė Audrius Česlovas Matulevičius, gamyklas „Alita“, „Anykščių vynas“ ir „Stumbras“ valdančios AB „MV Group Production“ vadovas.

Ponas Matulevičius skaičiuoja, kad per 2016 metus į „Alita“ investuota virš 6 mln. Eur: 6 mln. eurų investuota į gamybos liniją, naujas sandėliavimo patalpas – sandėlių plotas padidintas tris kartus – iki 10.000 m2, darbuotojų sąlygų gerinimą, vadybos ir IT sistemų tobulinimą, dar 0,5 mln. Eur išleista „Alitos“ prekės ženklo atnaujinimui.

Gamykloje neseniai pradėjo veikti moderni gamybos linija, kuri esant reikalui leis gamybos apimtis padidinti daugiau negu 30%.

„Našesnė, aukštus standartus atitinkanti, įranga suteikia gamyklai daugiau lankstumo. Sugebame greičiau reaguoti į situaciją rinkoje, pavyzdžiui, sukurti proginę riboto leidimo liniją, patobulinti produktą. Galime geriau konkuruoti Lietuvos ir užsienio rinkose“, – aiškina vadovas.

Nauja butelių išvaizda

Keičiasi ne tik pati gamykla, bet ir „Alitos“ ženklu pažymėta produkcija. Gamykla šiemet atnaujino „Alita Pusiau Sausas“, „Alita Saldus“, „Alita Chardonnay“, „Alita Muscat“ ir kitas natūralios fermentacijos putojančio vyno pakuotes – sukurti nauji buteliai, etiketės.

Algirdas Čiburys, „MV Group Production“ rinkodaros vadovas, sako, kad pokyčius netrukus pastebės pirkėjai – į naujas pakuotes išpilstytas „Alitos“ putojantis vynas jau pakeliui į parduotuves.

„Nauji buteliai išliko klasikiniai, tačiau išvaizda įgijo daugiau elegancijos“, – sako p. Čiburys.

2017–ųjų vizija

Pasak p. Matulevičiaus, darydama šias investicijas „Alita“ žengia į naują etapą – plėtros ir verslo vystymo.

„Šio etapo ašis bus eksportas. Naujoji, 30% našesnė linija, naujos „Alitos“ putojančio vyno pakuotės turėtų padidinti mūsų konkurencingumą eksporto rinkose ir išauginti pardavimus. Matome nemažas galimybes plėsti eksportą į kaimynines Lenkiją, Latviją, Estiją, o taip pat į tolimąją Kiniją bei Honkongą“, – sako jis.

Šiuo metu „Alita“ eksportuoja 30% produkcijos – daugiausiai ji keliauja į Latviją, Estiją, Jungtinę Karalystę, Suomiją, Kiniją, Ukrainą, Honkongą.

Taip pat tikimasi padidinti ir Lietuvoje užimamą rinkos dalį („Nielsen“ duomenimis, šiuo metu „Alitai“ Lietuvoje tenka 38% putojančio vyno rinkos).

Kyla ir pajamos, ir algos

„Esame užsibrėžę tikslus ir jų siekiame. Rezultatai rodo, kad judame teisinga kryptimi – „Alitos“ pajamos per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu 2015 metų laikotarpiu, kilo 9%“, – sako p. Matulevičius.

Kiek kitąmet didės „Alitos“ pardavimai, jis prognozuoti nesiima.

„Planus, be abejo, turime, tačiau jų neatskleisiu, nes rinka neprognozuojama. Pavyzdžiui, prieš keletą metų pagrindinė „Alitos“ rinka buvo Rusija, tačiau nuvertėjo rublis, pasikeitė verslo sąlygos, ir mūsų didžiausių eksporto rinkų sąraše Rusijos išvis nebėra“, – sako jis.

„MV Group“ įmonių grupės pajamos šiemet per 9 mėnesius siekė 226,75 mln. Eur. Tai 7% nei tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, kai jos buvo 212,57 mln. Eur.

„MV Group“ įmonių grupė vienija „Alitą“, „Stumbrą, „Anykščių vyną“, „Mineralinius vandenis“, „Trominą“.

Šiuo metu Alytaus gamykloje dirba 135 darbuotojai. Ponas Matulevičius pabrėžia, kad po gamyklos įsigijimo nebuvo atleistas nė vienas darbuotojas – pokyčių būta tik vadovų grandyje.

„Investuojame ne tik į gamybą, bet ir į žmones. Šiemet algos didėjo jau triskart – paskutinis pakėlimas buvo nuo gruodžio 1 d. Vidutiniškai per metus atlyginimai gamykloje išaugo 7%. Mažiausiai uždirbančiųjų atlygis „į rankas“ yra 640 Eur per mėnesį“, – pasakoja jis.

Lietuvių skonis „sausėja“

„Alytaus“ gamykla gamina natūralios fermentacijos putojančius vynus „Alita“. Gamybai naudojami du metodai – charmant ir klasikinis. Gaminant charmant metodu fermentacija vyksta didelėse talpose ir trunka ne trumpiau kaip mėnesį. Šiuo būdu gaminama dauguma nebrangių pasaulio ir Lietuvos putojančių vynų.

Klasikinis metodas yra brangesnis – gaminant šiuo metodu fermentacija vyksta butelyje – gėrimas butelyje brandinamas ne trumpiau kaip 9 mėnesius. Klasikiniu būdu „Alitoje“ gaminami nedideli produkcijos kiekiai – 33.000 – 35.000 butelių per metus.

Kalbėdamas apie svarbiausias rinkos tendencijas, p. Čiburys mini, kad putojančio vyno šalyje suvartojimas kasmet mažėja, tačiau vartotojai renkasi brangesnius produktus.

„Kita tendencija – didėja pusiau sausų ir sausų vynų dalis. Visgi populiariausias Lietuvoje išlieka saldus putojantis vynas – saldi „Alita“ sudaro 33% mūsų pardavimų“, – pasakoja jis.

Iš viso Alytaus gamykloje gaminama 12 natūralios fermentacijos skirtingų putojančių vynų. Be „Alitos“ putojančio vyno, gamykloje dar gaminami ir kitų prekių ženklų gėrimai: „Ruby“, „Mix“, „BonAmi“, „Santa Verona“, „Romeo“.

FOTOGALERIJA „Alitos“ gamykla Alytuje (23 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Po fipronilo skandalo – kiaušinių kainų šuolis Premium

Aistroms dėl rekordines aukštumas pasiekusių sviesto kainų aprimus, sparčiausiai brangstančio produkto vardą...

Agroverslas
2017.12.12
„Auga group“ išplėtė perdirbtų produktų asortimentą 1

Ekologinės žemdirbystės ir maisto perdirbimo bendrovė „Auga group“ į rinką pradėjo tiekti vištieną, viso...

Agroverslas
2017.12.11
Vilkyškių pieninės pardavimai lapkritį augo 13%

Vienos didžiausių šalies pieno perdirbėjos Vilkyškių pieninės konsoliduoti pardavimai lapkričio mėnesį buvo 9...

Agroverslas
2017.12.11
Nesaugūs prieskoniai iškeliavo pas maisto gamintojus

Kauno valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (Kauno VMVT) sprendimu, UAB „Genba Taste“ nurodyta...

2017.12.05
„Volfas Engelman” registruoja naują alaus prekės ženklą 1

Viena didžiausių šalies alaus daryklų „Volfas Engelman” registruoja naują prekės ženklą. Prekyboje ateityje...

Agroverslas
2017.12.01
Vilkyškių pieninės pelnas ūgtelėjo 2,8 karto 1

Vienos stambiausių šalies pieno perdirbėjų AB Vilkyškių pieninės pardavimų pajamos, preliminariais...

Agroverslas
2017.11.30
„Mars Lietuva“ dėlioja naujas investicijas, gamins ir maistą šunims 2

Šiemet didžiausią nuo gamyklos pastatymo pradžios sumą – 15 mln. Eur – investavusi Gargžduose gyvūnams...

Agroverslas
2017.11.27

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau