Nuo kalbų rėžimo reikia pereiti prie istorijų pasakojimo

Publikuota: 2017-07-02
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Į renginius ir konferencijas susirenkantys klausytojai nori gauti naudos: kad kalbantysis priimtų auditoriją rimtai, tačiau kartu – ir pasilinksminti. Todėl vertinami yra tie pranešėjai, kurie savo kalba geba ir viena, ir kita.

Mažai kam patinka klausytis dalykų, su kuriais neturima jokio ryšio. Todėl Entrepreneur.com pataria nustoti sakyti kalbas ir pradėti pasakoti istorijas. Pastarųjų sudėtinės dalys – humoras, pagrindinė mintis ir patarimai.

Pasakoti istorijas

Pavyzdžiui, gero klientų aptarnavimo svarbą pardavimams galima susieti su auditorijai artimu reiškiniu, kad ir skrydžių metu pasitaikančiais nepatogumais – pasakojimą pradėti nuo pasimetusio bagažo, atidėtų skrydžių, o istoriją baigti priešingais pavyzdžiais ir klientų patirtimi, kai viskas vyksta sklandžiai, keleivius aptarnauja paslaugi ir besišypsanti įgula.

Artima istorija klausytojams padeda aiškiau suprasti, kaip jaučiasi jų klientai, kokią įtaką daro skirtingai besielgiantis personalas, kaip tai lemtų jų pačių lojalumo jausmą. Jei auditorija gali susitapatinti su girdimos istorijos veikėjais, jie labiau įsitraukia į pasakojimą, aktyviau dalyvauja renginyje, norėdami išgirsti daugiau detalių.

Apsieiti be „Power Point“ prezentacijos

Jei pranešime nėra matematikos, uždavinių sprendimo, daug skaičių, nereikia apkrauti klausytojų skaidrėmis su informacija, žodžiais, kuriuos jie skaito skaidrėse ir dar tuo pat metu girdi tariamus iš pranešėjo lūpų.

Vietoje dvigubo informacijos kartojimo geriau pateikti auditorijai vienintelę skaidrę pristatymo pabaigoje, kurioje būtų pranešėjo kontaktai. Ji gali būti šmaikšti, įsimenanti ir raginti klausytojus, kurie nori gauti daugiau informacijos, susisiekti asmeniškai.

Pažinoti savo auditoriją

Daugeliu atvejų kalbančiajam pravartu žinoti, kokiai auditorijai jis kalbės. Todėl patariama pranešėjui renginio vietoje pasirodyti bent valanda anksčiau, ne tik pasirengti kalbai, bet ir apsidairyti, kokie žmonės renkasi klausytis paskaitos, su jais šnektelėti, pasidomėti, ko jie tikisi iš pranešimo, su kokiais klientais dirba.

Svarbiausia įsiminti tuose pokalbiuose nuskambėjusius raktinius žodžius, tai leis į kalbą įtraukti konkretaus sektoriaus atstovams svarbių dalykų.

Neapsimetinėti

Auditorija susirenka pasiklausyti konkretaus pranešėjo, todėl jis turi būti savimi ir elgtis, taip, kaip jam patinka. Pavyzdžiui, jei formali apranga jam visiškai tolima, galbūt net nereikia vilkėti kostiumo. Pelnyti auditorijos pasitikėjimą reikia nuoširdumu, o jis galioja ne tik kalbai, bet ir aprangai, laikysenai.

Todėl patariama kalbėti natūraliai, vartoti šnekamąją kalbą. Tam, kaip klausytojai priims pranešėją, svarbiausia yra kalbos pradžia. Pasisveikinimas ir prisistatymas lemia renginio nuotaiką, po jų auditorija gali susidomėti, atkreipti dėmesį, nusijuokti.

Nesusireikšminti

Klausytojų auditorija ir jos dėmesys yra ne teisė, o privilegija. Todėl kaskart, kalbant viešai, verta įsidėmėti, kad kažkas nori klausytis pranešimo, nes pavyko užsitarnauti privilegiją, tačiau ją prarasti galima akimirksniu. Todėl svarbiausia – gerbti savo klausytojus, padaryti namų darbus ir pasirengti kalbai. Taip pat – stengtis, kad auditorijos skirtas laikas jai būtų naudingas – klausytojai ne tik ką nors sužinotų, ko nors išmoktų, bet ir gautų malonių emocijų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau