Kaip pasakyti, kad klausytojas išgirstų pranešimą

Publikuota: 2017-05-28
Aušros Barysienės nuotr.
Aušros Barysienės nuotr.

Net ir milijono vertos idėjos gali praslysti pro ausis, nes jei jos nebus aiškiai suformuluotos, klausytojas jų nesupras ir neįsimins. Todėl komunikacijos specialistai pataria pasitelkti apgalvotą pranešimo struktūrą ir suplanuoti, ką norima pasakyti.

Entrepreneur.com teigimu, būtent struktūruotą informaciją žmonės supranta 40% tiksliau nei informaciją, kuri pristatoma nesilaikant jokios struktūros.

3 I – problema, pavyzdys, pakvietimas (angl. Issue, illustration, invitation).

Pirmiausia reikia įvardyti problemą bei paprastai ir suprantamai ją paaiškinti, tada – pateikti pavyzdį (įkvepiančią ar juokingą istoriją, metaforą, analogiją), kuris iliustruotų pagrindinę mintį. Pabaigoje klausytoją reikia „pakviesti“ sureaguoti. Tam tinka kad paprastas klausimas „Ką apie tai manote?“. Tokia struktūra tinka dialogams, diskusijoms, prašant patarimo ar jį suteikiant.

3 Ws – kas, kas iš to, ką daryti (angl. What? So what? Now what?).

Pirmiausia glaustai, daugiausia dviem sakiniais, pristatoma esminė idėja ar argumentas, tada paaiškinama, kodėl ji turėtų rūpėti auditorijai, kitaip tariant, kokios įtakos, jei bus nesprendžiama, problema gali turėti klausytojams. Pabaigoje reikia pristatyti konkretų sprendimo būdą, kryptį, kuria reikia judėti toliau, instrukciją, galbūt net kalbant mokančiu tonu, didaktiškai. Tokios struktūros tinka paskaitose, debatuose, siekiant įtikinti, instruktuojant.

PSB – problema, sprendimas, nauda (angl. Problem, solution, benefit).

Priešingai nei „3 Ws“, ši struktūra netinka siekiant įrodyti savo tiesą, ją verta pasitelkti situacijose, kai problema gana akivaizdi ar sena. Vis dėlto pradėti taip pat reikia nuo aiškaus problemos pristatymo, o tada pateikti gerai apgalvotą jos sprendimo būdą. Jei tokiu planu remiamasi kalbant su investuotoju, jis turi būti itin kruopštus ir detalus, reikia pasirengti atsakyti į visus klausimus ir atremti kritiką. Paskutinės dalies – naudos – nereikėtų pabrėžti atskirai, nes auditorija turėtų reaguoti natūraliai, iškart po to, kai pristatomas sproblemos sprendimas. Taigi nuo siūlos išeities kokybės priklausys ir auditorijos reakcija.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kodėl komunikacija kelia stresą ir negarantuoja rezultato

Klasikinėje vadybos struktūroje yra dviejų tipų funkcijos: saugančios pinigus ir uždirbančios pinigus, kitaip...

Rinkodara
2018.09.09
Apie „Tele2“ ir kitas komunikacijos krizes: ką daryti, kad tai virstų pergale 11

Nuo krizės nėra apsaugotas nė vienas verslo sektorius ir įmonė. Tačiau tam pasiruošti galima, o pasirinkus...

Rinkodara
2018.09.05
„Balticbest“ paskelbta geriausia kūrybinė Lietuvos agentūra 1

Geriausios Baltijos šalių reklamos agentūros titulas „Balticbest“ festivalyje šiemet teko Latvijos bendrovei...

Rinkodara
2018.09.03
Lietuvos bankų asociacija turi naują komunikacijos vadovę

Nuo šiandien Lietuvos bankų asociacijos (LBA) komunikacijos vadove tapo Valerija Lebedeva, pastaruosius...

Rinkodara
2018.09.03
„Investuok Lietuvoje“ turi naujus komunikacijos užsienyje partnerius

Užsienio investicijas į Lietuvą skatinančiai agentūrai „Investuok Lietuvoje“ viešųjų ryšių paslaugas...

Rinkodara
2018.08.31
Laukiniai Vakarai, arba Katės ir pelės žaidimai socialiniuose tinkluose Premium 1

Nuomonės formuotojų rinkodara socialiniuose tinkluose klesti visame pasaulyje. Augant tokios komunikacijos...

Rinkodara
2018.08.28
VRK pakartotinai rinksis interneto ir socialinės medijos stebėsenos agentūrą

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) šį ketvirtį skelbs antrą konkursą pirkti politinės reklamos stebėjimo...

Rinkodara
2018.08.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau