Kaip pasakyti, kad klausytojas išgirstų pranešimą

Publikuota: 2017-05-28
Aušros Barysienės nuotr.
Aušros Barysienės nuotr.

Net ir milijono vertos idėjos gali praslysti pro ausis, nes jei jos nebus aiškiai suformuluotos, klausytojas jų nesupras ir neįsimins. Todėl komunikacijos specialistai pataria pasitelkti apgalvotą pranešimo struktūrą ir suplanuoti, ką norima pasakyti.

Entrepreneur.com teigimu, būtent struktūruotą informaciją žmonės supranta 40% tiksliau nei informaciją, kuri pristatoma nesilaikant jokios struktūros.

3 I – problema, pavyzdys, pakvietimas (angl. Issue, illustration, invitation).

Pirmiausia reikia įvardyti problemą bei paprastai ir suprantamai ją paaiškinti, tada – pateikti pavyzdį (įkvepiančią ar juokingą istoriją, metaforą, analogiją), kuris iliustruotų pagrindinę mintį. Pabaigoje klausytoją reikia „pakviesti“ sureaguoti. Tam tinka kad paprastas klausimas „Ką apie tai manote?“. Tokia struktūra tinka dialogams, diskusijoms, prašant patarimo ar jį suteikiant.

3 Ws – kas, kas iš to, ką daryti (angl. What? So what? Now what?).

Pirmiausia glaustai, daugiausia dviem sakiniais, pristatoma esminė idėja ar argumentas, tada paaiškinama, kodėl ji turėtų rūpėti auditorijai, kitaip tariant, kokios įtakos, jei bus nesprendžiama, problema gali turėti klausytojams. Pabaigoje reikia pristatyti konkretų sprendimo būdą, kryptį, kuria reikia judėti toliau, instrukciją, galbūt net kalbant mokančiu tonu, didaktiškai. Tokios struktūros tinka paskaitose, debatuose, siekiant įtikinti, instruktuojant.

PSB – problema, sprendimas, nauda (angl. Problem, solution, benefit).

Priešingai nei „3 Ws“, ši struktūra netinka siekiant įrodyti savo tiesą, ją verta pasitelkti situacijose, kai problema gana akivaizdi ar sena. Vis dėlto pradėti taip pat reikia nuo aiškaus problemos pristatymo, o tada pateikti gerai apgalvotą jos sprendimo būdą. Jei tokiu planu remiamasi kalbant su investuotoju, jis turi būti itin kruopštus ir detalus, reikia pasirengti atsakyti į visus klausimus ir atremti kritiką. Paskutinės dalies – naudos – nereikėtų pabrėžti atskirai, nes auditorija turėtų reaguoti natūraliai, iškart po to, kai pristatomas sproblemos sprendimas. Taigi nuo siūlos išeities kokybės priklausys ir auditorijos reakcija.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Geidžiamiausi – ne didžiosios žvaigždės, o turintys 1.000 sekėjų Premium

Socialiniuose tinkluose matome vis daugiau prekių ženklų reklamos, įpintos į nuomonės formuotojų lūpas. Ši...

Rinkodara
2017.12.13
Dar viena permaina: iš „Idea PR“ – į „Gravitas Partners“

Prie komunikacijos agentūros „Gravitas Partners“ prisijungė ryšių su visuomene specialistas Lukas Mikelaitis,...

Rinkodara
2017.12.12
„Olifėja“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Viena didžiausių Lietuvoje reklamos užsakovių UAB „Olifėja“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo...

Rinkodara
2017.12.11
„Žmonėse“ – daugiau turinio rinkodaros, naujos veiklos ir nauji veidai „Laimoje“ Premium 4

Savininkus pakeitęs žurnalas „Žmonės“ pradeda bendradarbiavimą su turinio rinkodaros agentūra „Contentum“,...

Rinkodara
2017.12.07
Alkoholio reklamos kovos keliasi į parduotuves Premium 2

Po mažiau nei mėnesio įsigaliojus alkoholio reklamos draudimui, leidėjai bus įpareigoti išimti iš prekybos...

Rinkodara
2017.12.06
Didžiausi atlyginimai sektoriuje: dosniausi darbuotojų stoka nesiskundžia Premium

Iš rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus įmonių didžiausią atlyginimą šį spalį mokėjo žiniasklaidos...

Rinkodara
2017.12.05
„Real is beautiful“ verčia naują komunikacijos lapą Premium

Nuo šio gruodžio socialinio tinklo „Facebook“ paskyros „Lithuania. Real is beautiful“ komunikacija rūpinasi...

Rinkodara
2017.12.04
Komunikacijos vertė verslui – didžiulė, bet dar ne visada matuojama 1

Mažai kas abejoja, kad efektyvi komunikacija verslo organizacijose nėra tik gražus aksesuaras, o verslo...

Rinkodara
2017.12.02
„Deeper“ apie pardavimus: iššūkiai, kuriuos teko įveikti Premium

Geri pardavėjai yra universalūs kariai. Jie yra profesionalūs ir prie derybų stalo, lankstūs ir mobilūs, kai...

Rinkodara
2017.11.30
„Maximos“ ir „Lidl“ dramos trikampis Premium 9

Šalies mažmeninių prekybos tinklų komunikaciją galima dalyti į dvi dalis – iki „Lidl“ atėjimo į Lietuvą ir po...

Rinkodara
2017.11.29
„Iki“ komunikacijos žingsnis neliko nepastebėtas Premium 1

Prekybos tinklas „Iki“ savo pasibaigusiai socialinei akcijai „Gera kaina – Geras darbas“ deda pliusą – pavyko...

Rinkodara
2017.11.28

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau