Kaip pasakyti, kad klausytojas išgirstų pranešimą

Publikuota: 2017-05-28
Aušros Barysienės nuotr.
Aušros Barysienės nuotr.

Net ir milijono vertos idėjos gali praslysti pro ausis, nes jei jos nebus aiškiai suformuluotos, klausytojas jų nesupras ir neįsimins. Todėl komunikacijos specialistai pataria pasitelkti apgalvotą pranešimo struktūrą ir suplanuoti, ką norima pasakyti.

Entrepreneur.com teigimu, būtent struktūruotą informaciją žmonės supranta 40% tiksliau nei informaciją, kuri pristatoma nesilaikant jokios struktūros.

3 I – problema, pavyzdys, pakvietimas (angl. Issue, illustration, invitation).

Pirmiausia reikia įvardyti problemą bei paprastai ir suprantamai ją paaiškinti, tada – pateikti pavyzdį (įkvepiančią ar juokingą istoriją, metaforą, analogiją), kuris iliustruotų pagrindinę mintį. Pabaigoje klausytoją reikia „pakviesti“ sureaguoti. Tam tinka kad paprastas klausimas „Ką apie tai manote?“. Tokia struktūra tinka dialogams, diskusijoms, prašant patarimo ar jį suteikiant.

3 Ws – kas, kas iš to, ką daryti (angl. What? So what? Now what?).

Pirmiausia glaustai, daugiausia dviem sakiniais, pristatoma esminė idėja ar argumentas, tada paaiškinama, kodėl ji turėtų rūpėti auditorijai, kitaip tariant, kokios įtakos, jei bus nesprendžiama, problema gali turėti klausytojams. Pabaigoje reikia pristatyti konkretų sprendimo būdą, kryptį, kuria reikia judėti toliau, instrukciją, galbūt net kalbant mokančiu tonu, didaktiškai. Tokios struktūros tinka paskaitose, debatuose, siekiant įtikinti, instruktuojant.

PSB – problema, sprendimas, nauda (angl. Problem, solution, benefit).

Priešingai nei „3 Ws“, ši struktūra netinka siekiant įrodyti savo tiesą, ją verta pasitelkti situacijose, kai problema gana akivaizdi ar sena. Vis dėlto pradėti taip pat reikia nuo aiškaus problemos pristatymo, o tada pateikti gerai apgalvotą jos sprendimo būdą. Jei tokiu planu remiamasi kalbant su investuotoju, jis turi būti itin kruopštus ir detalus, reikia pasirengti atsakyti į visus klausimus ir atremti kritiką. Paskutinės dalies – naudos – nereikėtų pabrėžti atskirai, nes auditorija turėtų reaguoti natūraliai, iškart po to, kai pristatomas sproblemos sprendimas. Taigi nuo siūlos išeities kokybės priklausys ir auditorijos reakcija.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Tele2“ ir „Telia“ renkasi socialinių tinklų komunikacijos agentūras

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ paskelbė konkursą ir rinksis socialinių tinklų komunikacijos agentūrą.

Rinkodara
12:49
Pirmenybę teikia kompiuterio ekranui

Televizorius vis dar užima garbingą vietą daugelio namuose, bet žiūrėti vaizdo transliacijas internete...

Rinkodara
2018.06.16
Po skandalų traukiasi „Facebook“ aukščiausios grandies vadovai

„Facebook“ paskelbė, kad Elliotas Schrage, socialinio tinklo komunikacijos ir viešosios politikos vadovas, po...

Rinkodara
2018.06.15
„Viada LT“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 1

Degalinių tinklo valdytoja „Viada LT“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su skaitmeninės rinkodaros agentūra...

Rinkodara
2018.06.14
Tobula kopija reklamoje: atsitiktinumas ar strategija Premium 1

Su komunikacijos ir rinkodaros veiksmais verslai neretai žengia jau pramintais takais – pasiremia konkurentų...

Rinkodara
2018.06.07
„Publicis One Lithuania“ turi naują vadovą 2

Nuo šiol „Publicis One Lithuania“, jungiančios „Starcom“, „Zenit“ ir „Leo Burnett“, vadovo pareigas pradeda...

Rinkodara
2018.06.06
„Gemius Baltic“ ieško naujo vadovo 1

Interneto tyrimų bendrovė „Gemius Baltic“ ieško naujo vadovo Lietuvai.

Rinkodara
2018.05.31

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau