Kaip pasakyti, kad klausytojas išgirstų pranešimą

Publikuota: 2017-05-28
Aušros Barysienės nuotr.
Aušros Barysienės nuotr.

Net ir milijono vertos idėjos gali praslysti pro ausis, nes jei jos nebus aiškiai suformuluotos, klausytojas jų nesupras ir neįsimins. Todėl komunikacijos specialistai pataria pasitelkti apgalvotą pranešimo struktūrą ir suplanuoti, ką norima pasakyti.

Entrepreneur.com teigimu, būtent struktūruotą informaciją žmonės supranta 40% tiksliau nei informaciją, kuri pristatoma nesilaikant jokios struktūros.

3 I – problema, pavyzdys, pakvietimas (angl. Issue, illustration, invitation).

Pirmiausia reikia įvardyti problemą bei paprastai ir suprantamai ją paaiškinti, tada – pateikti pavyzdį (įkvepiančią ar juokingą istoriją, metaforą, analogiją), kuris iliustruotų pagrindinę mintį. Pabaigoje klausytoją reikia „pakviesti“ sureaguoti. Tam tinka kad paprastas klausimas „Ką apie tai manote?“. Tokia struktūra tinka dialogams, diskusijoms, prašant patarimo ar jį suteikiant.

3 Ws – kas, kas iš to, ką daryti (angl. What? So what? Now what?).

Pirmiausia glaustai, daugiausia dviem sakiniais, pristatoma esminė idėja ar argumentas, tada paaiškinama, kodėl ji turėtų rūpėti auditorijai, kitaip tariant, kokios įtakos, jei bus nesprendžiama, problema gali turėti klausytojams. Pabaigoje reikia pristatyti konkretų sprendimo būdą, kryptį, kuria reikia judėti toliau, instrukciją, galbūt net kalbant mokančiu tonu, didaktiškai. Tokios struktūros tinka paskaitose, debatuose, siekiant įtikinti, instruktuojant.

PSB – problema, sprendimas, nauda (angl. Problem, solution, benefit).

Priešingai nei „3 Ws“, ši struktūra netinka siekiant įrodyti savo tiesą, ją verta pasitelkti situacijose, kai problema gana akivaizdi ar sena. Vis dėlto pradėti taip pat reikia nuo aiškaus problemos pristatymo, o tada pateikti gerai apgalvotą jos sprendimo būdą. Jei tokiu planu remiamasi kalbant su investuotoju, jis turi būti itin kruopštus ir detalus, reikia pasirengti atsakyti į visus klausimus ir atremti kritiką. Paskutinės dalies – naudos – nereikėtų pabrėžti atskirai, nes auditorija turėtų reaguoti natūraliai, iškart po to, kai pristatomas sproblemos sprendimas. Taigi nuo siūlos išeities kokybės priklausys ir auditorijos reakcija.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga keičia pavadinimą 1

Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga visuotinio narių susirinkimo metu priėmė sprendimą keisti...

Rinkodara
2018.02.21
„Gravitas Partners“ įsigijo dalį skaitmeninės rinkodaros agentūros akcijų Premium 2

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ perka 49% skaitmeninės rinkodaros bendrovės „Komunikacijos...

Rinkodara
2018.02.20
Rinkodara feisbuke: sėkmingai bendraujantiems įkainių rėmai neturi įtakos Premium 1

Vieni smulkieji perpranta feisbuko rinkodaros principus, kiti į socialinį tinklą krausto ir savo parduotuves...

Rinkodara
2018.02.19
„Maxima“ krizių komunikacijos pamokų dar neišmoko Premium 10

Lietuvai besidabinant šventine nuotaika ir besiruošiant minėti Atkurtos Lietuvos šimtmetį, Vasario 16-ąją,...

Rinkodara
2018.02.15
Nesikuklina į mokymus kviesti su Šimonytės atvaizdu Premium

Lietuvoje nėra įprasta, kad asmenys dėl netinkamai naudojamos jų nuotraukos savo teises gintų teismuose.

Rinkodara
2018.02.13
„Keulė Rūkė“ sprendimo sulauks tik kovą 5

Šiandien Vilniaus apygardos administracinis teismas nagrinėjo užkandinės „Keulė Rūkė“ apeliaciją dėl...

Rinkodara
2018.02.12
Keičiantis „Facebook“ laimės įmonės, kurių vadovai ir darbuotojai kalba 5

Šiuo metu socialiniame tinkle „Facebook“ matome pokyčius: algoritmai situaciją keičia taip, kad žmonės matytų...

Rinkodara
2018.02.10
Didesnį pliusą deda TV reklamai nei „Facebook“ ar „Youtube“ Premium 5

Australijoje buvo atliktas tyrimas, kuriuo siekta išsiaiškinti, kaip per TV, „Youtube“ ar „Facebook“ matyta...

Rinkodara
2018.02.07
Nauja verslo sritis – žmogiškųjų išteklių rinkodara Premium

Šiandien – geriausi darbuotojų laikai. Ne tik Vakarų, bet ir Lietuvos bendrovės priverstos elgtis su...

Vadyba
2018.02.07
Linas Šiautkulis lieka prie LiMA vairo

Lietuvos marketingo asociacijos LiMA pirmininku antrajai kadencijai vienbalsiai buvo perrinktas Linas...

Rinkodara
2018.02.06
Madingais prekės ženklais tampama dėl rinkodaros 3

Mados versle siekiant pelnyti klientų ir parduoti prekę reikia, kad ji taptų madinga. Tada ji bus ir...

Rinkodara
2018.02.03

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau